Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ach Pams, wat lief.

Ik heb tegen Paul gezegd dat hij maar naar de voedingsass. moet gaan. Volgens mij kan hij de tips beter gebruiken en dan ik. En ja, ik ga daar toch direct in de verdediging.
zou ik ook hebben, Es.
Es, ik vind dat een hele rare gang van zaken. Wij moesten van tevoren toestemming geven voor het wegen en meten van ons kind (en ook voor het ogen en oren testen), en dan werden we ook nog geacht om mee te gaan. Vreemd dat dat bij jullie niet zo is.

En verder: je doet niets fout . Misschien kun je juist daarom wel nuttige tips krijgen, waar je zelf juist niet zo snel aan zou denken? Maar ik snap precies wat je bedoelt; ik ga met knikkende knieen naar elke ouderavond omdat ik me persoonlijk aangesproken voel als Nippi zich niet gedraagt. Paul sturen vind ik niet zo'n gekke oplossing, als je zeker weet dat je je dan achteraf niet opwindt tegenover hem omdat hij de verkeerde dingen gehoord en gezegd heeft.
He bah Elessie, ik kan me voorstellen dat je je aangevallen voelt. Vooral als Lizzy naar jouw idee niets raars doet met eten. Raar ook dat je er niet bij hoefde te zijn.
.
Ik zou zelf denk ik, om gezeur vóór te zijn, eens een week voor dat bezoekje vastleggen wat Lizzy eet. Een eetdagboekje dus. Misschien een tip.
Vind ik ook wel een goede tip, dan kunnen ze een deel van hun praatje overslaan.

Hoe gaat het verder met jou Es?
en met jou, Nippo? hoofdpijn beetje weggetrokken en nog wat kunnen doen?

ben beetje af; ik wilde eigenlijk sporten, maar ik geloof het wel. ik ga zo nog even mijn ouders bellen en dan naar bed. heb het koud en ben moe. kan altijd nog forummen met mijn mobiel in bed
Niet zo. Hoofdpijn is weer weg met medicatie, maar dat was vanmorgen ook en daarna komt het weer terug. Hopelijk is het morgen echt weg (duurt meestal wel een dag of twee). En verder heel moe van het niet slapen. Hartstikke schattig zo'n baby, alleen jammer dat je je er zo beroerd van gaat voelen. Zijn peertje van gisteren lijkt trouwens niet echt problemen opgeleverd te hebben, morgen nog eens proberen.

Pammie, ga je wel wat leuks doen morgen? Heb je wel verdiend dacht ik zo.
quote:sokje schreef op 26 maart 2009 @ 20:04:

kan altijd nog forummen met mijn mobiel in bed
Trouwens, ik vind een kind op de lagere school echt leuk! Nippi heeft deze week thema Spanje in de klas, en de juf is heel creatief geweest. Maandag stond ze de kinderen op te wachten in een flamencojurk, en ze leren ook spaanse woordjes en wat ze eten in spanje enzo. De kinderen hebben geleerd over Gaudi, en zijn nu zelf aan het mozaieken. En vandaag zat Nippi aan tafel ineens te vertellen hoe het met stierenvechten precies ging. Toen wij vroegen hoe hij dat wist, bleek dat ze een film hadden gekeken met een gevecht, en daarna moesten ze dan kiezen of ze voor of tegen stierenvechten waren, en dan moesten ze de argumenten opschrijven. Een ethische discussie in groep 3, en meteen schrijfles, best creatief! En wat ook zo leuk is, is dat ik dan thuis de neiging krijg om ook mee te doen. Dus ik heb Nippi castagnettes laten zien en hoe ze werken, en waar Spanje ligt op de wereldbol. En we hebben schilderijen van Dali en Picasso gekeken, en dat is dan hartstikke leuk .
Jeetje Nippo, wat een leuke dingen doen ze op Nippi's school (of in Nippi's klas). Klinkt als een erg betrokken juf.

Balen van je slechte nachten Nippo, en je hoofdpijn. Ik hoop dat Nipje je vannacht een beetje rust gunt.

Es, wat raar dat je er niet over geinformeerd wordt eigenlijk, als ze naar de schoolarts gaan. En kan me voorstellen dat je je aangevallen voelt. Ze gaan ook zo te horen meteen een beetje van het slechtste uit, zowel bij CB als bij schoolarts. Zou ik ook niet leuk vinden. Ze zouden ook kunnen vragen wat ze zoal eet en of je daar al op let, ipv te stellen dat je er op moet gaan letten.

Ach gos Pam, wat lief van mini, dat ze zo lief voor je was. Hoe voelt het nu, nu het erop zit? Las vandaag in de gauwigheid wel nog over huilsessies op het werk, maar staat denk ik op vorige bladzijde dus ga ik zo even teruglezen na het posten anders ben ik mijn bericht weer kwijt.

Mijn thuiskomst was niet echt je van het vandaag. Meestal wacht Limoen even met dwars doen tot we bij gastouder weg zijn, maar nu begon ze al daar dwars te doen.

Gelukkig was man thuis (die voelde zich niet lekker en heeft thuisgewerkt) dus kon ik redelijk relaxt koken) maar ik was behoorlijk nijdig op Limoen. Wordt er ook een beetje verdrietig van, iedere dag weer die strijd. Het hysterische gegil probeer ik te negeren, alhoewel dat ook niet altijd lukt, en ik reageer alleen als ze dingen normaal vraagt of vertelt. Maar het kwartje lijkt niet echt te vallen bij haar. En ze kan ook echt bewust stout doen, weglopen, brutaal tegen mij zijn, tong uitsteken, met spullen gooien, Mandarijn slaan of trappen, dat soort dingen. En dat accepteer ik niet.

Heb maandag en dinsdag cursus/vergadering ergens voorbij Esmee (als mijn topografische kennis me niet in de steek laat) dus moet heel vroeg weg. Mocht ook een hotelovernachting maar toch maar niet gedaan, wilde eigenlijk gewoon naar huis om kindjes nog even te knuffelen voor ze naar bed gaan, hopelijk red ik dat anders heb ik denk ik spijt dat ik niet voor hoteloptie ben gegaan.

Limoen's bril was al klaar, kwam ik vandaag achter, ik vond het zo lang duren dus heb zelf maar even gebeld, bleek dat ik mijn mobielnr verkeerd had doorgegeven Dus die gaan we morgen maar halen dan.

Miffy, fijn weekend!

Oh Limoen heeft ergens iets opgepikt, weet niet waar, die ging op de grond in de huiskamer een vredesfestival organiseren gisteren, ze zat op een fleecedekentje, en wij mochten ook komen
Had ze al een stickie opgestoken?

Nippa is ook zo'n drama op het moment. Die heeft al twee keer in de broek gepoept deze week, en plassen valt me al niet eens meer op. Verder zegt ze op alles "dat doe ik lekker niet" en is ze echt heel dwars (en dan heb ik vaak ook nog een baby op de arm waardoor ik haar niet onder de arm mee kan nemen). Ik voel dus met je mee...

Nippi heeft trouwens de jaarlijkse themaweek op school, dit gaat niet elke dag zo. Maar leuk dat juf zo creatief is toch? Ik had wel even wat reserves toen ik hoorde dat ze die bloederige film hadden bekeken, maar aan de andere kant: waarom niet? Zeker gezien de ethische discussie erna.
Mif, ben je al weg? Een fijn weekend in ieder geval.

Pam, niet leuk, zo'n huildag. Ben je alweer een beetje bijgekomen?

Es, ik vind het ook een raar verhaal van de schoolarts. Jongetje gaat toevallig as maandag naar de jeugdarts, en daar hebben wij netjes een brief voor gekregen met daarin de afspraak, en dat vader of moeder zich dus met kind moet melden en dat het een uur duurt. Toch vreemd dat het in een andere regio dan zó anders geregeld kan zijn. Ik snap ook wel dat je het rot vindt dat je nu naar de voedingsassistente 'moet'. Vind de tip van het eetdagboek wel een goeie. Dan ben je ze alvast een zet voor.

Limoen- en Nippagedrag klinkt mij bekend in de oren. Het zal de leeftijd wel zijn. Meisje is nu weer even uit de ongelukjes-fase, maar normaal gesproken kan ze er ook wat van, Momenteel wordt ze erg drakerig als jongetje een vriendje of vriendinnetje te spelen heeft, Ze probeert dan uit alle macht om dat kindje in te palmen, wat meestal aardig lukt. Als het niet lukt hebben we niet zo'n gezellige middag. Ik heb het speelkameraadje voor morgen maar inclusief jonger broertje besteld, ter afleiding. Benieuwd of het werkt.

Ik mot nog even bijlezen.
O, dat ken ik ook Koeky. Nippa denkt ook altijd dat vriendjes van Nippi voor haar komen, en ze wil ook altijd meedoen.
Koeky, ben jij toevallig binnenkort in mijn buurt, of ga je niet?
Erg leuk trouwens, die themaweek Nip. Bij jongetje op school doen ze ook vaak erg leuke dingen. Vandaag bijvooorbeeld, gingen ze op bezoek in het (erg sjieke) restaurant van de ouders van meisje uit zijn klas, en gingen ze daar koken, Dat is uiteraard op initiatief van die ouders, en niet van de school. Maar het thema is dus restaurant, en vorige week waren ze naar de markt gegaan om daar boodschappen te doen. Er is hier op school eigenlijk continu een bepaald thema, hoewel dat niet altijd zo actief is als dit hoor.
Hm, Nip, ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt, maar ik ben sinds mijn D-day niet meer zo met mijn onderwerp bezig, ik ben weer druk met geheel nieuwe projecten (komt door de aard van het werk; de inhoud van de onderwerpen wisselt, het trucje niet). Dus ik denk dat ik bij dat wat binnenkort in jouw buurt is niet zoveel meer te zoeken heb. Als u het nog volgt,
Ik volg het . Ik dacht dat we misschien koffie konden gaan drinken, maar helaas dus.
quote:nippo schreef op 26 maart 2009 @ 22:10:

Ik volg het . Ik dacht dat we misschien koffie konden gaan drinken, maar helaas dus.Ander keertje dan maar Jij gaat er wel heen neem ik aan?
Ik ben bijgelezen. Is het alweer bijna bedtijd.

Remma, is mini's vinger weer goed, nu er twee échte nachtjes overheen zijn gegaan? Ik hoop het voor hem,

Es is maar een heel klein beetje eigenwijs

Esmee, heb je nog geexperimenteerd met hapjes voor Mopje? Wat sneu dat hij zo'n last heeft van alles. Ik heb inderdaad ook begrepen dat groenten beter te verdragen zijn dan fruit. Alhoewel Kruimel in het begin vrij veel moeite had om juist zoiets onschuldig ogends als worteltjes te verteren, ik vond altijd die Rapley-stukken in zijn geheel weer terug in de luier.

Sok, jullie zijn echte die-hard kermisklanten zeg. Ik zie jullie al zitten met zn drietjes in de regen, als enige bezoekers van de kermis, met alleen maar chagrijnig personeel

Ik had gister een afspraak op het CB, maar was helemaal vergeten dat Kruimel ook een prik moest. Die heb ik toch maar even overgeslagen, want hij was net 12 uur koortsvrij na 4 dagen best hoge koorts te hebben gehad. Dus nu mag ik over twee weken weer.
Ik heb trouwens geen brood in huis voor morgenochtend. Nou ja, wel van dat heel donkere met pitten, maar geen kinderbrood. Niet zo handig vooor Kruimel. Dat wordt dus pitten pulken.
Djiez, het is echt laat al. Koekerd hangt nog ergens in een tapasbar. Terwijl hij morgen gewoon moet werken. Ik ga dr niet op wachten. Trusten!
O Joepie, ik had een kwartet.
Is niet heel erg knap trouwens, want ik zit hier al een uur uitsluitend tegen mezelf te praten. Sneu eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven