Entertainment alle pijlers

Rasmussen is eruit!!!

25-07-2007 23:17 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat Rasmussen uit de Tour is gehaald. Gaat lekker zo. Wat nu?
quote:

Degene die de tour wint, is degene met de slimste team-arts/begeleider.

Ik stem voor verplicht dopinggebruik en allemaal stoned over de finish. Zijn we van alle ellende af :-) Ik verheug me al op de interviews naderhand.
Jullie ironie doet het leed verzachten! :D

Ik heb met een aantal collega's met veel plezier de tour gevolgd (op het werk ja, de bazen zijn er niet!), maar de lol is er nu wel vanaf... Ik vind het echt vervelend dat doping de tour zo overheerst. Ben echt van plan het te gaan boycotten... Dat helpt vast voor herrie in de tent: "Duploo kijkt nu ook al niet meer! We moeten toch echt maar gewoon op eigen kracht door Frankrijk fietsen."
Ik keek al niet zoveel meer naar de Tour. Vanwege vorig jaar met die schandalen van te voren.

Gisteren de laatste 10km keek ik wel, vond het super van Rasmussen. Na zolang gewoon lekker fietsen nog zoveel kracht te hebben.......Jeh right...eruit. Tevens siert het de Raboploeg wel dat ze hem eruit pleuren, gele trui-drager en liegen dan doeiii.

Dus ook ik kijk (denk ik) nooit meer de Tour, of het moet op het nieuws komen.
Nooit meer, zal ik niet zeggen en ik PROBEER het te boycotten.

Dat Rabobank Rasmussen eruit heeft gegooid komt volgens mij ook doordat de sponsor een bank is die prentedeerd toch integer te zijn. Het zou denk ik ook het imago van Rabobank schaden als achteraf blijkt dat Rasmussen gebruikt heeft. Sowieso heeft Rasmussen natuurlijk al toegegeven dat hij  gelogen heeft over waar hij was tijdens periodes voorafgaand aan de toer en daarmee de regels verbroken. Een bank die het breken van zelfopgestelde regels gedoogd komt toch een stuk minder betrouwbaar over. Mensen brengen toch hun spaarcenten naar een bank. En Rabobank is juist zo trots op haar triple A status.
Okee, hier een Tour-volger in hart en nieren.

Werkelijk waar, ik snap het niet (en eigenlijk ook weer wel) Liegen mag niet, dat staat voorop, maar Rasmussen heeft toch geen enkele test afgelegd waaruit bleek dat hij positief was?

Kijk en dat de Rabo trots is op zijn heldere status, dat snap ik. Dus wat dat betreft snap ik het ontslag wel, en in dit geval het goed uitgevoerde zero-tollerance-beleid. Maar heeft Amstrong ook niet altijd onder dezelfde druk gestaan? Volgens mij wel. Ik kan me nog wel van die persconferenties herinneren.

Mijn gevoel is dat de Rabo gezwicht is voor de gluiperds van de Franse pers. Geen Fransman in het geel? Dan gaan we die renner tot op het bot pesten! En welke renner haalt Parijs nou zonder hulp? Ik hoorde van de wek dat een etappe fietsen gemiddeld 7000 calorien kost. Wie kan er nou dag in dag uit 7000 calorien verbranden en dan zonder "hulp" Parijs halen?
Ik geloof wel dat renners op eigen kracht de tour kunnen fietsen. Dat is juist de charme ervan, dat ze iets bijna bovenmenselijks doen. Iets waar je echt bewondering voor kunt hebben. Dat het ook zonder doping absoluut niet gezond is, is een feit.
De hele Tour is een grote farce, laten ze er maar gewoon mee stoppen, ik kan me niet voorstellen dat echt trouwe Tourkijkers nu nog echt blij zijn.

Wat is het verschil tussen een wielrenner en een junk?

een wielrenner verkoopt zijn fiets niet!
Stressed is just desserts spelled backwards
:D Die is goehoeeeed!!!
Best lastig dit hoor. Wanneer is iets geloofwaardig en wanneer niet?

Mijn pa, van 55, is al twee keer naar Santiago de compostella gefietst, in nog geen twee weken 2400 km, gemiddeld 200 per dag, zonder rustdag. Weliswaar niet in een uur of 4.5 maar toch, ik durf 10000% zeker te zeggen dat mijn pa dit op pasta bolognaise ipv doping heeft bereikt.

Van de ene kant is het logisch dat Rasmussen eruit ligt, zeker nu aan het licht is gekomen dat hij tegen de Rabobankploeg heeft gelogen. Dat kun je echt niet maken, het maakt hem verdacht. Maar hij is tot nu toe niet beschuldigt van dopinggebruik. Het is gewoon heeeeeel dom en ondoordacht om te liegen tegen je ploeg. Maar ik snap de rabobank ook wel, ipv dit eerst te laten escaleren door de pers (het feit dat ie in Italie zat ipv Mexico), zijn ze nu de pers een stap voor door hem zelf eruit te gooien.
quote:

De hele Tour is een grote farce, laten ze er maar gewoon mee stoppen, ik kan me niet voorstellen dat echt trouwe Tourkijkers nu nog echt blij zijn. Nee, inderdaad, deze Tour de Farce kijker is niet blij!!! Ben zelfs sjaggie door het hele gebeuren!

een wielrenner verkoopt zijn fiets niet! Hahaha
quote:

quote: Maleficent reageerde

De hele Tour is een grote farce, laten ze er maar gewoon mee stoppen, ik kan me niet voorstellen dat echt trouwe Tourkijkers nu nog echt blij zijn. Nee, inderdaad, deze Tour de Farce kijker is niet blij!!! Ben zelfs sjaggie door het hele gebeuren!

een wielrenner verkoopt zijn fiets niet! Hahaha

Sorrie, was even vergeten de kleur aan te passen
quote:

De hele Tour is een grote farce, laten ze er maar gewoon mee stoppen, ik kan me niet voorstellen dat echt trouwe Tourkijkers nu nog echt blij zijn.

een wielrenner verkoopt zijn fiets niet!Humor
Rasinfusie heeft natuurlijk niet voor niets gejokt over zijn verblijf, hij lag intraveneus te trainen, dat zijn tests nu negatief zijn zegt niks, want dat is niet meer te traceren, maar de dope heeft zijn werk natuurlijk al gedaan. Je stuurt niet een gele truirijder naar huis vanwege zweetvoeten.

Contadope heeft nog niet de gele trui daar moet ie eerst voor fietsen.

Epokoerov zijn contraexpertise was ook postitief
een touretappe kost wel meer dan 7000 calorietjes. En Rasinfusie eet niet tijdens de etappe, hij is bang om aan te komen.
Hij heeft dus ook nog anorexia
@ Meds: 7000 kcal is veel hoor! Het is meer dan je lichaam uberhaupt aan kcal op een dag op kan nemen, dus afvallen doen ze sowieso. Rasmussen ziet er slecht uit. Heb ik altijd al gevonden... Echt een anorexiapatient inderdaad.

@ Becky26: Dat je pa naar Santiago fietsts in minder dan twee weken is zeker een prestatie! Dat doet maar een klein percentage mensen hem na, maar hij is wel het bewijs dat het mogelijk is. En zo geloof ik ook inderdaad dat het menselijk mogelijk is om met een rotgang die Alpen door te cruisen zonder hulpmiddelen door een  paar goed getrainde athleten.
Natuurlijk eet Rasmussen tijdens het fietsen; zonder eten houdt hij het geen 180 km vol. (ik fiets zelf, dus ik weet waar ik over praat). Na een fietsvakantie van 1 week heb ik ook een ingevallen gezicht, laat staan 3 weken op zo'n niveau fietsen.

Ik verdenk Rasmussen ook, Contador is getuige in de zaak tegen die Spaanse arts, maar er is nog altijd niet bewezen dat hij zelf heeft gebruikt. Ik ben er trouwens van overtuigd dat een wielrenner zonder dope een tour kan uit rijden. Vino is ongelofelijk stom bezig geweest. Tja.... ik vind het heel erg.
Ik had juist gister weer wat lol in de tour na die laatste 10 km met de top4 aan kop. Echt een beetje jammer. Ik kan ook oprecht niet begrijpen dat die sukkels echt denken dat ze niet betrapt zullen worden. Als je dan iets gebruikt doe het dan in elk geval zo dat ze het niet meer terug kunnen vinden, maar nie tijdens de tour als je weet dat je gechecked zal worden of tijdens een geheim tripje naar Italië (ik geloof niet dat ie daar over loog omdat ie er met zijn maitraise zat en zijn vrouw dat niet mocht weten) wat zo te herleiden is uit je tickets of omdat je iemand tegen bent gekomen. Maar ja eigenlijk is het gewoon al te treurig verwoorden dat er zoveel doping gebruikt wordt dat die renners elke minuut moeten verklaren waar ze zijn, wat ze doen en 1000-en plasjes in moeten leveren iedere keer weer. En hoewel ze eerst schreeuwden dat de media en die idiote Fransen alles verpesten (doen ze ook maar niet het belangrijkste niet) zijn het toch de renners zelf die het verknallen met hun petities (dag later 1 iemand van petitie op doping gepakt) of stakingen (zelfde dag op doping gepakt) die het verpesten!

Zo mijn gal is gespuwd ik ga zo het tourjournaal bekijken! :P
Tot nu toe zijn inderdaad alle testen negatief. Maar er zijn zoveel renners, van wie nu wel bekend is dat ze ooit doping hebben gebruikt (door bekentenissen), die nooit positief getest zijn.

Ik zeg niet dat hij doping gebruikt. Wat ik echter niet begrijp is dat hij liegt. Waarom liegen als je niets te verbergen zou hebben?
Dat snap ik ook niet. Waarom heeft hij gelogen?? Iedere renner traint toch voor de Tour? Als je dat in Mexico doet heb je last van een jetlag en als je het in Italie doet heb je een grotere kans op dopingcontrole. Maar dan blijf ik bij mijn eerdere standpunt. Rasmussen is NOOIT positief getest. Niet voor het Deens kampioenschap en niet nu tijdens de Tour.
7000 is veel maar niet voor een touretappe en zeker niet een bergetappe. Rasmussie eet echt niet, heb ik in een interview gezien, als hij boven zijn gevreesde 60 uitkomt vast hij een dag.

Hij zal in een etappe wel wat gelletjes wegwerken. Ik fiets ook maar ik eet nauwelijks op de fiets, ik verdraag het niet. Je kan ook maar beperkt koolhydr. opnemen tijdens de inspanning.

Ik heb ook wel eens een amerikaan gezien (een hele dikke) die vrat 15000 calorieen per dag.
quote:Dat snap ik ook niet. Waarom heeft hij gelogen?? omdat ie iets te verbergen heeft. Iedere renner traint toch voor de Tour? Als je dat in Mexico doet heb je last van een jetlag en als je het in Italie doet heb je een grotere kans op dopingcontrole. Maar dan blijf ik bij mijn eerdere standpunt. Rasmussen is NOOIT positief getest. Hij heeft in juni dus 4 tests gemist. tijdens die maand kan ie dus lekker hebben lopen kuren, daar trekt ie profijt van omdat zijn lijf die aanpassingen in juli heeft verwerkt en de rommel is dan nu alweer uit zijn bloed, Niet voor het Deens kampioenschap en niet nu tijdens de Tour.
Laatst op tv gezien dat sommige wielrenners een bloedtransfusie nemen,zo krijgen ze meer rode bloedlichaampjes in hun lichaam en kunnen ze meer zuurstof opnemen.In een houten bak zag je de benodigdheden liggen,gatver,ik dacht dat bloed altijd gekoeld bewaard moest worden?
Die man in dat programma zei toen heel wat verstandigst.

Als wielrenners de Tour te zwaar vinden en daarvoor doping gebruiken is van de gekke,de Tour moet gewoon minder zwaar worden gemaakt zodat wielrenners geen doping nodig hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven