Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Sox, heb je mailtje vanochtend snel ff gelezen, nog niet geantwoord maar ik ben blij dat je het mailde!

Je bent lief!
Poeh lees alleen de laatste blz en zie meteen zere vingers, zielige/dwarse kinderen.

Gelukkig Es weer aan de beterende hand. Rustig aan doen hoor!

Klopt de vinger van Mini al Remma. Arm jong dat hij zo graag naar bed wilde.

Pammie, probeer je werk los te laten (moeilijk ik weet het). Je hebt het goed opgezet, ze komen er vanzelf achter als je straks weg bent. Komt er nog een afscheid of heb je daar geen zin in?

Iedere vorm van fruit zorgt voor krampende/huilende Moppie. Zo zielig (voor ons ook, want vooral in de nacht...). Weer gestopt dus. Iemand nog een tip? Kan ik gewoon wachten met bijvoeden? Cb heb ik nooit iets aan, dus twijfel of ik de huisarts zal bellen.

Intussen tijgert Moppie achteruit, zo leuk om te zien! En (uiteraard) zat hij vast onder de bank, boos dat hij was .

Verder wil ik graag, net als Anky, een vrije dag voor mij alleen. Voor me, myself and I
Hmm, toch al weer aan het werk dus Es, al is het maar halve dagen. Nou ja, we kunnen je toch niet tegenhouden

Ik sluit me bij Esmee aan, Pammie. Je hebt jouw werk goed gedaan, wat ze er straks mee gaan doen, is hun probleem.

Ik las toevallig dat fruit een grotere aanslag op de darmen is dan we denken, Esmee. Fruit na het eten schijnt ook niet heel goed te zijn. Misschien eerst met groente proberen? Worteltjes ofzo?

Mini's vinger is blauw, dik en pijnlijk. Maar hij houdt zich flink, op een kreuntje zo nu en dan na.
Fruit is vooral een aanslag op de maag vanwege de zuren. Ik kan me dus voorstellen dat appel, sinasappel, perzik en druif geen goede keuzes zijn. Banaan lijkt me minder risicovol.

Wat je ook kan doen is tomaat pureren. Tomaat is heel zacht, het is zowel fruit als groeten. En inderdaad, wortel lijkt me ook een goed idee.

Misschien kan je HA bellen tijdens telefonisch spreekuur en je laten doorverwijzen naar een dietiste speciaal voor babyvoeding.
Esmee, hier hetzelfde probleem. Nipje is meerdere keren wakker 's nachts, en is onrustig overdag. Bovendien krijgt hij steeds meer eczeem. Omdat hij niet zo hard groeit, zou ik het toch fijn vinden als hij wat anders ging eten dan melk (en ik heb ook het idee dat hij honger krijgt). Over het rijtje dat Esther noemt: appel is volgens mij meestal niet zo'n probleem (sinaasappel en druif zou ik niet geven). Tomaat zou ik niet doen, want dat staat er om bekend dat het een soort allergische reacties kan geven. Ik stel dat juist uit tot na een jaar. Nipje krijgt amper iets binnen, maar lijkt er dus toch last van te hebben. Vandaag heb ik een kwart peertje naar binnen gelepeld (de eerste keer dat hij een substantiele hoeveelheid eet) en ben benieuwd hoe dat gaat vallen. Peer staat er om bekend relatief weinig reactie uit te lokken, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Als dat niet goed gaat, ga ik denk maar eens groenten proberen.

Es, ik kreeg je sms over de 40 graden koorts pas gisteren! Dacht al even dat je weer ziek was, maar lees hier dat dat gelukig niet zo was. Vandaar dat ik zo onattent niet geantwoord heb.

Arme mini, en wat zielig van dat slapen...
Wortels waren vorige keer geen succes, maar ik vind het een goede tip. We eten het vanavond, dus het komt ook nog eens goed uit. Met dit prutweer heb ik echt geen zin om naar buiten te gaan.

Net even bijgelezen. Als je alles achter elkaar leest, dan zijn jullie wel erg moederig tegen Es . Maar ze heeft het nodig (net als de rest van ons haha).
moederig, wij? welnee!

even melden dat ik de vinger van mini Heul Sielug vind en wat sneu van dat slapen! geef het mannetje maar een dikke knuf

Sokman mag vandaag de rommel opruimen, Anky Needless to say dat ik dat niet zo heel erg vind.

had ik al verteld dat ons mannetje sinds kort kusjes geeft? Poek was nooit zo'n knuffelbaby (nu wel een lekkere knuffelbeer trouwens) maar deze man heeft het zoenen ontdekt. drie maal raden wat ik de godganselijke dag loop te doen?

oja, ik was aan het werk.
Es: kan even niet bij VOL reageren, maar ik viel bijna van mijn stoel van het lachen om Liz' opmerking! :-)
--- KNIP ---- EN ---- PLAK ---

Betutteling alom.

“Doe dan toch een sjaal om,” moppert mijn moeder. “Je bent veel te bloot gekleed. Zéker voor iemand die net een longontsteking heeft gehad.”

“Ja,” knikt Lizzy instemmend. “Luister jij nou eens naar je moeder joh!”

Je zult het wel nodig hebben dan hahahahaha

die Lizzy

(ben verder druk, reageer later weer)
Mijn kinderen willen na het slapen in de plassen stampen buiten. Het lijkt mij een prima plan om even uit te razen!

Peer gaf hier dus wel reactie Nippo. Het lijkt dat zijn darmen gewoon heel gevoelig zijn. Zelfs van de 4 hapjes per keer heeft hij last.

Overigens had Moppie gisteren de slappe lach. Dat was erg gezellig. Ik lachen, hij nog harder lachen. Kirren maar haha.
Die Liz, wijsneus

Wat lastig dat hij zo reageert Esmee (en Nip). Ik zou het inderdaad eens aan een dietiste voorleggen anders blijf je aanrommelen.

Ik ben net weer terug, was op bezoek bij mijn oude werk. Ben geloof ik niet meer gewend aan de koffie daar want ik voel me vreemd licht in mijn hoofd. Mannie heeft in de auto even liggen slapen en ligt nu op de bank. Ik had mezelf vanmorgen vrijgesteld van werkzaamheden maar ik ga nu toch even een was erin gooien.

Vanmorgen heb ik de dokter gebeld voor een telefonisch consult maar ze heeft niet teruggebeld. Strange.
Ben bij Mandarijn vanwege de eczeem ook met groenten begonnen, was ook het advies van de kinderarts. En dat viel bij hem gelukkig prima en hij at het ook graag, moest wel even wennen natuurlijk. Maar wortels is relatief zoet om mee te beginnen. Bloemkool kan ook. En motten ze het niet kun je ook nog wat melk erdoor doen, soort mousse van maken, dan smaakt het wat minder vreemd.

Arme mini Remma, klinkt heel pijnlijk.
Sok wat lief die kusjes.

Mandarijn zoent ook graag, maar die hapt meestal meteen een stuk uit je gezicht, het is een agressieve zoener.

Pammie wat vervelend van die amandelen. Kan me voorstellen dat je hem liever niet meteen weer onder het mes ziet gaan.
Ik had net voor het eerst vandaag 2 seconden mijn telefoon niet in de buurt, belt de dokter. Ik stond op zolder dus dat ging ik niet redden. Zul je altijd zien.

Hier ook zoeners, en platknuffelaars, Mannie is best sterk dus dat is soms ook niet echt lekker meer. Mini was nooit zo'n zoenert en die geeft nu ineens van die spontane kusjes, dat is zo lief
Hier heeft de peer er in ieder geval toe geleid dat hij een paar uur heeft geslapen, en tot nu toe verder nog geen probleem. Misschien valt peer beter dan banaan bij Nipje? Maar ik denk dat ik gezien de eczeem toch maar eerst op groente overstap.

Liz
BIj Mannie maakte het qua eczeem niet uit wat hij at. Hij was of benauwd of hij had last van zijn eczeem. Enige relatie met wat hij at heb ik nooit gezien. Zijn huid reageert vooral op 't weer. Als baby op zijn wangen, nu vooral op zijn vingers en polsen, net als Pamman.
Es, ik lees net je blogje van maandag. Wat een lieverd is Liz zeg Ontroerend ook als ze ineens zo groot zijn, om jou te ontzien.

Dat ducktrailen (jaja, ik moest er nog een paar bijlezen) heb ik ook een keer gedaan. Superleuk!

Had je mijn boek nou al?
ik vond die blog van maandag ook ontzettend lief. ik viond het vooral zo inventief van d'r, van dat fluitje.

zal ik maar weer eens voor het laatste kwartiertje aan mijn correctiewerkzaamheden gaan, alvorens ik mij door weer en wind en regen begeef om mij in de hectiek van de treinreis te storten?

Fijn dat de peer goed viel Nippo.

Waar het eczeem bij Mandarijn door getriggerd wordt weet ik ook nog niet, hij zit momenteel weer helemaal onder. (is het eczeem-weer toevallig Pammie?)

Vond het ook wel ontroerend eigenlijk, dat Liz zo lief reageerde (had ook de blog al gelezen)

Hoe is het met mini's vinger Remma?
Arme mini met vinger. Een zwelling in zo'n klein kindervingertje doet natuurlijk echt zeer. Hopelijk zakt het snel.

Sok, hoe laat ben jij thuis op een werkdag? Toen jij postte dat je nog een kwartiertje aan de slag ging, zat ik al op de fiets naar het kdv. Lange dagen zijn dat bij jou!

Op het kdv heerst de vijfde ziekte. Mag die alsjeblieft aan ons voorbij gaan? Daar zitten we nu echt even niet op te wachten.

't Gaat hier verder wel redelijk. Gewoon doorgaan met ademen, en afwachten.

Is morgen je laatste werkdag, Pammie? En heb je die dokter nog te pakken gekregen?

Vanavond hoorden we uit de keuken ineens rammelend servies. Beetje vreemd, want dat stond allemaal buiten Pluis' bereik. Dachten we. Hij was op zijn loopkar geklommen, en kon er toen dus wél bij. Tijd om beter op te gaan letten dus.

Even Esthers blog lezen (dat doe ik altijd een beetje met horten en stoten).
gets nee, Miffy, nu ff geen 5e ziekte. goed in de gaten houden maar.

Ik werk van 9 tot half 6. ben rond kwart voor 7 thuis en ga rond half 8, 8 uur de deur uit 'smorgens. Ik ga, sinds we op onze nieuwe werkplek zitten en minimaal 10 minuten extra reistijd hebben, gewoon eerder weg van het werk. ga wel op zoek naar een 2e hands fiets; scheelt toch tijd.

inventief zijn ze toch, die kleintjes. die van ons is ook een echt klimgeitje
Hier ook een klimgeit. Ik doe niets anders dan de hele dag een baby overal vanaf hijsen. Ik zou liever hebben dat ze zich zou bekwamen in lopen ipv klimmen, maar Maby denkt daar anders over geloof ik. En ze slaapt ineens ook nog maar 1 keer per dag (jaja, ze wordt groot). Maar die ene keer is dan wel in de ochtend, waardoor ze dan van 11 uur tot 19 uur wakker is de laatste weken. Tot mijn verbazing trekt ze dat nog redelijk ook.

Ik ga trouwens lekker naar bed met een boek. Schoonmaakster is geweest, dus huis is heerlijk schoon. O my God, waarom ben ik niet 10 jaar eerder aan een poetshulp begonnen?

Elessie, hoe is het nu? Rustig op de bank of bed mag ik hopen. En Lizzy-opmerking was geniaal!

Nippo en Esmee, wat apart dat Nipje en Moppie zo reageren op ander eten. Ik heb dat eigenlijik nooit zo extreem gehoord op groente en fruit. Vooral peer is toch behoorlijk allergenenvrij dacht ik?
wat apart, Anky, dat Maby zo vroeg slaapt! Nadeel is dat je weinig rustmomenten hebt; voordeel is dat je 's middags nog eens weg kan, zonder rekening te hoeven houden met slaapjes; elk nadeel hep zun voordeel

dus.

ik ga ook zo slapen; alleen nog vaatwasser uitruimen; wacht nu tot dat ding klaar denkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven