Opgezwollen lymfekliertjes

25-03-2009 19:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter van bijna 17 maanden kun je vanaf haar geboorte (of kort daarna) al haar lymfekliertjes in haar nek voelen. Nu was dat volgens de dokter geen punt. Het kwam vaker voor. Nu heeft ze twee weken geleden de waterpokken gekregen en de kliertjes zijn flink opgezet. Mijn vriend en ik denken ternminste dat het sinds een aantal weken is. Ik ben met haar naar de dokter geweest en die vertelde dat het waarschijnlijk een gevolg van de waterpokken is. Na 4 weken moet het minder worden en anders krijgt ze een echo in het ziekenhuis. We zijn nu 2 weken verder en helaas is er nog geen sprake van vermindering van de bultjes. Ik wil nog wel de 4 weken afwachten voordat ik weer naar de dokter ga maar maak me wel een beetje zorgen nadat ik op internet heb lopen zoeken (wat ik niet had moeten doen).

Iemand ervaring hiermee?
Mijn zoon van 18 maanden oud heeft ook al zeker een jaar opgezwollen lymfeklieren in zijn nek. Toen ik het voor de eerste keer voelde schrok ik me wild en ben naar de dokter gegaan, zowel de huisarts als de consultatieburo arts zeiden dat dit een normaal verschijnsel is bij jonge kinderen. Het is een reactie van het lichaam op virussen en bacterien.

Je zegt dat de huisarts heeft gezegd dat het binnen 4 weken minder moet worden en de helft van de tijd is nog maar voorbij.
mijn zoontje heeft het ook. Van kno arts (en ook uit boekje wat we meekregen) begreep ik dat gezwolle kliertjes in nek ook kunnen wijzen op chronisch ontstoken neusamandelen.
mijn zoontje van 22 maanden heeft het ook al sinds zijn geboorte ben er al zovaak mee naar de dokter geweest maar er zijn geen aanwijzingen dat het iets ernstigs zou kunnen zijn

als hij verkouden is of wat anders heeft zetten ze idd nog meer op als je goed kijkt kun je het ook zien ik vindt het nog steeds heel eng om te zien en te voelen maar hij is gelukkig helemaal gezond

jezelf niet al te druk maken en rustig afwachten en vooral geen enge dingen op internet gaan lezen , helpt je niets en als je het echt niet vertrouwd gewoon weer naar de dokter gaan zoals altijd met kinderen beter tig keer te vaak dan 1 keer te weinig
Bedankt voor jullie reacties. ' Gelukkig' dat het vaker voorkomt. Ik moet ook proberen om me niet te druk te maken maar mijn zwangerschapshormonen (bijna 33 weken zwanger) helpen daar niet altijd bij mee .

Ik wacht inderdaad nog de twee weken af en ga dan alsnog terug naar de dokter als het niet een heel stuk minder is.
Bij ons zoontje hebben we net bloed laten prikken, hij heeft het al meer dan een jaar. Bleek pfeiffer gehad te hebben. Hij is bijna 3.

Zijn keel en neusamandelen zijn in sept geknipt en hij is wel veel verkouden.
Even een oud topic van mij omhooghalen.

Dochter is inmiddels bijna 4 en heeft nog steeds voelbare bobbeltjes in haar nek (lymfeklieren). Ze zitten er nu al zo'n 3,5 jaar.

Komt het vaker voor dat lymfeklieren bij kinderen zo lang voelbaar blijven?

Ik wil er binnenkort een keer voor naar de dokter want af en toe maak ik me er wel zorgen om.

Ze is verder een gezond meisje met geen andere klachten.
Ik denk dat het altijd goed is om er nog eens naar te laten kijken als je je zorgen maakt dat ten eerste.

Als reactie op je vraag of het vaker voorkomt. Ik heb al van baby af aan opgezette klieren in mijn nek. Als ik last heb van een verkoudheid, virus, enz dan zijn ze echt groot en heb ik er last van. Als ik gewoon fit ben doen ze geen zeer, maar ze zijn altijd voelbaar bij mij. Het hoeft dus niets bijzonders te zijn.
Bedankt voor je reactie Sunemom. Mijn vriend was vanmiddag toch nog eens naar de huisarts geweest en gelukkig vond hij het (nog steeds) niet verontrustend. Vooral omdat ze er al meer dan 3,5 jaar zitten.

Gelukkig maar! :-)
Mijn zoon heeft het ook al zijn hele leven, hij is nu 5.

Regelmatig laat ik het ook na kijken bij de huisarts maar zij zegt ook dat het niks ernstigs is. Gelukkig maar, toch eng he die knobbels. Mijn zoon is trouwens zelden ziek of verkouden ofzo
Weet iemand hoe het zit met lymfeklieren bij de darmen? Mijn zoon van 12 is wanhopig. Hij is herstellende van een parasiet in de dikke darm. De parasiet is inmiddels weg. De klieren zijn aangetast. Hij gaat niet naar school vanwege de hevige pijnen. Help ons aub.

axelgroen@hotmail.com

mvg

Axel
Misschien dat je een nieuw topic kunt openen met een duidelijke omschrijving in de titel ? Dan wordt je vraag misschien sneller gezien.

Heel veel sterkte en beterschap gewenst !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven