Gezondheid alle pijlers

Zalfkompres

14-03-2019 23:04 14 berichten
Auw! Ben dom gevallen en nu ligt mijn knie aardig open. Het beste om te genezen is drogen aan de lucht, ik weet het. Maar slaap toch liever onder een deken en dat wordt een rommeltje zo want het is aardig aan het werken. Nu heb ik zalfkompressen thuis, maar die zijn over datum. Is het heel dom als ik dat er toch op doe? Merci 😁
Alle reacties Link kopieren
Daar zit volgensmij een flinke marge op hoor! Ik zou ze gewoon gebruiken.
En sterkte vannacht, hopelijk geneest het snel. Je zal morgen wel wakker worden met een stijf been.
Ik zou het ontsmetten en een pleister erop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
iris1986p schreef:
14-03-2019 23:21
En sterkte vannacht, hopelijk geneest het snel. Je zal morgen wel wakker worden met een stijf been.
Bedankt! Het is al wel echt een jaar over datum dus twijfel toch een beetje. Wil niet dat het gaat ontsteken oid. 'Gelukkig' bijna weekend..
Ik zou geen zalf op een open wond doen. Gewoon een droog gaasje.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
retrostar schreef:
Ik zou het ontsmetten en een pleister erop.
Heb verder alleen van die pleisters in huis die al op maat zijn en die zijn dus niet groot genoeg 🙄
fayanna schreef:
14-03-2019 23:28
Ik zou geen zalf op een open wond doen. Gewoon een droog gaasje.
Zalfgaasjes zijn juist voor open wonden. Een gewoon gaasje of pleister gaat vast zitten.
iris1986p schreef:
Heb het toch gedaan en 't voelt heerlijk, haha 😁
Ik neem aan dat het om een schaafwond gaat.
Een vet gaasje en daarover gewoon gaasje. Zorg wel dat het vette gaasje niet over de wondranden heen komt. Wanneer je geelbeslag/ gele korsten ziet , dit wegspoelen onder de douche. Dat remt namelijk de genezing
En natuurlijk morgen verse gaasjes kopen voor geval dat. Veel beterschap.
Als de verpakking onbeschadigd is krijg je er niks van hoor.
Waar ik werkte ging ‘over datum spul’ eens in de zoveel tijd naar Afrika omdat het hier formeel niet meer gebruikt mocht worden.. :bonk:
.
bambi92 schreef:
15-03-2019 00:02
Heb het toch gedaan en 't voelt heerlijk, haha 😁
:mrgreen:

Vind het altijd wel grappig dat veel mensen melk die één dag over de datum is weggooien, maar medische spullen gerust nog gebruiken als het maanden over de datum is.
nachtvlinder1977 schreef:
15-03-2019 00:35
:mrgreen:

Vind het altijd wel grappig dat veel mensen melk die één dag over de datum is weggooien, maar medische spullen gerust nog gebruiken als het maanden over de datum is.
Vaak verminderd de werken toch alleen maar? Je gaat er iig niet van kotsen.
Moire schreef:
15-03-2019 00:45
Vaak verminderd de werken toch alleen maar? Je gaat er iig niet van kotsen.

En ook gewoon indekken tegen claims en toestanden.
.
Drogen aan de lucht is niet beter, weet ik uit ervaring.
Nadat ik een flinke schaafwond had, heb ik die ook laten drogen aan de lucht. Maar er bleek een ontsteking onder de korst te zitten. Dus bij de huisarts werd die korst eraf gerukt (nee, niet fijn) en daarna verbonden met zalfgaas.
Dus voortaan hou ik alle schaafwonden vet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven