Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Star² schreef:
22-03-2019 13:43
Jank niet zo. Die halve actueelkliek is al jaren racistische shit aan het uitkramen en nu wordt er andersom eens een grap gemaakt en is het boehoehoe. Sterkte verder. Doei.
Ook die racistische grappen vind ik niet kunnen. En daar zeg ik ook iets van.

Verder had ik die hele opmerking van Solomio hier helemaal niet gelezen. Mijn topic kwam door het bericht van de NOS-site
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2019 13:48
En dat ook.

Prima hoor, als je vindt dat grapjes over het lekschieten van bootjes met vluchtelingen vallen onder de vrijheid van meningsuiting, maar dan moet je wel het walletje bij het schuurtje laten en de opmerking van Solo ook als zodanig beschouwen. En daar gaat het veel te vaak mis: de grootste voorvechters van het vrije woord vinden eigenlijk stiekem dat die vrijheid alleen geldt voor mensen die het met ze eens zijn en dat de rest zijn bek moet houden.
Inderdaad ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
bethweeter schreef:
22-03-2019 14:00
Ook die racistische grappen vind ik niet kunnen. En daar zeg ik ook iets van.

Verder had ik die hele opmerking van Solomio hier helemaal niet gelezen. Mijn topic kwam door het bericht van de NOS-site

Dat las ik hoor, mijn posts hier gaan niet over jou.
Lady*Voldemort schreef:
En dat ook.

Prima hoor, als je vindt dat grapjes over het lekschieten van bootjes met vluchtelingen vallen onder de vrijheid van meningsuiting, maar dan moet je wel het walletje bij het schuurtje laten en de opmerking van Solo ook als zodanig beschouwen. En daar gaat het veel te vaak mis: de grootste voorvechters van het vrije woord vinden eigenlijk stiekem dat die vrijheid alleen geldt voor mensen die het met ze eens zijn en dat de rest zijn bek moet houden.
Eens! Walgelijke grapjes.
Moire schreef:
22-03-2019 13:20
Grappig, kom ik net deze tegen. ook zo gewelddadig.

Afbeelding

:rofl:
Ah, het is weer zo ver, zie ik! :cheer2: :sun:
Solomio schreef:
22-03-2019 13:18
Dat.
En Baudet zelf is groot voorstander van strijd en geweld.
[...] Het FvD is helemaal geen voorstander van strijd en geweld, [...]

Toen er in het topic over Bij1 opmerkingen werden gemaakt over bijvoorbeeld de arrogantie van Sylvana Simons brak de hel los. In dit topic wordt Baudet zo’n beetje [...] dood gewenst en dan vinden mensen dat leuke humor. Ik zie dat soort “grapjes” als het demoniseren van een politicus. Dat dat vergaande consequenties kan hebben, hebben we al gezien met Pim Fortuyn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2019 15:20
Reden: Op de man
16.01% gewijzigd
sam1968 schreef:
22-03-2019 14:02
Eens! Walgelijke grapjes.
Waar lees jij dan “grapjes” over het lekschieten van bootjes?
Wat kunnen sommige mensen zichzelf ontzettend serieus nemen. Lijkt me lastig als er altijd een drol overdwars zit.
Fizz schreef:
22-03-2019 14:12
[...] Het FvD is helemaal geen voorstander van strijd en geweld, [...]

Toen er in het topic over Bij1 opmerkingen werden gemaakt over bijvoorbeeld de arrogantie van Sylvana Simons brak de hel los. In dit topic wordt Baudet zo’n beetje [...] dood gewenst en dan vinden mensen dat leuke humor. Ik zie dat soort “grapjes” als het demoniseren van een politicus. Dat dat vergaande consequenties kan hebben, hebben we al gezien met Pim Fortuyn.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=facebook

Baudet wil oorlog. Niks meer, niks minder. Om Europa te bevrijden van allerlei niet-blank gespuis.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2019 15:21
Reden: Quote op de man
12.38% gewijzigd
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Ja, vreselijk!!
Fizz schreef:
22-03-2019 14:13
Waar lees jij dan “grapjes” over het lekschieten van bootjes?
Dat was járen geleden en de betreffende forummer is allang weg van het forum.
Ik heb die opmerking destijds niet eens gezien, maar hij doet het nog altijd goed hier om te verderfelijkheid van 'Actueel' te bewijzen.
Lady*Voldemort schreef:

Prima hoor, als je vindt dat grapjes over het lekschieten van bootjes met vluchtelingen vallen onder de vrijheid van meningsuiting, maar dan moet je wel het walletje bij het schuurtje laten en de opmerking van Solo ook als zodanig beschouwen.
Maar omgekeerd geldt even goed, toch? Er wordt hier toch vaak walging uitgesproken over van die "grapjes" als dat lek schieten? En terecht.

Waarom is dat dan ineens "gebrek aan humor" als het gaat over solo's opmerking?

Moeten dergelijke opmerkingen ook kunnen als het gaat over iemand van joodse afkomst of een vrouw
(ik ga het nu niet vernoemen maar je kan je zelf wel inbeelden welke soorten figuren je als grap zou kunnen "bellen" in dat soort gevallen om die persoon op zijn/haar plaats te zetten)
Dus vivameisjes met een echte mening, voordat we er allemaal aangaan, ga lekker van het zonnetje genieten!
Gewoon in een hempie en korte broek op een relaxstoel ofzo...
aliva schreef:
22-03-2019 14:16
Maar omgekeerd geldt even goed, toch? Er wordt hier toch vaak walging uitgesproken over van die "grapjes" als dat lek schieten? En terecht.

Waarom is dat dan ineens "gebrek aan humor" als het gaat over solo's opmerking?

Moeten dergelijke opmerkingen ook kunnen als het gaat over iemand van joodse afkomst of een vrouw
(ik ga het nu niet vernoemen maar je kan je zelf wel inbeelden welke soorten figuren je als grap zou kunnen "bellen" in dat soort gevallen om die persoon op zijn/haar plaats te zetten)
Ik vind dat alles mag als het om humor gaat.
En voor die meningen verwijs ik graag naar de pijler Actueel.
broekrok schreef:
22-03-2019 14:17
Dus vivameisjes met een echte mening, voordat we er allemaal aangaan, ga lekker van het zonnetje genieten!
Gewoon in een hempie en korte broek op een relaxstoel ofzo...
Ik was net even buiten. Te eng.
Ik moet eigenlijk douchen, scheren, etc.
nessemeisje schreef:
22-03-2019 14:16
Dat was járen geleden en de betreffende forummer is allang weg van het forum.
Ik heb die opmerking destijds niet eens gezien, maar hij doet het nog altijd goed hier om te verderfelijkheid van 'Actueel' te bewijzen.
Dan neem ik aan dat die opmerking is gestaft en verwijderd. En is dat dan een reden om een polticus “als grap” dood te wensen? Dan heb je toch een bord voor je kop als je zo’n “grap” maakt?
Moire schreef:
22-03-2019 14:18
Ik was net even buiten. Te eng.
Ik moet eigenlijk douchen, scheren, etc.
Lekker belangrijk, ook daar heeft de zon echt geen boodschap aan!
Fizz schreef:
22-03-2019 14:19
Dan neem ik aan dat die opmerking is gestaft en verwijderd. En is dat dan een reden om een polticus “als grap” dood te wensen? Dan heb je toch een bord voor je kop als je zo’n “grap” maakt?
Nou zit je echt zelf van alles te verzinnen.

Als je wil discussiëren, doe het dan op feiten en niet op aannames.
broekrok schreef:
Lekker belangrijk, ook daar heeft de zon echt geen boodschap aan!
Ha nee, maar ik wel! Wilde plannen!
Moire schreef:
22-03-2019 14:17
Ik vind dat alles mag als het om humor gaat.
Het is geen humor en het is demonisering van een persoon. Er wordt nu al gekeken naar beveiliging voor Baudet. Ik vind dat heel ernstig in een vrije democratie.

De meest erge verwensingen roepen en het dan humor noemen, slaat helemaal nergens op.
fizz wijzigde dit bericht op 22-03-2019 14:21
13.57% gewijzigd
Dubbel
Moire schreef:
22-03-2019 14:20
Ha nee, maar ik wel! Wilde plannen!
Lucky you :cheer2: :heart:
Moire schreef:
Nou zit je echt zelf van alles te verzinnen.

Als je wil discussiëren, doe het dan op feiten en niet op aannames.
Wat zit ik te verzinnen?

En jij staat voor de klas? Maak je daar zelf ook van die “leuke grappen”?
fizz wijzigde dit bericht op 22-03-2019 14:23
15.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven