Werk & Studie alle pijlers

Geen reactie op mails

27-03-2019 08:38 57 berichten
Ik ben een schrijvende freelancer met een redelijke staat van dienst. Ik moet natuurlijk altijd zorgen dat de nieuwe opdrachten blijven komen. Wat ik lastig vind is als ik nieuwe mogelijke opdrachtgevers benader, ze regelmatig helemaal niet reageren. Ik mail (goede mails met een aantrekkelijk voorstel en een verwijzing naar eerder werk) en hoor niks meer. Als ik dan na een tijdje aan de bel trek is het van 'oh ja, druk hier, je hoort nog' en dan hoor ik daarna weer niks. Ik heb dan eigenlijk zo de pest in dat ik het liefst een mail terug zou sturen met daarin 'stik erin' maar dat doe ik natuurlijk niet. Heeft iemand dit ook en zo ja, hoe ga jij er mee om?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet verplicht te reageren hè. Jij wilt werk van hen, niet andersom.
Hebben ze om je mail gevraagd of is het koude acquisitie? Want in dat geval: ik reageer ook niet op alle reclamefolders die hier binnenkomen.
Tja, het is en blijft natuurlijk gewoon spam, hoe goed verpakt ook.
Ze hebben er niet om gevraagd he...
Mailen? Je moet bellen, ontmoeten, contact maken, relaties aangaan. Niet alleen omdat je geld wilt verdienen maar omdat je onderdeel wilt zijn van een netwerk waarin jij toegevoegde waarde hebt.
Stik er maar in terwijl ze er niet om gevraagd hebben? Of lees ik nu helemaal verkeerd en reageer je op een opdracht?
Je moet het zien als Niet geschoten altijd mis.
Als je er werk aan over houdt is het mooi meegenomen en zo niet dan jammer volgende keer beter . Niet focussen op die mails .
Wat zijn mogelijke opdrachtgevers? Zijn dat mensen die bij jou een aanvraag hebben gedaan of heb jij ze benaderd omdat ze interessant lijken als klant? Een aanvraag moet je altijd nabellen, zit er bovenop, vraag wat ze van je aanbod vinden en of ze er nog vragen over hebben. En dan nog zijn er veel bedrijven die niet meer reageren als ze voor een ander hebben gekozen. Ze vinden het lastig of het verdwijnt in de dagelijkse gang van zaken. Koude acquisitie wordt gewoon behandeld als spam. Ik neem aan dat jij daar ook niet op reageert.
nerdopviva schreef:
27-03-2019 08:47
Wat zijn mogelijke opdrachtgevers? Zijn dat mensen die bij jou een aanvraag hebben gedaan of heb jij ze benaderd omdat ze interessant lijken als klant? Een aanvraag moet je altijd nabellen, zit er bovenop, vraag wat ze van je aanbod vinden en of ze er nog vragen over hebben. En dan nog zijn er veel bedrijven die niet meer reageren als ze voor een ander hebben gekozen. Ze vinden het lastig of het verdwijnt in de dagelijkse gang van zaken. Koude acquisitie wordt gewoon behandeld als spam. Ik neem aan dat jij daar ook niet op reageert.

Dit idd
teuneke schreef:
27-03-2019 08:38
Heeft iemand dit ook en zo ja, hoe ga jij er mee om?
Ja, heb ik. Ongevraagde dienstaanbiedingen per mail negeer ik ook.

Als je iets van me wil maak je eerst gewoon kennis, daarna zien we wel verder. Hoe mooi je mail ook, als ik je niet ken gaat die zonder reactie bij de overige tientallen spam-mails.

Irritatie, aan de bel trekken, etc, benader ik overigens niet met “druk, je hoort nog van me” maar met “ken ik jou?” of als je heel vervelend doet met een verwijzing naar het spamverbod en mijn bereidheid toezichthouder en jouw provider in te lichten over je wetsovertreding. Maar dat is echt alleen voor de grootste etters.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
kindrebel schreef:
27-03-2019 08:45
Mailen? Je moet bellen, ontmoeten, contact maken, relaties aangaan. Niet alleen omdat je geld wilt verdienen maar omdat je onderdeel wilt zijn van een netwerk waarin jij toegevoegde waarde hebt.
Precies
(Dead Kennedys)
Ik krijg meerdere malen per week verzoeken of ik iets wil afnemen van andere partijen. Altijd een koffieverzoek, LinkedIn uitnodigingen, mailtjes... eerlijk: ik word er gek van.

Ik heb het hartstikke druk en geen zin en tijd om mensen steeds te antwoorden en koffies te drinken.

Als ik iemand nodig heb voor video, tekst, een website, app of iets anders zoek ik zelf wel de partij die het beste past.
Ik reageer ook niet op zulke acquisitiemails. Het is mijn werk niet, ik heb het druk zat, ik ken je niet (je hebt dus niet de moeite genomen om me te ontmoeten, en vaak weten ze niks van het bedrijf) en ik heb niet om je mail gevraagd. Als iemand daarna nog gaat bellen wekt dat bij mij meestal irritatie op. Dat laatste is trouwens met name als het er vanaf druipt dat ze diverse telefoontjes achter elkaar doen en geen idee hebben wat jij als bedrijf eigenlijk doet. Ik kap dat dan ook onmiddellijk af. Zonde van mijn tijd.
En als het gevraagde aanbiedingen zijn: ja, zo gaat dat. Toevallig vandaag en gisteren asn vijf advocaten gevraagd of ze beschikbaar zijn voor een heel specifieke klus. Die weten alle vijf dat ze mogelijk de klus niet krijgen. Ik voel me echt niet verplicht vier van hen te bellen dat ze het niet geworden zijn. Wel als de relatie er naar is en ook wel als ze een uitgebreide offerte hebben opgesteld. Niet na een “kan jij dit?”, “ja, kan ik”.

Dus ook hier: werk asn je relaties.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 09:01
0.41% gewijzigd
(Dead Kennedys)
Kattenkop schreef:
27-03-2019 08:54
Ik krijg meerdere malen per week verzoeken of ik iets wil afnemen van andere partijen. Altijd een koffieverzoek, LinkedIn uitnodigingen, mailtjes... eerlijk: ik word er gek van.

Ik heb het hartstikke druk en geen zin en tijd om mensen steeds te antwoorden en koffies te drinken.

Als ik iemand nodig heb voor video, tekst, een website, app of iets anders zoek ik zelf wel de partij die het beste past.
Tip: ik doe geen koffie meer, maar voor een lunch in een steengoed restaurant ben ik te porren. Dan weet ik meteen of de ander maar wat in het wilde weg probeert, of echt wil investeren
(Dead Kennedys)
Dus jij stuurt ongevraagd mailtjes en hebt de pest erover in als ze deze niet (inhoudelijk) beantwoorden?
Ik zit duidelijk niet in deze branche maar is dit hoe het altijd gaat tussen potentiële opdrachtgever en klant?

Zo veel werk is het versturen van een mail niet dus stel van de 100 mails krijg je 3 reacties waarvan er bij 1 een samenwerking uit komt dan is dat toch mooi. Je stuurt in principe een open sollicitatie en volgens mij is dat nooit zo heel succesvol.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik reageer ook niet op dit soort mails, ik heb er niet om gevraagd en heb daar helemaal geen tijd voor. Als ik er iets interessants tussen zie, reageer ik wel, dus geen reactie is geen interesse.

Je zult het op een andere manier moeten aanpakken.
Ik vind het echt heeeeel bijzonder dat jij antwoord verwacht. Waarom denk jij dat bedrijven verplicht zijn om op zo'n mail te reageren?
Ik heb er geen verstand van, maar lijkt me niet heel raar dat bedrijven hier niet op reageren wanneer ze geen interesse hebben. Het lijkt mij dat als ze iemand zoeken, ze zelf op zoek gaan. Maar bedrijven hebben toch niet constant mensen nodig voor bepaalde klussen?
Of het moet wel zo interessant zijn wat jij te bieden hebt, dat ze niet om je heen kunnen. Maar anders is het toch super simpel om een mailtje gelijk aan de kant te schuiven?
Je moet het niet persoonlijk nemen.
Ik ben zzp'er en communiceer dat overal en toch krijg ik wekelijks mails van mensen die bij me proberen te solliciteren alsof ik ook werk heb voor hen. Grote bedrijven worden vast overspoeld met zulke mails.

Bovendien is iemand pas een mogelijk nieuwe opdrachtgever als diegene interesse in je heeft getoond. Hoewel, ik noem iemand pas een mogelijk nieuwe opdrachtgever als alle onderhandelingen met succes zijn afgerond. Na de eerste opdracht is het een nieuwe opdrachtgever.
Ben je bedrijven aan het spammen? Of is er echt een verzoek vanuit hen?

In eerste geval vind je een mega dramaqueen/king. En in het 2e geval, eigenlijk ook. Dat hoort er helaas bij als ondernemer. Niet persoonlijk nemen en nogmaals vriendelijk benaderen.
Ik werk 20+ jaar in de communicatie. Ik heb nog nooit zaken gedaan met een bedrijf of freelancer die me koud gemaild heeft.
je hecht nogal wat waarde aan je eigen schrijven... tjonge

verder doet dit me een beetje denken aan die gasten op Tinder die 'hey, hey, hee hoeist?' typen en dan na twee uurtjes 'hoer, je bent k lelijk' of iets dergelijks
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
27-03-2019 09:48
je hecht nogal wat waarde aan je eigen schrijven... tjonge

verder doet dit me een beetje denken aan die gasten op Tinder die 'hey, hey, hee hoeist?' typen en dan na twee uurtjes 'hoer, je bent k lelijk' of iets dergelijks
Dat is wel een mooie.

“Geachte lezer, huur mij in, ik ben erg goed”

....

“Hoer!!”
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven