Schimmel infectie
donderdag 14 maart 2019 om 00:29
Hey !
Ik was naar de huisarts gegaan omdat ik klachten had zoals , mare afscheiding , rare geurtjes , ben er ook achter gekomen dat ik een soort wit hard bultje had bij de ingang van mijn vagina .
De huisarts verklaarde het als een schimmel infectie wn heeft mij hiervoor een zalf gegeven die je met een applicator moet inbrengen (super naar) en het duurt 3 weken . Alleen ik heb het gevoel dar het meer is dan gewoon een schimmel ,
Ik has een test gedaan er daar kwam gewn soa of infectie uit !
Maar ik heb van ervaring dat mijn huisarts niet al te goed is en vaak maar wat doet , heb me al ingeschreven bij een nieuwe huisarts maar tot dat dat rond was wou ik toch ff zien of iemand hier iets over wist
Ps : ik zit nu een week in me behandeling en vroeg mw af of ik gewoon seks kon hebben ? Op internet staat overal iets anders
Ik was naar de huisarts gegaan omdat ik klachten had zoals , mare afscheiding , rare geurtjes , ben er ook achter gekomen dat ik een soort wit hard bultje had bij de ingang van mijn vagina .
De huisarts verklaarde het als een schimmel infectie wn heeft mij hiervoor een zalf gegeven die je met een applicator moet inbrengen (super naar) en het duurt 3 weken . Alleen ik heb het gevoel dar het meer is dan gewoon een schimmel ,
Ik has een test gedaan er daar kwam gewn soa of infectie uit !
Maar ik heb van ervaring dat mijn huisarts niet al te goed is en vaak maar wat doet , heb me al ingeschreven bij een nieuwe huisarts maar tot dat dat rond was wou ik toch ff zien of iemand hier iets over wist
Ps : ik zit nu een week in me behandeling en vroeg mw af of ik gewoon seks kon hebben ? Op internet staat overal iets anders
donderdag 14 maart 2019 om 02:35
Kan ook een verkeerde diagnose zijn (niet om je bang te maken). Als je het niet vertrouwt , dan second opinion aanvragen. Voor hetzelfde geld is het idd gewoon een schimmel infectie, maar better safe than sorryDidineedshelp schreef: ↑14-03-2019 01:53Heyy ja zoals ik al zei die heb ik al gedaan maar die kwam negatief uit dus het is geen soa
donderdag 14 maart 2019 om 06:11
En omdat jij denkt dat het wat anders is dan een schimmel, vind je dat je huisarts ‘maar wat doet’?
Misschien wil hij dit eerst uitsluiten, en als dat het niet is, een andere behandeling inzetten.
Maar jij had liever gehad dat je met deze klachten, die bij het gros van de vrouwen een schimmelinfectie is, direct naar een hoogleraar gynaecologie in een academisch ziekenhuis werd gestuurd?
Misschien wil hij dit eerst uitsluiten, en als dat het niet is, een andere behandeling inzetten.
Maar jij had liever gehad dat je met deze klachten, die bij het gros van de vrouwen een schimmelinfectie is, direct naar een hoogleraar gynaecologie in een academisch ziekenhuis werd gestuurd?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-03-2019 06:15
0.13% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 14 maart 2019 om 06:13
ben je daarvoor bij de arts geweest of heb je zelf een thuistest gedaan?Didineedshelp schreef: ↑14-03-2019 01:53Heyy ja zoals ik al zei die heb ik al gedaan maar die kwam negatief uit dus het is geen soa
donderdag 14 maart 2019 om 07:16
Als je een kuur hebt, van drie weken... Moet je die echt eerst afmaken.
En geen seks in de tussentijd, daar wordt het erger van. Dat verstoort de balans in je vagina. En... Schimmels kunnen ook op zijn penis terecht komen. Hij een infectie, besmet jou weer... Etc.
Gewoon geen seks, tot het over is. (Of gewoon wat handwerk etc)
En geen seks in de tussentijd, daar wordt het erger van. Dat verstoort de balans in je vagina. En... Schimmels kunnen ook op zijn penis terecht komen. Hij een infectie, besmet jou weer... Etc.
donderdag 14 maart 2019 om 10:14
Waarom denk je dat het meer is dan een schimmelinfectie? Waar zit je zelf dan aan te denken/
kuur af maken. De huisarts volgt gewoon de richtlijnen die zijn opgesteld. Die richtlijnen zijn niet uit de dikke duim gezogen, daar zit veel wetenschappelijk onderzoek achter. https://www.nhg.org/?tmp-no-mobile=1&q=node/1773
kuur af maken. De huisarts volgt gewoon de richtlijnen die zijn opgesteld. Die richtlijnen zijn niet uit de dikke duim gezogen, daar zit veel wetenschappelijk onderzoek achter. https://www.nhg.org/?tmp-no-mobile=1&q=node/1773
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 14 maart 2019 om 10:15
ook met condoom, echt beter van nietMeloentje247 schreef: ↑14-03-2019 09:28Schimmelinfectie is bij mij iig niet pijnlijk. Sex kan met condoom. Zou de kuur wel afmaken tot je bij een andere arts terecht kan.
Het verstoort echt de balans
donderdag 14 maart 2019 om 10:25
himalaya schreef: ↑14-03-2019 06:11En omdat jij denkt dat het wat anders is dan een schimmel, vind je dat je huisarts ‘maar wat doet’?
Het is niet de eerste keer mijn huisarts heeft wel vaker foute diagnoses gemaakt echt heel vaak ook kijkt hij heel veel op Google tijdens onze afspraken
donderdag 14 maart 2019 om 10:27
lilalinda schreef: ↑14-03-2019 07:16Als je een kuur hebt, van drie weken... Moet je die echt eerst afmaken.
Okee moet hij nu eigenlijk ook een behandeling de huisarts zei daar niks over
donderdag 14 maart 2019 om 10:30
Meloentje247 schreef: ↑14-03-2019 09:28Schimmelinfectie is bij mij iig niet pijnlijk. Sex kan met condoom. Zou de kuur wel afmaken tot je bij een andere arts terecht kan.
Nee bij mij ook niet oke zal ik doen !
donderdag 14 maart 2019 om 10:32
hamerhaai schreef: ↑14-03-2019 10:14Waarom denk je dat het meer is dan een schimmelinfectie? Waar zit je zelf dan aan te denken/
Het komt eigenlijk allemaal door dat wit hard bultje waardoor ik twijfel meer niet en zou evht niet weten wat het is
Me huisarts vroeg niet eens naar me klachten of naar kenmerken hij keek ff paar seconden naar het bultje en schreef het af als schimmel en stuurde me weg