Hoe omgaan met moeder
maandag 8 april 2019 om 16:47
Waarom niet vertellen tegen je moeder? Het hier opschrijven gaat niet werken.
Ik vrees dat je wat duidelijker moet worden en er desnoods maar een keer een boos gezicht voor overhebben.
Zal wel even onweer geven als je dit twee jaar hebt toegelaten maar nu is de maat vol. Dat moet je echt duidelijk uitleggen, en ook dat ze iets moet gaan zoeken om de tijd te doden.
Vrijwilligerswerk een optie?
En bedenk: mensen gaan zo ver als je zelf toestaat.. ze denkt misschien dat je het fijn vindt zoals het nu loopt.
Ik vrees dat je wat duidelijker moet worden en er desnoods maar een keer een boos gezicht voor overhebben.
Zal wel even onweer geven als je dit twee jaar hebt toegelaten maar nu is de maat vol. Dat moet je echt duidelijk uitleggen, en ook dat ze iets moet gaan zoeken om de tijd te doden.
En bedenk: mensen gaan zo ver als je zelf toestaat.. ze denkt misschien dat je het fijn vindt zoals het nu loopt.
maandag 8 april 2019 om 16:47
Ik zou denken dat dit soort moeders wel uitgestorven zou zijn tegen die tijd dat ik zo oud zou zijn. Maar nee
Moeders probeert haar eenzaamheid op jou af te wentelen. Stel duidelijke grenzen. Moeders heeft duidelijk een hobby en nieuwe sociale contacten nodig. Op deze manier ga jij het niet dertig jaar volhouden.
Moeders probeert haar eenzaamheid op jou af te wentelen. Stel duidelijke grenzen. Moeders heeft duidelijk een hobby en nieuwe sociale contacten nodig. Op deze manier ga jij het niet dertig jaar volhouden.
maandag 8 april 2019 om 16:51
Zit niets anders op dan nu heel duidelijk te maken wat jouw grenzen zijn. Zolang jij dit blijft pikken, gaat ze er mee door.
Waarschijnlijk zul je boos moeten worden voordat ze pas gaat inzien dat het voor jou nu menens is.
Waarom werkt ze niet? 50 is nog 17jaar van de pensioen gerechtigde leeftijd af.
Waarschijnlijk zul je boos moeten worden voordat ze pas gaat inzien dat het voor jou nu menens is.
Waarom werkt ze niet? 50 is nog 17jaar van de pensioen gerechtigde leeftijd af.
maandag 8 april 2019 om 16:53
Dit is al eens gebeurd. Het was in het begin nog veel erger.SadButTrue999 schreef: ↑08-04-2019 16:47Waarom niet vertellen tegen je moeder? Het hier opschrijven gaat niet werken.
Toen begon ze ook te schreeuwen dat ze dood voor mij was. En ze me liever nooit meer wil zien. Blablabla.
Ze zegt nu vaak op haar tong te moeten bijten omdat ze me niet kwijt wil. Maar het gaat wel helemaal tegen haar principes in (mijn grenzen respecteren)
Vrijwilligers werk ziet ze niet zitten. Weet het ook niet... een hobby en of gewoon werk met andere sociale contacten hebben mijn vriend en ik ook al voorzichtig bij haar aangekaart. Maar hier wil ze niets van weten
maandag 8 april 2019 om 16:59
Haha ja
maandag 8 april 2019 om 17:00
Dat wilde ik ook net zeggen. 50 is nog hardstikke jong, te jong om tot je dood alleen te blijven.
Maar dat zal ze dan ook wel niet willen.
Je bent niet verantwoordelijk voor haar hoor TO, 50 is jong.
Het is niet een of andere bejaarde van 80+ die je op sleeptouw moet nemen.
maandag 8 april 2019 om 17:01
Het was eerst erger zeg je. Je hebt het dus ook al eens aangegeven neem ik aan?
Het zit je hoog; je hebt hier al eerder een topic over geopend.
Toch nog maar eens naar de huisarts gaan. Kijk wat deze voor haar kan betekenen. Maar kijk ook eens wat je voor je zelf kan doen. Assertiviteit is niet jouw sterkste kant. Ga hier met een professional aan werken. Daar zal je veel aan hebben, niet alleen m.b.t. je moeder.
Het zit je hoog; je hebt hier al eerder een topic over geopend.
Toch nog maar eens naar de huisarts gaan. Kijk wat deze voor haar kan betekenen. Maar kijk ook eens wat je voor je zelf kan doen. Assertiviteit is niet jouw sterkste kant. Ga hier met een professional aan werken. Daar zal je veel aan hebben, niet alleen m.b.t. je moeder.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 8 april 2019 om 17:02
maandag 8 april 2019 om 17:04
Tja,
Als ze al 25 jaar of langer huisvrouw is en haar enige tijdverdrijf "jij" was en dan ook nog es haar partner is weggevallen ... heeft ze thuis nu éénmaal niets meer te doen.
Dan is het dus niet gek dat ze eenzaam is en iets om handen wil (je interieur hervormen bijvoorbeeld).
Heeft ze nog iets van vriendinnen of familie die haar op sleeptouw kunnen nemen?
Hobby's?
Ik zou haar die kant op stimuleren.
Als ze al 25 jaar of langer huisvrouw is en haar enige tijdverdrijf "jij" was en dan ook nog es haar partner is weggevallen ... heeft ze thuis nu éénmaal niets meer te doen.
Dan is het dus niet gek dat ze eenzaam is en iets om handen wil (je interieur hervormen bijvoorbeeld).
Heeft ze nog iets van vriendinnen of familie die haar op sleeptouw kunnen nemen?
Hobby's?
Ik zou haar die kant op stimuleren.
maandag 8 april 2019 om 17:10
Say what?
Wat een heftige uit afspraak. Zoiets zou ik nooit tegen mn eigen kind zeggen. Het gaat duidelijk niet goed met haar.
maandag 8 april 2019 om 17:13
Dit klinkt heel manipulatief.Dap123 schreef: ↑08-04-2019 16:53Dit is al eens gebeurd. Het was in het begin nog veel erger.
Toen begon ze ook te schreeuwen dat ze dood voor mij was. En ze me liever nooit meer wil zien. Blablabla.
Ze zegt nu vaak op haar tong te moeten bijten omdat ze me niet kwijt wil. Maar het gaat wel helemaal tegen haar principes in (mijn grenzen respecteren)
maandag 8 april 2019 om 17:20
Dat lijkt me helemaaaaal geen goed plan. Ja, wel die kinderen, maar niet om oma te laten oppassen. Die gaat geheid haar eigen opvoeding bepalen, en zich niks van to aantrekken.
ik geef mn bek ook maar een douw