Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
iedereen weer druk? of met rellen of met werk of met kinderen of met hoofd boven water houden?! tis allemaal wat he?! toch raar dat jullie leven in den vreemde toch vrij gelijke tred vertoont met het mijne...

ik baal alleen een beetje. vorige week werd groots in de groep op het werk aangekondigd wat de bonus was aangezien we de doelen van vorig jaar gehaald hadden. Ik wist dat ik niet in aanmerking kwam voor die bonus maar goed, heb wel 9mnd (via uitzendburo) mijn best gedaan en mee geholpen natuurlijk om die doelen te verwezenlijken. En als je dan hoort wat die bonus is en dat jij die dus echt niet krijgt... dan denk je al.. okey nou ja, dat wist ik. maar als dat dan op zo'n grootste manier wordt aangekondigd zit dat toch niet echt lekker. Kreeg vandaag dus toch nog weer een mail, die dus niet naar mij verzonden had moeten worden, dat het vandaag bij het salaris zou moeten zitten. Leuk voor alle anderen, niet leuk voor mij om te horen... grgrgrr

maar goed, als ik het zo hoor moet ik blij zijn dat ik werk heb en meer dan 1 euro per uur betaald krijg...
Anais welkom, leuk Turkije. In Antalya ben ik ook nog wel eens geweest. Jij kan vast wel Turkse recepten voor ons hier neerzetten. Ik ben gek op de turkse keuken.

Ine, hou je je in met de buurman. Ik zie dat al weer helemaal de verkeerde kant opgaan, stouterd .

Hier ook weer sneeuw trouwens, ik word er gek van. IK WIL GEEN SNEEUW MEER, ik wil zon . En ik wil buiten zitten in de tuin in een t-shirtje en een korte broek.

En nee, ik was niet aan het rellen op het Retecool-topic, maar op het topic over stoppen met werken .

Vanmiddag even naar Lausanne geweest. Gisteren kwam de bonus van mijn man over 2008 binnen en die wilde ik lekker uit gaan geven in Lausanne. Ik heb precies 1 dvd-film gekocht. Wel een hele gave 'The Cube', een smerige horrorfilm, daar hou ik van .

Voor de rest helemaal niets gekocht. Ik zie hier ook nooit eens iets leuks.
Echt gezellig hier, iedereen bedankt voor het welkom enzo!

Het viel mij ook al op dat er niemand schrijft die in Turkije woont. Net na het schrijven van mijn berichtje viel de stroom hier weer eens uit, echt belachelijk voor een grote stad als Antalya dat dit toch zeker 3 x per week raak is (of mis liever gezegd). Maar alles went en de andere kant van het leven hier maakt het ruimschoots goed. Zon, zee, de bergen en het stadsleven. Wel mis ik hier af en toe gezellige vriendinnen maar een forum als dit geeft alweer een thuisgevoel.

Tja, en wat die Turkse recepten betreft, Lapin: ehm... ik kook nooit, stom he? Ik heb een man uit Turkmenistan die zo arrogant is dat hij denkt dat hij beter kookt dan ik en dat laat ik maar zo (lekker makkelijk).

Ik zal binnenkort wel even wat recepten van hem afkijken in de keuken want het eten is hier wel vreselijk lekker!
@ Lapin, waar ben jij trouwens geweest in Antalya? Ergens in Lara of Kundu?
Jammer Anais (van die recepten ). Maar wel lekker dat je man kookt.

Ik weet niet meer waar ik toen geweest ben, het is al zeker 15 jaar geleden. Ik heb toen in het appartement gezeten van een turkse kennis. Het was een hele leuke vakantie, dat weet ik nog wel.
Eindelijk staat er een trouwfoto (of vier) op mijn FB, album stuff&things. Gluren maar! Ik ga naar huis, slaap lekker voor straks x
@Lapin

Op zich inderdaad heel handig dat hij kookt maar soms wil ik zelf weleens maken waar ik trek in heb. Gelukkig gaat hij regelmatig op zakenreis en dan ehm.... bak ik Hollandse Pannenkoeken en maak Tomatensoep of een Kaasfonduetje hmmmm!

Ik heb tot dusver wel wat recepten afgekeken en we eten veel eenpansgerechten zoals het volgende recept. Ik heb geen idee hoe het heet en voor vegetariers is het driemaal niks.

Hoeveelheden voor 2 personen:

- bak 2 grote versgesneden turkse pepers met knoflook en stukjes tomaat (3 grote tomaten) in een grote pan

- na 10 minuten tot een kwartiertje blokjes gesneden aardappelen erbij (4 grote aardappels) en laat dit 20 minuten zachtjes laten pruttelen

- daarna in dezelfde pan 4 ons gesneden biefstukreepjes, het geheel even door elkaar roeren en dan 20 minuten met deksel op de pan op het gas laten staan (laag pitje) en af en toe roeren.

- kruiden toevoegen zoals diverse pepers, currie en zout

- vervolgens 2 grote eetlepels gekruide tomatensaus erin en weer door elkaar roeren

- dan ongeveer 1 1/2 tot 2 flinke mokken met water erbij

Het geheel nog 15 tot 20 minuutjes op een laag pitje laten staan en wat extra curriepoeder toevoegen aan de saus.
Dat klinkt lekker Anais en die ga ik zeker een keer maken.

Ik ben ook gek op de Turkse tapas (ik weet even de naam niet meer), al die kleine gerechtjes op 1 tafel en dan lekker met je handen eten. Vooral die pizza erbij, lamacun heten ze dacht ik.

Als je nog meer te binnen schiet, graag.
Hmmm: Meze bedoel je! Het lekkerste bij het uit eten gaan is om de tafel eerst lekker vol te laten zetten met die heerlijke hapjes en dan warm brood erbij met een wijntje. Krijg zo ondertussen trek!

@Anais, uit Turkmenistan? Lekker exotisch! Die van mij komt uit Kazachstan. Dan koken ze zeker dezelfde gerechten hihi.
En hier nog een Turkse Pizza oftewel lahmacun! Dat kost hier ook helemaal niks, max 2 euro omgerekend.

quote:liubi schreef op 25 maart 2009 @ 19:41:

@Anais, uit Turkmenistan? Lekker exotisch! Die van mij komt uit Kazachstan. Dan koken ze zeker dezelfde gerechten hihi.Wat leuk! Kan die van jou ook zo overheerlijk koken? Woon je er zelf nu ook? Wij reizen nog steeds heen en weer tussen Turkije en Turkmenistan.
Liubi, welke taal spreken jullie eigenlijk met elkaar?

Hier is het een mix tussen Russisch, Turks en Engels.

Ehm... en bij ruzies Russisch waarbij ik er dwars tegenin ga om te treiteren in´t Hollands.
@Anais, ik woon in Duitsland (zie lijstje). Mijn man is eigenlijk Rus maar opgegroeid in Kazachstan.

Wij gaan er van de zomer weer heen. Onderling spreken we Russisch en met mijn kind spreek ik Nederlands en mijn man Russisch.
Haha, mijn man weet ook dat hij moet oppassen als ik Nederlands ga schreeuwen tegen hem.
@ Liubi: dan heb je vast een man met veel power. Hoe vaak ben je nu al in Kazachstan geweest? Die van mij doet ook zaken daar (export) en ik hoop binnenkort een keertje mee te gaan. Hoe vindt hij het leven in Duitsland eigenlijk?

@ Alejandra: heb jij ook altijd zoveel binnenpretjes als je in het Nederlands tekeer gaat? Heel herkenbaar: als ik dat doe dan weet hij inderdaad dat ik ECHT kwaad ben! Ehm... even opbiechten, zoals afgelopen week. Ik heb hem nu voor een paar dagen het huis uitgepraat want ik wil rust en alleen zijn. Soms is hij zo onvoorstelbaar vervelend en druk. Ik had echt zoiets van: stap op een paard en ga jagen of een oorlog elders uitvechten maar laat mij even met rust
Lapin, hahaha.. ja, ik zal oppassen en me een beetje gedragen.. Het is hier ook nog koud, behalve dat het weer gesneeuwd heeft. Brr. Kom maar op met die zomer! Ik zag vanmiddag weer foto's van de See die hier in de bergen is. Daar kun je lekker zwemmen en zonnen in de zomer.. Ik verheug me er zo op!

Zal zo 'jouw' topic eens bezoeken :D, even gniffelen in mijn knuistje.

Anais, welkom hier! Leuk om nu ook iemand uit Turkije te hebben. Die hadden we nog niet. Hoe lang woon je er al?

Ik ben afgelopen zomer voor het eerst van mijn leven in Turkije geweest, een vriendin bezoeken in Alanya. Het is niet helemaal mijn land, maar dat komt ook omdat Alanya zoooo ontzettend toeristisch is. Mijn beeld is daardoor enorm gekleurd.

Lekker he, in het NL schelden. Hoe goed mijn duits ook is, schelden als ik echt heel kwaad ben gaat nog het best in het NL!

He, disco, balen van die bonus. Ben jij de enige die via het uitzendbureau daar werkt? Kan me voorstellen dat je je nu een beetje aan de kant voelt staan. Heb je ter afleiding die leuke man al weer gespot?? ;)

Cara, ben je getrouwd? Huh? Heb ik dat gemist?

Ielgh, ongeklopte slagroom over appeltaart. Dat lijkt mij ook niet zo'n succes. Je went denk ik toch aan bepaalde smaken, het is nu eenmaal zo hier. Chocolademelk met slagroom hoeft voor mij ook niet meer met gezoete slagroom, behalve als ik ongesteld ben.. dan doe ik een dikke schep losse suiker over de room. Dat is dan lekkerder dan gezoete slagroom (had ik al gezegd dat ik een beetje abnormaal ben??).

Ik heb zojuist een hele gave lederlook legging besteld voor het Pink concert. De jongen die mee gaat (hij is net 18 en nog niet uitdekast) is helemaal met zijn outfit bezig. Oops, dat was ik nog niet.. dus heb ik op internet lopen shoppen naar zo'n legging. Gelukkig heb ik er een gevonden. Erover een leuke tuniek en ik ben er helemaal klaar voor .
Bericht was dubbel geplaatst, dus even gewist!
anoniem_79966 wijzigde dit bericht op 25-03-2009 21:13
Reden: dubbele reactie
% gewijzigd
@ Ine. Ik deel je mening 100 procent en vind Alanya afschuwelijk! :puke: Echt broodje kroket-achtig en vol met Duitse, Engelse en Hollandse wijken. Woon nu ruim 2 jaar in Antalya en zat daarvoor lange tijd in een vakantiedorp terwijl ik officieel nog in Nederland woonde. Dat dorp was in de winter uitgestorven, vandaar dat ik uiteindelijk toen ik mijn schepen in Nederland achter mij heb verbrand voor Antalya heb gekozen. Koos voor deze stad omdat het alles heeft qua natuur, goed weer en activiteiten.

Als je nog eens naar Turkije komt, zou je de omgeving van Fethiye, Dalyan en Oludeniz eens moeten bezoeken. Ontzettend mooi daar! Ook geen hoogbouw en deels beschermd natuurgebied (Dalyan), mooie stranden en zoals overal in Turkije een rijke historie.
owhhh fethiye en oludeniz... zucht.... kwijl... droom.. al dat eten ook... echt niet goed!! nog 11 weken geloof ik en dan ga ik eindelijk weer terug naar Bodrum... ben dan dik 2 jr niet geweest en ben nu al bang voor de heimwee... :( boehooeeee

kjong schreef hier ook een tijdje mee, die was ook 'into turkije'

@ ine, lederlook legging... hahaha krijg een heeeeel fout beeld!! hahahaa maar wel gaaf, pink! hoorde van een collega dat het echt mega super was in R'dam

en ik werk nu wel op contract, maar vorig jaar dus niet en ik ben de enige die echt bijna het hele jaar heb gewerkt maar die bonus niet krijgt.. flink balen want was super goed uitgekomen (as always)

hier vandaag flink geregend, begon al te wennen aan het zonnige weer van de afgelopen dagen, maar helaas...

meneer is nog niet gesignaleerd.. begin langzaam te vermoeden dat ie elders is gaan werken... maar ik heb nog steeds hoop...
He, Anais, welkom! Leuk, allemaal nieuwe schrijvers

Volgens Specuman is lahmajun Armenian Pizza. Zijn grootvader is Turkije na de genocide ontvlucht, heeft alles moeten achterlaten, en in Jeruzalem beland.

Hou op over lekker eten, pffff. Wijlen zijn grootmoeder kon ook zo lekker koken- en mans moeder ook, allemaal zo verfijnd. Tuurlijk heten de dingen anders bij jullie, maar een aantal gerechten lijken op elkaar. Lekkerrrrrr. Maar ja, wij zitten in Lent (vastentijd) dus wij eten veganistisch tot 18 april. Ik had vanmiddag echt trek, en wat eten we weer voor de afwisseling: brood met choemoes en tomaat.

Exotisch, ja Turkmenistan. Is bij jullie "blond" ook hot? hehe

De kerkdienst was vandaag indrukwekkend, en heb ook de kast gezien voor de Eucharistie, helemaal van brons. Zo, nu nog even languit (helaas zonder te bubbelen).
@ speculaasje. Echt grappig om te horen dat de Lahmacun oorspronkelijk uit Armenie komt. En ja hoor, blond is vreselijk hot in Turkije en de moderne Turkse vrouwen doen vreselijk hun best om de West-Europese vrouwen na te doen hierin.

In Turkmenistan zijn de mensen nog wat meer naturel gelukkig. Ik hoop dan ook binnen een jaar daar naartoe te verhuizen, hoe te gek het hier ook is (mijn verhuisonrust slaat altijd weer genadeloos toe).

Wat goed dat je meedoet aan de vastentijd, getuigt toch van een behoorlijk stuk aanpassing. Hoe lang woon je daar al en mis je Nederland nog? Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen. Komt ook omdat de wereld zo groot is en andere landen mij altijd nieuwsgierig maken. Woonde een tijd in Spanje maar tot dusver denk ik dat Turkije of Turkmenistan meer bij mij hoort dan Spanje. Denk ook vaak, waarom terug naar het oude vertrouwde in Nederland terwijl er nog zoveel nieuws te ontdekken en te ervaren valt elders, zoiets...
Turks eten... mijn zwakke punt. Nou ja, eten in zijn algemeen is mijn zwakke punt. Maar Turks eten is wel heel lekker. Iskender, pide, sucuk, lahmajun, köfte, baklava, Kazandibi, börek, manti.... Ik krijg er honger van.

Of eten in een meze café met heel veel raki en turkse muziek luisteren. I love Turkey! Haluk Levent is mijn favo turkse artiest denk ik.

Caramella: nou ik ben wel heel dol op eten maar koken kan ik niet. ik weet dus niks van koks af. Maar als ie heel bekend is dan gok ik op Gordon Ramsey of Jamie Oliver. Verder ken ik er ook niet veel. Oh ja die jongen van ready steady cook Ainsley Herriot en dan die man van Master Chef. Een van die twee presentatoren is ook chef maar ik weet niet welke. Als ie heel bekend is dan zal het dus wel Jamie Oliver of Gordon Ramsey zijn. Niet dat ik ooit iets van hun heb gelezen natuurlijk. Ik ben al blij dat ik pasta kan koken zonder dat het misgaat Ik overdrijf iets natuurlijk maar niet veel. Ik hou gewoon ook niet zo van koken. Meestal laat ik het aan man over die wel van koken houdt en ik hou het bij simpele gerechten. Ik heb nu een rijtje gerechten wat ik redelijk kan maken en daar ben ik al heel blij mee. Eten blijft echter wel een hobby!

Marloessi: mijn kinderen zijn 6,3 en 1. Ze zijn alle drie binnenkort jarig.

Noorwegen is vast heel mooi. Wonen jullie in de stad of op het platteland? Spreek je al goed Noors?

Anais: Turkmenistan is wel heel exotisch inderdaad. Daar zat die dictator toch die net is overleden vorig jaar? Die de maanden van het jaar een andere naam had gegeven enzo? Of vergis ik me nu gigantisch.

Ine: ja die films met van die namen als "met mijn waldhoorn tussen jouw alpen" en "in Tirol hangen alle slipjes aan de Alpen" Ik had een studiegenoot die dat soort films spaarde en regelmatig voorstellingen bij hem thuis organiseerde.

Speculaasje: jullie zijn orthodox? Orthodox vasten is inderdaad een stuk serieuzer dan katholiek vasten. ik ben katholiek maar ik vast niet echt serieus maar bij katholieken wordt het denk ik vaak wat minder serieus genomen.
@discovery: volgens mij ben je er al eens geweest (Oludeniz of Fethiye)

Alvast veeeeeeeel plezier in Bodrum, weer iets heel anders maar wel te gek. Herken ook het gevoel van heimwee voordat je er daadwerkelijk bent: je WEET gewoon dat afscheid nemen als je weer naar Holland vliegt dit gevoel oproept. Ik heb het zolang gehad dat het mede de aanleiding vormde om hier naartoe te verhuizen. Mijn verhuizing vond ook niet plaats vanwege een man die ik hier al had leren kennen. Die ontmoette ik pas toen ik hier al woonde.
quote:Anais01 schreef op 25 maart 2009 @ 19:40:

Hmmm: Meze bedoel je! Het lekkerste bij het uit eten gaan is om de tafel eerst lekker vol te laten zetten met die heerlijke hapjes en dan warm brood erbij met een wijntje. Krijg zo ondertussen trek!

[afbeelding]

Dat is precies wat ik bedoel Anais.

In Rotterdam zat vroeger in de zomer een restaurant aan het water en daar kon je dat soort dingen krijgen. En dan zat je ook nog lekker buiten met turkse muziek op de achtergrond. Mijn schoonzus ging vaak mee, die is Turks.

Hier in Zwitserland heb je dat soort dingen helemaal niet, dat mis ik best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven