Uitgerekend 2e helft oktober 2019 met tabel

19-02-2019 09:09 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die uitgerekend in de tweede helft van oktober.
TABEL IS VOL

Naam Lfd (v/m) Kindje Ronde UD Afsprkn Bijz.heden
JoyeuxNoel 30/35 1 1 13 okt 16 april echo+nipt, 29 april gynaecoloog :heart:
Duna_2015 33/36 2 8 19 okt 27 maart termijnecho, 2 april afspraak verloskundige en gynaecoloog :heart:
Annemyn90 23/27 1 1 31 okt 9 april termijnecho :heart:
Pavo07 28/34 2 7 22 okt 5 april termijnecho :heart:
mk aug & ma nov
xx__Juffie 27/30 1 5 25 okt 30maart echo :heart:
Mutsie91 27/28 1 5 24 okt :heart:
CherryBlossom- 27/33 1 23 26 okt 10 april termijnecho :heart:
Saqua 35/35 2 5 26 okt 5 april echo :heart:
ma sept
Marina-87 31/40 2 2 27 okt :heart:
Manon 28/30 1 13 27 okt
Leasol 31/33 1 5 27 okt termijn echo 3 april :heart:
Borisdeporis 22/24 1 1 28 okt :heart:
Mariëlle2uit7 30/30 3 5 28 okt
Noriyuki 34/34 5 2 29 okt
Lavendel27 28/30 3 1 30 okt 21 maart echo
Yellow-89 30/32 2 3 31 okt :heart:
Lize1 28/32 1 5 29 okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Lapapaya :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:16
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.69% gewijzigd
Wat een rollercoaster mutsie. Fijn dan er 1 kloppend hartje is, maar wat verdrietit dat de andere gestopt zijn.

Alle andere gefelixiteerd mer de goede echos!

Leuk om al die cravings te lezen. Ik heb vooralsnog weinig last van. Wel heel veel honger steeds.
Saqua schreef:
15-03-2019 16:34
Joyeux, de meeste kazen (en brie dus ook) mag je gewoon als die gepasteuriseerd zijn. Omdat bijna 99% van de kazen gepasteuriseerd is die in Nederlandse winkels ligt, kan je die gerust eten hoor. Als er maar geen 'au lait cru' opstaat (rauwe melk), want die mag je niet.
Ohhh yes!!! Heb net gekeken op verpakking van brie president en die kunnen we dus gewoon eten!!!! Je maakt me erg gelukkig met je post ;) thanks!
Mutsie wat een heftige dag zeg!! Schrikken! :hug: Hopelijk zijn jullie een beetje bekomen van het nieuws

Oeh ik heb ook steeds zo zin in hartig! Chips, goeie zelfgetrokken pittige kippenbouillon, sushiiii! Zelfs dat laatste mocht ik aan toegeven; de “happy 9 months box” hebben ze hier, met alleen veggie sushi en ebi (knapperig gebakken garnaal) :thumbsup:
Ah Mutsie, kan mij niet voorstellen hoe heftig dat moet zijn geweest, toch schrikken!

Verder echt heel mooi hoeveel positief nieuws er hier te vinden is.
Ik ben de laatste dagen meer offline geweest want we hebben al de sleutels van ons nieuwe appartement (heel blij mee, minder stress!).

Voor diegene die trouwens de tabel aan wil passen, mijn volgende echo is op 25 maart. Alvast bedankt! ;-))
Wow mutsie wat heftig. Echt een rollercoaster. Superfijn dat er een goed kloppend hartje is, maar heel verdrietig dat het bij de ander niet meer zo is..

Leuk die cravings, ik leef nu met name op lu crackers.. in de avond is mijn eetlust wat meer terug.. jammer wel: dan eet ik dus veel en meteen rommelende darmen..
Gisteren echo gehad. Kloppend hartje gezien. Wauw, wat bijzonder! :heart:
Live your life with love and laughter
Gefeliciteerd Juffie!
Gefeliciteerd Juffie met jullie goede echo!!! Geniet ervan :love:
Gefeliciteerd juffie :heart:

Ben gisteren nadat ik weken onder een steen heb geleefd weg geweest naar feestjes.
Smiddags ging het goed, waren weinig bekenden behalve een vriendin met vriend. Vriendin kon het zien aan me en gefeliciteerde me zachtjes.
Savonds waren we naar een ander feestje met hun erbij. En ja al die blikken.. Ik zonder alcohol maar daar werd het bij gelaten.
Totdat 1 hardop begon te vragen of ik zwanger was..
Sta je daar. Alle ogen waren op mij gericht. Ik heb geantwoord van: ' was het maar zo'. Ik heb heel lang buikklachten.
Vervolgens begon 1 iemand te vertellen dat het vervelend was dat er zo gevraagd werd en dat zij wel wat moest bekennen. Ze had in sept miskraam gekregen en dat als je zwanger was zelf bepaalde wanneer je dit ging vertellen en niet de bedoeling was dat het gevraagd werd. Hierop kwamen wat ja knikkers en toen begonnen ze in te gaan op miskramen..

Het liep met een sisser af. Buiten mijn vriendin en vriend zijn hun geen directe vrienden waardoor het best ongemakkelijk was dat je zo voor blok wordt gezet.
Erg vervelend maar zo zie je.. Wat alcohol doet met de mensen :facepalm: ze worden eerlijk en wat onbeschofter.
Cherry, dat is wel vervelend ja! Snap niet waar sommige (juist onbekende van je) dat lef vandaan halen, al was t vast en zeker goed bedoeld.
Goed dat je het zo hebt opgepakt!

Juffie, van harte! Bijzonder he.
Mutsie: wat een heftige dag voor jullie zeg! Gelukkig nog 1 hartje te zien maar maakt het niet voor jullie erg dubbel gevoel kan ik me voorstellen.

Juffie: gefeliciteerd met het kloppend hartje! Super zeg!

Cherry: verschrikkelijk vind ik dat als mensen het vragen. Ik heb paar jaar geleden ook paar keer die vraag gehad en was toen dan niet zwanger maar heeft een beste klap in mijn zelfvertrouwen gegeven toen. Ik was door kleine depressie wat aangekomen door te veel eten. Wacht tot je zeker weet of tot die persoon het zelf aankondigt. Ook een vriendin van mij kreeg het geregeld aan te horen of ze een baby verwachte en heeft daardoor eet problemen gekregen.
Mensen moeten opletten met wat ze vragen. Voor zowel als je wel zwanger bent en het nog niet wil vertellen als voor je niet zwanger bent.

Hier woensdag echo! Heb me vanacht en vanochtend behoorlijk zwanger gevoeld. Niks anders dan boven de wc gehangen. Wat een rot nacht. Heb er al een fobie voor dus werd gepaard met paniek aanvallen. Gelukkig een lieve man die met mij uit bed is gegaan en voor mij gezorgd heeft. Maar hopelijk blijft dit bij 1x haha.
Ik snap ook niet dat mensen dat durven te vragen. Heb die vraag ook een paar keer gehad, terwijl ik hormooninjecties gebruikte om uberhaupt zwanger te kunnen worden..
Erg he dat mensen en naar gaan vragen...
zelf heb ik het meegemaakt in december 2016, wij waren een paar maanden bezig geweest, maar omdat er een reis naar de Filipijnen gepland stond, een pauze genomen. Tijdens het kerstdiner toch wel de opmerking gekregen “ ik had wel verwacht dat je inmiddels wel zwanger zou zijn, maar ik zie dat je lekker aan de wijn en carpaccio zit”
Ze moest eens weten hoe graag ik daar een veel te gare biefstuk had willen eten omdat het niet anders mag.

Ik vind het knap dat je toch niet verteld hebt.

@lize heel veel sterkte! Ik weet hoe je je voelt. Iedereen die ik spreek zegt “ dit is het dieet dat je vooral moet eten waar je zin in hebt”

Ik heb vandaag weer een echo gehad, deze keer geen bijzonderheden. Hartje weer gezien, en het bewoog een armpje. Dat is wel heel erg leuk om te zien.
Verder de 2 levenloze vruchtjes, die zitten er nog, en zullen er de komende weken nog wel blijven zitten. Tot ze aan de kant gedrukt worden. Dat is wel gek om te zien.

4 april mag ik weer terug komen. Dat is dan wel weer lang wachten. :facepalm:
Gek he, dat mensen het zo plompverloren vragen. Ik gok dat mensen geen idee hebben hoe pijnlijk en persoonlijk het is. Niet iedereen is in een poep en scheet zwanger en als mensen het willen vertellen moeten ze dat op hun eigen tijd en manier kunnen doen, niet omdat mensen het gewoon vragen.

Ik twijfelde of ik het aan mijn ma moest vertellen gisteren, maar omdat ze ook zo zat te hinten (wat ik ik haar geval helemáál niet snap aangezien ze van de missed abortion weet) heb ik het expres niet verteld. Misschien kinderachtig, maar ik had er gelijk geen zin meer in. En ik was sowieso bang dat ze zich enorm zorgen zou gaan maken en dat wil ik er niet bij hebben. Dus ze moet nog even wachten haha.

Mutsie, fijn dat nummer 1 wel zwaait. Hoe is het nu met je? Trek je het wel een beetje? Lijkt me ook gek dat de levenloze vruchtjes er nog zitten.

Ik wilde vanavond wat gaan drinken met een vriendin maar ben zo moe dat ik dat toch maar afzeg. Ik mag in mijn handen knijpen met de weinige symptomen maar was al weer vergeten hoe allesverzengend moe je kon zijn die eerste weken!

Noriyuki, succes bij de echo morgen. En jij woensdag Lize, spannend hoor!
Lize spannend!!! En hopelijk is het maar voor even!

Mutsie, aah wat fijn zeg. Lijkt me ook raar dat het opgeruimd moet worden door je lichaam. Zag je het op je echo ook?
4 april, klinkt idd echt ver weg.
Zat te kijken op het forum en er is al een 1e helft van november en 2e helft van november onder het kopje zwanger.
Zo raar dat we niet meer de laatste groep zijn en ondertussen al wat weken verder zijn..

Saqua, begrijp je wel. Wanneer ga je het wel vertellen?
CherryBlossom- schreef:
18-03-2019 20:36

Zat te kijken op het forum en er is al een 1e helft van november en 2e helft van november onder het kopje zwanger.
Zo raar dat we niet meer de laatste groep zijn en ondertussen al wat weken verder zijn..
Dit vind ik idd ook zo bizar. Tijd gaat dan toch best snel eigenlijk he!

Mutsie, vind t nog steeds erg heftig. Wel erg fijn dat 1 vruchtje het zo goed doet. Hoe voel je je eronder?

Hier gaat het goed, de moeheid wordt gelukkig een heel stuk minder. De hele week kotsmisselijk geweest, maar vandaag ook minder. Dus hoop dat t zo door blijft gaan. Morgen alweer 10 weken zwanger dus nog 2 weken spannend maar hoop dat ik t daarna wat meer kan gaan geloven dat t mss wel echt goed zit en er in okt een baby is :love: Heb ook al echt n buik, hoe zit dat bij jullie?

Veel succes morgen degenen met echo's!!
Wat een hoop reacties weer.

Heb alles terug gelezen. Sterkte voor degenen met verdriet en gefeliciteerd voor de mensen met goed nieuws!

Hoop dat degenen met misselijkheid zich toch wel echt beter gaan voelen in het tweede trimester. Weet nog hoe vervelend het was om zo ziek te zijn van de vorige zwangerschap :( Ik heb net gelezen dat misselijkheid vaak toch voortkomt uit een tekort aan vocht... Weet niet of dat het zo is, maar als je water binnen kunt houden is het misschien de moeite waard om te proberen meer te drinken (heel veel kleine beetjes ipv heel veel ineens)? Misschien sla ik ook wel volledig de plank mis met mijn adviezen, maar ja... zou zo graag helpen...

Hier alleen in de nacht misselijk... dan helpt even naar de wc gaan en even wat drinken. Ben blij dat ik daarna dan weer mag gaan liggen. Tot nu toe is het in de ochtend dan weer over. Ik hoop dat het zo blijft!

Wij hebben overigens 27 maart de termijnecho. Ik ben benieuwd :)
Op 2 april heb ik een afspraak met de verloskundige én de gynaecoloog tegelijkertijd. Omdat ik een milde hartritmestoornis heb, moest ik vorige keer in het zh bevallen. Maar dat wil ik nu echt niet meer. Dat ging echt zo ontzettend slecht (dat geeft ook iedere zorgverlener toe als ze lezen of horen hoe mijn bevalling verliep) dat ik er geen vertrouwen meer in heb. Dus 2 april gaan we overleggen of ik gewoon bij de verloskundige mag blijven. Ik hoop het echt heel erg! Ben er best wel een beetje zenuwachtig voor zelfs...

oh ja.... lavendel.... ik heb je een berichtje gestuurd om toegevoegd te kunnen worden aan de facebookgroep :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Noriyuki, heb je de echo al gehad? Duim op goed nieuws voor je! :A:
Wat lief dat er aan mij gedacht wordt! Echo gehad: het hartje klopt en alles zag er super uit! Nu geloof ik het pas echt!

Morgen de intake en over 3 weken termijnecho. Bizar om het allemaal nog eens mee te mogen maken!

Voel me wel belabberd trouwens hoor.. sjemig dit stuk mag echt wel gauw voorbij zijn! Kom de dagen op het werk amper door..

Wat trouwens een brutale vragen zeg! Mensen beseffen vaak niet eens wat ze nu eigenlijk echt vragen. Als je zoiets persoonlijks al zou willen delen, dan mag je daar toch jouw eigen moment voor kiezen, net alsof je je aan jan- en alleman moet gaan verantwoorden. Daarbij nog niet eens meegenomen hoe kwetsend het kan zijn voor de ontvanger.

@ Duna: hoop voor je dat je onder begeleiding van de verloskundige mag bevallen. Wellicht met de gyn als achterwacht?

@ JoyeuxNoel: Hier vooral ‘s avonds ook echt al een buikje. Overdag kan ik het nog wel verbloemen, maar mijn favoriete jeans zitten al niet meer fijn.. Wil eigenlijk nog geen positiekleding kopen..
Van harte Noriyuki, heel fijn om te lezen! :-)
Wat leuk Noriyuki!! Geniet van dit mooie nieuws!
Gefeliciteerd Noriyuki! Super!

Wij zijn vanochtend geweest en jaja we zagen een mooi kloppend hartje! Zo onwerkelijk en zo bijzonder dat er echt een baby groeit in mijn buik.
30 oktober uitgerekende datum. Dus mag hier nog net mee schrijven haha.
Lize1 schreef:
20-03-2019 12:11
Gefeliciteerd Noriyuki! Super!

Wij zijn vanochtend geweest en jaja we zagen een mooi kloppend hartje! Zo onwerkelijk en zo bijzonder dat er echt een baby groeit in mijn buik.
30 oktober uitgerekende datum. Dus mag hier nog net mee schrijven haha.
Wat een geluk dat je nog mee mag schrijven haha. ;-)
Fijn dat het ook goed was. Hoeveel weken ben je nu? En wanneer volgende echo?
Cherryblossom: volgens de berekening zou ik dan nu 8 weken zijn.
Over 3 weken weer een echo en dan word het vast gezet.
Gefeliciteerd Lize! Ik heb ook over 3 weken de termijnecho.

Hebben jullie al nagedacht over prenataal onderzoek? Nipt- of combinatietest?

Ik heb het in vorige zwangerschappen niet gedaan, maar twijfel nu heel erg.

Hoor graag jullie meningen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven