Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 21 maart 2019 om 17:52
Juist. Laat ze maar meer samenwerken, gastlessen geven etc. En dan niet alleen leuk op de gymnasia, maar juist ook het speciaal onderwijs. En graag op tijden dat het mij uitkomt.
donderdag 21 maart 2019 om 17:58
Dit inderdaad, ik ben niet blij de ze stemde wat ik stemde, maar wel dat ze stemde, en dat ze genoeg verstand heeft om niet FvD of PVV te stemmen.
donderdag 21 maart 2019 om 17:59
Ik heb altijd zelfs wel VVD'ers onder mijn vrienden gehad, er zitten best soortige mensen tussen
Maar om de één of andere duistere reden kan ik Thierry of de PVV niet rijmen met het concept 'soortig mens'. Zal best kortzichtig zijn, maar ik kan er verder ook niks aan doen. Ik had het vroeger al met Janmaat-fans, dus het zal wel ongeneeslijk zijn.
donderdag 21 maart 2019 om 19:05
Dit.
En ik onterf ze.
Mijn zoon overwoog PvdA te stemmen, dat vind ik al bedenkelijk rechts.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 21 maart 2019 om 19:09
Ik heb geen idee wat er nu al gebeurt op scholen, maar blijkbaar werkt het niet (altijd), dus meer van hetzelfde is inderdaad geen oplossing. Het zal in een andere vorm/op een andere manier moeten. Maar school is volgens mij wel de enige context waarin je hier grip op kunt krijgen.
donderdag 21 maart 2019 om 19:15
Sommige dingen moeten ouders vooral doen. Ik heb deze week al gelezen dat ik belastingaangiftes moet behandelen, sollicitatiegesprekken moet oefenen en nu ook nog politieke wetenschap moet bedrijven. Ik wil dat allemaal best doen, maar wanneer ik de leerlingen dan de finesses van de mooiste taal van West-Europa moet bijbrengen is me nog onduidelijk
donderdag 21 maart 2019 om 19:26
Ik vind dat werkelijk een zot idee.Phineas schreef: ↑21-03-2019 19:09Ik heb geen idee wat er nu al gebeurt op scholen, maar blijkbaar werkt het niet (altijd), dus meer van hetzelfde is inderdaad geen oplossing. Het zal in een andere vorm/op een andere manier moeten. Maar school is volgens mij wel de enige context waarin je hier grip op kunt krijgen.
Mensen gebruiken hun stemrecht, maar stemmen niet zoals ik dat wil. Dus het onderwijs moet daar wat aan dóén!
Politieke partijen wekken valse verwachtingen en lokken daarmee stemmers, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Mensen die te dom om te poepen zijn mogen ook stemmen, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Sommige mensen boeit de politiek en hun stemrecht geen biet, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Mensen komen niet opdagen bij een brexitreferendum en nu vinden ze de uitslag niet leuk, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Het onderwijs besteedt vanaf de basisschool aandacht aan staatsinrichting. Om de zoveel jaar is overal in het straatbeeld te zien dat er verkiezingen zijn en is via de media en het www her en der (gekleurde) informatie beschikbaar. En is het en der te merken wat het resultaat van verkiezingen is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 21 maart 2019 om 19:29
'Gewoon' het aantal lesuren uitbreiden, dan hebben ze tenminste ook niet zoveel tijd om te verdoen met onnuttige zakenBetty_Slocombe schreef: ↑21-03-2019 19:15Sommige dingen moeten ouders vooral doen. Ik heb deze week al gelezen dat ik belastingaangiftes moet behandelen, sollicitatiegesprekken moet oefenen en nu ook nog politieke wetenschap moet bedrijven. Ik wil dat allemaal best doen, maar wanneer ik de leerlingen dan de finesses van de mooiste taal van West-Europa moet bijbrengen is me nog onduidelijk![]()
donderdag 21 maart 2019 om 19:33
Dit ligt niet bij school, het is een tendens in de maatschappij. Aan de politiek om dat te keren, niet aan de scholen.Phineas schreef: ↑21-03-2019 19:09Ik heb geen idee wat er nu al gebeurt op scholen, maar blijkbaar werkt het niet (altijd), dus meer van hetzelfde is inderdaad geen oplossing. Het zal in een andere vorm/op een andere manier moeten. Maar school is volgens mij wel de enige context waarin je hier grip op kunt krijgen.
donderdag 21 maart 2019 om 19:36
donderdag 21 maart 2019 om 19:39
Jij bent dus eigenlijk voorstander van een grootschalige indoctrinatie?feow schreef: ↑21-03-2019 19:26Ik vind dat werkelijk een zot idee.
Mensen gebruiken hun stemrecht, maar stemmen niet zoals ik dat wil. Dus het onderwijs moet daar wat aan dóén!
Politieke partijen wekken valse verwachtingen en lokken daarmee stemmers, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Mensen die te dom om te poepen zijn mogen ook stemmen, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Sommige mensen boeit de politiek en hun stemrecht geen biet, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Mensen komen niet opdagen bij een brexitreferendum en nu vinden ze de uitslag niet leuk, daar moet het onderwijs wat aan dóén!
Het onderwijs besteedt vanaf de basisschool aandacht aan staatsinrichting. Om de zoveel jaar is overal in het straatbeeld te zien dat er verkiezingen zijn en is via de media en het www her en der (gekleurde) informatie beschikbaar. En is het en der te merken wat het resultaat van verkiezingen is.
Denk dat dat allang aan de gang is met al die klimaatgekkies die daartoe opgejut worden op school. Maar die pubers hoeven die rekeningen nog niet zelf te betalen en de meesten willen hun comfort en luxe ook niet missen.
donderdag 21 maart 2019 om 19:42
Is je ironie-radar stukkerdepuk?redbulletje schreef: ↑21-03-2019 19:39Jij bent dus eigenlijk voorstander van een grootschalige indoctrinatie?
Denk dat dat allang aan de gang is met al die klimaatgekkies die daartoe opgejut worden op school. Maar die pubers hoeven die rekeningen nog niet zelf te betalen en de meesten willen hun comfort en luxe ook niet missen.
donderdag 21 maart 2019 om 19:45
Huh?redbulletje schreef: ↑21-03-2019 19:39Jij bent dus eigenlijk voorstander van een grootschalige indoctrinatie?
Het woordje 'dat' in mijn eerste zin slaat op 'het onderwijs moet iets doen want ouders doen het niet'
Ik vind juist dat scholen het systeem uit moeten leggen, niet meer dan dat.
En veel verder dan 'in Nederland moeten partijen samenwerken en kunnen daardoor nooit helemaal hun plannen uitvoeren' + 'als je niet gaat stemmen telt jouw stem niet en de stemmen van degenen die wel gaan stemmen wel' moet in mijn ogen het stemadvies vanuit scholen niet gaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 21 maart 2019 om 19:49
Gegrilde courgette met Parmigiano-Reggiano, verse oregano van eigen plant, ambachtelijke braadworst (staat op het pakje!) en rustiek stokbrood.
Klinkt wel chique, komt allemaal van Aldi.
Klinkt wel chique, komt allemaal van Aldi.
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 21-03-2019 19:51
6.86% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 21 maart 2019 om 19:51
Ah okee, daar ben ik het mee eens.feow schreef: ↑21-03-2019 19:45Huh?
Het woordje 'dat' in mijn eerste zin slaat op 'het onderwijs moet iets doen want ouders doen het niet'
En veel verder dan 'in Nederland moeten partijen samenwerken en kunnen daardoor nooit helemaal hun plannen uitvoeren' + 'als je niet gaat stemmen telt jouw stem niet en de stemmen van degenen die wel gaan stemmen wel' moet in mijn ogen het stemadvies vanuit scholen niet gaan.
donderdag 21 maart 2019 om 19:54
Lady*Voldemort schreef: ↑21-03-2019 17:59Ik heb altijd zelfs wel VVD'ers onder mijn vrienden gehad, er zitten best soortige mensen tussen![]()
Maar om de één of andere duistere reden kan ik Thierry of de PVV niet rijmen met het concept 'soortig mens'. Zal best kortzichtig zijn, maar ik kan er verder ook niks aan doen. Ik had het vroeger al met Janmaat-fans, dus het zal wel ongeneeslijk zijn.
Had Janmaat fan's? Volgens mij was het een eenzaam man tegen de rest van het land. Zelfs zijn voorname vrienden durfden niet met hem over straat. Er waren wel heel veel actievoerders-tegen-Janmaat. Die blijken achteraf gezien veel erger te zijn dan Janmaat zelf. Ook Janmaat's collega's blijken achteraf miezerige mannekes te zijn. In dit KRO-filmpje bezoekt Fons de Poel mevrouw JanMaat.
Luister vooral naar de actievoerder in het gele t-shirt.
Vanaf 20:59 minuut: Mevrouw Janmaat in levensgevaar door een actie van de actievoerders, ze heeft een slagaderlijke bloeding. En de actievoerders houden de ambulance tegen. Een ambulancebroeder komt in het filmpje ook aan het woord. Mevrouw verloor haar been, is invalide geworden. En de actievoerder zegt 28 jaar later dat hij geen spijt heeft (vanaf 24:45 minuut) van de actie.
https://youtu.be/NBdlf6MnVI8 Podium voor mevrouw Janmaat
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 21 maart 2019 om 20:07
Eens/herkenbaar.Lady*Voldemort schreef: ↑21-03-2019 17:59Ik heb altijd zelfs wel VVD'ers onder mijn vrienden gehad, er zitten best soortige mensen tussen![]()
donderdag 21 maart 2019 om 20:21
Dat was ook precies mijn punt. Maar blijkbaar lukt dit in een aantal gevallen niet.feow schreef: ↑21-03-2019 19:45Huh?