** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@ welkom Annet en Meggie. Leuk dat jullie ook meeschrijven. Lezen jullie al langer mee of niet?

Jeetje wat een verrassing moet het zijn als je er na 20 weken achter komt dat je zwanger bent. Ik kan het me niet voorstellen! Dan ben je waarschijnlijk ook helemaal niet misselijk en moe geweest e.d. of andere zwangerschapskwaaltjes gehad?

@Reness: veel plezier morgen op je laatste werkdag. Hopelijk is het een gezellig afscheid! En... werk zovel dichter bij huis is toch inderdaad wel de moeite! Fijn dat je er zo veel zin in hebt

@Kinderstoel: Sofie zit wel in de kinderstoel, maar kan dat nog niet lang volhouden. (kwartiertje ongeveer)

@Doop, was inderdaad heel leuk en gezellig. Alles goed gegaan. Ik en mijn man zijn al gedoopt toen we baby's waren, volgens mij was dat bij Sarah (toch?)

@Zitten: lukt hier nog niet hoor! Om de haverklap verliest ze haar evenwicht en duikelt opzij, voorover of achterover. Leuk marjan en reness, dat het bij jullie kindjes al zo goed gaat.

@Pebbles, hoe was het bij de dokter? Sofie heeft ook al een paar dagen zo'n roggel. Ik hoor het ook allemaal reutelen als ze ademt, maar ze is dan ook erg verkouden. Wel zielig voor zo'n kleintje...

@Morrie: Moet volgens mij wel een komisch gezicht zijn, een baby die alleen nog met zijn hoofd niet onder de bank is verdwenen.
Welkom Meggie en Annet!

@ Marjan, Lucas krijgt 3 flessen per dag. Om 7 uur, 12.00 uur en om 3 uur (ongeveer dan). Tussen de flessen 's ochtends krijgt hij fruit en liga. Nu begin ik met brood tussen de middag en daarna de fles voor zover hij nog wil (nu nog de hele fles na het brood). En om 18.00 uur groente. Om 18.30/19.00 uur ligt hij in bed tot half 7 de volgende dag.

@ Annet, dat is zeker even schrikken als je al de helft van je zwangerschap niet hebt mee kunnen krijgen. Wel jammer, maar gelukkig heb je nu een heerlijk kind ervoor terug!

@ Zitten, wat goed zeg, Marjan en Reness, dat ze al zelf kunnen zitten! Jemig! Lucas is nog wat onstabiel. Hij kan zich nog niet rechtop houden. Hoop dat dit snel gebeurd haha (kan ik eindelijk lekker met hem op de fiets!!)

Inderdaad heeft elk kindje zijn eigen interesses. De ene wil veel bewegen en de ander kijkt liever naar spelende kinderen. Op de kvd zetten ze Lucas wel eens in de wipstoel zonder speeltje en dan zit hij mooi "op de eerste rij" naar de andere kinderen te kijken, vindt hij geweldig.

@ Pebbles, vervelend dat je meiden niet helemaal fit zijn. Hopelijk is het niets ernstigs.

@ meiden met 2 kids, is het nu al wat makkelijker geworden met 2, nu de jongste wat minder afhankelijk worden? Je kunt ze nu even in de box leggen o.i.d. Lijkt me zo'n gepuzzel maar zo leuk met 2 kotertjes!! Zie me al lopen met een troep kinderen door de stad haha.
@Pollekepiekhaar, ik lees af en toe wel eens mee maar jullie schrijven al zo lang samen dat ik niet dacht dat jullie nog open zouden staan voor nieuw bloed Maar ik vind het leuk om nu ook mee te schrijven.

@Annet, wat raar dat al die testen bij jou negatief waren terwijl je wel echt zwanger was. Wel iets om rekening mee te houden als je weer zwanger zou willen worden. Lijkt me wel heel appart dat je kleintje voelen trappelen in je buik het eerste echte teken dat je zwanger bent was.
@nut, Olivier vind warme hap ook het lekkerste als er vlees door zit, haha. Alleen groente is hij niet zo'n fan van, maar als er wat tartaar (of ei) doorheen zit is het opeen wél lekker. Ook vind Olivier staan veel leuker dan zitten. Als ik hem op zijn kont wil neerzetten dan moet ik eerst altijd zijn voetjes neerzetten en hem dan iets naar achter en beneden duwen, anders gaat hij staan
@roggel: de huisarts noemde het een "happy wheeze". Doordat de neusdoorgang nog zo klein is worden ze wat sneller benauwd zodra er een beetje slijm in de luchtweg zit.

Gaat vanzelf over als ze iets groter wordt.

@nut: zitten in de kinderstoel mag dus ook eigenlijk nog niet als ze nog niet zelfstandig kunnen gaan zitten. Als ze eenmaal vrij stevig zitten vind ik een minuutje of 5 a 10 ook niet zo erg maar tot die tijd doe ik het ook nog niet. Eva zit dus ook nog niet in de kinderstoel.

Kinderen die met spelen veel op hun billen worden gezet in plaats van op hun buik of rug gelegd hebben meer kans om "billenschuivers" te worden. Dat schijnt voor de ontwikkeling minder goed te zijn dan kruipen omdat kruipen goed is voor de rechts/links ontwikkeling.

@marjan: je kunt al best begin met "nee" leren. Elke keer als hij aan iets komt wat niet mag dan zeg je duidelijk met een iets zwaardere stem "nee"(niet boos, maar gewoon duidelijk) en tegelijkertijd haal je zijn handje weg. Dat is misschien een keer of 10 a 20 nodig maar je zult verstelt staan hoe veel ze al kunnen leren op deze leeftijd.

Bij Floor werkte dit altijd heel goed. Bij haar ben ik met 8 maanden hiermee begonnen, toen ging ze tijgeren en kwam ze aan dingen waar ze niet aan mocht komen.

Oke dat wist ik niet. Ze hebben mij verteld dat kinderen vanaf 6 maanden in de kinderstoel mogen omdat dan de wervels "goed" genoeg zijn om erin te zitten. Heb deze info van iemand die bij Stokke werkt, en ook verstand heeft van het menselijk lichaam.

Dat billenschuiven heeft mn nichtje ook gedaan, die heeft nooit gekropen alleen maar billenklauteren, zag er erg grappig uit en loopt nu als de beste. Je moet rennen om dr bij te houden

Nee zeggen ben ik ook al mee begonnen. Aan de hond zn haren trekken wordt resoluut met nee beantwoord. Jengelen aan tafel..prima ga maar in de box...en erg dat ie dat dan vindt

Of ie er nu al wat meedoet zal wel niet, heb zo wel het idee dat ik erg opvoedkundig bezig ben

Polleke er staan nieuwe foto's op de hyves!
@ Meggie78, Het is inderdaad heel erg raar, ik voelde hem trappelen, en toch dat ik nog, nee dat kan niet, want in het ZH zeggen ze dat ik niet zwanger ben, toen ik het eenmaal wist was ik nog niet voor de volle 100% overtuigd. En toen ik dat eenmaal was, was ik ook 7enhalve maand zwanger. Toen ik eenmaal aan het idee gewend was, stond de bevalling voor de deur. Ik zou er niet aan willen denken nog zo'n zwangerschap te hebben, als ik er nog 1 krijg.

@ Pollekepiekhaar, Ik had nergens last van, had wel vaak hoofdpijn, maar ik heb ook migraine, dus daar stak ik het altijd op! Voor de rest nergens last van gehad. Ik vond het zelf heel erg kort hoor, 20weken. Daar ben je zo doorheen. Ik hield jullie gesprekken wel zo'n beetje bij, Lang niet alles, maar wel in grote lijnen.

@ Bessie85, Ik schrok me kapot. Maarjaa... Die schrik maakt op een gegeven moment ook weer plaats voor blijdschap.

Het was alleen heel even moeilijk.

Heeft er hier iemand nog ervaring met KISS kind?
Ok, dat nee zeggen ga ik dus nu wat vaker toepassen dan maar. En misschien maar niet met een lach op mijn gezicht dan

Slapen jullie kindjes allemaal goed in overdag? Hier ligt hij vaak toch wel even te huilen en loop ik een paar keer op en neer voor de speen. Vraag me eigenlijk af of ik hem langer moet laten huilen. Vooral omdat het nu dus ook 's nachts heel slecht gaat de afgelopen paar dagen (weken). Hij wordt aldoor wakker. Eerst dacht ik tanden, toen dacht ik alle nieuwe dingen die hij nu aan het doen is, maar nu weet ik het niet meer. Een speen helpt altijd maar hij wordt nu zo vaak wakker dat ik me afvraag of ik hem niet moet laten huilen...

@Annet, wat een verhaal zeg! Maar gelukkig is hij gezond en zal het de volgende keer niet meer zo gaan.

@Vlees, dat mag dus al? Ze zijn er hier wat langzamer mee. Mag vanaf 7 maanden alleen wit vlees geven. Ach, het zal wel, iedereen heeft een ander advies. Ik kan me voorstellen dat de hap dan in ieder geval een stuk beter te pruimen is.
@nut: ik heb het voor de zekerheid vandaag nog even op het CB nagevraagd maar ze mogen dus echt pas in de kinderstoel als ze goed zelf kunnen zitten. Ze vond Eva in ieder geval nog niet stevig genoeg om in de kinderstoel te zitten.

Dit kwam ik op internet tegen:

Het is het beste als je kindje goed zelfstandig kan zitten voordat het in de kinderstoel gaat. Wanneer dat is verschilt per kind (van enkele maanden tot na het eerste jaar). En dan nog is het belangrijk om in het begin een kindje alleen korte tijd in de kinderstoel te laten zitten en die tijd langzaam op te bouwen.

Maar volgens mij kunnen de meeste kinderen hier al veel beter zitten als Eva dus die kunnen dan ook al best in de kinderstoel.

Eva was maar weinig aangekomen en ook maar weinig gegroeid. Ze is nu 64,8 cm en 7120 gram. Wat een ukkepuk zeg, Floor was al zeker of de 8 kilo op deze leeftijd.

@marjan: vanaf 6 maanden begin ze een beetje oorzaak-gevolg te begrijpen dus ook dat jij komt als hij gaat huilen omdat zijn speen weg is. Het is niet bewust gemeen of vervelend doen maar wel een soort gewenning. We hebben het met Floor rond die leeftijd ook gehad en na 1 nachtje huilen was het voorbij. Maar ja, dan moet je er wel een nachtje brullen voor over hebben.

Jeetje, hele invasie nieuwe mensen hier... hihi, als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer.

Welkom allemaal.

@Annet, jij bent ook heel erg jong moeder geworden zeg.

Wel vreemd dat ze het niet gezien hebben met al die testen. Ben ook wel benieuwd wat er uit dat onderzoek gaat komen.

@meggie, jouw bevallingsverhaal lijkt heel erg op de mijne. 24 uur weeen, ook een sterrenkijker en uiteindelijk ook een keizersnee. Hoe heb je dat ervaren?

@Nut, wat een superleuke fotos van Jari. Vooral op die bank, het is echt een lachebekkie. En dat skipak, geweldig!

@Reness, jij hebt ook een vrolijke boel thuis met je twee mannetjes. Ze lijken best op elkaar.

@polleke, jij hebt ook een vrolijk meisje! Lachend aan de wortel.

@Marjan, die van mij slaapt nauwelijks overdag. Ik mag blij zijn als hij 2 x 40 minuten haalt. En 's nachts is ook een drama. Hij komt nu 2-3 x per nacht. Ik dacht ook tanden maar zie ook nog niets gebeuren. Ik hoorde pas van iemand, omdat hij overdag zo weinig slaapt, gaat hij het 's nachts allemaal verwerken wat hij overdag heeft gedaan en dat is best veel, vandaar dat ze dan 's nachts onrustig kunnen worden. Zit wat in he?

@Pebbles, ik ben zelf ook een billenschuifster geweest, is helemaal goed gekomen met lopen ed. , al denk ik niet dat Roan het gaat doen, die ligt nu nog te spartelen als een vis op het droge maar hij begint zijn knietjes steeds meer onder zijn buikje te trekken wat nu gaat lijken op een kruipbeweging.

Die voedingen 's nachts. Roan komt nu ook steeds midden in de nacht, was even benieuwd wat jij deed. Als ik hem oppak, ligt hij meteen naar de borst te happen. Ben dus nu aan het oefenen dat ik hem alleen wieg en hem dan terugleg, maar dat is best een drama. Afgelopen nacht een uur lopen wiegen, wilde perse niet gaan voeden. Uiteindelijk sliep hij wel zonder te hebben gedronken. Vond het wel moeilijk om vol te houden, want het is ooh zo makkelijk om hem dan maar weer even aan te leggen, dan is ie binnen 2 minuten stil, maar ik wil zolangzamerhand wel van die nachtvoeding af.

@Morrie, ik moest wel lachen om je verhaal dat Knorrie steeds onder de bank "kruipt". Hier ook, vis hem regelmatig onder de bank vandaan.

@Zitten, hij zit bij mij ook met eten al in de kinderstoel, maar dat is maar 10 minuutjes per keer. Ik vind dat toch wel makkelijk hoor.

Vanavond zo'n leuke avond gehad. Meneer had de slappe lach. Ik gaf hem steeds kusjes op zijn handjes en op zijn buikje, hij lag helemaal in een deuk. Vind dat zo'n mooie afsluiting van de dag, krijg dan gewoon tranen in mijn ogen om niets.

Voel me dan net een watje.

Nou meiden, ik meld me even een paar dagen af. Morgen werken en dan heel vroeg naar bed. Vrijdag gaat namelijk om 03.30 uur de wekker, want we gaan naar Disneyland!

Heb er zin in. Ben zondagavond laat pas thuis, dus zal maandag pas weer kunnen bijlezen.

Fijn weekend allemaal vast.
Ericaatje, heel veel plezier in Parijs!!

Pebbles, laten huilen en dan geen speen terugstoppen bedoel je. Volgens mij kan hij helemaal niet in slaap komen zonder speen. Ging je dan ook niet langs voor een aai over de bol?
@marjan: jawel, ik ging wel langs voor een aai over de bol. Ik gaf ook uiteindelijk wel een speentje waardoor ze in slaap viel maar ik ging niet meteen bij elk piepje de speen geven. Ze moest weer leren om zelf door te slapen zonder elke half uur de speen te krijgen. Eva duimt, dat is wel makkelijk. Alleen is het lastig afleren.

@ericaatje: lekker zeg, een weekendje naar disneyland! Geniet ervan.

Jij hebt 's nachts hetzelfde probleem als ik. Ik weet wel dat ze eigenlijk niet echt honger heeft maar als ik haar voed slaapt ze meteen weer en ik heb vaak geen zin om een uur met haar rond te lopen. Vannacht heeft ze van 22 tot 5 uur geslapen. Hiep hiep hoera!

Ik denk trouwens dat je best gelijk kan hebben wat dat slapen betreft. 2 x 40 minuten lijkt me echt veel te weinig.

Misschien kan je proberen om 2 of 3 vaste slaapmomenten per dag te creeren waarbij je een duidelijk ritueel aanhoudt (bijv. verschonen, slaapliedje zingen, slaapzakje aan, samen gordijnen dicht en dan in bed). Ook al slaapt hij niet, die 2 of 3 rustmomenten in zijn eigen bed geven hem de kans om indrukken te verwerken zodat hij dat 's nachts minder hoeft te doen.

Je hebt goed kans dat hij er snel aan went en al in slaap valt zodra je hem in zijn bed legt.

Tip voor de rapley-ers (of degenen die het willen proberen): babymaiskolfjes! Eva heeft vanavond zeker 20 minuten uitgebreid zitten smullen. Ik heb haar nog niet eerder zo enthousiast met voedsel gezien. Het houdt ook zo lekker makkelijk vast.
Pebbles, dank je wel. Ik lees hier allerlei tips over het doorslapen. Iemand noemde ook een tikkende klok. Klinkt ook best interessant. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat, want ik wil hier als het even kan wel snel vanaf.

Maar als we het echt gaan aanpakken dan begin ik pas dit weekend want dan ben ik in ieder geval de volgende dag niet alleen. Liet je Floor dan ook wel een minuut of 5 huilen voordat je er heen ging?

Roan zit op de creche dus denk dat dat slaapritueel voor Ericaatje moeiklijk is, maar inderdaad is 2 keer 40 minuten niet veel. Hier is het nog best vaak 3 keer per dag maar ik ga dat ook proberen te minderen.
@slaapritueel: Ik kan het iedereen aanraden. Wij hebben vaste slaaptijden hier. Omdat Sofie vanaf het begin niet uit zichzelf ging slapen (in de box / in de reiswieg) zijn we al vroeg begonnen met haar op vaste tijden, na een vast riedeltje in haar eigen bed te leggen en ze slaapt nu prima. 's ochtends van 10:15 tot 12:30 's middags van 15:15 tot 16:30 en 's avonds van 18:30 tot 19:30. Ze gaat dan rond 21:00 naar bed, we lezen dan een verhaalte voor (naast het gebruikelijke ritueel) en ze slaapt dan tot 7:30. Ze heeft wel haar tutje nodig om in slaap te vallen, maar als ze die kwijt raakt gedurende de nacht, vindt ze dat niet erg. Als ze wakker is, stopt ze hem gewoon zelf terug in haar mond. (Tja, rollen is hier niet favoriet, maar de fijne motoriek is prima!)

Ook de oppas kent het ritueel en voert het uit.

Ik heb het idee dat Sofie nu precies weet wat er gaat gebeuren. We horen haar dus nooit na het in bed leggen. (ja, soms een beetje geklets, maar geen huilen)
@marjan: in eerste instantie wel een minuut of 5 a 10 maar als ze dan een half uur later weer wakker werd dan liet ik haar weer wat langer huilen. Soms wel een half uur. Maar dat was eigenlijk maar 1 nacht nodig. Na een paar weken sluipt het er soms weer in en dan moesten we weer een nachtje streng zijn.

@polleke: bij jullie werkt dat dus heel goed, een slaapritueel. We hebben het hier eigenlijk te weinig maar Eva slaapt eigenlijk altijd wel goed als ze in bed wordt gelegd ook al zijn de tijden verschillend.
Oh jeej, een half uur Nou we gaan het denk ik ook maar proberen hoor.

Slaapritueel hebben we hier 's avonds en dat is het probleem eigenlijk ook niet. Inslapen is afentoe moeilijk maar dat komt meer door het omrollen. Doorslapen is waar het misgaat en als ik er op let dan is het echt de speen, want zodra die erin zit gaan zijn oogjes dicht. Zelf bedenken dat hij hem erin kan stoppen kan hij dan weer niet

Polleke met zo'n vast slaapritme kom je dan nog wel de deur uit overdag? Ik let eigenlijk niet zo op de tijden 's middags want ik wil zelf ook nog wel eens wat (stad in of met iemand afspreken of weet ik veel wat).
@Manoukje Welkom! Natuurlijk kun je mee babbelen.

Als je laatste controle bij 4mnd en 2 weken was, heb je toch binnenkort weer een afspraak bij het CB? Zou daar eens vragen wat voor jouw kindje goed is en hoeveel. Ik had de laatste controle bij 7 maanden en toen kreeg hij 4 voedingen (200 cc per fles als het afgekolfde melk is, ik geef nog steeds BV), verder een fruithap, een boterhammetje en dan toewerken naar 's avonds wat warms (groenten, aardappeltje en wat kip, ei of witvis). Nu hij 8 maanden is krijgt hij 3-4 x BV, elke dag een boterham en fruithap (een hele banaan met een stap 2 liga) en als het uitkomt ook wat warms 's avonds.

@Morrie Valt het mee of tegen die waterpokken? Koorts?

Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan als het zover is...
Pfff... ik moet er niet aan denken, dat brad nog 's nachts wakker word.

Brad sliep met 13 nachten door. en hebben hem daarna niet meer gehoord. Alleen toen hij in het ziekenhuis lag, met beginnende hersenvliesontsteking. maarja toen was hij ziek.

Ons Slaap-Eet ritueel is:

08.00 Eruit. dan krijgt hij bambix ochtend pap.

09.00 - 10.00 Slapen

10.00 krijgt hij 120ml lauwe thee.

11.30 Boterham met aardbeienjam/smeerkaas/leverpastei en 100ml sap

11.50 - 14.45 Slapen

15.00 Fruithap en lauwe thee

17.00 Groente

17.30 - 19.30 Slapen

19.30 Bambix avond papfles

20.30 Slapen tot 's morgens 08.00

Dat gaat goed, en is ook goed uit te houden, heb nog lekke rtijd om wat voor mezelf te doen Zoals. boodschappen, huishouden etc.
WOW Annet, wat slaapt die van jouw veeeeeeeeeeeeeel! Wel lekker hoor.

Houden jullie je allemaal aan zo'n vast slaapritme? Ik doe dat namelijk niet echt. Hij gaat naar bed als hij in zijn oogjes begint te wrijven en soms ben ik ook niet thuis dus dan slaapt hijonderweg.
@lucycat....ik heb inderdaad binnenkort weer een afspraak bij het CB. 9 april moet ik voor knoedeltje heen en 2 april voor prinsje omdat hij bijna 2 jaar is. Ik zal het even vragen voor je. Maar volgens mij ben je wel goed bezig hoor!!

@Marjan....ik heb niet echt een vast slaapritme. Ik heb 2 kleine kids en dan is het af en toe rennen en vliegen om vervolgens weer stil te staan. Ik merk aan knoedeltje dat hij meer wakker wil zijn en dan laat ik hem ook op. Wat dat betreft heb ik 2 ontzettend makkelijke kinderen. Knoedeltje sliep na 6 weken door en die kan ik wakker naar bed brengen. Als hij nog geen zin in slapen heeft speelt en brabbelt hij wat totdat hij in slaap valt. Zonder speen.....hij duimt heel lief.
@morrie en meggie: bedankt voor de tips. Knoedeltje zit nu na elke fles even op een lege fles te zuigen totdat hij er zat van is en de fles weggooit. Op een vast hapje kan je hem niet echt trakteren. Het is wat dat betreft een luie donder. Ik dacht, toen hij met 5 maanden al 2 tandjes had, dat het met eten wel snel zou gaan maar daar heb ik me in vergist.

@reness...beide kindjes wilden niet in de box. We hebben de box in de woonkamer staan maar de kleine man zit er gemiddeld 2x per week een half uurtje in. Hij is helemaal idolaat van zijn grote broer en wil het liefst bij hem in de buurt zijn.
Jemig wat wordt er weer druk gepost zeg... heb echt tijd nodig om alles bij te lezen haha!

@ slapen, toen Lucas 3/4 maanden was, wachtte ik nog totdat hij zelf aangaf wanneer hij wilde slapen (oogjes wrijven, gapen). Maar na een tijdje moest ik daar zo lang op wachten, dat ik dacht dat hij toch echt wel slaap nodig had. Dus nu stop ik hem 's morgens na z'n fruit en 's middags na z'n fles in bed. Dan slaapt hij zoiezo een uur en vaak nog wel wat langer. Voor hem is dat aardig lang. En 's nachts slaapt hij 12 uur achter elkaar.

@ kinderstoel, doe hem met het fruit geven wel in de kinderstoel. Dat duurt maar 5 á 10 min. maar met groente 's avonds zet ik hem nog in de wipstoel. Hij kan nog niet stabiel los zitten dus dan is dat inderdaad nog niet echt handig voor z'n ruggegraatje.

Op de kvd waren er al een paar kinderen ziek met koorts e.d. Hoop niet dat Lucas daar iets van meepikt...

@ Ericaatje, Veel plezier in Disneyland! Superleuk even lekker met je mannetje saampjes weg! Geniet ervan.

@ Marjan, ik heb inderdaad ook gelezen dat ze vanaf 6 maanden kunnen beginnen te snappen dat als ze aandacht willen dat ze dan kunnen gaan pieperen. Lucas begint nu vaak aan het einde van de dag wat te pieperen als ik even bezig ben met het eten. Dan zit hij in de box of in de wipstoel in de keuken. Geef hem dan even geen aandacht en na een paar min. is hij stil en speelt hij met z'n speeltjes of voetjes. In het begin was ik nog erg geneigd om er wel steeds op in te gaan maar dacht: beter nu even doorbijten dan straks een kind die niet zonder aandacht kan en meteen begint te huilen.

@ nee zeggen, ik probeer ook soms al wat "streng" te zijn, door met een zware duidelijke stem nee te zeggen. Hij lijkt het niet altijd te snappen maar soms is het wel meteen duidelijk.

Ga hier lekker even op de bank zitten. Fijne avond iedereen!
Ik ben vandaag naar het CB geweest en gelukkig was Olivier toch voldoende gegroeid (hij heeft afgelopen 2 weken nog even een spurt gemaakt). Hij was nu 72 cm en 9,48 kilo (en een paar uur later kwam er een flinke drol uit, dus hij weegt nu vast weer minder )

@Ericaatje, ik heb ondanks dat het niet de ideale bevalling was (understatement) toch geen slecht gevoel aan mijn bevalling overgehouden. Ik heb me er gewoon stapje voor stapje telkens weer aan aangepast. Ik vond persoonlijk de vacuumpomp vervelender dan de keizersnede. Maar als Ollie daar mee geboren was, was achteraf natuurlijk wel fijner geweest. Dan had ik sneller weer dingen kunnen doen.

@slapen, Olivier nu slaapt overdag 2 á 3 keer. 's ochtends vaak 2 uur en 's middags meestal 1 á 1,5 uur. Vooral dat lange stuk 's ochtends is erg fijn. Maar hij slaapt nog maar sinds eer paar weken zo goed overdag. Hiervoor was het telkens maximaal 1 uur (als hij binnen sliep) en langer op het KDV (als hij buiten sliep). We halen Olivier als hij 's nachts een keer tussendoor wakker wordt er nooit uit. We geven hem zijn speentje en een aai over zijn bol. Als hij langer blijft huilen, dan laat ik er (net zo als Pebbles) ook steeds langer tussen zitten tot ik weer kom. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. Meestal gebeurt het een nacht en slaapt hij de volgende weer goed door. Als hij huilt omdat hij verkouden is dan halen we hem er wel uit. Dan krijgt hij neusspray en wieg ik hem even tot hij weer lekker kan ademen en dan leg ik hem weer terug.

@zitten, op het CB vroegen ze me nog of ik Olivier al in de kinderstoel zette en daar hebben ze niets gezegd over dat dit pas mag wanneer ze zelf kunnen gaan zitten. Olivier kan nog niet zelf gaan zitten, maar kan nu wel al vrij lang blijven zitten.

Ik ga ook lekker voor een lang weekend weg (in NL (du regen ). Misschien dat ik morgenochtend nog even kan lezen, maar anders tot zondag.
Welkom allemaal, wat veel ineens, gaat even duren voordat ik jullie allemaal ken hoor, dus trek het je niet persoonlijk aan

Hier gaat alles goed, woensdagavond zijn tweede tandje ontdekt, hij heeft er totaal geen last van.

Gisteren naar het CB geweest, hij weegt nu 8542 gram, 73 cm, hoofdomtrek 47 cm. Dus behalve het gewicht iets boven de curve. Mijn schoonmoeder vindt het maar heel gek dat hij eigenlijk zwaarder zou mogen zijn want hij is al zo gevuld. Tja, mij vond ze met 68 kilo (ben 1.78 lang) ook al aan de maat dus ik dat plaatst die opmerking in een beter daglicht. Zelf heeft ze dus gewoon maatje 40. Ach ja.

Lucas slaapt ook niet zo veel overdag hoor, als hij al slaapt is hij met half uurtje max 1 uurtje wel weer wakker. Ons schema:

07:30 fles 180cc + 6 schepjes

10:30 fruithapje

12:30 boterhammetje met boter, 120 cc + 4 schepjes

daarna probeer ik hem boven te laten slapen (als wij thuis zijn)

15:00 rijstewafeltje

17:30 warme maaltijd + toetje (volle yoghurt of iets dergelijks)

19:30 fles 180 cc + 6 schepjes + 1 schepje Nutrix

Lucas zit ook al in de kinderstoel, CB gaf wel aan hem alleen bij de voedingen te laten zitten. Ze dacht wel dat het niet lang meer zou duren voordat hij kan zitten. Soms zie ik hem al wel eens een paar tellen zijn evenwicht in balans te houden zonder om te vallen.

Hij past dus gewoon bijna niet meer in de maxi cosi maar ja, advies is om pas bij 9 kilo of 9 maanden over te stappen. Ik vermoed dat hij ergens volgende week toch echt de overstap moet maken want zodra zijn hoofdje uit gaat steken is het voor mij echt over met die maxi cosi.

Ik lees weer veel over sterrenkijkertjes, Lucas was er ook eentje (met de pomp geboren) en weet je wat ik nou zo gek vindt? Ik heb echt al die bladen gelezen maar had gewoon totaan mijn eigen bevalling nooit van een sterrenkijker gehoord terwijl het dus best vaak voorkomt. Mijn zuster heeft een VK van de oude stempel en hij heeft nog geleerd hoe hij ze om moet draaien tijdens de bevalling maar tegenwoordig leren ze dat niet meer tijdens de opleiding hoorde ik. Ik denk dat ik toch de pomp prefereer tov een draaipoging tijdens de bevalling.
Zijn hier trouwens alleen maar werkende moeders of ook thuisblijfmoeders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven