Woede na bedrog, herkenbaar?

29-03-2019 22:18 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
@moderator
Kan mijn originele post nog opgehaald worden en hier teruggezet?
anoniem_384499 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 09:42
97.97% gewijzigd
Dus jij bedriegt je vriendin meermaals en verwacht dat ze in je armen vliegt omdat je voor haar hebt gekozen? :facepalm:

Zij zag dit niet aankomen, dus is het dan niet logisch dat ze zich zo voelt?
Ik zou jou ook niet meer vertrouwen.

Een kind of huis zijn ook geen redenen om samen te blijven, keuze ligt deze keer bij je vriendin.
Het kan vriezen, het kan dooien, je weet nu nog niet wat de uitkomst gaat zijn.
Wacht nu eerst maar eens af wat de relatietherapie jullie gaat brengen.

En hou de boel onder controle, jullie hebben een kind!
Elke avond ruzie en huilbuien is not done.
Ga een eindje wandelen als de emoties te hoog oplopen.
Heeft ze je er nog niet uitgetrapt dan?
Wat een gejank. Jij neukt een ander en jij bent zo zielig?
Moire schreef:
29-03-2019 23:43
Tsja zo kan je het ook zien natuurlijk.
Maar daar kan TO niet zo veel mee.
karin6789 schreef:
29-03-2019 23:46
Tsja zo kan je het ook zien natuurlijk.
Maar daar kan TO niet zo veel mee.
Zij kan er ook weinig mee dat hij de kluit zo belazerd heeft. Jammer hoor, nu moet-ie op de blaren zitten van zijn eigen kansloze gedrag.
"Ze denkt dat ik de avond na de bevalling zelfs heb afgesproken en zo zijn er nog de vreselijkste insinuaties."

Want wat je hebt gedaan is niet vreselijk? Uit je hele verhaal blijkt niet dat je je ook maar enigszins kan inleven in je vriendin. Het klinkt meer alsof je spijt hebt dat het is uitgekomen, en dat je baalt dat ze je niet snel genoeg vergeeft. Ben blij dat ze je (nog) niet uit huis heeft getrapt. Vergeet niet dat jij niet zielig bent in dit verhaal, maar je vriendin, en bovenal je pasgeboren kind (!!), wel.
The eyes are useless when the mind is blind.
Ik zou eens goed met je vriendin gaan praten en er achter proberen te komen wat zij wil ipv je tijd te verdoen op dit forum. Wat zij met je wil blijkt niet uit je verhaal.
Als je echt de vlam in de pan wil hebben moet je nu vooral ‘je eigen grenzen’ gaan ‘aangeven’ als het ‘te persoonlijk’ dreigt te worden. Ik snap de woede wel. Jij zit wat te vozen en te neuken met een ander en tegelijkertijd haar bezwangerd. Zij zit nu vast aan jou voor minimaal de komende 20 jaar wat vast niet was gebeurd als je de ballen had gehad na de eerste keer om te zeggen dat je ook de collega aan een nadere inspectie had onderworpen. Jij hebt gelogen en bedrogen en nog moest ze het hele verhaal uit je trekken. Niets wat uit jouw mond komt is nog betrouwbaar.

Ik zou als het te hoog oploopt voorstellen om een ommetje te maken of tijdelijk elders gaat zitten. In het belang van het kind.
Wat heb je aan ervaringen van anderen van hoe het is afgelopen? Dat ligt toch echt helemaal aan de personen zelf, dat is voor iedereen anders. Als ik jouw vriendin was, zou ik in ieder geval niet met je verder willen. Ik vind vreemdgaan in eerste instantie al walgelijk, maar dat je er na de zwangerschap nog gewoon mee verder gaat ook, nee dankje. Of wil je een schouderklopje dat je toen geen seks hebt gehad? Vervolgens komt het uit, maar vertel je maar de helft van het verhaal. Nog meer leugens. Je bent gewoon niet te vertrouwen, simpel.

Snap ook niet waarom je aan een kind begint als je niet eens wist of je bij je vriendin wilde blijven of niet.
Vreselijk. Ik zou je in ieder geval nooit meer vertrouwen. Jij jezelf wel? Als je in deze situatie vreemd kon gaan kun je dat in wel meer situaties. Als je vriendin je wel ooit weer kan vertrouwen zou ik dat erg bijzonder vinden. Ik had je eruit getrapt. En zou niet onder de indruk zijn van je zielige paniekaanvallen.
Jullie hebben gelijk, bij herlezing van het verhaal zie ik ook geen greintje zelfinzicht.
Moire schreef:
29-03-2019 23:43
Dit.
Je komt over als een wollige slapjanus met veel hang naar dramatisch zelfmedelijden.

Mijn eigen ervaring: ik voelde op een gegeven moment alleen maar walging naar de vreemdganger. Niet zo zeer om het vreemdgaan en de seks, maar vooral om de slappe excuses, het ontbreken van zelfreflectie en ruggengraat.
En dan ook nog willens en wetens een kind verwekken terwijl jij met ‘jezelf in de knoop zat en niet wist of je vrijgezel wilde zijn’.

Dat is dus verdriet om de kleine, die door pa zo gedachteloos is verwekt als een soort voetnoot in Zijn Grote Twijfel, naast de leugens en het bedrog en het blijven liegen en ontwijken. Oh, en een koopwoning die als een molensteen nu om haar nek hangt. Als ik mij in haar zou moeten verplaatsen: de enige reden waarom ik zo’n vent niet zou aanvliegen met de volledige huisraad is het verantwoordelijkheidsbesef voor het kind. Dat het niet begint met een OTS omdat ma pa is aangevlogen.

En dan zit jij wat te fladderen met paniekaanvallen, mag niemand van de familie weten wat voor figuur jij bent (en heeft zij dus ook geen steun vanuit haar familie)?
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 30-03-2019 00:41
0.25% gewijzigd
Dat haar vader je nog niet te grazen genomen heeft. Je zal zo’n waardeloze lapzwans als schoonzoon hebben.

Oh, ze mag het met niemand delen. Onvoorstelbaar.

En die collega die je hebt geneukt? Weet die dat het uitgekomen is? Kan nog grappig worden als jouw vriendin haar partner op de hoogte brengt. Ik hoop het.
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 00:15
49.06% gewijzigd
Moire schreef:
30-03-2019 00:13
Dat haar vader je nog niet te grazen genomen heeft. Je zal zo’n waardeloze lapzwans als schoonzoon hebben.
Die weet dus nog van niets als ik de OP goed gelezen heb. Enkel wat vrienden, al zijn collega’s inmiddels en zijn werkgever. Oh en die van haar vanwege ‘de confrontatie’.
lemoos2 schreef:
30-03-2019 00:14
Die weet dus nog van niets als ik de OP goed gelezen heb. Enkel wat vrienden, al zijn collega’s inmiddels en zijn werkgever. Oh en die van haar vanwege ‘de confrontatie’.
Vulde net aan.
Kroesje is weg.
Hij kreeg vast een nieuwe paniekaanval vanwege de reacties.
En dan haal je als de ultieme lafbek ook nog je OP weg.
Oké dat ging snel, ik was nog een reactie aan het formuleren. :')

Maar goed, ik sluit me volledig aan bij de rest. Onacceptabel dat je bent vreemdgegaan terwijl je vriendin zwanger is (en dat je überhaupt haar hebt bezwangerd terwijl je zelf twijfelde over de relatie), erover liegt, en je het goed van jezelf vindt dat je soms ook nee hebt gezegd... Wtf. Focus je liever op een goede vader zijn voor je kind dan op het 'redden' van je relatie. Dat eerste heb je namelijk meer in de hand.
Nou, nou , je bent vreemdgegaan. Je hebt het opgebiecht. Nu ligt de bal bij haar..ga in relatietherapie . Je hoeft niet te boeten tot het oneindige.

Stel voor aan je vriendin dat je openstaat voor relatietherapie.
En geef haar wat tijd.

Vreemdgaan is niet netjes maar ook niet het einde van de wereld.

Denk aan Bill Clinton, President Miterand, Prins Bernhard, Prins Charles, de buurman en tig andere mannen.

Ga ervoor, vecht ervoor als een vent. Maar blijf wel.overeind.
Louise70 schreef:
30-03-2019 00:25

Denk aan Bill Clinton, President Miterand, Prins Bernhard, Prins Charles, de buurman en tig andere mannen.

Die hadden tenminste nog geld en status.
Nou ja, behalve Bernard dan, die had geen rooie cent en maakte zijn fortuin dankzij zijn huwelijk.
Louise70 schreef:
30-03-2019 00:25
Nou, nou , je bent vreemdgegaan. Je hebt het opgebiecht. Nu ligt de bal bij haar..ga in relatietherapie . Je hoeft niet te boeten tot het oneindige.

Stel voor aan je vriendin dat je openstaat voor relatietherapie.
En geef haar wat tijd.

Vreemdgaan is niet netjes maar ook niet het einde van de wereld.

Ga ervoor, vecht ervoor als een vent. Maar blijf wel.overeind.
Opgebiecht? Hij had de helft verteld en zij moest verder gaan zoeken naar de rest van het verhaal. Hij wist niet eens of ie met haar verder wilde, maar maakt haar vervolgens wel zwanger en neukt tegelijk een collega.

Niet het einde van de wereld nee, maar voor veel velen wel einde relatie. En terecht ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven