Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Phineas schreef:
22-03-2019 21:55
Sterke tekst. Maar mijn Gronings is niet zo goed, wat betekent het precies?
Ik zou het vertalen met "ja, jongens, ook compleet inspiratieloze Groningse tekstdichters moeten gewoon hun hypotheek betalen."
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2019 21:58
Gotsamme. Kunnen we niet gewoon weer ruzie gaan maken?
:HA:
Een zebra is geen paard met strepen
Betty_Slocombe schreef:
Ik zou het vertalen met "ja, jongens, ook compleet inspiratieloze Groningse tekstdichters moeten gewoon hun hypotheek betalen."
Nooit geweten dat je daar je hypotheek van kunt betalen. Ik overweeg een carrière switch. ;-D
RikM schreef:
Ik denk niet dat het met iOS kan. Met de nieuwste macOS (Mojave) kan het wel. Maar dan moet je schijf wel het nieuwste bestandssysteem hebben, anders moet je 'm alsnog formatteren.

De data eerst naar een andere schijf kopiëren is geen optie?
Oja Mojave heb ik natuurlijk gewoon. De HD is net geformatteerd. Naar een andere schijf kan wel, maar het gaat om 15.000 onbewerkte fotobestanden. Dus duurt lang.
Lady*Voldemort schreef:
Gotsamme. Kunnen we niet gewoon weer ruzie gaan maken?
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Phineas schreef:
Sterke tekst. Maar mijn Gronings is niet zo goed, wat betekent het precies?
:HA: Ik ga stuk hardop gelachen en dat had ik nodig want ik was chagrijnig want ik ben ongesteld.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Moire schreef:
22-03-2019 22:08
Oja Mojave heb ik natuurlijk gewoon. De HD is net geformatteerd. Naar een andere schijf kan wel, maar het gaat om 15.000 onbewerkte fotobestanden. Dus duurt lang.

Dan kun je als het goed is de schijf (of zelfs alleen een map) versleutelen zonder te wissen. Hier staat hoe:

https://www.icreatemagazine.nl/workshop ... achtwoord/
RikM schreef:
22-03-2019 22:33
Dan kun je als het goed is de schijf (of zelfs alleen een map) versleutelen zonder te wissen. Hier staat hoe:

https://www.icreatemagazine.nl/workshop ... achtwoord/
Dank je! Ga ik dat van de week proberen.
Moire schreef:
22-03-2019 21:40
Voor het drama begon. Hoe ik mijn externe HD (WD) van WW kan voorzien zonder te formatteren, iOS.
Als ik mijn externe HD wil aansluiten moet ik eerst een WW ingeven voor mijn OS de verbinding accepteert. Dat is denk ik de makkelijkste optie.
alkemade schreef:
22-03-2019 23:05
Als ik mijn externe HD wil aansluiten moet ik eerst een WW ingeven voor mijn OS de verbinding accepteert. Dat is denk ik de makkelijkste optie.
Ik heb hem standaard aan mijn Mac hangen. Het gaat er ook vooral om dat anderen er niet zomaar in kunnen, ook al kunnen ze wel in mijn Mac.
Ah, voor de naaktfoto's van je exen natuurlijk! :idee:
Betty_Slocombe schreef:
22-03-2019 21:49
Het ging zo: "na, na, na, nanananaaa, nanananaa, e-moeeee"
Ik krijg ineens inspiratie voor muzieklessen tot 12 mei
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Marana-- schreef:
22-03-2019 23:10
Ah, voor de naaktfoto's van je exen natuurlijk! :idee:
Nee, die staan op DVD en ik heb geen DVD slot. Dus heb ik ze een tijd geleden bij huidige lief op zijn pc zitten kijken :proud:
Moire schreef:
22-03-2019 19:55
O, ik kan echt grappen over elk onderwerp maken. Ik zal alleen niet alles online zeggen, omdat ik weet dat er teveel jankerds zijn.

Ik wilde dat Solo dat nu ook gedaan had ;-D
Kolere zeg. 300 posts met gezeur over een losse (tikkie lompe) grap.
Ik las net dat de familie van Pim Fortuyn juridische stappen overweegt naar aanleiding van de opmerking van die docent.

LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
23-03-2019 00:44
Ik las net dat de familie van Pim Fortuyn juridische stappen overweegt naar aanleiding van de opmerking van die docent.

Dat hebben ze al wel vaker gedaan. Nog nooit ergens op uitgedraaid.
Als een cabaretier het gezegd had had niemand er moeilijk over gedaan.
missie_m schreef:

Dat las ik ook en ook daar heb ik een mening over, maar die hou ik lekker privé.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
the_Wicked_Witch schreef:
23-03-2019 00:49
Dat hebben ze al wel vaker gedaan. Nog nooit ergens op uitgedraaid.
Als een cabaretier het gezegd had had niemand er moeilijk over gedaan.
Precies. Die man heeft zijn excuses aangeboden, hou op hoor.
missie_m schreef:

Nah vind ik ook wat overdreven,de man heeft al dan niet gemeende excuses gemaakt,is op non actief gezet klaar hoor.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
23-03-2019 07:09
Nah vind ik ook wat overdreven,de man heeft al dan niet gemeende excuses gemaakt,is op non actief gezet klaar hoor.

Klopt, die man heeft meteen de reactie verwijderd. Dat de universiteit laat weten dat ze de opmerking verwerpelijk vinden, dat ze daar 'nadrukkelijk' afstand van doen en met de docent in gesprek gaan vind ik heel goed, want een docent (islam en Arabisch) hoort zoiets niet te zeggen. Geen enkele docent. Hij heeft een voorbeeldfunctie. Dat hij vervolgens geschorst word vind ik dan weer wat doorgeslagen.

Dat de familie Fortuijn niet alleen tegen de docent maar óók tegen de universiteit stappen willen ondernemen vind ik ook doorgeslagen want die universiteit heeft daar geen schuld aan.

De één krijgt op viva een ban wegens off-topic, maar een nare en voor velen pijnlijke opmerking blijft staan en word pas verwijderd als de kranten er vol van staan.

"Ha ha ha het is een grap" word gezegd. maar dát maakt het juist zo gevaarlijk.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
23-03-2019 09:33
Klopt, die man heeft meteen de reactie verwijderd. Dat de universiteit laat weten dat ze de opmerking verwerpelijk vinden, dat ze daar 'nadrukkelijk' afstand van doen en met de docent in gesprek gaan vind ik heel goed, want een docent (islam en Arabisch) hoort zoiets niet te zeggen. Geen enkele docent. Hij heeft een voorbeeldfunctie. Dat hij vervolgens geschorst word vind ik dan weer wat doorgeslagen.

Dat de familie Fortuijn niet alleen tegen de docent maar óók tegen de universiteit stappen willen ondernemen vind ik ook doorgeslagen want die universiteit heeft daar geen schuld aan.

De één krijgt op viva een ban wegens off-topic, maar een nare en voor velen pijnlijke opmerking blijft staan en word pas verwijderd als de kranten er vol van staan.

"Ha ha ha het is een grap" word gezegd. maar dát maakt het juist zo gevaarlijk.
Waarvan akte.
Open een topic als het je zo dwars zit.
Waar zijn al die kranten die vol staan van Solo's grapje? Ik ga ze meteen kopen.
Als je in een topic over de rouwkaart van een overleden vader nóg de behoefte voelt om je riedel over gescheiden ouders af te draaien ben je wat mij betreft toch wel over de grens van sneu hoor.
the_Wicked_Witch schreef:
23-03-2019 10:26
Als je in een topic over de rouwkaart van een overleden vader nóg de behoefte voelt om je riedel over gescheiden ouders af te draaien ben je wat mij betreft toch wel over de grens van sneu hoor.

Waar staat dat?
Jawlensky schreef:
23-03-2019 10:45
Waar staat dat?

Bij relaties, rare vermelding op rouwkaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven