** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@ Marjan: wat goed dat Marzoon nu fruit eet. Kan je inderdaad helemaal blij van worden.

En wat Pebbles ook al schrijft, dat gevoel blijft (gelukkig).

Steeds maken ze weer een stapje vooruit.

Hier zit Timo helaas weer in de lappenmand. Eigenlijk is hij al zjn hele leventje verkouden, maar sinds gisteren ook weer erg benauwd en hoge koorts. Vanochtend maar naar de huisarts geweest en nu aan de antibiotica. Hoop dat hij snel wat opknapt.
@ Marjan, zou ook helemaal blij zijn haha! Goed hoor, hij heeft blijkbaar het licht gezien!!

Vandaag zijn we weer op controle geweest bij het consultatiebureau. Lucas was in gewicht niet erg gegroeid. Hij weegt nu 8570 gram. Maar dan kan komen volgens hun omdat hij nu steeds bewegelijker wordt. Hij zit nu op de gemiddelde lijn ipv bovengemiddeld dus nog steeds goed! En hij is niet veel groter geworden: 69 cm lang.

We mogen nu ook tussen de middag langzaam overstappen naar een broodmaaltijd. En na het brood nog wel de fles aanbieden maar dat zal hij dus langzaam minder gaan drinken.

@ Ericaatje, weet niet of het echt kwaad kan dat hij zich omdraait in zijn bedje. Volgens mijn moeder was ik ook een echte buikslaper en sliep ik al vrij snel op m'n buik. Bij Lucas zie ik ook dat als hij op z'n buik in de box ligt dat hij soms even gaat liggen haha heel schattig! Dan ligt hij me zo aan te kijken van ja ik ben even moe dus ga even liggen haha!

@ Morrie, van die flesjes is inderdaad een handige tip! Ga dit zeker ook een keer proberen.

@ Sarah en Belly, hoera voor de eerste tandjes! Leuk om te zien hoor! Hier al twee en als hij lacht is het zo'n leuk gezicht!

Het is zo'n prachtig weer buiten! Ik hoor dat Lucas wakker is dus ik ga lekker even wandelen!!! Kan daar zo van genieten lekker met hem naar buiten! Kan niet wachten tot ik weer m'n zomerjurkjes aan kan!!
@ericaatje: op de buik slapen als hij zich zelf omdraait lijkt me niet zo'n probleem. Het enige risico van buikslapen is dat ze te diep in slaap kunnen komen waardoor de ademhalingsprikkel wegvalt. Maar als hij zich zelf steeds omdraait kan je daar weinig aan doen behalve hem af en toe weer omdraaien.

Het boxkleed zou ik wel vervangen voor iets harders, stevigers. Ligt hij gewoon op de grond op een boxkleed? Kan je zijn bedje niet bij jou op de kamer zetten?

Zo, hier een lekker rustige zondag. Zometeen gaan we lekker een rondje wandelen en kijken of het al lekker genoeg is om een terrasje te pakken...

Ik had gisteren reunie van de zwangerschapsyoga, en werd daar flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Bijna alle kindjes draaien volop, sommigen tijgeren en kruipen zelfs al! Sofie doet gewoon eigenlijk nog helemaal niks! Niet dat ik dat heel erg vind hoor, maar ze is dus wel laat in haar ontwikkeling.
Iedereen is zeker lekker van het mooie weer aan het genieten, zo rustig met posten!

Gister zijn m'n man en ik weer voor het eerst echt uit geweest! Lucas heeft voor het eerst gelogeerd bij m'n schoonouders. Ze vonden het maar wat leuk en Lucas vond het ook allemaal prima. Ze hebben zelf ook een ledikantje dus dat scheelt dat dat niet zo vreemd ligt voor hem. Had wel z'n eigen dekentje en knuffels mee voor z'n vertrouwde geur in bed. We hebben lekker bij ze gegeten en om half 7 hem daar in bed gelegd. Om half 8 zijn we weggegaan en hij is de volgende ochtend om half 7 weer wakker geworden. M'n schoonmoeder was blij verrast dat het zo goed ging haha. Hem lekker z'n flesje gegeven en na een tijdje nog z'n fruit. Om 9 uur hebben we hem opgehaald. Eerst daar nog even ontbeten en toen weer naar huis! Hij leek erg tevreden en ons is het ook erg goed bevallen! We hebben een erg gezellige avond gehad dus wie weet over een paar weken weer een keertje!

Hier verder een lekkere rustige zondag, Lucas nog even in bad gedaan net en nu ligt hij op een oortje.

@ Polleke, ik zou me er niet te druk om maken! Sommige kinderen slaan sommige fases nog wel eens over dus wie weet. Het is wel makkelijk gezegd maar het zal vast geen jaren meer duren:P
@polleke: hoeft niet te zeggen dat ze met alles langzamer zal zijn. Floor rolde ook pas tegen de 7 maanden en Eva rolt ook pas sinds een week. Voor de rest heeft Floor zich helemaal gemiddeld ontwikkeld. Met een maand of 8 ging ze teigeren, met 10 maanden zitten, staan en kruipen en met 14,5 maand ging ze lopen.
Polleke, is juist lekker rustig. Ik moet er nu continu achteraan en 'nee' gaan zeggen. Hij kijkt me telkens erg verbaasd aan maar lijkt het wel te begrijpen.
@Minny Naar voor Tmo dat hij weer koorts heeft en benauwd is. Hoop dat de antibiotica snel aanslaat! Sterkte!

Kyan is vandaag alweer 8 MAANDEN!!!!

@ Tanden Hier al een tijdje 2 onder. Geen last gehad eigenlijk. Af en toe pulkt hij eraan met zijn nageltje...

@ Omrollen Van rug naar buik en weer terug of verder...probeert zich af te zetten, maar gaat dan achteruit ipv vooruit!!! Probeert naar speeltjes te reiken.

@ Bedje verschonen elke week / 2 weken door de schoonmaakster en elke week een schone slaapzak. Lijkt me meer dan voldoende. Maken jullie speelgoed schoon met een sopje? Ik af en toe. En knuffels ook af en toe.

@ Ericaatje Goed idee lekker op vakantie! Ben erg benieuwd naar het plan van je vader...

@Fietsen jaaaaaaa.....heeeeel veeeel zin in....gaan binnenkort een mamafiets uitzoeken!

Hebben jullie mama fietsen of een gewone en waarom?

Oh...hij is wakker...ga hem uit bed halen
Speelgoed schoonmaken....eeehh nee nog niet gedaan. Hij had zo'n ding waar je de speen aan kan vast maken, die rook wat mufzurig en toen heb ik maar gewoon een neiwue gekocht...hoezo wegwerpspullen

Polleke Jari is ook niet zo snel hoor. hij kan het wel, maar doen...neuh hij ligt liever op zn rug. Sofie is wss weer veel sneller met andere dingen dan die baby's...ze is in ig veel mooier en leuker

Gisteren heeft ie voor het eerst courgette gegeten via Rapley...werkelijk alles zat eronder...zelfs de hond. Maar heb het idee dat ie de groente zo wel beter eet, en tis leuk voor de filmpjes! Bij jullie ook zo'n bende?

Ik heb trouwens geen mamafiets, nog een gewone, die had ik al en daar past ie ook prima op.

Heerlijk bessie er even uit met je man/vriend. En wat fijn dat Lucas het goed naar zn zin had bij opa en oma, dan breng je hem toch wat makkelijker weg.

Vandaag lekker veel gewandeld met hond en Jari, strand en bos. Hond ligt uitgeteld dus daar straks geen "last" van en jari weer frisse neus gehaald. Hij gaat hier vaak naar buiten, ben zelf ook een buitenmens en merk dat ik dat ook op hem overbreng. En nu staat de kaasfondue te pruttelen op t vuur, heerlijk. jari de groente en ik de kaas
Nou hier gaat het eten er nu dus ook eindelijk goed in. Heb alleen nog fruit geproberd dus wel verkeerd om maar vandaag ook maar eens kijken hoe het met het potje wortels gaat en dan kan ik zelf gaan koken.

Ons doorslapertje is trouwens geen doorslapertje meer. Vannacht heb ik denk ik zo'n 3 uur geslapen!! Hij wordt vanaf een uur of 1 continu wakker. Weet niet waardoor maar een speentje helpt dan wel eventjes voordat hij een half uur later weer wakker wordt. Erg vermoeiend. Iemand anders hier op dit moment ook last van? Ik dacht dat het misschien kon komen doordat hij begonnen is met kruipen maar hoop stiekum wel dat het weer snel voorbij gaat.
He jakkes marjan das niet leuk zo'n nachtbrakertje. maar zou dat komen van het kruipen? Je zou toch zeggen dat ze juist dan moeier zijn van alle inspanning? Hoe laat krijgt ie zn laatste fles? Rijstebloem erdoor mss?

Heb weer eens last van extreem uitstelgedrag. Ben begonnen met een wijncursus, incl huiswerk enzo en laat ik daar nu altijd al een pesthekel aan hebben gehad. Kortom mijn zelfdiscipline komt nou niet echt om de hoek kijken Voor vanavond moet ik nog 4 hoofdstukken doorworstelen.
Nog plaats voor een mama van 2 kids waarvan 1 bouwjaar augustus 2008??
Heej Nut. Leuk zo'n wijn cursus maar dan inderdaad alleen het proeven.

Enne hij heeft volgens mij geen honger want hij slaapt wel weer verder en de volgende ochtend bij de eerste fles drinkt hij ook niet heel erg veel. Ik dacht meer dat het kwam ondat hij misschien allemaal nieuwe ontwikkelingen meemaakt ofzo.

Heej manoukje. Denk het wel hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ja hoor Manoukje, vertel!

Knorrie heeft de waterpokken, nu al!
Wat willen jullie weten?
Alles . Nee hoor, wat wil je kwijt? Wanneer is je kindje geboren, heb je nog meer kinderen, hoeveel werk je, zulke dingen?
agossie de waterpokken krijg spontaan jeuk als ik ergens waterpokken lees.
Hai Manoukje, van mij mag je erbij hoor.

Wat willen we o.a. weten:

-wanneer is hij/zij geboren

-hoe was je zwangerschap/beavlling

-hoe is de gezinssamenstelling

-wat kan hij/zij allemaal al of nog niet

-hoe oud ben je

-hoe zwaar/lang is hij/zij nu?

-waarom een weegschaal als avater, heb je nog overtollige zwskilo's

en wel alles eerlijk vertellen he
Ja Marjan dat proeven is ook erg favoriet hier bij de cursus, ons spuugbakje zit ook altijd het minst vol aan het eidne van de avond

en nu ga ik echt mn spullen erbij pakken.....zucht
Ik bevind me in een bevoorrechte positie (zo ervaar ik het) om fulltime mama te zijn. Mijn oudste zoon wordt volgende maand 2 en mijn jongste zoon is op 28 augustus geboren.

Ik lees dat knorrie waterpokken heeft? Jakkes....mijn oudste heeft het gehad toen hij 1 jaar en 2 maanden was. Heel erg vond ik dat. Gelukkig was het mooi weer en hoefde hij nauwelijks kleding aan zodat dat het hem zo min mogelijk irriteerde.
Zat overtollige kilo's!! Je kan dat lezen bij een andere topic.....ben druk bezig met afvallen en ben heel erg gemotiveerd. Wil niet, wanneer ik mijn kids leer fietsen, na 100 meter al met mijn tong uit mijn muil lopen!

Ik ben 34, beide bevallingen waren ontzettend zwaar en heb de zwangerschappen ook als niet prettig beschouwd. Ik had heel snel het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek liet omdat ik al heel snel weinig kon bewegen. Hierdoor ben ik ook zo aangekomen.
Grappig Manoukje, mijn oudste zoon is van 28-8, maar dan 2004!

Knorrie heeft nog geen jeuk. Hij heeft ook niet veel pokken, maar hij slaapt wel steeds korte tukes, hij is duidelijk niet fit.

Ben trouwens van het weekend met vriendinnen (hier van het forum) een weekend weg geweest. Dat was echt super. Heerlijk geslapen, en niet 1 keer op de klok gekeken!
Mijn knoedeltje woog bij zijn geboorte 4470gram en was 56cm. Bij zijn laatste controle was hij 4mnd en 2wk en woog hij 8265 en was hij 70cm.
Heeft iemand van jullie trouwens ook borstvoeding gegeven? Mijn oudste heeft 7,5mnd en mijn jongste 6mnd borstvoeding gehad. Altijd op verzoek. Nu krijgt mijn jongste dus ook pap enzo maar ik twijfel af en toe wel een beetje of hij genoeg krijgt. Hij is een reus en met borstvoeding wist ik dus dus niet hoeveel hij binnen kreeg (ja, voor alle duidelijkheid, ik heb nog nooit gekolfd....maar wel een kolfapparaat in huis).

Heeft iemand van jullie dit ook?
Hoi Manoukje,

Wat is je vraag precies? Ik snap niet helemaal of je nou onzeker wordt van de borstvoeding, of van de kunstvoeding?

Ik geef borstvoeding, en geef ook geen pap want volgens mij heeft mijn zoon dat niet echt nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven