Goede douchegel voor gevoelige huid met problemen
vrijdag 29 maart 2019 om 15:45
Hallo viva’s,
De laatste tijd heb ik flinke problemen met mijn huid, met name op mijn rug.
Ik heb last van jeuk en wondjes (geen acne maar ik denk eczeem)
Ik zoek daarom een goede douchegel die maar een minimum aan allergische reacties veroorzaakt voor een kans op verbetering.
Wie heeft er tips?
Ik kan zelf wel vanalles uitproberen maar als het niet werkt kost mij dat best wel wat geld, dus tips zijn erg welkom.
De laatste tijd heb ik flinke problemen met mijn huid, met name op mijn rug.
Ik heb last van jeuk en wondjes (geen acne maar ik denk eczeem)
Ik zoek daarom een goede douchegel die maar een minimum aan allergische reacties veroorzaakt voor een kans op verbetering.
Wie heeft er tips?
Ik kan zelf wel vanalles uitproberen maar als het niet werkt kost mij dat best wel wat geld, dus tips zijn erg welkom.
We live in a free world
vrijdag 29 maart 2019 om 15:49
Heb je van de gewone drogist al merken als Neutrogena, Sanex of zo geprobeerd? Verder zou je bij de apotheek kunnen vragen naar Lipikar van La Roche Posay, wellicht hebben ze een sample voor je.
En wellicht overbodig om te noemen, maar sowieso kort, weinig en lauw douchen. Als je aan eczeem denkt, zou ik ook eens bij de huisarts langs gaan trouwens. Beterschap!
En wellicht overbodig om te noemen, maar sowieso kort, weinig en lauw douchen. Als je aan eczeem denkt, zou ik ook eens bij de huisarts langs gaan trouwens. Beterschap!
happiness = reality - expectations
vrijdag 29 maart 2019 om 15:54
Voor mijn peuter hier gebruik ik Neutral, alleen niet op de plekken waar ze eczeem heeft, daar alleen water. En niet te lang/heet douchen.
Let ook op of je wel tegen je wasmiddel/-verzachter kan. Die moeten hier ook neutraal zijn.
Let ook op of je wel tegen je wasmiddel/-verzachter kan. Die moeten hier ook neutraal zijn.
brennwert wijzigde dit bericht op 29-03-2019 15:59
Reden: Edit wasmiddel
Reden: Edit wasmiddel
44.38% gewijzigd
vrijdag 29 maart 2019 om 16:51
winkelfanaat schreef: ↑29-03-2019 15:59Bij de oil&vinigair verkopen ze natuurlijke zepen. Niet duur, zo rond de 4 euro.
Ook bij WAAR, zo’n eco/fairtrade winkel
Oil&Vinegar? Bedoel je niet Dille&Kamille?
vrijdag 29 maart 2019 om 16:52
Someonenew schreef: ↑29-03-2019 16:07Ombramed van de aldi parfum en zeepvrij, werkt bij mij prima na vele andere producten en merken geprobeerd te hebben.
Die hebben wij ook voor mijn man met overgevoelige eczeem huid. Prima spul.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 29-03-2019 19:05
0.55% gewijzigd
vrijdag 29 maart 2019 om 16:54
Ja inderdaad, het is het goedkoopst en werkt echt prima.herfstappeltaart schreef: ↑29-03-2019 16:52Die hebben wij ook voor mijn man met overgevoelige exceemhuid. Prima spul.
vrijdag 29 maart 2019 om 17:06
Aleppozeep is perfect voor de huid met eczeem en overgevoeligheid. Verkrijgbaar bij solobiomooi.nl bijvoorbeeld, daar koop ik het altijd, fijne betrouwbaare winkel. Je hebt het ook in vloeibare vorm als douchegel. De zeep werkt overigens ook heel goed als scheerschuim.
redhothead wijzigde dit bericht op 29-03-2019 17:07
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
11.62% gewijzigd
vrijdag 29 maart 2019 om 17:23
Goed bezig jij wakkere
vrijdag 29 maart 2019 om 17:31
Ik heb even de ingrediëntenlijst bekeken maar eigenlijk had je dan ook een gewone douchegel kunnen kopen. In dit product zit sodium lauryl sulphate (sls) juist het goedje waar jouw huid zo van uitdroogt en van gaat jeuken.witbloempje schreef: ↑29-03-2019 17:07Dank jullie wel, ik heb sanex gekocht om uit te proberen... de dermo tolerance variant.
Zonder douchegel douchen vind ik niks... omdat ik van jongs af aan gewent ben het te gebruiken...
Ik lees ook nog parfum.