Schimmel infectie
donderdag 14 maart 2019 om 00:29
Hey !
Ik was naar de huisarts gegaan omdat ik klachten had zoals , mare afscheiding , rare geurtjes , ben er ook achter gekomen dat ik een soort wit hard bultje had bij de ingang van mijn vagina .
De huisarts verklaarde het als een schimmel infectie wn heeft mij hiervoor een zalf gegeven die je met een applicator moet inbrengen (super naar) en het duurt 3 weken . Alleen ik heb het gevoel dar het meer is dan gewoon een schimmel ,
Ik has een test gedaan er daar kwam gewn soa of infectie uit !
Maar ik heb van ervaring dat mijn huisarts niet al te goed is en vaak maar wat doet , heb me al ingeschreven bij een nieuwe huisarts maar tot dat dat rond was wou ik toch ff zien of iemand hier iets over wist
Ps : ik zit nu een week in me behandeling en vroeg mw af of ik gewoon seks kon hebben ? Op internet staat overal iets anders
Ik was naar de huisarts gegaan omdat ik klachten had zoals , mare afscheiding , rare geurtjes , ben er ook achter gekomen dat ik een soort wit hard bultje had bij de ingang van mijn vagina .
De huisarts verklaarde het als een schimmel infectie wn heeft mij hiervoor een zalf gegeven die je met een applicator moet inbrengen (super naar) en het duurt 3 weken . Alleen ik heb het gevoel dar het meer is dan gewoon een schimmel ,
Ik has een test gedaan er daar kwam gewn soa of infectie uit !
Maar ik heb van ervaring dat mijn huisarts niet al te goed is en vaak maar wat doet , heb me al ingeschreven bij een nieuwe huisarts maar tot dat dat rond was wou ik toch ff zien of iemand hier iets over wist
Ps : ik zit nu een week in me behandeling en vroeg mw af of ik gewoon seks kon hebben ? Op internet staat overal iets anders
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Omdat het irriteert
(en houd rekening met verminderde werking van condooms...)
donderdag 14 maart 2019 om 11:07
donderdag 14 maart 2019 om 11:26
Didineedshelp schreef: ↑14-03-2019 10:32Het komt eigenlijk allemaal door dat wit hard bultje waardoor ik twijfel meer niet en zou evht niet weten wat het is
Me huisarts vroeg niet eens naar me klachten of naar kenmerken hij keek ff paar seconden naar het bultje en schreef het af als schimmel en stuurde me weg
De huisarts gaat niet zomaar naar je vagina kijken. Je had een hulpvraag. Kennelijk was je vraag duidelijk genoeg, en hoefde er niet verder gevraagd te worden. En na een inspectie was het duidelijk.
Had je het witte bultje benoemd? De huisarts zal het wel gezien hebben, en meegenomen hebben in de beoordeling. Niet alles wat de huisarts ziet, opvalt, etc wordt hardop gezegd. De meeste afwegingen van klachten en symptomen (zoals een wit bultje) wordt gewoon alleen in de hersenen van de huisarts afgewogen. Niet in overleg met de patient besproken.
Maak je je zorgen, maak dan een nieuwe afspraak bij de huisarts. Een schimmelinfectie komt veel voor, en de huisarts ziet dit ook heel vaak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
donderdag 14 maart 2019 om 11:38
hamerhaai schreef: ↑14-03-2019 11:26De huisarts gaat niet zomaar naar je vagina kijken. Je had een hulpvraag. Kennelijk was je vraag duidelijk genoeg, en hoefde er niet verder gevraagd te worden. En na een inspectie was het duidelijk.
Had je het witte bultje benoemd? De huisarts zal het wel gezien hebben, en meegenomen hebben in de beoordeling. Niet alles wat de huisarts ziet, opvalt, etc wordt hardop gezegd. De meeste afwegingen van klachten en symptomen (zoals een wit bultje) wordt gewoon alleen in de hersenen van de huisarts afgewogen. Niet in overleg met de patient besproken.
Maak je je zorgen, maak dan een nieuwe afspraak bij de huisarts. Een schimmelinfectie komt veel voor, en de huisarts ziet dit ook heel vaak.
Ja IK heb morgen een nieuwe afspraak wel bij een anderen Huisarts Ik denk niet dat u het begrijpt Ik Ben ook niet de enigste die over deze Huisarts klaar Hij heeft bij heel veel mensen fourteen diagnoses gemaakt
donderdag 14 maart 2019 om 11:41
Ik had een tijdje terug ook mijn eerste schimmelinfectie te pakken. Ook had ik een bultje aan de voorkant van vulva.
Seks vond ik met condoom (we doen het al 13 jaar zonder) erg onprettig. Deed een beetje pijn en de jeuk werd er erger door; seks irriteerde dat gebied behoorlijk. Dus heb man vaak gepijpt, vond hij niet erg...
Huisarts heeft het bekeken, voor de zekerheid een sample naar het lab gestuurd en me geadviseerd gewoon Canesten zalf te gebruiken. Na ruim een week werd het niet beter en heb ik zo'n Canesten capsule ingebracht. Daarna verdween de jeuk snel en het bultje ook.
Het lab wees uit dat het inderdaad om een schimmelinfectie ging (candida albicans).
Binnen 3 weken was het daar beneden weer helemaal normaal.
Seks vond ik met condoom (we doen het al 13 jaar zonder) erg onprettig. Deed een beetje pijn en de jeuk werd er erger door; seks irriteerde dat gebied behoorlijk. Dus heb man vaak gepijpt, vond hij niet erg...
Huisarts heeft het bekeken, voor de zekerheid een sample naar het lab gestuurd en me geadviseerd gewoon Canesten zalf te gebruiken. Na ruim een week werd het niet beter en heb ik zo'n Canesten capsule ingebracht. Daarna verdween de jeuk snel en het bultje ook.
Het lab wees uit dat het inderdaad om een schimmelinfectie ging (candida albicans).
donderdag 14 maart 2019 om 11:53
Didineedshelp schreef: ↑14-03-2019 11:38Ja IK heb morgen een nieuwe afspraak wel bij een anderen Huisarts Ik denk niet dat u het begrijpt Ik Ben ook niet de enigste die over deze Huisarts klaar Hij heeft bij heel veel mensen fourteen diagnoses gemaakt
En toch mag hij nog steeds als huisarts werken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 14 maart 2019 om 13:23
nee seks voelt niet goed, want je kut rot wegDidineedshelp schreef: ↑14-03-2019 10:26Dat lees ik evht overal maar dat had ik dus totaal niet seks voelt gewoon nog goed ?
donderdag 14 maart 2019 om 13:46
niemand is zonder fouten, en je gaat er al vanuit dat wat de huisarts gedaan heeft fout is.Didineedshelp schreef: ↑14-03-2019 11:38Ja IK heb morgen een nieuwe afspraak wel bij een anderen Huisarts Ik denk niet dat u het begrijpt Ik Ben ook niet de enigste die over deze Huisarts klaar Hij heeft bij heel veel mensen fourteen diagnoses gemaakt
En wanneer huisartsen of andere artsen een fout maken, is dit meestal echt niet ongezien. Als patient kan je een klacht indienen, zie de WKKGZ. De inspecteur van volksgezondheid houdt dit echt wel in de gaten. Artsen die te vaak of te grote fouten maken, mogen echt niet zo maar hun vak uit blijven oefenen.
Borrelpraat en mensen die klagen tijdens een verjaardagsvisite is wat anders. De medische wereld is geen exacte wetenschap, en niet iedere probleem is direct duidelijk. En een diagnose kan door voortschrijdend inzicht en meer testen of verloop van een ziekte veranderen.
Ik ben erg benieuwd wat de volgende huisarts gaat doen. Hou ons op de hoogte.
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 14 maart 2019 om 15:43
Wat jij beschrijft aan klachten TO, komt ontzettend overeen met een schimmelinfectie. Ik vermoed dat je vooral er zelf niet aan wil, en daarom je huisarts beschuldigd van een foute diagnose.
Vraag daarom om meer uitleg, zodat je het zelf ook begrijpt.
En mensen vinden al snel dat een arts een fout maakt, terwijl ze eigenlijk zelf willen dat het wat anders is.
En mensen vinden al snel dat een arts een fout maakt, terwijl ze eigenlijk zelf willen dat het wat anders is.
donderdag 14 maart 2019 om 19:25
gardening.angel schreef: ↑14-03-2019 11:41Ik had een tijdje terug ook mijn eerste schimmelinfectie te pakken. Ook had ik een bultje aan de voorkant van vulva.
Ja ben vandaag weer naar de Huisarts gegaan omdat ik ook opeens allemaal kleine bultjes had gekregen echt mini bultjes Huisarts dacht dat het misschien wratjes waren Maar Hij wist her niet dus Hij heeft me gestuurd naar een dermatoloog
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
hamerhaai schreef: ↑14-03-2019 13:46niemand is zonder fouten, en je gaat er al vanuit dat wat de huisarts gedaan heeft fout is.
En wanneer huisartsen of andere artsen een fout maken, is dit meestal echt niet ongezien. Als patient kan je een klacht indienen, zie de WKKGZ. De inspecteur van volksgezondheid houdt dit echt wel in de gaten. Artsen die te vaak of te grote fouten maken, mogen echt niet zo maar hun vak uit blijven oefenen.
Borrelpraat en mensen die klagen tijdens een verjaardagsvisite is wat anders. De medische wereld is geen exacte wetenschap, en niet iedere probleem is direct duidelijk. En een diagnose kan door voortschrijdend inzicht en meer testen of verloop van een ziekte veranderen.
Ik ben erg benieuwd wat de volgende huisarts gaat doen. Hou ons op de hoogte.
Ja klopt ga nu ook van Huisarts veranderen ik heb een heel laag imuum systeem dus word vaak erg ziek en het is wel fijn om een huisarts te hebben die me dan ook echt daadwerkelijk kan en wil hebben
Ik Ben letterlijk een keer doorverwezen omdat ik zeg hem na “ik zo veel klaag en overdreef”
Bleek ik uiteindelijk toch reuma te hebben Maar goed .
Ben naar de Huisarts geweest een anderen en had nog een vraag er bij want vanochtend zaten er uit het niets opeens mini bultjes op me vagina
Ze was erg onzeker wat het was ze dacht misschien wratjes maar om zeker te zijn heeft ze me naar de dermatoloog gestuurd .
Ze had niet het idee dat het iets ernstig was
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
lise1985 schreef: ↑14-03-2019 15:43Wat jij beschrijft aan klachten TO, komt ontzettend overeen met een schimmelinfectie. Ik vermoed dat je vooral er zelf niet aan wil, en daarom je huisarts beschuldigd van een foute diagnose.
Ik vind een schimmel niet erg totaal niet dat is heel normaal vooral na een antibiotica kuur en die heb ik ook gehad maar doordat er ook een wit bultje was had ik het gevoel dat het wat anders kon wezen
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
lise1985 schreef: ↑14-03-2019 15:43Wat jij beschrijft aan klachten TO, komt ontzettend overeen met een schimmelinfectie. Ik vermoed dat je vooral er zelf niet aan wil, en daarom je huisarts beschuldigd van een foute diagnose.
Ik vind een schimmel niet erg totaal niet dat is heel normaal vooral na een antibiotica kuur en die heb ik ook gehad maar doordat er ook een wit bultje was had ik het gevoel dat het wat anders kon wezen
donderdag 14 maart 2019 om 19:33
Wat mijn probleem ook is ik heb best wel een lichte vorm van smet vrees ik was mezelf 2x per dag hou me leef omgeving schoon maar mijn vagina was ik ook heel goed na het plassen buitenkant binnenkant wat dus niet goed is maar ik voel me anders zo vies
Daarom was ik eerst zo verbaasd omdat ik zo schoon ben hoe kan ik dan zulke dingen oplopen ,maar na research kwam ik er achter dat dat er niks mee te maken heeft
Daarom was ik eerst zo verbaasd omdat ik zo schoon ben hoe kan ik dan zulke dingen oplopen ,maar na research kwam ik er achter dat dat er niks mee te maken heeft
donderdag 14 maart 2019 om 19:39
Juist wel, als jij je vagina meerdere keren oer dag schrobt, haal je juist de bakans onderuit, daar krijg je juist schimmels vanDidineedshelp schreef: ↑14-03-2019 19:33Wat mijn probleem ook is ik heb best wel een lichte vorm van smet vrees ik was mezelf 2x per dag hou me leef omgeving schoon maar mijn vagina was ik ook heel goed na het plassen buitenkant binnenkant wat dus niet goed is maar ik voel me anders zo vies
Je vagina is een zelfreinigendsysteem, even de douche er op is echt voldoende
donderdag 14 maart 2019 om 21:43
Als je huisarts zoveel foute diagnoses stelt zou ik een klacht indienen en een nieuwe zoeken.
Verder heb ik nog nooit gehoord van een kuur van 3 weken. Als je een applicator inbrengen al naar vindt snap ik niet dat je er wel een piemel in wil nu je een schimmelinfectie hebt. Eerst de kuur afmaken en dan pas weer seks. Als jouw partner ook besmet is moet hij ook behandeld worden, anders blijven jullie elkaar besmetten.
Stop met wassen van vagina! Anders blijft dit zich herhalen.
Verder heb ik nog nooit gehoord van een kuur van 3 weken. Als je een applicator inbrengen al naar vindt snap ik niet dat je er wel een piemel in wil nu je een schimmelinfectie hebt. Eerst de kuur afmaken en dan pas weer seks. Als jouw partner ook besmet is moet hij ook behandeld worden, anders blijven jullie elkaar besmetten.
donderdag 14 maart 2019 om 21:44
Jawel, dat heeft er dus wel mee te maken, maar in de negatieve zin.Didineedshelp schreef: ↑14-03-2019 19:33Daarom was ik eerst zo verbaasd omdat ik zo schoon ben hoe kan ik dan zulke dingen oplopen ,maar na research kwam ik er achter dat dat er niks mee te maken heeft
donderdag 14 maart 2019 om 22:30
Nee dat weet ik maar bedoel dat ik dat ik eerst dacht ben ik niet schoon genoeg komt dit doordat ik niet hygiënisch ben maar dta is het niet
donderdag 14 maart 2019 om 22:37
nachtvlinder1977 schreef: ↑14-03-2019 21:43Als je huisarts zoveel foute diagnoses stelt zou ik een klacht indienen en een nieuwe zoeken.
Ja ben al bezig met het veranderen van huisarts , ja ik weer niet deze kuur duurt 3 weken is ook me eerste
Ik vind aplicator naar net zoals ik een tampon echt naar vind ik vind iets ZELF. Naar binnen werken nogal eng een mannelijk prive gebied is toch wat anders
Mijn partner heeft geen klachten maarja die merk je niet altijd bij een man maar de huisarts zei dat als hij geen klachten heeft het niet nodig is
Ik weet het moet echt verminderen met het. Grondige wassen van mijn vagina , het is een soort van tik van mijn smet vrees vooral door de afscheiding enzo en als ik ongesteld ben
donderdag 14 maart 2019 om 22:45
Sluit ik mij bij aan!.nachtvlinder1977 schreef: ↑14-03-2019 21:43Als je huisarts zoveel foute diagnoses stelt zou ik een klacht indienen en een nieuwe zoeken.
vrijdag 15 maart 2019 om 07:49
https://www.apotheek.nl/medicijnen/mico ... t-medicijnnachtvlinder1977 schreef: ↑14-03-2019 21:43
Verder heb ik nog nooit gehoord van een kuur van 3 weken.
deze is twee weken, dan zijn er vast ook van drie weken