0 uren contract
dinsdag 26 maart 2019 om 09:37
Ik heb naast mijn eigen bedrijfje een 0 uren contract waar ik 3 ochtenden per week werk.
Nu heb ik een week van te voren aangegeven dat ik deze week een ochtend niet kan omdat ik met dochter naar het ziekenhuis moet.
Nu doen ze moeilijk want druk en niet op tijd aangegeven. Moet ik maar andere ochtend in de plaats komen
Wie staat er in zijn recht?
Kan nergens vinden hoe lang van te voren ik aan moet geven niet beschikbaar te zijn
Ze doen wel meer niet zoals het hoort
Bij ziekte en vakantie krijg ik nl ook niet door betaald wat ik overal lees wel hoort
Nu heb ik een week van te voren aangegeven dat ik deze week een ochtend niet kan omdat ik met dochter naar het ziekenhuis moet.
Nu doen ze moeilijk want druk en niet op tijd aangegeven. Moet ik maar andere ochtend in de plaats komen
Wie staat er in zijn recht?
Kan nergens vinden hoe lang van te voren ik aan moet geven niet beschikbaar te zijn
Ze doen wel meer niet zoals het hoort
Bij ziekte en vakantie krijg ik nl ook niet door betaald wat ik overal lees wel hoort
dinsdag 26 maart 2019 om 09:45
dinsdag 26 maart 2019 om 09:59
zij ook niet...Anoniem262821034 schreef: ↑26-03-2019 09:58Tja als jij geen contract tekent heb je dus al helemaal geen poot om op te staan.
dinsdag 26 maart 2019 om 10:03
Ik had de onderste zin helemaal niet gezien... En die staat ook niet in de (onaangepaste quote) raar
DIe andere ochtenden kan ze niet werken omdat ze dan al voor haar eigen bedrijf werkt.
dinsdag 26 maart 2019 om 10:10
Het klopt niet wat je zegt, want je hebt naar eigen zeggen geen contract. Ook geen 0 uren contract dus. Hooguit een soort mondelinge overeenkomst.
Tijd om zaken op papier te zetten dus lijkt me.
.
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
dinsdag 26 maart 2019 om 10:57
Voor een tandarts afspraak ben ik dat met je eens, voor een ziekenhuis afspraak niet. Soms is het niet anders. Werknemers zijn net mensen.
dinsdag 26 maart 2019 om 11:01
dinsdag 26 maart 2019 om 11:02
Dat is iets wat je met je werkgever moet bespreken en vastleggen in dat contract.
.