Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwsgierig hoe jullie dat doen...

29-03-2019 20:05 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf besteed per dag ongeveer een half uur, aan het reinigen van mijn gezicht... sommige vinden dit belachelijk, ik niet...

Nu ben ik erg benieuwd hoe jullie dit doen?

Daadwerkelijk met gezicht reinigingsproducten, gewoon met een washandje tijdens het douchen, of hebben jullie nog andere schoonmaak rituelen? Ik ben ook erg benieuwd welke producten jullie dan fijn vinden en waarom?

Ik zal aftrappen:

‘S morgens begin ik met het 3 stappenplan van Clinique (nummer 3 voor vette huid en T-zone.) Deze bestaat uit een liquid facial soap, een clarifying lotion en als laatst, de moisturizing gel/crème. Daarna breng ik dan mijn make-up op.

‘S avonds haal ik eerst mijn oog make-up eraf met clinique “take the day off” oog make-up remover, daarna stap ik onder de douche en neem clinique liquid facial soap mee om m’n gezicht schoon te maken, en na het douchen doe ik de rest van het 3 stappenplan. De clarifying lotion en als afsluiter de moisturizing gel/crème.
1/2 minuut met warm water en zeep
Uhm, als ik douche stroomt er water langs mijn gezicht.
Zo doe ik dat.
's Ochtends plens ik koud water in mijn gezicht en onder de douche heb ik warm water.
vitamined schreef:
29-03-2019 20:07
Zo doe ik dat.
Dit en daarna insmeren met nivea dagcreme en klaar

Wanneer ik make-up gebruik, dan reinigen met wattenschijfje met makeupremover. Maar ik gebruik zeer weinig makeup, dat is alleen wanneer ik een keer op stap ga.
Met een plens water in de ochtend en avond. Make up met reiningsmiddel, maar daarna met water of onder de douche.
Ik sta wel lang mijn tanden te poetsen.
Ik haal mijn make up eraf met makeup remover (3 tellen werk want ik draag alleen een beetje mascara). En onder de douche was ik mijn gezicht. Dat is het. Totale tijd: misschien 1 minuut per dag?
Ik plens 's ochtends koud water in mn gezicht.

's Avonds gebruik ik reinigingsdoekjes warm water, hangt van de hoeveelheid make up af.
Ik haal mn make up er af met een watje en reiniger. 1 stap. Er na nachtcreme. s morgens douchen en erna dagcreme. En dus wat make up.
Ik val regelmatig met make up op in slaap, dus dan is de volgende ochtend mijn ritueel mijn pandabeeroogjes poetsen, nieuwe make erop en gaan.
vitamined schreef:
29-03-2019 20:07
Zo doe ik dat.
Ik wou dat dat voor mij genoeg was.. dat reinigt bij mij echt mijn huid niet. Ten eerste omdat ik van mezelf een vette, onrustige huid (T-zone) heb en ten tweede omdat ik ook dagelijks make-up gebruik.
‘s Ochtends koud water, gezichtstonic en een creme tegen acne. ‘s Avonds oogmakeupremover, douchen, gezichtstonic en creme tegen acne.

Bij elkaar zo’n vijf minuten schat ik zo in (ik douche wel langer, maar dat is niet voor mn gezicht).

Helaas nog steeds geen volledig rustige huid...
Haal mijn make up af met kokosolie. Wassen met decubal facewash daarna nog licht insmeren met kokosolie. Dit duur 3 a 4 minuten denk ik. Ik heb een zeer droge huid dus kokosolie werkt bij mij prima. En één tot twee keer per week exfolieren met iets van rituals.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Je kunt je huid ook kapot reinigen. Juist bij een onrustige huid moet je voorzichtig zijn...
's ochtends met water en zeep. 's avonds met een watje met water (niet-waterproof-mascara) en weer water en zeep, en onder de douche stroomt er ook nog eens water langs mijn gezicht. Twee keer per dag dag- en nachtcreme van De Tuinen, dat is tot nu toe de enige creme waar mijn huid tegen kan. Ik denk bij elkaar hooguit 2 minuten werk.
Ik was m'n gezicht gewoon onder de douche in de ochtend. S avonds gebruik ik een roze doekje met alleen maar water om de make up eraf te halen. Ik gebruik gewoon wat crème voor erna, hierbij let ik er alleen op dat het vet genoeg is en er minimaal spf 15 in zit. Dat is het.
Redenen;
1) m'n gezicht daar wil ik niet te veel gefoezel aan, geeft alleen maar irritatie
2) zó vies wordt een gezicht nou ook weer niet
3) zo'n hele rits producten is alleen maar gek makerij van die grote merken, zij laten jou geloven dat je huid echt niet zonder kan
Echt een aanrader trouwens, roze doekje van Primark. Haalt echt alle (ook zware waterproof) make up eraf met alleen maar water
Clinique‘s 3 stappen plan is troep voor de huid. Alcohol en alles. S’morgens gebruik ik een milde facewash van simple onder de douche en daarna gewoon een dagcreme voor onder make-up. ‘S avonds milde reiniging van paula’s choice+facewash Paula’s choice. Daarna retinol of vitamine c crème etc. Allemaal van Paula’s choice :-D Echt bizar hoe mooi mijn huid hiervan is geworden. Nooit meer scrubben!
Nice girll!

'S ochtends was ik mijn gezicht even met een washandje onder de douche, daarna doe ik van Eliza Jones Gold & Collageen Serum, en Hyaluron Acid op. Van ieder 4 druppels.
Daarna meng ik Lala Baby Vaseline ( Shea Butter sense), met Eliza Jones Glow Elixer Serum ( deze olie ruikt naar sinaasappel, zo lekker😍) en dit doe ik op mn gezicht.
Het geeft je ook echt een prachtige glow!
Mijn huid is erg droog en voelt trekkerig als ik geen hydraterende producten op doe. Overdag kies ik juist daarom voor een vaseline omdat dit langzaam intrekt en Beschermt. Ik draag verder ook geen foundation of andere poeders ed.

In de avond was ik mijn gezicht weer met een washandje in de douche. Ik maak mijn ogen schoon met een antibacteriele cleanser van Lash Perfect ( ik heb lash extensions). En ik maak mn gezicht nog even schoon met charcoal wipes. Dan doe ik Zwitsal babyolie op en is mn gezicht super zacht en gehydrateerd.

Ik gebruik 2 x in de week een gezichtsscrub/masker met houtskool en zwarte suiker. En elke dag een lipscrub en daarna Blistex.
anoniem_371529 wijzigde dit bericht op 29-03-2019 20:46
13.08% gewijzigd
Wanneer ik douche met jojoba olie. Dat is soms 's avonds, soms 's ochtends. Als ik 's avonds niet douche ga ik met mascara slapen.
S ochtends water en dagcreme, s avonds water en dagcreme.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik haal m'n mascara er af met een wattenschijfje en tonic thats it.
Ccmds schreef:
29-03-2019 20:42
Nice girll!

'S ochtends was ik mijn gezicht even met een washandje onder de douche, daarna doe ik van Eliza Jones Gold & Collageen Serum, en Hyaluron Acid op. Van ieder 4 druppels.
Daarna meng ik Lala Baby Vaseline ( Shea Butter sense), met Eliza Jones Glow Elixer Serum ( deze olie ruikt naar sinaasappel, zo lekker😍) en dit doe ik op mn gezicht.
Het geeft je ook echt een prachtige glow!

In de avond was ik mijn gezicht weer met een washandje in de douche. Ik maak mijn ogen schoon met een antibacteriele cleanser van Lash Perfect ( ik heb lash extensions). En ik maak mn gezicht nog even schoon met charcoal wipes. Dan doe ik Zwitsal babyolie op en is mn gezicht super zacht.

Ik gebruik 2 x in de week een gezichtsscrub/masker met houtskool en zwarte suiker. En elke dag een lipscrub en daarna Blistex.
En doe je deze routine dan om bijvoorbeeld een extra zachte huid te krijgen of tegen veroudering?

Als ik dit allemaal lees krijg ik het idee dat ik mijn huid nogal verwaarloos ;-)
Ik was me alleen 's morgens; mijn gezicht met alleen water.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb zo'n vermoeden dat degenen met een uitgebreid ritueel in dit topic graag reclame maken voor make-up producten. Zeker de meeste mensen op dit forum een adblocker hebben en hun ge-wel-di-ge flitsenflickeradvertenties niet meer zien :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven