Wijnweekend aan de Moezel tips?

09-04-2019 15:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een wijnreisje te maken met 2 vriendinnen. Idee is om naar de (omgeving van de ) Moezel te gaan, vrijdag eind van de middag ergens arriveren, lekker wijn drinken-, eten en slapen. Volgende dag bijvoorbeeld fietsen huren of stadje bekijken, lunchen en dan in de middag naar Trier, daar overnachten en in de loop van zondag weer richting huis.

Voor de vrijdag zoek ik iets van een hotel met wijnhuis waar we dus een wijnproeverij kunnen krijgen en rondleiding ofzo. Overnachten op een wijngoed zou geweldig zijn.

Ik heb al best wat gevonden maar misschien kent iemand hier uit ervaring dat ene pareltje waar we heen moeten gaan?
Het is geen wijngaard, maar ik kan het Jugendstil hotel in Traben-Trarbach van harte aanbevelen. Mooie kamers, uitgebreide spa en fantastisch restaurant. Je kunt bij het hotel fietsen huren om langs de Moezel te fietsen en in het stadje zelf zijn meerdere wijnhuizen die rondleidingen aanbieden.
ziet er inderdaad geweldig uit! wel aan de prijs maar lijkt het wel waard te zijn, helaas willen zij minimaal 3 nachten verblijf in de periode dat wij willen gaan.
Zoek je een groot (commercieel) wijnhuis of een klein familiebedrijf? Er is zoveel aanbod daar!

Juist bij die kleine boeren kun je vaak zo binnenlopen voor een proeverij (er wordt dan wel verwacht dat je ook wat koopt).

Als het wat groter mag zijn: Klosterhof Siebenborn (Maring-Noviand) heeft vakantieappartementen volgens mij, ik weet niet meer of het echt een hotel is met ontbijt enzo. Maar je slaapt dan wel tussen de wijngaarden.
En goede wijn ook daar ;-D
stippensokken wijzigde dit bericht op 09-04-2019 15:50
0.22% gewijzigd
klein lijkt me leuker maar ik ga jouw tip even opzoeken, dank je wel!

Kopen is geen punt ;-) als het lekkere wijn is dan .
Ik ben hier met mijn man afgelopen najaar geweest: https://www.weingut-aparthotel-olinger.de/aparthotel/ en dat was echt heel fijn! (Ze staan ook op booking)

Een heel mooi aparthotel met zwembad en uitzicht op de moezelvallei en wijngaarden. Het was toen nog warm genoeg om te zwemmen dus dat was ook een leuke plus! Ze maken zelf hun wijn. Er staan zes verschillende flessen in je appartement die je daar op je balkon kan opdrinken, met prijslijst per fles erbij, maar als je hen vraagt om een proeverij zullen ze hier zeker voor openstaan. Ze spreken wel enkel Duits, maar met handen en voeten lukte het ons toen ook (wij zijn niet zo goed met Duits).

In Mehring zelf is er niet heel veel maar er zitten wel een paar leuke restaurantjes en wat wijntentjes en het uitzicht op de Moezel is echt prachtig!
dank voor de tip! Die kijk ik ook even na!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven