35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Oja, heb nog wat gekrabbelt op hyves (dank aan Maria). Nu ook jouw verhaal gezien Biba, sterkte!
haha Zina, ik mag jou wel! gewoon vandaag uitgerekend zijn en je dan nog afvragen of je misschien nog een wieg moet kopen!

Heerlijk!!!

Ik ben zelf een ongelofelijke regelnicht (in mijn hoofd), maar doordat mijn andere eigenschap chaotisch is, komt het er meestal niet van.

Laat ik het ook tot op laatste momenten aankomen. En dan slaat de onrust toe! Zoals nu blijkt dat we best laat zijn met het regelen van opvang en dan denk ik alweer o jee o jee. Plus die mega verbouwing die voorlopig nog niet klaar is in ons huis..pfff

Ik heb het dan ook zelf niet in de hand...en dat haat ik!!
Zina, nog wat gebeurd op JOUW datum? Of nog lekker zwanger?

Trek je het nog een beetje?

Hier ook nog niets hoor!

Watever, al weer 21 weken!
hi lieve meiden!!!

ohh wat spannend voor Zina en Beer. En Beer loos alarm, meid kan gebeuren, anderzijds zo wel even een weekend kunnen bijtanken, lekker uit eten met je man, zalig toch!!

Zina nu officieel dus overtijd....en zo'n beetje uit de namen wat ik begrijp, fijn!! Maar hoe voel je je?

Ik ben nog steeds niets waard, dichte oren, neus, enorm hoesten dat de kleine meid er spontaan de hik van krijgt in mn buik en direct buiten adem bij alles wat ik doe.....ben echt niet lekker maar ook niet doodziek. gisteren beetje in de tuin gewerkt maar moets bij alles even zitten mmmmmm merk toch duidelijk dat mn lijf t druk heeft met mij, de kleine en vechten tegen virusje.

Maria wat spannend!! ik duim me gek, echt helemaal vierkant in de rondte, ik gun het jullie zo!!! hou ons op de hoogte hoor hoe het gaat allemaal.

Watever moet je die opvang nu al regelen? bizar zeg. maar met de verbouwing op welk punt zijn jullie? probeer je toch zo min mogelijk druk te maken want echt het komt allemaal goed al weet ik wel wat je bedoelt.

ik heb nu overal tassen met spullen staan en t kamertje beneden is nu een soort van "gooi maar in hok" geworden sinds de slaapbank naar andere huis is verhuist, dus een puinzooi. in t andere huis in de bergen wordt er een douche bak gerepareerd en die fijne vent heeft de deur naar de kinderkamer open laten staan oftewel zo'n 5cm stof en zooi overal op. moet alels nog wel wassen maar wordt er wel wat onrustig van.

ik wil nu ook dat de wiegen worden opgehangen, dat t kastje wordt gemaatk (tekening ligt al weken klaar) zodat ik de spullen beetje kan ordenen en opruimen. wil eigenlijk voorkomen dat ik alles paar weken voor datum moet doen. ik hoop juist in die weken de moestuin aan te leggen en eens van die huishoudelijk dingen te doen waar ik nooit aan toe kom. ik rommel graag met planten en bloemen maar heb er nooit tijd voro dus dat zou heerlijk zijn om dan eens te doen. naja nu eerst mn werk gaan organiseren want merk dat ik t niet meer helemaal trek allemaal. wil na pasen toch echt gas terug nemen.

nou lieve meiden allemaal fijne dag en tot snel, X
Goedemorgen!!

ook hier even heel snel tussendoor:

maria: Ik ga zo vreselijk voor je duimen! Ben heel benieuwd!

Pira: hoop dat je snel opknapt! Hoe is het met het skieen?? Of gaat dat echt niet meer nu? En het weer? Ik heb zo genoten hier van de week met dat lekkere weer!

Beer: owwwwwww.. spannend.. Gaat echt opschieten nu!

Zina natuurlijk ook! Ben benieuwd wie er eerst gaat. Ben ook nieuwschierig wat Zina gaat krijgen. Ik gok op een meisje!

Zag op hyves dat jullie daar de namen gaan vertellen. Leuk

Biba: ook jouw verhaal gelezen: ik reageer later nog wel even op hyves!

Watever: gaar volgens mij ook allemaal goed he? Ook hier niks te klagen. Af en toe moe of beetje weeig. Maar ik mag echt helemaal niet klagen. Voel me over het algemeen gewoon heel goed. En ik neem het er lekker van. Iedereen helpt thuis lekker mee, maar daar hebben ze ook de leeftijd voor: 13 en 10!

Als ik iemand ben vergeten: sorry! Kom later nog even terug om te kijken of er al nieuws van Zina is.

ZIna::::::: Je hebt meldplicht he! ;)

xxx
ZINA nog ziek of hoe gaat t'ie bij jou?

Lieselot wat fijn dat je je goed voelt, super is dat....

Ik knap nog niet echt op...ben vanmiddag na het eten maar naar bed gegaan en ben er net uitgekomen. Heb geslapen, gesoest en was het liefst blijven liggen. pffff dat ik overdag naar bed ga, is nieuw maar het voelt alsof ik het nodig heb.

hier heerlijk lente weer en ik hoorde dat het in NL zo mooi was het weekend, fijn hoor. geeft direct een oppepper!
Al nieuws????? Beer en Zina??? Ben veel te nieuwschierig

Gaat het al beter Pira??? Probeer lekker je rust te nemen!

xx
ja ik ben ook zo nieuwsgierig naar onze meiden!! Zina en Beer ?? alles oke ?

Lieselot jij helemaal in vorm wat ik zo lees?

ben blij voor je en geniet ervan. jij vroeg of ik nog had geskied, nou door de beurs en allerlei omstandigheden is dat alweer een week of 4- geleden dus of t nog lukt ?! zou wel heel graag nog een keer willen om zo dit seizoen "af te sluiten" maar zoals ik me nu voel, wil ik niets

met mij gaat t nog niet echt lekker. tsjeee dan merk je dat je in verwachting bent en niet gewoon effe verkouden. pff het voelt dubbel zo zwaar en heftig.

probeer vanmorgen wat te werken en dan vanmiddag toch maar bedje weer in, is denk ik het beste medicijn.

Marimoh hoe is t met jou? alles in rustiger vaarwater gekomen?

Carlot gesprek met arbo arts gehad of gepland?

ohja wilde nog vertellen dat ik me hier in italie steeds moet verdedigen waarom ik de naam van onze kleine niet wil vertellen pfff de eerste paar x schrok ik gewoon van de brutaliteit waarmee ze de naam willen weten maarja het schijnt heel normaal te zijn. piraman snapte mijn afkeer ook niet helemaal maar doet nu wel mooi mee of we zeggen dat we t nog niet helemaal zeker weten of dat het hollandse traditie is om t tot de geboorte geheim te houden. HA!! tjee ze zit nog in mn buik en je moet heel je lief en leed al delen,....nee hoor. heb ook aan piraman duidelijk gemaakt dat ik niet de behoefte heb om kort na de geboorte de halve familie aan t bed te hebben. laat ons effe met elkaar bijkomen en afwachten of alles goed gaat/is enz, ik blijf toch onderhuids die ongerustheid houden of wel alles oke is dus vind ook daarom de geboorte wel spannend.

1 vriendin hier roept steeds "zodra je weeen hebt, bellen hoor dan kom ik er aan en wacht op je in t zkh".... nou dacht t niet, heb dan wel wat anders aan mn hoofd denk ik. maar goed moet de culturele verschillen eens opschrijven want zijn zeker leuk en soms lachwekkend.

meiden ga proberen wat te doen, fijne dag allemaal X
Geen nieuws! alles rustig bij mij...

Het is wel echt heavy nu hoor dames, jemig wat kost het veel energie. Heb veel zin in dat de baby er is!

Balen Pira dat je zo ziek blijft. Ik heb het ook heel veel gehad deze zwangerschap, weet hoe je je voelt en dat is niet leuk.

Lieselotje, 13 weken, is toch ook wel al een heel eind ineens! Ga jij straks met 20 weken ook kijken wat het wordt?

Ik ben wel erg hormonaal hoor, gelukkig kan ik van de kinderen eigenlijk wel veel hebben nu, maar van man wat minder. Voel ik me dan wel weer schuldig over, want voor hem is het ook allemaal niet niks. Het ene moment voel ik me in de zevende hemel en volgende best somber. Raar wat die hormonen met je doen. Ben ook best bang om na de bevalling een flinke terugslag te krijgen. Heb geloof ik wel verteld dat ik na de 2e een soort van postnatale depressie heb gehad. Na de derde is alles goed gegaan, dus daar ga ik nu ook weer van uit, maar af en toe bekruipt het me wel. Had toen vooral veel last van paniekaanvallen. Met 4 kinderen zit je daar niet echt op te wachten. Maar ten tijde van die PND had ik dus een baby en ene kind van 1,5. Ik kwam best weinig de deur uit. Terwijl nu heb ik natuurlijk al 2 schoolgaande en sportende en vooral pratende kinderen. Ik denk dat dat heel veel scheelt.

Zina, jij een beetje stabiel momenteel? Hoop het voor je!
Grappig die verschillen kwa cultuur

Moet er ook niet aan denken om de hele kamer vol te hebben als je net bevallen bent. Vreselijk!

Geef ze gelijk onze leukste traditie mee: beschuit met muisjes!

Gewoon de culturen mixen en er het leukste uithalen

Maarre.... wat is haar naam???? (geintje!!!!)
Beer: ik wil zeker weten wat het gaat worden. Ben veel te nieuwschierig

En die buien herken ik ook hoor. Kan 5 minuten supersjaggi zijn en 5 minuten later bulderen van het lachen. Geen peil op te trekken.

Hier nog een die bang is voor een PND. Heb een soort van inzinking gehad toen mijn relatie stuk ging. Was ff niet leuk toen. Hoefde net niet aan de medicijnen. Maar kan het gevoel nog goed voor me halen. Ben ook altijd bang dat het terugkomt... Hopen van niet! Tot nu gaat ook hier alles hartstikke goed.
nou de naam is ........

enne beschuit met muisjes heb ik vorige week in NL ingeslagen hoor, staan klaar hhihi, weet nu al dat die italianen daar niks van gaan snappen en het beleefd opeten; zo'n droog beschuitje met muisjes erop?!

Beer fijn dat alles oke is bij je maar kan me nu al zo goed voorstellen hoe zwaar die laatste weken moeten zijn. denk dat deze dagen bij mij redelijk vergelijkbaar zijn. effe was uit machine halen en ophangen en ik moet bijkomen ?! wow

PND tja daar heb ik nog niet eens over nagedacht als "groentje". lijkt me heftig als je hormonen, geest en lijf de loop met je nemen. maar Beer als je nu emotioneel bent, wil dat volgens mij niets zeggen joh, dat hoort bij de zwschap en de laatste loodjes en zoals je zegt, is de situatie weer anders
he meiden,

Hier nog geen nieuws aan het front. Ben nog steeds verkouden, in combinatie met een humeur om op te schieten en ik verveel me dood maar heb geen energie om iets te doen. Kortom, geen zonnestraaltje op dit moment. Zeker omdat mijn man en ik gister opnieuw een soort ruzie hebben gehad over de namen, zo stom. De baby krijgt al zijn hollandse achternaam dus wil ik iets van mijn achtergrond in de voornaam. Logisch lijkt mij, heb allerlei namen gesuggereerd lijstjes gemaakt en hij komt elke keer weer terug met die twee namen die ik beide niet echt geweldig vind. Maar goed. Het zal ook aan mijn hormonen liggen dat ik nu helemaal doordraai als we zoiets hebben. Word gek van mezelf, van die zware buik, van het slechte slapen, van de klusjes die ik eigenlijk nog wil doen van alles. Sorry voor deze klaagpost maar moet er even uit.. Lijk bijna geen zin te hebben in de baby, en dat is toch niet de bedoeling?

Nou ja, Beer, nog succes met laatste loodjes! Jij hebt ook wel zin in een bevalling geloof ik.

Pira, grappig die cultuurverschillen! Schrijf er veel over, leuk om te lezen. Heb je dan ook een Italiaanse schoonmoeder en vader? En hoe is dat??

Ga even vaatwasmachine uitruimen en zo, Misschien dat k daar een betere hum van krijg
En wat PND betreft, ben er ook een beetje bang voor. Heb al wel vaker heftige periodes gehad, zonder medicijnen uitgekomen maar toch. Misschien niet te veel verwachtingen koesteren, ga maar uit van wat een vriendin zei 'het eerste jaar is een hel, en als je dat overleeft komt het helemaal goed' ~Erg opwekkend

En wat die naam betreft, ach ik weet het ook niet. heb ook geen zin in ruzie erover. Maar wil dat we allebei gek zijn op de naam die het uiteindelijk wordt. Wil geen halfbakken compromis om zijn/haar leven mee te beginnen. Begrijp je wat ik bedoel? Hij wil een naam die in allebei culturen goed te vinden valt maar die zijn er niet veel, stuk of drie, en dan kom je op namen als Adam en zo. Niets mis mee, maar een beetje boring vind ik zelf. Lastig he! Wil nu voorstellendat we allebei top3 maken en dan kiezen als baby er is misschien. Wat meisjesnaam betreft is het gelukkig een stuk makkelijker, daar hebben we er een aantal die we allebei mooi vinden.

Beer, heb jij trouwens ook zo'n enorme eetbuien. De hele zwangerschap viel het wel afgezien van chocolade en ijs zo nu en dan. ook niet elke dag of zo. Maar afgelopen weken wil ik continu eten. Raar.

~en nu ga ik echt even beetje opruimen...
Oh Zina wat vervelend nu nog dat gedoe om de namen. Zou ik ook helemaal niet tegen kunnen nu. En ik zou ook niet echt een compromis willen, maar als het echt niet anders kan moet het wel. En dan maakt het ook niet zoveel uit uiteindelijk denk ik. Hij is dan straks gewoon ... en dat kun je je al heel snel niet anders voorstellen. Probeer je er niet te veel over op te fokken, hoe moeilijk ook. En wie weet krijg je inderdaad toch een dochter.

Allemaal dus wel bang voor labiliteit na de bevalling. Nou ja, kunnen we elkaar hier in in ieder geval mooi steunen. Maar wie weet zitten we wel lekker op een roze wolk!

Bij mij valt het nu wel mee met de eetbuien. Maar heb echt alleen maar trek in zoete dingen nu, avondeten kan me bv gestolen worden. Deze week wel weer een kilo erbij zag ik, ik zit nu op 14. Volgens mij is het vooral vocht want zie er nu toch wat opgeblazener uit.

En Pira, gek inderdaad, ik zou dat ook heel brutaal vinden. Alhoewel het hier inmiddels wel heel normaal is om te vragen wat het wordt, dat was denk ik 10 jaar geleden ook nog niet zo. Ben wel heel benieuwd naar je naam, en die van Zina ook natuurlijk.

Lieselot, leuk dat je het ook wilt weten, ga je het ook met ons delen dan?
Zina de naam komt goed, echt!! zodra die kleine er is, weten jullie het gewoon en anders denk je toch na geboorte nog een dag extra over, is toch niet erg. ga nu niets forceren, is jouw humeur en t zijn niet naar en is de ruzie niet waard. en wie weet is t gewoon een meissie en is t probleem niet nodig.

en jij ook nog steeds verkouden en nergens zinin.....hoe herkenbaar. zit de hele ochtend aan mn buro en presteer niets dan wat internetten en in mn agenda staren.

mbt schoonouders, heb enkel een schoonmoeder van 85 die helaas de laastste maanden de plank vaker mis slaat dan fit is. wel sneu, ze wordt nu snel oud. maarre zij is al druk over de doop bezig (ook toen ik nog maar 3-4 mnd ver was) pffff schrok ervan maarja dat is hier nu eenmaal belangrijk (voor mij dus niet). en zij en haar zus (tante) hebben t steeds over "hun kleinkindje" enz enz dat ze er zo naar uit zien enz enz en ik krijg t dan wat benauwd.....wil al die mensen niet die zich ermee gaan bemoeien en voel me dan beetje egoistisch. ach komt allemaal wel goed want ze wonen niet op loopafstand dus kan redelijke "onderduiken"

mbt labiel voelen na bevallen; we kunnen hier gewoon heerlijk ons leed uitstorten en wie weet loopt het allemaal op rolletjes. ik vind jullie allemaal erg stevig en nuchter in de schoenen staan. k'weet niet wat t waard is maar als we nou maar zoveel mogelijk alles over ons heen laten komen en accepteren dat de eerste maanden mogelijk een grote puinzooi zijn, valt t mogelijk allemaal mee. ik heb in elk geval geen enkel idee of voorstelling bij mn leven na de geboorte enkel dat het heftig zal zijn.

meiden ga koppie soep eten X
Hi dames, meld me even, alles nog op z'n plaats!
hi Beer, je komt je meldplicht trouw na zeg goed te horen dat alles oke is al wil je anderzijds dat de kleine komt.....ben zoooo benieuwd!!

ik meld dat ik nog steeds lekker vol zit (longen, neus, keel) vanmorgen wel uitgeslapen want heb vannacht lang wakker gelegen. voel me nu niet super slecht maar kortademig en hoest en snotter verder, t lijkt niet over te gaan.....ik denk nu af en toe "zal ik de laatste 2,5mnd zo moeten doorbrengen?!"

de kleine meid beweegt veel en draait alle kanten op. gisternavond leek ze wel overdwars te liggen. heb ik even een goed gesprek met dr gehouden dat dat niet zo'n goede positie is, dat ik dan eeuwig zwanger blijf

volgende week de 30 weken echo....zie er naar uit maar vind het ook weer spannend, die ongerustheid raak ik toch niet echt kwijt of alles wel oke is. dan heb ik van die gedachtes "die gekke bult die ze had, zal t toch ergens door veroorzaakt zijn dat ze nu over te hoofd zien enz enz" t gaat niet met me op de loop maar af en toe steekt t op, vooral als ik weer zo'n controle voor de boeg heb.

trouwens Beer, ervaren mamma, heb jij t idee dat er verband zit tussen bewegen van kleine in je buik en drukte/gedrag erna?

ik houd mn hart soms vast als deze lijn van "druktemakerij" na de geboorte doorgaat

meiden fijne dag allemaal (ik zeg maar niet wat voor weer het hier is ) XX
Hallo, kwam even kijken of er nieuws was van Zina en Beer, alles nog in buikkie lees ik.

Heb het verder druk met de twee kamers die in orde gemaakt moeten worden, wordt er een beetje kriebelig onder met tijdsdruk.

De zolder hebben we sinds gister helemaal leeg, eindelijk! Manlief moet de balken nog schuren, en electra verleggen omdat daar straks aan de andere kant dan waar nu alle electra zit de bureau's met pc's en printer/tel. komen. Ook zat de lichtknop erg onhandig.

Hopelijk kan ik na het weekend gaan beginnen met verven, en dan weekend erna alles van onze werkkamer naar boven verhuizen.

Dan komt de grootste klus, de huidige werkkamer leeghalen, verven van plafond tot grond en nieuw tapijt. Hopelijk alles op tijd klaar voordat de nieuwe kinderkamer van dochtertje geleverd wordt.

Pira, ook dit babietje in buik beweegt enorm veel, gisteravond was het abnormaal.

Mijn dochtertje was ook zo enorm druk in de buik, en vanaf de geboorte is ze altijd een druktemaker gebleven, een vreselijk beweeglijk actief en nooit stil zittend kind. Zelfs onze moeders (met totaal 5 kinderen ervaring) beamen dat onze dochter bijzonder actief is. In verhouding heeft ze ook altijd veel minder uren geslapen per dag dan dat leeftijdsgenootjes deden, bijv. nog nooit klokje rond geslapen, en toch weer fit fris en fruitig na een korte nacht. Ben benieuwd of haar broertje of zusje straks op haar lijkt daarin!

Ik ga weer snel verder, heb nog meer dan genoeg te doen, mijn dagen zijn te kort momenteel. Hopelijk met iedereen verder alles goed?

Oh ja, voor de tabel: 8 april pretecho!
He meiden,

Jeetje, net een stuk getikt en alles weg. Verkeerd knopje gedrukt.. Anyway, zit midden in de bevalling,, heb al 7 cm ontsluiting! is zo makkelijk dat ik even dacht me te melden. Stelt helemaal niks voor die weeen, snap niet waar de drukte over is. Gewoon een beetje diep ademen en denken aan mooie stranden en klaar ben je.

NEE HOOR, zit op de bank, met een uitgerekende datum en een baby die veel beweegt maar niet naar beneden.. Zit iets beter in mijn vel, we komen er wel uit met die naam. (en we schijnen niet de enigen te zijn met dit soort ruzies, ook een opluchting)

Beer, wat doe jij zo de hele dag? Ik heb tot afgelopen zaterdag van alles kunnen doen, boodschappen, schilderen, rondrennen, werken etc. Maar sinds zondag lijkt mijn lichaam overal tegen te protesteren. Vaatwasmachine uitruimen, even zitten, kopje thee zetten, even zitten. Ga zo strijken, zittend...

Pira, lekker uitzieken, niet te veel van jezelf vergen. Ook die verkoudheid gaat ooit over. (hoop ik )

Marimoh, fijn dat je alles in orde kunt maken. En waar komt die tijdsdruk vandaan? Je kunt toch ook vragen of ze die babykamer wat later bezorgen? Succes in ieder geval...

x Zina
HAHAHA ZINA las enkel 7cm ontsluiting en dacht WOHAAAA hier komt een bevallingsverhaal maar goeie humor

We hebben hier nog helemaal geen bevallingsverhalen dus laten we allemaal aan mooie stranden, bergen denken en die weeen wegpuffen en zo'n kleine er moeiteloos "uitpoepen". naja ik hoop echt met heel mn hart dat het voor iedereen soepel verloopt, zou helemaal fantastisch zijn!!

oh maar is vandaag de "officiele" datum Zina, ik had 22.03 in mn hoofd.....naja de kans dat t binnen nu en de komende 2 weken gebeurt is redelijk groot

en dat je nergens zin in hebt en je lijf protesteert......kan me er wel iets bij voorstellen maar je was ook niet helemaal lekker dus dat is dan dubbel op.

ik hoop inderdaad dat die verkoudheid overgaat, ooit! t'ìs nu een week en dat heb ik echt nooit......t vergt zoveel van mn lijf voel ik en dat is erg wennen, vooral voor zo'n "stomme" verkoudheid. ik probeer inderdaad relaxed te blijven al maakt mijn agenda me soms nerveus brrr, wil verlof maar moet dat zelf allemaal regelen, kan niet op een mooie datum de deur dichttrekken en t aan iemand anders overlaten....vind ik nu even moeilijk.

Marimoh probeer je niet te druk te maken en zoals Zina zegt, vraag of ze t later leveren. hoeveel weken ben je nu?

echt meiden ik heb overal vanalles staan en liggen maar er is niets op orde....en ook deze week gaat weer voorbij zonder dat er wat gebeurt. we kijken elkaar vaak aan en zeggen "we moeten nu echt wat gaan doen hoor" en dan is er weer een week voorbij

in ons huis in de bergen lijkt het erop dat ze deze week alle klusjes afronden dus....maar moet er nu zelfs niet aan denken, weet niet waar ik de energie kan vinden. naja rond pasen maar t 1 en ander doen. de commodes moeten eerst ook nog gemaakt worden....dus tot dan kan ik weinig wassen en opbergen. en hangwiegen moeten bevestigd worden enz. ach komt wel goed, toch?!
Zo hier ben ik weer, me even rustig gehouden op het forum, erg druk met andere dingen. Wel gezien dat er weer heeeel veeeel geschreven is. Heb alles in Word gezet de laatste 2 pagina’s en uitgeprint, kan ik het rustig lezen en op reageren. Zo valt het iets minder op, ben aan het werk.

@Zina; spannend, spannend, spannend, de laatste loodjes, sterkte. Wat vervelend om op deze manier een naam uit te zoeken. Niet forceren gewoon blijven praten en uitleggen wat je voelt en hoe je erover denkt, maar het blijft wel lastig. Sterkte ermee. Nog wel een vraagje, volgens mij heb ik iets gemist, maar wat is dan jou achtergrond? Gewoon nieuwsgierig.

@Beer; spannend, spannend, spannend, ook voor jou, hou je taai.

@Pira; ik ben benieuwd wat ze van de beschuit met muisjes vinden, laat het ons weten. Wat vervelend zeg om zo snotterig te zijn, beterschap.

@Lieselot; lekker zeg dat je hulp thuis hebt, geef ze een extra knuffel.

@Watever; hoe staat het met de verbouwing, ligt het een beetje op schema? Van een collega heb ik begrepen dat we al snel moeten gaan zoeken naar opvang als we nog maar net zwanger zijn. Er zijn hier wachtlijsten.

@Maria; sterkte met het verslepen, verplaatsen en schilderen. Maar er wat moois van.

Heb niet alles gelezen, gaat hier ook zo snel. Ja, ja, ik mag ook meedoen. Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste echo van mijn onderbuik. Helaas niet in verbant met zwangerschap. Ik heb last van pijnscheuten en volgens de arts licht het ergens bij de aansluiting tussen de dikke en dunne darm. Ben wel een beetje zenuwachtig van wat het kan zijn.

Volgens mij weer mijn ei gemist, als ik het slijm mag geloven. Dit keer het ei vijf dagen te vroeg, volgens de regels van een cyclus van 28 dagen. We wachten gewoon af maar eerst aanstaande dinsdag. Moet er om 11.30 uur zijn en om 22 uur de dag ervoor mag ik niks meer eten en drinken, dat wordt honger lijden. Ach het helpt ook een beetje voor de lijn, heb afgelopen weekend zo veel gegeten dat ik 3 kilo ben aangekomen.

Zo nu weer op pad. En aangezien ik van suiker ben en dus niet van regen hou heb ik er geen zin in, maar kan het niet langer uitstellen. Tot de volgende keer.

Groetjes
@Zina, hey joh, laat me niet schrikken haha, lees eerst je eerste stukje over weeën en ontsluiting..en online zijn...dan dat het een makkie is (daar begonnen mijn twijfels aan echtheid verhaal hihi)...dacht huhhh nou ja hoe kan het! En pas toen dat het een grap van je was! Tja, ben blond hè haha.

Ik kon bij vorige zw ook nog tot laat aardig veel doen, alleen de laatste paar dagen niet meer, nadat ik een week overtijd was, toen protesteerde m'n lichaam bij teveel activiteit van mijn kant.

Lang kan het iig niet meer duren. Gelukkig zit je iets beter in je vel weer!

@pira, ik ben vooral de eerste weken deze keer enorm lang verkouden geweest, terwijl ik normaliter amper verkouden ben. Dacht er komt geen eind aan die verkoudheid, gek he? Zo'n 'simpel' iets en je lichaam heeft dan toch zo'n moeite om het te bestrijden, omdat alle kracht en energie als eerste naar je beeb gaat om te groeien, en met de rest mag jij het doen.

@Zina en pira, nee de kamer van mijn dochter kan niet later komen omdat hij dan nog helemaal in elkaar gezet moet worden, dan kamer verder afmaken met inrichten en vervolgens moet ze gaan wennen aan de nieuwe kamer met het grote bed (ipv ledikant). En het is niet verstandig om deze grote stap haar te laten zetten tegen het einde van mijn zw, ze heeft met haar 2 jaar echt de tijd nodig om zo'n verandering aan te gaan en te leren slapen in een nieuwe kamer met een groot bed.

Daarbij komt de baby op haar oude kamer te liggen, dus moet ledikant weer met bodem onhoog, alles van babyspullen (kruiken, verzorgingspullen, badje etc) weer terug op die kamer, even flink uitsoppen. Dus ook daar is tijd voor nodig.

Daarbij kun je met een peuter om je heen niet zoveel werk verzetten als je zou willen, toen ik nog zonder kindje was bij vorige zw deed ik mijn dingen wanneer het me uitkwam, nu met een peuterpuber erbij gaat dat gewoon veel moeizamer en heb je veel minder tijd om langer door te kunnen werken. En toen had ik alleen haar babykamer in orde te maken, ipv nu eerst een zolder, dan een kinderkamer, en dan de oude babykamer.

Maar komt goed hoor, zegt mijn man, en hij weet me altijd flink de boel op een rij te laten zien, dus ik vertrouw op hem!

Maar pira, bij jou schiet het kamertje en voorbereidingen dus ook nog niet op zoals je misschien al wel gehoopt had. Ben trouwens as zat. 26 wkn.

@Varadientje, ai last van pijnscheuten in je buik? Logisch dat je wat zenuwachtig bent voor wat de echo laat zien, ik ga voor je duimen op iets wat meevalt en snel/makkelijk te behandelen is.

Heb je al langer last ervan? En waarschijnlijk je ei gemist? Dat zou wel jammer zijn joh...hopelijk was ie niet 5 dagen te vroeg. Wanneer zou je NOD zijn?
@marimoh; mijn NOD is 8/9 april.

Voor jou is het heen en weren zo te lezen. En anders je mannetje laten slepen, heeft hij ook wat te doen (grijns).
Zal Zina aan fijne stranden denken en de cm's wegpuffen

Zina alles oke met je?

en Beer? alles nog op zn plek?

Varadientje, heb je dit al vaker gehad, van die pijnscheuten in je buik? of andere problemen? meid hoop dat er niets aan de hand is.

maarre als ze met die echo bezig zijn, vraag of ze effe checken waar dat eitje van je zit?!

heb je een onregelmatige cyclus? misschien toch bv 2 maandjes van die ovutesten proberen of temperaturen om er een beter beeld van te krijgen? dan hoef je je niet gek te maken dat je steeds je ei mist.

Marimoh helder waarom je nu alles aan t doen bent.....tja ik hoef maar aan 1 kindje te denken maar jij aan 2, is toch andere koek

en jij ook alweer 26 weken jeee zeg, wij zitten vlak bij elkaar. spannend!

weet jij eigenlijk wat het is? sorry als je dit al hebt verteld of niet wilt vertellen, ben een zeef aan het worden.

ja maf hè hoe je lijf nu voorrang geeft. het lijkt vanmorgen iets beter maar heb enorm lang geslapen en de luchtwegen zitten nog goed vol maar heb iets meer zin in de dag.

ga toch even naar apotheek vanmiddag, kijken of extra dosis vitamine C (naast al mn sinaasappels en citroenen) nog iets kan doen of wat ze te zeggen hebben.

Lieselotje hoe is t met jou??

de kleine meid heeft nu trouwens vaak de hik, vooral als ik hoestbui heb gehad. zo'n komisch gevoel. verder snap ik er niets van hoe ze ligt hoor. ze draait en doet en ik voel overal vanalles maar denk dat ze toch nog vrnl. met voetjes omlaag ligt.

verder krijg ik nu toch meer rare dingen; huiduitslag en sommige plaatsen heel ruwe huid, raar stug haar....moet ook nog bloed prikken deze week of anders begin volgende week.

gisteren na boodsch. sjouwen zere heupen.......ik voel t alsof de laatste 2 maanden niet zo relaxed zullen zijn als de voorbije maanden

Maria weet jij al meer over de planning? ik duim nog steeds heel hard hoor X

fijne dag allemaal X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven