Talentscan!
zaterdag 30 maart 2019 om 16:23
Vraagje! As maandag moet ik om toegelaten te worden tot de helpende zorg en welzijn BBL opleiding een talentscan maken. Ik zie hier erg tegenop, ook omdat ik niet weet wat mij ongeveer te wachten zal staan. Ik heb afgelopen week mijn inschrijfformulier voor de school waar ik deze opleiding ga volgen al wel ingevuld en toen ook te horen gekregen wat mijn werkplek gaat worden. Stel ik maak deze test heel erg slecht op alle vlakken, kan ik dan nog geweigerd worden tot deze opleiding?
zaterdag 30 maart 2019 om 16:48
Cinderella, een talentscan is niet een test waar je voor kunt falen. Het is om inzicht te geven wat jouw sterke en minder sterke kanten zijn zodat je daar rekening mee kunt houden tijdens je opleiding en voor begeleiding. Lees hier bijvoorbeeld hoe een ROC de talentscan inzet.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:56
Pffff geeft me al wat meer rusterizito schreef: ↑30-03-2019 16:48Cinderella, een talentscan is niet een test waar je voor kunt falen. Het is om inzicht te geven wat jouw sterke en minder sterke kanten zijn zodat je daar rekening mee kunt houden tijdens je opleiding en voor begeleiding. Lees hier bijvoorbeeld hoe een ROC de talentscan inzet.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:50
Zoals je weet heb ik ook de test gedaan en door de test kon je zeker wel afgewezen worden. Ze kijken of je de opleiding aan zou kunnen. Of je bepaalde inzichten heb. Voor verzorgende ig opleiding moest je tussen de 60% en 70% scoren. Scoorde je bijv 20% dan werd je echt niet toegelaten, hoe gemotiveerd je ook was. Zij betalen de opleiding en willen daarom ook wel enige garantie dat je bepaalde inzichten heb om de opleiding af te maken.
In ieder geval heel veel succes morgen!
maandag 1 april 2019 om 07:47
Het is om toegelaten te worden tot de helpende opleiding met daarna het stukje plus erachteraan. Heb wel wat dingetjes opgeschreven voor rekenen en taal. Onder andere mm-cm-dm ect, l-dl-cl ect, ezelsbruggetje kofschip, tips voor breuken. Weet niet of deze dingen ook gevraagd gaan worden? Ben toch erg gespannen merk ik, sla ik geen flater en gaan ze toch twijfelen of ik geschikt ben? Ben natuurlijk al heel wat jaartjes uit het leren. Mag ik een blaadje met wat dingetjes opgeschreven erbij houden? Rekenmachine is uit den boze dat weet ik.Ekenootje schreef: ↑30-03-2019 23:50Zoals je weet heb ik ook de test gedaan en door de test kon je zeker wel afgewezen worden. Ze kijken of je de opleiding aan zou kunnen. Of je bepaalde inzichten heb. Voor verzorgende ig opleiding moest je tussen de 60% en 70% scoren. Scoorde je bijv 20% dan werd je echt niet toegelaten, hoe gemotiveerd je ook was. Zij betalen de opleiding en willen daarom ook wel enige garantie dat je bepaalde inzichten heb om de opleiding af te maken.
maandag 1 april 2019 om 08:48
Uiteindelijk doe je die talentscan vooral voor jezelf; als jij er achterkomt dat je nog wat gaten in je kennis hebt, kun je die bijspijkeren. Of als er echt uitkomt dat deze opleiding niet zo bij jou past of heel moeilijk voor jou gaat worden, kun je daar ook mee aan de slag.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 1 april 2019 om 12:24
Cinderella, ik weet niet of je de scan inmiddels al gehad heb?
Maar ik had niks van dat alles wat jij opnoemt. Ik had ook procenten, breuken, etc geoefend. Maar kreeg niks daarvan. Het zijn echt opgaves waar je absoluut niet voor kan leren (zowel rekenen als taal). Het gaat om het inzicht wat je hebt.
Maar ik had niks van dat alles wat jij opnoemt. Ik had ook procenten, breuken, etc geoefend. Maar kreeg niks daarvan. Het zijn echt opgaves waar je absoluut niet voor kan leren (zowel rekenen als taal). Het gaat om het inzicht wat je hebt.
maandag 1 april 2019 om 17:38
Ik heb de scan vanmiddag gehad. Kreeg inderdaad geen breuken, procenten ect. Wel optellen, aftrekken. De ruimtelijk inzicht opgaven vondt ik erg lastig, en zijn denk ik ook niet erg goed gegaan. Maar de rest ging volgens mij wel aardig. We wachten af. Donderdagen ik een terugkoppeling/uitslag en zullen we wel meer horen hoe nu verder.Ekenootje schreef: ↑01-04-2019 12:24Cinderella, ik weet niet of je de scan inmiddels al gehad heb?