Zwanger en continu dorst
woensdag 27 maart 2019 om 20:23
woensdag 27 maart 2019 om 20:30
Hoe ver ben je? Ik herken dit wel van mijn eerste zwangerschap. Vooral aan het einde, dan moet je al vaker naar de wc maar ik kon 's avonds niet minder drinken want ook ongelofelijke dorst. Herkenbaar dus. Helaas geen tips, op den duur ging ik er 5x per nacht uit om te plassen
ik ben nu 23 weken zwanger en nu is het nog niet zover.
woensdag 27 maart 2019 om 20:46
@Tickel: droge mond niet echt, het lijkt wel echt dorst...maar bedankt voor de tip, zal eens googlen, wie weet geeft het toch verlichting
@Marigold en Dreuzel: ik ben 19 weken, het is nu zon twee weken dat ik deze dorst heb...en dat continu naar wc is idd killing voor je nachtrust dus ik probeer wat minder te drinken ’s avonds
@Stephanie: ja gelukkig is het alleen een kwaaltje en geen diabetes oid, ik troost mezelf ook met de gedachte dat het tijdelijk is
@Marigold en Dreuzel: ik ben 19 weken, het is nu zon twee weken dat ik deze dorst heb...en dat continu naar wc is idd killing voor je nachtrust dus ik probeer wat minder te drinken ’s avonds
@Stephanie: ja gelukkig is het alleen een kwaaltje en geen diabetes oid, ik troost mezelf ook met de gedachte dat het tijdelijk is
woensdag 27 maart 2019 om 20:54
Herkenbaar ja! Had ook geen diabetes maar zo’n ongelofelijke dorst. De 3de keer was nog het allerergste, toen dronk ik wel 4 flessen water op een dag ( maar het was toen ook echt bloedheet).
Och wat voelde ik me toen ellendig. Bij de 3de woog ik 100(!) kilo, had een lage bloeddruk dus viel steeds flauw, bleef maar kotsen en het was ook nog eens 33 graden en die dorst was niet meer te stillen en was de laatste week alleen maar aan het janken dat ik zo moe en dik was en nauwelijks meer van de wc afkwam
. Herkenbaar dus maar helaas geen tips. Van ijs kreeg ik alleen maar meer dorst en van fruit ook helaas.
Och wat voelde ik me toen ellendig. Bij de 3de woog ik 100(!) kilo, had een lage bloeddruk dus viel steeds flauw, bleef maar kotsen en het was ook nog eens 33 graden en die dorst was niet meer te stillen en was de laatste week alleen maar aan het janken dat ik zo moe en dik was en nauwelijks meer van de wc afkwam
woensdag 27 maart 2019 om 21:03
Ohjee nou als ik dit lees heb ik tot nu toe echt niks te klagenWhatsinaname1988 schreef: ↑27-03-2019 20:54Herkenbaar ja! Had ook geen diabetes maar zo’n ongelofelijke dorst. De 3de keer was nog het allerergste, toen dronk ik wel 4 flessen water op een dag ( maar het was toen ook echt bloedheet).
Och wat voelde ik me toen ellendig. Bij de 3de woog ik 100(!) kilo, had een lage bloeddruk dus viel steeds flauw, bleef maar kotsen en het was ook nog eens 33 graden en die dorst was niet meer te stillen en was de laatste week alleen maar aan het janken dat ik zo moe en dik was en nauwelijks meer van de wc afkwam. Herkenbaar dus maar helaas geen tips. Van ijs kreeg ik alleen maar meer dorst en van fruit ook helaas.
Maar ik maak me ook wat zorgen over de zomer, ik ga binnenkort sowieso een mobiele airco bestellen
woensdag 27 maart 2019 om 21:06
Wat ik vooral irritant vind is dat ik dus ook niet even kort gestild ben door een glas drinken, het lijkt wel alsof ik elke x meer dorst krijg. Klinkt een beetje gek, maar ik heb het idee dat als ik drink het mijn keel niet echt raakt, alsof er gewoon wat tussen zit...dus zelfs als het water door mn keel gaat, geeft het geen verlichting 
anoniem_383135 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 21:07
7.21% gewijzigd
woensdag 27 maart 2019 om 21:10
Ja hoor, hier ook. 20 weken en heb ook het gevoel dat ik niet tegen de dorst op kan drinken. Maar... Het is wel inderdaad vanaf (einde van) de middag en dan wordt het erger tot ik naar bed ga. En ik denk dat dat komt omdat ik 's ochtends niet genoeg drink en het dan niet meer kan inhalen ofzo.
Ik ben doorgaans een slechte drinker, dus moet echt opletten dat ik uberhaubt voldoende drink nu, maar de balans is nog ver te zoeken nu. Herken jij dat ook?' s Ochtends minder en dan steeds meer?
Ik ben doorgaans een slechte drinker, dus moet echt opletten dat ik uberhaubt voldoende drink nu, maar de balans is nog ver te zoeken nu. Herken jij dat ook?' s Ochtends minder en dan steeds meer?
woensdag 27 maart 2019 om 21:10
Ja klopt, ik heb vooral nu dat eigenlijk niks me meer echt smaakt, terwijl ik er dan wel mega zin in had...opzich wel goed voor me want dan ga ik toch maar weer aan het waterroosje1976 schreef: ↑27-03-2019 21:07Als je zwanger bent zijn heel veel dingen anders. Ik had elke dag sterk de behoefte aan multivruchtensap. Drink ik normaal nooit!
woensdag 27 maart 2019 om 21:13
Dat het eind middag begint en niet meer stopt tot naar bed gaan heb ik idd, maar bij mij kan het haast niet dat ik in de ochtend te weinig drink. Ik drink op werk relatief veel (vanaf half 8 tot half 5 zon twee liter water/thee) en in het weekend en Mn vrije dag een stuk minder (denk zon 3 glazen tot begin middag ongeveer). Maar in beide gevallen blijf ik evenveel last houdenAnoMien82 schreef: ↑27-03-2019 21:10Ja hoor, hier ook. 20 weken en heb ook het gevoel dat ik niet tegen de dorst op kan drinken. Maar... Het is wel inderdaad vanaf (einde van) de middag en dan wordt het erger tot ik naar bed ga. En ik denk dat dat komt omdat ik 's ochtends niet genoeg drink en het dan niet meer kan inhalen ofzo.
woensdag 27 maart 2019 om 21:13
woensdag 27 maart 2019 om 21:15
Wel fijn trouwens dat het een herkenbaar probleem is. Stelt me wel wat gerust dat het ook toch zomaar weer over kan gaan (of anders maar wachten tot de bevalling haha). Ik heb trouwens de VK niet gevraagd of het kwaad kon om zoveel te drinken, heeft iemand een idee of dat gewoon kan? Want normaal wordt wel aangeraden om niet meer dan 2,5/3 liter vocht te nemen op een dag...al verlies je natuurlijk veel door het plassen...
woensdag 27 maart 2019 om 21:20
Hahaha! Dat is hier heel herkenbaar!! Fruit; LOVE IT!! Inmiddels bijna 32 weken en de bakjes aardbeien, worteltjes, druiven, kiwi’s en mandarijnen zijn niet aan te slepen! Ik at eerst iedere dag 1 stuk fruit; nu veel meer! Verder geen snoep/koek of andere craving.
woensdag 27 maart 2019 om 21:37
Als je echt overdreven veel water drinkt dan kan je wel een watervergiftiging krijgen. Maar geen idee hoeveel water dat dan zou moeten zijn...Lluvia schreef: ↑27-03-2019 21:15Wel fijn trouwens dat het een herkenbaar probleem is. Stelt me wel wat gerust dat het ook toch zomaar weer over kan gaan (of anders maar wachten tot de bevalling haha). Ik heb trouwens de VK niet gevraagd of het kwaad kon om zoveel te drinken, heeft iemand een idee of dat gewoon kan? Want normaal wordt wel aangeraden om niet meer dan 2,5/3 liter vocht te nemen op een dag...al verlies je natuurlijk veel door het plassen...
woensdag 27 maart 2019 om 21:42
Oh aardbeien heb ik me ook helemaal ziek aan gegeten.. En appels (en dan nog een bepaald soort ook want de rest was niet lekker genoeg).
Maar vooral perenijsjes en raketjes. En ik nam in de avond ook vaak zo'n menthol "zuurtje" (net van die hoest snoepjes) maar dat deed ik vooral voor de vieze smaak die ik elke avond in mn mond had.
En overal gingen ijsklontjes in of ik at ze zo op.
Maar vooral perenijsjes en raketjes. En ik nam in de avond ook vaak zo'n menthol "zuurtje" (net van die hoest snoepjes) maar dat deed ik vooral voor de vieze smaak die ik elke avond in mn mond had.
En overal gingen ijsklontjes in of ik at ze zo op.
woensdag 27 maart 2019 om 21:47
Daarom kun je beter bouillon drinken. Zoutbehoefte ook op pijl houden. Dan is de kans op vergiftiging kleiner...roosje1976 schreef: ↑27-03-2019 21:37Als je echt overdreven veel water drinkt dan kan je wel een watervergiftiging krijgen. Maar geen idee hoeveel water dat dan zou moeten zijn...