Luteale fase te kort?
vrijdag 5 april 2019 om 16:22
Ik ben er door middel van ovulatietesten (clearblue) achter gekomen dat mijn eisprong meestal op dag 20/21 plaatsvindt.
Ik heb echter altijd een cyclus van 28/29, bij uitzondering 30 dagen.
Is mijn luteale fase dan te kort? Heeft iemand ervaringen zwanger te worden met een korte tweede fase?
En nog tips? De natuurmiddelen zoals tarwekiemolie, monnikspeper enz... Werken ze echt?
Ik heb echter altijd een cyclus van 28/29, bij uitzondering 30 dagen.
Is mijn luteale fase dan te kort? Heeft iemand ervaringen zwanger te worden met een korte tweede fase?
En nog tips? De natuurmiddelen zoals tarwekiemolie, monnikspeper enz... Werken ze echt?
vrijdag 5 april 2019 om 16:26
vrijdag 5 april 2019 om 17:16
zaterdag 6 april 2019 om 01:16
Ook hier ervaring met een korte lf. Mijn cyclus is heel regelmatig, maar lf telkens 8-9 dagen.
Na 12 rondes helaas nog niet zwanger. Bij de gynaecoloog geweest en de onderzoeken waren allemaal goed. De gynaecoloog wist geen verklaring voor mijn korte lf, maar gaf aan dat minstens 14 dagen t beste is. Ik heb daarom medicatie gekregen (dydrogesteron).
Uit de ervaringen blijkt dat een korte lf niet per se een probleem hoeft te zijn. Persoonlijk denk ik wel dat zwanger worden moeizamer kan gaan en ben daarom zelf blij medicatie te krijgen.
Na 12 rondes helaas nog niet zwanger. Bij de gynaecoloog geweest en de onderzoeken waren allemaal goed. De gynaecoloog wist geen verklaring voor mijn korte lf, maar gaf aan dat minstens 14 dagen t beste is. Ik heb daarom medicatie gekregen (dydrogesteron).
Uit de ervaringen blijkt dat een korte lf niet per se een probleem hoeft te zijn. Persoonlijk denk ik wel dat zwanger worden moeizamer kan gaan en ben daarom zelf blij medicatie te krijgen.
zondag 7 april 2019 om 09:18
Hier lf van consequent 7 dagen, maximaal. Op de fertiliteitspoli vonden ze dat geen enkel probleem. Over medicatie is al helemaal niet gesproken. Uiteindelijk 4 x probleemloos zwanger geworden, duurde alleen wat langer.
Gek dat daar bij verschillende ziekenhuizen anders over gedacht wordt. Ons ziekenhuis staat wel heel hoog aangeschreven op gebied van fertiliteit.
Gek dat daar bij verschillende ziekenhuizen anders over gedacht wordt. Ons ziekenhuis staat wel heel hoog aangeschreven op gebied van fertiliteit.
zondag 7 april 2019 om 20:20
Bedankt voor je tip van de eeuw.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑05-04-2019 21:07Tip van de eeuw: maak eens een afspraak met een gynaecoloog, en stel je vraag daar......
Bij mijn dochter jaren in de mm gezeten vanwege een medische reden die inmiddels verholpen is, wil doktersbezoek nu zo lang mogelijk uitstellen!