Wat kopen in Amerika?

09-04-2019 08:38 42 berichten
Ik ga dit weekend naar Amerika voor de eerste keer weer sinds jaren. Ik ben er heel lang geleden al eens geweest maar nu dus weer. Hebben jullie enig idee wat ik daar voordelig kan kopen of maakt het niet zoveel uit met de prijzen hier? Ik zou graag Levi ś broeken willen kopen ik weet dat dat voordeliger is. Sportkleding ook en Nike schoenen. Maar scheelt het nou echt? En wat kocht jij veel in Amerika?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-04-2019 10:56
Doosje weggooien en 'm gewoon gebruiken als je default toestel.
En de bon laten mailen naar je.

Ik doe dit wel vaker. Ik lig nooit zo wakker van die douane. De kans dat je eruit gehaald wordt is niet zo heel groot hoor. Behalve als net de nieuwste modellen uit zijn, dan zijn ze wat alerter
ik ben ook niet zo;n winkelaar, maar koop dat wel een paar nieuwe sneakers (die heb ik toch nodig) en ik wil naar een nieuwe leren tas kijken. Makeup etc. boeit me niet. En uiteraard de apple store ;-).

Mijn iPhone 6 is deaud en als manlief er niet een meeneemt uit hongkong komende maand dan haal ik er 1 in NY. Die prijzen liggen incl. taxes vergelijjkbaar.
redbulletje schreef:
09-04-2019 10:56
Doosje weggooien en 'm gewoon gebruiken als je default toestel.
Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar kunnen ze het niet zien aan het serienummer waar het vandaan komt? Heb me er nooit in verdiept hoor. Heb wel van een collega gehoord dat hij de nieuwste Iphone daar had gekocht, werd er bij de doaune in NL uitgepikt en heeft een flinke boete gehad. Hij heeft uiteindelijk meer betaald dan hij in Nederland kwijt geweest zou zijn :lol:

Je kan ook eerlijk door de poortjes gaan dat je iets aan te geven hebt maar ik denk dat je dan uiteindelijk dan net zoveel kwijt bent als wanneer je het in NL koopt?
poldervrouw schreef:
09-04-2019 11:11
Er zit een winkel op schiphol :-)
Daar zou ik niet naar toe gaan, die is hartstikke klein en mega duur.
Niets. Bijna alles is plastic en synthetisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb zelf in Amerika geen kleding gekocht, man en kids wel en ook Nikes inderdaad. Maar die draag ik zelf niet, en ik ben niet zo van de merkkleding en helemaal niet waar de merknamen groot op prijken.

In de supermarkt daarentegen vind ik het veeeel leuker !
Allemaal lekkere dingen en smaken meenemen die ze hier niet hebben.
Ik ben grote fan van Hobby Lobby :flirting:
Doubletree20 schreef:
09-04-2019 11:21
Daar zou ik niet naar toe gaan, die is hartstikke klein en mega duur.
en die heeft toch vrijwel geen bh`s? Ik zie daar alleen maar van die bij-producten ( bodylotion,strandtassen etc ) waar dan heel groot Victoria Secret opstaat
NBA Store, grote favoriet. Net als Flight 23 (Jordans). En ik vraag iedereen Advil voor me mee te nemen die je hier niet kunt krijgen. De rest is ook online te koop.
Handig, die smokkeltips. Hebben jullie ook advies voor IB-fraude? Of om fietsen te jatten?
MinkeDeWit schreef:
09-04-2019 16:43
Handig, die smokkeltips. Hebben jullie ook advies voor IB-fraude? Of om fietsen te jatten?
Daar kan ik echt niet wakker van liggen en totaal onvergelijkbaar.
Als je een fiets steelt neem je een eigendom mee dat van een particulier is.
Van een Amerikaanse aankoop is geen Nederlands bezit bij. Bovendien betaal ik in de USA al belasting.
Ik zal wel gek zijn dat ik zeker hier dan ook nog eens geld erover ga betalen.
-
MinkeDeWit schreef:
Joh. maak je druk.. Ik neem het gerust mee.. zal mij een zorg zijn. Is van compleet andere orde als fiets stelen.
MinkeDeWit schreef:
Wat een overdreven gedoe zeg. Ik zie dit niet als smokkelen. Ik zie het wel als diefstal van de Nederlandse overheid als je hier in Nederland aankomt met je gekochte iPad waar je in Amerika belasting over hebt betaald en vervolgens kun je in Nederland weer belasting betalen over dat ding als je het netjes aangeeft.
Ik heb er een tijdje gewoond en ik vond de supermarkten altijd het leukst. Qua kleding vond ik het een stuk minder -- dat kocht ik dan ook veel liever in NL.
lady_day wijzigde dit bericht op 10-04-2019 12:18
0.32% gewijzigd
poldervrouw schreef:
09-04-2019 11:11
Er zit een winkel op schiphol :-)
Die verkopen geen BH's.
Target, Marshalls en Walmart. Heerlijke winkels!

Dure Dingen kopen in de USA en er gebruikt uit laten zien etc, maakt geen hol uit. Het faat om het serienummer. Daar kunnen ze aan zien dat het nooit ingevoerd is. Het kan voorkomen dat je iets al jaren hebt, het bij je hebt en er alsnog belasting over moet betalen.
Zo grondig hebben ze mij nog nooit gefouilleerd. Ik zie er dan ook niet uit als een fashionista. En dure lenzen voor m'n camera die uit het buitenland komen die zitten gewoon bij de rest van m'n gear in m'n afgeragde cameratas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven