Ik snap mijn ex niet. Help

20-03-2019 19:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay ik weet dat ik me niet moet bezighouden met m'n ex. Maar het is nog geen maand geleden uitgegaan, dus dan mag het nog wel toch?🙈

We hadden nog geen relatie, maar we hebben jarenlang gedate. Maar dat is een verhaal apart, daarover liever ook geen opmerkingen. Ik weet dat het een veel te lange date periode is maar dat doet er even niet toe haha.

We waren de eerste keer uit elkaar nadat hij ruzie begon te maken en me daarna ging ghosten (=negeren, niks meer laten horen en van de aardbodem verdwijnen). Zonder uitleg, zonder dingen uit te spreken etc. terwijl ik dat wel wilde.
Achteraf gezien ging het voor hem niet alleen over het dingetje waar hij boos van werd, maar over verschillende dingen.

4 maanden nadat hij het had laten afweten kreeg ik antwoord van hem op een berichtje dat ik 2 maanden daarvoor al had gestuurd. Ik belde hem die avond op en we hebben toen alles uitgepraat.. naar elkaar uitgesproken wat we voelde voor elkaar, wat we wilden, waar we tegenaan gelopen waren. Bij het uitpraten kwamen dingen eindelijk naar boven.
Sommige dingen kwamen echt als een verrassing, want dat heeft hij nooit naar me uitgesproken of ernaar gevraagd
Hij wist niet wat ik voor hem voelde, hij had het idee dat ik teveel met jongens bezig was (ongegrond en onterecht) en nog wat andere dingen. Ik ga niet alles noemen, laten we het overzichtelijk houden. Ik wist ook niet wat hij voor mij voelde, terwijl ik hem dat een paar keer heb gevraagd. Dan kreeg ik zo'n vaag antwoord dus ik dacht op het laatst van: nou hij zal me wel niet zo leuk meer vinden. En bij mij zaten er ook veel vragen in mijn hoofd over vanalles.

We hebben uiteindelijk afgesproken dat we nog aan onszelf zouden werken (allebei dingen met onze gezondheid etc.) en we hadden afgesproken dat we elkaar na een paar maanden weer zouden zien en dan zou het zeer waarschijnlijk een relatie worden.

De tweede ruzie kwam 2 weken voordat we elkaar weer zouden zien. Ik had verteld dat ik seks had gehad in de tijd dat wij uit elkaar waren (3 maanden nadat hij me dus had laten vallen).
Het was een eerste date met een jongen die ik nog niet kende. We hebben wel seks gehad, maar toen we bezig waren wilde ik niet meer omdat ik dacht: nee waar ben ik mee bezig.. dus gestopt en die jongen heeft naar huis gebracht.
Maar toen ik het vertelde flipte hij dus omdat ik seks had gehad op een eerste date met die jongen. Hij heeft zelf ook seks gehad met een meisje, maar hij vindt dat niet hetzelfde omdat hij haar al kende van uitgaan.. alright.
Hij vindt dus dat ik zijn vermoedens heb bevestigd (teveel met jongens bezig. Dat was niet eens waar)
Hij vertrouwd me niet en vervolgens ging hij er allemaal shit bijhalen waarvan ik dacht dat we dat al uitgepraat hadden,
en over dingen waarvan we al afgesproken hadden dat we dat anders zouden gaan doen. Zoals dat ik vaker naar hem toe zou komen ipv hij steeds naar mij.
Ik heb in dat gesprek zo vaak gezegd dat andere jongens me niet boeien en dat ik al die jaren alleen maar gek geweest ben op hem. Hij kan zich met alles wat hem dwars zit ook helemaal niet inleven in mijn kant van de hele date-periode en hoe dingen op mij zijn overgekomen en dat hij mijn hart heeft gebroken. Al bij de eerste keer dat hij wegging..

Ik was echt in paniek, want ik besefte dat ik hem nu echt kwijt was. Maar ik mocht hem niet bellen, voor hem was het klaar.
Maargoed, sindsdien is de kans op een relatie die we hadden in een keer weg, nog voordat we het echt een kans konden geven.

Hij had me ontvolgd op insta, maar op snapchat waren we nog wel vrienden. Hij heeft me vorige week verwijderd nadat hij een selfie van me zag in mijn verhaal. Misschien omdat hij het te moeilijk vind om me te zien ofzo. Naja prima.
Een paar dagen terug heb ik hem in een boze bui geblokkeerd op insta, geen idee waarom eigenlijk.
De dag erna dacht ik: okay ik deblokkeer hem weer, dit is kinderachtig en onnodig.
Toen zag ik dat hij me opeens ook geblokkeerd had. Maar niet alleen op insta, ook op snapchat. En op Facebook (we waren daar niet eens vrienden dus vind het wel gek dat hij me daar blokkeerd.) Dus overal.. behalve op whatsapp.

Wat heeft dit te betekenen?
Want hij heeft blijkbaar gezien dat ik hem geblokkeerd heb, maar dat zou hij alleen kunnen zien als hij zelf mijn insta nog regelmatig opzoekt.
En hij houdt contact mogelijkheid op whatsapp dus open? Of hoe moet ik dat zien?

En wat vinden jullie? Vinden jullie dat hij er terecht een einde aan maakt? Ben ik nu opeens de slet? Ik vind het nogal schokkend dat dit voor hem de druppel is om onze hele toekomst weg te gooien.

Jullie hebben geen glazen bol, i know. Maar ik heb het perspectief nodig van outsiders.
Sorry voor het eindeloze verhaal😅
Ik zou gewoon een andere fwb zoeken, dit is te moeilijk en te veel drama.
Bedankt mensen😘 Nouja, de meerderheid die gewoon normaal gereageerd heeft dan hè.

In plaats van grappig te doen of te zuchten of whatever. Zeg dan gewoon niks, Lol.
Achja, nadeel van het internet hè. Ik ga verder niet in op die opmerkingen, verspilde energie.
Je zegt het inderdaad zelf al in de eerste zin, deze jongen is jou totaal niet waard. Probeer je los van hem te koppelen, niet meer opzoeken op Instagram/Facebook of whatever, uit het hoofd uit het hart. (En dat gaat sneller dan je denkt!) Een jongen die op zo'n manier op je inspeelt moet je helemaal niet in je leven willen hebben, ik denk dat je dankbaar mag zijn dat dit geen echte relatie is geworden...
Toen zag ik dat hij me opeens ook geblokkeerd had. Maar niet alleen op insta, ook op snapchat. En op Facebook (we waren daar niet eens vrienden dus vind het wel gek dat hij me daar blokkeerd.) Dus overal.. behalve op whatsapp.

Wat heeft dit te betekenen?

Hij gaat je ten huwelijk vragen,
lolly-pop schreef:
20-03-2019 20:21
Jullie hadden helemaal geen relatie. Dat je hier in mee bent gegaan, zolang, dat zegt ook echt wat over jou.
Ik snap je gedachten daarover wel. Maar ik ben niet dom. En als ik jullie allesss had moeten vertellen dat was het hele verhaal nog veel langer geworden. Hij was wel verliefd, al veel langer. Maar hij wilde dat het met mij persoonlijk en met mijn gezondheid eerst beter werd voordat we verder zouden gaan. Allemaal dat soort dingen zorgde voor de miscommunicatie, omdat hij dit soort dingen niet met mij had besproken maar zei van: we moeten even kijken hoe het loopt.
Heeft hij het terecht uitgemaakt? Geen idee. Je mag het altijd uitmaken. Het is niet zo dat je pas uit de relatie mag wanneer de ander de reden heeft geaccepteerd. Hij is niet je lijfeigenen.

Verder ben je iemand die in mijn ogen veel drama maakt en die daar erg van houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cry a river, build a bridge en get over it! Echt hier ga je niet gelukkig mee worden. Nu niet maar ook in de toekomst niet.
Blokkeren en zoek een leuke man.
Novaliv schreef:
20-03-2019 20:26
Je zegt het inderdaad zelf al in de eerste zin, deze jongen is jou totaal niet waard. Probeer je los van hem te koppelen, niet meer opzoeken op Instagram/Facebook of whatever, uit het hoofd uit het hart. (En dat gaat sneller dan je denkt!) Een jongen die op zo'n manier op je inspeelt moet je helemaal niet in je leven willen hebben, ik denk dat je dankbaar mag zijn dat dit geen echte relatie is geworden...
Ahw dankje, lief dit. En ja ik besef me ook wel dat ik idd maar dankbaar moet zijn dat het niks is geworden hahah. Maar het is allemaal gewoon k*t gelopen en ik moest het even kwijt ook.
Omdathetkan-1 schreef:
20-03-2019 20:33
Ik snap je gedachten daarover wel. Maar ik ben niet dom. En als ik jullie allesss had moeten vertellen dat was het hele verhaal nog veel langer geworden. Hij was wel verliefd, al veel langer. Maar hij wilde dat het met mij persoonlijk en met mijn gezondheid eerst beter werd voordat we verder zouden gaan. Allemaal dat soort dingen zorgde voor de miscommunicatie, omdat hij dit soort dingen niet met mij had besproken maar zei van: we moeten even kijken hoe het loopt.
Miscommunicatie.. geloof je het zelf? Hij deed mee met een spel, duwen en trekken aan je. Wanneer hij zin had. Als hij echt je leuk vond wilde hij ook met je een relatie hebben als je gezondheid wat minder was. En jij? Bent zo naïef en verliefdheid blind dat je het hem geloofde.. waardoor hij wist dat hij je hoe dan ook gek kon maken wanneer het hem uit kwam.
Wees blij dat zo'n iemand niet je vriend is. Bah moet er niet aan denken
Ik snap wel dat dit heel rot voelt voor TO.
Totaal niet gelijkwaardig. Arrogant van hem hoe hij met je omgaat.

Ondanks dat het al steeds vreemd liep, heb je er natuurlijk wel even moeite mee en verdriet van dat het nu dan echt voorbij is, maar je verdient echt een leukere vent en een échte relatie.
:hug:
justagirly schreef:
20-03-2019 20:56
Ik snap wel dat dit heel rot voelt voor TO.
Totaal niet gelijkwaardig. Arrogant van hem hoe hij met je omgaat.

Ondanks dat het al steeds vreemd liep, heb je er natuurlijk wel even moeite mee en verdriet van dat het nu dan echt voorbij is, maar je verdient echt een leukere vent en een échte relatie.
:hug:
Ja en ik weet dat dit soort situaties op zo'n forum echt zo overkomt van: ugh daar heb je er weer eentje met haar jankverhaal.
Maar inderdaad, hoe hij met me omgaat is ook echt niet gelijkwaardig. Maar fuck hem ook, zo iemand hoef ik niet.
En bedankt voor je lieve reactie, waardeer ik :heart:
Een gevalletje die graag mindfucked,
hij heeft je al die tijd laten denken dat het “probleem” aan jou lag.

Er was geen relatie maar hij had je
gebeched en ipv Ghosten was hij maar wat blij dat hij je zo kon opfokken. :thunder:

dat je hem blokeerde zodat hij niet hoeft uit te leggen waarom hij je zolang heeft geprobeer te claimen. :sherlock:

Wees blij dat je van hem af bent dit is duidelijk nog een kleine jongen. :hihi:
Laat gaan komt vast een leukere langs. :jump:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Omdathetkan-1,

ja het komt misschien wel zo over op een forum, misschien worden sommige mensen er dan wat ongevoeliger voor.
En reageren dan oordelend en alwetend. Soms wat jammer.
Maar als ik me probeer in te leven in je verhaal, dan voel ik gewoon echt met je mee.
Ik weet dat wij vrouwen soms gek kunnen zijn op de verkeerde types.
Daarom is het gevoel er niet minder om.... Maar we moeten onszelf wel op waarde schatten.
Zij horen soms echt wat meer respect te hebben voor ons.
Olina schreef:
20-03-2019 21:24
Een gevalletje die graag mindfucked,
hij heeft je al die tijd laten denken dat het “probleem” aan jou lag.

Er was geen relatie maar hij had je
gebeched en ipv Ghosten was hij maar wat blij dat hij je zo kon opfokken. :thunder:

dat je hem blokeerde zodat hij niet hoeft uit te leggen waarom hij je zolang heeft geprobeer te claimen. :sherlock:

Wees blij dat je van hem af bent dit is duidelijk nog een kleine jongen. :hihi:
Laat gaan komt vast een leukere langs. :jump:
Hahahaha ja het is echt mindfuck, precies dat.
Genoeg vissen in de zee, ik hoop dat ik snel snel snel over hem heen ben.
Thanks babe haha
Omdathetkan-1 schreef:
20-03-2019 21:40
Hahahaha ja het is echt mindfuck, precies dat.
Genoeg vissen in de zee, ik hoop dat ik snel snel snel over hem heen ben.[\b]
Thanks babe haha

Awel ik mag het hopen voor je hahaha😂
Yw :hug:
olina wijzigde dit bericht op 20-03-2019 21:47
10.50% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Wat is er leuk aan zo iemand?

Je mag echt wel wat sterker in je schoenen komen te staan. Hij ligt met iemand te wippen in jullie periode van stilte terwijl jullie daarvoor niet eens officieel waren. Hij heeft zelfs het contact verbroken, maar jij bent de slet omdat jij ook een date met avontuurlijke afloop hebt gehad?

Kom op, je ziet zelf toch ook wel hoe krom dat is.
justagirly schreef:
Omdathetkan-1,

ja het komt misschien wel zo over op een forum, misschien worden sommige mensen er dan wat ongevoeliger voor.
Maar als ik me probeer in te leven in je verhaal, dan voel ik gewoon echt met je mee.
Daarom is het gevoel er niet minder om.... Maar we moeten onszelf wel op waarde schatten.
Ja klopt. En ik zie het wel vaker gebeuren op andere topics van mensen die hun pijn/verhaal delen en een advies willen, of willen weten hoe anderen over iets denken.. en dan komen er van die mensen met rottige opmerkingen of aannames over iemand.. pff.
Maar ik waardeer het sws, dat je meeleeft en dat je me snapt enzo. Er zijn veeel vrouwen die het meemaken, dat ze iemand alles geven terwijl die jongen ze laat vallen als het te moeilijk word voor hen. Of gewoon respectloos gaan doen en je behandelen alsof je niks bent. Wij als vrouwen moeten maar goed op onszelf passen hè haha. Ons niet gek laten maken :high5:
YellowLemon schreef:
20-03-2019 21:44
Wat is er leuk aan zo iemand?

Je mag echt wel wat sterker in je schoenen komen te staan. Hij ligt met iemand te wippen in jullie periode van stilte terwijl jullie daarvoor niet eens officieel waren. Hij heeft zelfs het contact verbroken, maar jij bent de slet omdat jij ook een date met avontuurlijke afloop hebt gehad?

Kom op, je ziet zelf toch ook wel hoe krom dat is.
Ja i knoww. Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik ga dan altijd zo twijfelen aan mezelf.. terwijl ik deep down gewoon weet dat het bullshit is wat hij zegt.
Omdathetkan-1 schreef:
20-03-2019 21:52
Ja i knoww. Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik ga dan altijd zo twijfelen aan mezelf.. terwijl ik deep down gewoon weet dat het bullshit is wat hij zegt.
Wat voor gezondheidsproblemen heb je?

Ik herken het van eerdere relaties dat ik gewend ben om mezelf als de stoorzender te zien en het ook zo in mijn schoenen te schuiven. Maar ik heb nu een relatie met iemand die zelf ook iets heeft, en die zou een discussie of wat dan ook nooit op die manier uitspelen. En dat bied zo’n veiligheid.

Er is hier op het forum ook een topic over het leven met een chronische ziekte.
YellowLemon schreef:
20-03-2019 21:57
Wat voor gezondheidsproblemen heb je?

Ik herken het van eerdere relaties dat ik gewend ben om mezelf als de stoorzender te zien en het ook zo in mijn schoenen te schuiven. Maar ik heb nu een relatie met iemand die zelf ook iets heeft, en die zou een discussie of wat dan ook nooit op die manier uitspelen. En dat bied zo’n veiligheid.

Er is hier op het forum ook een topic over het leven met een chronische ziekte.
Toen ik eind 15 jaar oud was kreeg ik een zware burn-out. Werd door de huisarts in eerste instantie niet serieus genomen, moest naar school blijven gaan enz. en blijven doorlopen met mijn klachten dus. Uiteindelijk gestopt met school en me helemaal op mezelf gericht. Ik ben nu 21 en heb al veel therapieën gehad, veel gelezen over mijn klachten, onderzoek gedaan, vanalles geprobeerd. Het gaat beter maar ik heb nog steeds wel klachten waaronder chronische hyperventilatie, heel erg moe, chronische pijn. Dat soort dingen.

Ik zie mezelf vaak inderdaad als stoorzender ja, precies wat je zegt. Alsof je iemand tot last bent enzo. Als je het zelf niet hebt of in je omgeving niet hebt meegemaakt snappen mensen ook niet wat het precies inhoud. Ik zou net als jij ook echt een relatie met iemand willen die me begrijpt op dat punt, dat zou zo'n verademing zijn.
justagirly schreef:
Omdathetkan-1,

Zij horen niks. Als jij zo weinig respect voor jezelf hebt dat je gewoon met elk fout type het bed in duikt, of iets begint dat je zelf een relatie noemt, is daar niemand anders schuldig aan dan jijzelf. Oogkleppen op en net doen alsof het allemaal OK is, want de seks is toch best goed en we hebben in elk geval een man over de vloer die we vriendje mogen noemen, dus het leven is OK... En dan doen we onze ogen maar dicht voor het feit dat dat vriendje in feite een kwal is, tot het moment dat de "relatie" ophoudt te bestaan en dan is het boehoe en waarom nou. Komop zeg, grow a spine.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou tuurlijk ben je er zelf bij.
Je hoeft niks te accepteren.
Toch vind ik het soms wel debiel hoe respectloos mannen durven te zijn, als je ooit toch ergens gevoel of iets samen hebt gehad.
Zelf ook meegemaakt ja.
Je hebt gelijk hoor, dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons eigen leven. Maar ja. Liefde hè.
Maakt soms blind. en Gestoord. :D
En fucked up. En zo zijn er veel vrouwen en daar baal ik van. Jaren weggooien aan een kutkerel.
Overkomt mij niet nog een keer. Gun ik een ander ook niet. Dat is het meer.
pejeka schreef:
21-03-2019 19:20
Zij horen niks. Als jij zo weinig respect voor jezelf hebt dat je gewoon met elk fout type het bed in duikt, of iets begint dat je zelf een relatie noemt, is daar niemand anders schuldig aan dan jijzelf. Oogkleppen op en net doen alsof het allemaal OK is, want de seks is toch best goed en we hebben in elk geval een man over de vloer die we vriendje mogen noemen, dus het leven is OK... En dan doen we onze ogen maar dicht voor het feit dat dat vriendje in feite een kwal is, tot het moment dat de "relatie" ophoudt te bestaan en dan is het boehoe en waarom nou. Komop zeg, grow a spine.
Zo eens met deze post!
loisnvt schreef:
21-03-2019 19:50
Zo eens met deze post!
Eigenlijk spreekt die houding mij ook wel aan, en ik heb het dan ook tegen mezelf aangezien ik ook wel eens te lang bij zon flapdrol ben blijven hangen in de hoop dat hij opeens in een prins verandert
Sophiever schreef:
20-03-2019 19:31
Hebben jullie kinderen?
:rofl:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven