Zalfkompres
donderdag 14 maart 2019 om 23:04
Auw! Ben dom gevallen en nu ligt mijn knie aardig open. Het beste om te genezen is drogen aan de lucht, ik weet het. Maar slaap toch liever onder een deken en dat wordt een rommeltje zo want het is aardig aan het werken. Nu heb ik zalfkompressen thuis, maar die zijn over datum. Is het heel dom als ik dat er toch op doe? Merci
donderdag 14 maart 2019 om 23:27
Bedankt! Het is al wel echt een jaar over datum dus twijfel toch een beetje. Wil niet dat het gaat ontsteken oid. 'Gelukkig' bijna weekend..
vrijdag 15 maart 2019 om 00:14
Ik neem aan dat het om een schaafwond gaat.
Een vet gaasje en daarover gewoon gaasje. Zorg wel dat het vette gaasje niet over de wondranden heen komt. Wanneer je geelbeslag/ gele korsten ziet , dit wegspoelen onder de douche. Dat remt namelijk de genezing
En natuurlijk morgen verse gaasjes kopen voor geval dat. Veel beterschap.
Een vet gaasje en daarover gewoon gaasje. Zorg wel dat het vette gaasje niet over de wondranden heen komt. Wanneer je geelbeslag/ gele korsten ziet , dit wegspoelen onder de douche. Dat remt namelijk de genezing
En natuurlijk morgen verse gaasjes kopen voor geval dat. Veel beterschap.
vrijdag 15 maart 2019 om 00:45
Vaak verminderd de werken toch alleen maar? Je gaat er iig niet van kotsen.nachtvlinder1977 schreef: ↑15-03-2019 00:35![]()
Vind het altijd wel grappig dat veel mensen melk die één dag over de datum is weggooien, maar medische spullen gerust nog gebruiken als het maanden over de datum is.
vrijdag 15 maart 2019 om 09:10
Drogen aan de lucht is niet beter, weet ik uit ervaring.
Nadat ik een flinke schaafwond had, heb ik die ook laten drogen aan de lucht. Maar er bleek een ontsteking onder de korst te zitten. Dus bij de huisarts werd die korst eraf gerukt (nee, niet fijn) en daarna verbonden met zalfgaas.
Dus voortaan hou ik alle schaafwonden vet!
Nadat ik een flinke schaafwond had, heb ik die ook laten drogen aan de lucht. Maar er bleek een ontsteking onder de korst te zitten. Dus bij de huisarts werd die korst eraf gerukt (nee, niet fijn) en daarna verbonden met zalfgaas.
Dus voortaan hou ik alle schaafwonden vet!