Vreemdgaan
vrijdag 12 april 2019 om 17:19
Hoi allemaal,
Ik lees hier al jaren mee en nu lijkt mijn leven wel een soapserie dat ik even behoefte heb aan de meningen van anderen.
Ik ben een meid van 22 jaar en ben drie jaar samen met mijn vriend. Sinds een viertal maanden wonen wij ook samen in een appartementje.
Maar nu het probleem, twee weken geleden hebben wij een feestje gegeven voor vrienden om ons huis te vieren. De avond was super gezellig een een vriendin van mij, die van ver moest komen, bleef slapen. Deze bewuste avond had iedereen een paar drankjes te veel gedronken, met als gevolg dat ik toen alle visite weg was direct ging slapen. Echter, mijn vriend en die vriendin van ver gingen nog niet direct slapen. Zij hebben seks gehad op de bank, terwijl ik 4 meter verderop lag te slapen. Mijn vriend heeft dit afgelopen week aan mij opgebiecht en ik ben nu helemaal de kluts kwijt.
Ik vind het zo vernederend dat hij vreemdgaat met een vriendin van mij op de avond dat wij "ons" huis vieren. Ik hou van hem natuurlijk, anders waren we nooit gaan samenwonen. Maar dit.. ik weet niet of ik hem wel kan vergeven. Hebben jullie advies voor mij hoe ik mijn emoties op een rijtje kan zetten en hoe ik tot een beslissing kan komen?
Groetjes, Rosie
Ik lees hier al jaren mee en nu lijkt mijn leven wel een soapserie dat ik even behoefte heb aan de meningen van anderen.
Ik ben een meid van 22 jaar en ben drie jaar samen met mijn vriend. Sinds een viertal maanden wonen wij ook samen in een appartementje.
Maar nu het probleem, twee weken geleden hebben wij een feestje gegeven voor vrienden om ons huis te vieren. De avond was super gezellig een een vriendin van mij, die van ver moest komen, bleef slapen. Deze bewuste avond had iedereen een paar drankjes te veel gedronken, met als gevolg dat ik toen alle visite weg was direct ging slapen. Echter, mijn vriend en die vriendin van ver gingen nog niet direct slapen. Zij hebben seks gehad op de bank, terwijl ik 4 meter verderop lag te slapen. Mijn vriend heeft dit afgelopen week aan mij opgebiecht en ik ben nu helemaal de kluts kwijt.
Ik vind het zo vernederend dat hij vreemdgaat met een vriendin van mij op de avond dat wij "ons" huis vieren. Ik hou van hem natuurlijk, anders waren we nooit gaan samenwonen. Maar dit.. ik weet niet of ik hem wel kan vergeven. Hebben jullie advies voor mij hoe ik mijn emoties op een rijtje kan zetten en hoe ik tot een beslissing kan komen?
Groetjes, Rosie
vrijdag 12 april 2019 om 22:37
Hoop voor jou trouwens dat hij het veilig heeft gedaan, al schat ik die kans niet zo hoog in als de drank de schuld krijgt. Ik snap niet dat je er nog over nadenkt om bij hem te blijven. Hij heeft, onderhand naast jou, seks gehad met je 'vriendin.' Waarom zou je dat ooit accepteren? Er zijn echt wel leukere mannen, die wel respect hebben voor je.
vrijdag 12 april 2019 om 22:39
Wat vreselijk.... en nee, ik zou onmogelijk met zo iemand verder kunnen. Dit gaat echt zo ontzettend veel te ver. En het is driedubbel verraad, van je vriend, van je “vriendin” en op je eigen bank van JULLIE housewarming.
Natuurlijk is het moeilijk een relatie te beëindigen, maar ik denk wel dat dat het enige is wat er op zit. Ik zou hem nooit meer vertrouwen.
Natuurlijk is het moeilijk een relatie te beëindigen, maar ik denk wel dat dat het enige is wat er op zit. Ik zou hem nooit meer vertrouwen.
vrijdag 12 april 2019 om 22:46
Drank is geen excuus. Hij heeft immers die alcohol zelf naar binnen gegoten.
Wat een nare situatie TO. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Natuurlijk zegt iedereen hier dat je ermee moet kappen, maar als het iemand is van wie je veel houdt en met wie je net een huisje hebt... Snap dat dat heel lastig is.
vrijdag 12 april 2019 om 23:06
Heel veel sterkte.
Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe erg het is om van degene die je meest vertrouwt, een mes in de rug te krijgen.
Het verdriet dat je nu voelt gaat weer weg.. maar of het wantrouwen ooit helemaal weg gaat?..
Bij mij gebeurde dat niet. En dat heeft niks te maken met hoeveel je nog van hem houd, maar meer met hoeveel argwaan en boosheid er achter blijft.
De keuze om wel of niet met de relatie door te gaan is aan jou, maar bedenk wel: 'wanneer iemand je heeft laten zien wie hij is, geloof hem dan!'
vrijdag 12 april 2019 om 23:53
Inderdaad.
Je moet ook wachten totdat je 3 kinderen, een baan van 12 uur, 2 katten, een labrador, stationwagen, caravan en een abonnement op de Libelle hebt.
Dan is de pijn een stuk minder.
zaterdag 13 april 2019 om 02:30
Wauw. Mijn maag draait om, wat ontzettend vreselijk voor je!
Ik heb een bijna exact hetzelfde verhaal gehoord van een kennis. Op de housewarming was ook haar vriend vreemd gegaan. Hij was gepijpt door een ‘vriendin’ en zij lag rustig te slapen. Zij gaf hem wel nog een kans maar 1.5 jaar later gingen ze alsnog uit elkaar. Hoe vreselijk ook; weg met die gozer. Hij heeft geen enkel respect voor jou. Als hij zelfs al vreemdgaat bij jullie thuis op de bank terwijl je thuis bent, wie weet what else hij uit spookt/ zal gaan spoken.
Ik heb een bijna exact hetzelfde verhaal gehoord van een kennis. Op de housewarming was ook haar vriend vreemd gegaan. Hij was gepijpt door een ‘vriendin’ en zij lag rustig te slapen. Zij gaf hem wel nog een kans maar 1.5 jaar later gingen ze alsnog uit elkaar. Hoe vreselijk ook; weg met die gozer. Hij heeft geen enkel respect voor jou. Als hij zelfs al vreemdgaat bij jullie thuis op de bank terwijl je thuis bent, wie weet what else hij uit spookt/ zal gaan spoken.
zaterdag 13 april 2019 om 02:57
Mooi gezegd!Pindakaasjes schreef: ↑12-04-2019 23:06Heel veel sterkte.
Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe erg het is om van degene die je meest vertrouwt, een mes in de rug te krijgen.
Het verdriet dat je nu voelt gaat weer weg.. maar of het wantrouwen ooit helemaal weg gaat?..
Bij mij gebeurde dat niet. En dat heeft niks te maken met hoeveel je nog van hem houd, maar meer met hoeveel argwaan en boosheid er achter blijft.
De keuze om wel of niet met de relatie door te gaan is aan jou, maar bedenk wel: 'wanneer iemand je heeft laten zien wie hij is, geloof hem dan!'
TO, ooit had ik ook een vriend die al vrij snel door de mand viel: veel liegen (om zijn eigen bestwil) en, dus geen blind vertrouwen.
Kwam ook steeds uit, ik ben zolang woedend op mezelf geweest dat ik niet meteen bij de eerste keer opstapte en hem in zijn sop gaar liet koken.. zonde van je tijd.
Hij heeft naast je liggen seksen... dat is wel heel duidelijk, geen grijs gebied van iets teveel aandacht voor een leuke vrouw en jou negeren de hele avond.
Kan gewoon niet tenzij je hebt afgesproken dat vreemdgaan ok is. Maar dan nog.. hij deed het met je vriendin naast je op de bank terwijl je lag te slapen, dat kan toch niet..
Wees blij dat je zijn ware gezicht hebt gezien, nu al.
Vraagje: wat zou hij gedaan hebben als je naast hem met zijn beste vriend een potje had gesekst denk je?
zaterdag 13 april 2019 om 05:20
Zeker lastiger, want als je wel met hem doorgaat, wat ga je dan doen als hij met vrienden uitgaat en drinkt? Ga je hem dan ooit nog vertrouwen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 13 april 2019 om 07:02
Beste Rosie,
Allereerst veel sterkte met je verdriet. Wat een pijn! Helaas weet ik zelf maar al te goed hoe het voelt. Ik ben wat ouder dan jou. Bij ons is het al een tijd geleden dat mijn man vreemd ging maar is pas uitgekomen.
Nadat ik nu een leven opgebouwd heb met hem ben ik er nog maar mijn advies nu je nog zooooooooooooo jong bent. Stop ermee.
Wat hij waard is vertrouwd hij zijn gasten. Hij gaat nooit maar dan ook nooit trouw zijn. Dit is een systeem in hem. Nu al. Hoe was zijn jeugd? Ging een familie lid ook veel vreemd?
Precies wat pindakaasjes zegt begint bij mij nu ook. Het eeuwige wantrouwen, hij mijn rots in de branding, me al die tijd voorgelogen.
Hoe graag Ik ook nog verder met hem wil, werk ik momenteel alleen maar aan mezelf om rust in mijzelf en hoofd te krijgen. Want het blijft terug komen. Klopt het wat hij zegt. Gaat hij het nooit meer doen? Was Hij waar hij zei dat hij was en was hij niet bij haar?
Het is een cirkel. De malle molen die blijft draaien. En Dat gun ik je niet.
Meid je hebt nog een heel, heeeeeel leven voor je. Doe jezelf dit niet aan.
Zorg goed voor jezelf en zoek mensen op met kwaliteit. Die lief voor je zijn en je niet bedriegen....
Want ik geloof nooit dat hij dit nooit meer gaat doen. Daar heb Ik helaas teveel ervaring voor op dit vlak.
Allereerst veel sterkte met je verdriet. Wat een pijn! Helaas weet ik zelf maar al te goed hoe het voelt. Ik ben wat ouder dan jou. Bij ons is het al een tijd geleden dat mijn man vreemd ging maar is pas uitgekomen.
Nadat ik nu een leven opgebouwd heb met hem ben ik er nog maar mijn advies nu je nog zooooooooooooo jong bent. Stop ermee.
Wat hij waard is vertrouwd hij zijn gasten. Hij gaat nooit maar dan ook nooit trouw zijn. Dit is een systeem in hem. Nu al. Hoe was zijn jeugd? Ging een familie lid ook veel vreemd?
Precies wat pindakaasjes zegt begint bij mij nu ook. Het eeuwige wantrouwen, hij mijn rots in de branding, me al die tijd voorgelogen.
Hoe graag Ik ook nog verder met hem wil, werk ik momenteel alleen maar aan mezelf om rust in mijzelf en hoofd te krijgen. Want het blijft terug komen. Klopt het wat hij zegt. Gaat hij het nooit meer doen? Was Hij waar hij zei dat hij was en was hij niet bij haar?
Zorg goed voor jezelf en zoek mensen op met kwaliteit. Die lief voor je zijn en je niet bedriegen....
Want ik geloof nooit dat hij dit nooit meer gaat doen. Daar heb Ik helaas teveel ervaring voor op dit vlak.
zaterdag 13 april 2019 om 07:06
Hij had ook bij jou in bed kunnen gaan liggen. Er zijn echt 0 grenzen. Je woont net samen, hij doet het in je eigen huis, waar je bij bent en dan ook nog met iemand die dicht bij jou staat. Wat denk je dat zijn volgende scheve schaats wordt?
Hij doet niet eens de moeite om er discreet over te zijn, alsof hij ontdekt had willen worden....je moet je echt afvragen of je vriend deze relatie wel wil en of hij er wel aan toe is. Ik denk namelijk van niet en hij is zich op een rare manier aan het afreageren. Hij is geen relatiemateriaal. Hij is onbetrouwbaar en bezig om dingen kapot te maken. Niet alleen tussen jullie maar ook tussen jou en je vrienden. Straks is niet alleen je relatie kapot maar ook je netwerk.
Hij doet niet eens de moeite om er discreet over te zijn, alsof hij ontdekt had willen worden....je moet je echt afvragen of je vriend deze relatie wel wil en of hij er wel aan toe is. Ik denk namelijk van niet en hij is zich op een rare manier aan het afreageren. Hij is geen relatiemateriaal. Hij is onbetrouwbaar en bezig om dingen kapot te maken. Niet alleen tussen jullie maar ook tussen jou en je vrienden. Straks is niet alleen je relatie kapot maar ook je netwerk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 april 2019 om 07:42
biekoe schreef: ↑12-04-2019 22:31Natuurlijk is het met betrekking tot je vriend lastiger. Maar toch....dit kun je hem toch nooit vergeven?
Kun jij je voorstellen dat hij over vijf jaar alleen op pad is en dan dronken thuiskomt en zegt dat hij gezellig heeft staan praten met een vrouw? ‘Nee, er is echt niks gebeurd’
Ik zou er mee kappen, dit doe je met je verstand! Je gevoel laat je pas toe daarna. Heel, heel veel sterkte!!!
Allereerst veel sterkte, wat een rotsituatie...
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
zaterdag 13 april 2019 om 07:58
Je zal op dit forum weinig anders horen. Het idee dat je de liefde van je leven een misstap zou vergeven wordt hier meestal weggehoond. Mensen roepen makkelijk “ik zou...”, maar dat is makkelijk gezegd.
Je zou er ook voor kunnen kiezen even de tijd te nemen om voor jezelf uit te vogelen wat je precies wil, voelt, kan en verwacht. Dat “het” pijn doet is niet gek, en iedere keuze die je maakt gaat extra pijn geven maar ook nieuwe mogelijkheden. Je helpt jezelf niet erg door je een keuze te laten aanpraten door mensen die niet moeten leven met de consequenties. Jij moet er mee verder, en iedere keuze die jij maakt mag.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 08:09
xdiana84x schreef: ↑13-04-2019 07:02Beste Rosie,
Aan jou ook even sterkte toegewenst. Wat afschuwelijk om zoiets mee te moeten maken.
Het hele fundament van je relatie, je bestaan, als met een sloopkogel onder je vandaan geslagen.
Ik las eens ergens dat het los van alle gevoelens van vernedering en boosheid, vooral voelt als 'hoogverraad!' en daar ben ik het geheel mee eens.
Het is geen vage kennis, achternicht of buurman die jouw vertrouwen misbruikt en geschaad heeft, maar nota bene degene die het dichtst bij je staat, je levensgezel, je wederhelft.
En hoe dan verder.. want er is echt iets kapot bij je voor de rest van je leven. Om als voorbeeld maar de gebroken porseleinen vaas te gebruiken. Het kan je lukken om alle stukjes weer aan elkaar te lijmen.. maar de vaas wordt nooit meer zo mooi als eerst, je blijft de breuken zien.
Als je nog zo jong bent als TO, moet je dat jezelf niet aandoen.
Gewoon echt NIET!
Je leven begint net.. dat wil je toch niet verder opbouwen met iemand die je nooit meer volledig gaat vertrouwen?
Gun jezelf alsjeblieft beter To.
zaterdag 13 april 2019 om 08:17
Waarom deed hij het dan. Behalve drank... Vind hij haar leuk? Wil hij een open relatie? Waarom heeft hij het verteld? Heeft hij spijt?
Vind het wel gek dat je haar nooit meer wil zien, maar over hem nog moet nadenken. Dat hoor ik vaker. Vriendin dumpen is makkelijker natuurlijk. Maar zij had geen afspraken met jou, hij wel.
Vind het wel gek dat je haar nooit meer wil zien, maar over hem nog moet nadenken. Dat hoor ik vaker. Vriendin dumpen is makkelijker natuurlijk. Maar zij had geen afspraken met jou, hij wel.
zaterdag 13 april 2019 om 08:23
Nou inderdaad. Straks krijgt TO nog een ziekte dankzij die ordinaire smeerlappen.Suzan_1991 schreef: ↑12-04-2019 22:37Hoop voor jou trouwens dat hij het veilig heeft gedaan, al schat ik die kans niet zo hoog in als de drank de schuld krijgt. Ik snap niet dat je er nog over nadenkt om bij hem te blijven. Hij heeft, onderhand naast jou, seks gehad met je 'vriendin.' Waarom zou je dat ooit accepteren? Er zijn echt wel leukere mannen, die wel respect hebben voor je.
Gooi hem eruit, want die gaat echt wel vaker vreemd.
zaterdag 13 april 2019 om 08:25
zaterdag 13 april 2019 om 08:30
Allereerst een
.
Je moet toch wel een ongelooflijke botte lul zijn om je vriendin zoiets schofterigs te flikken.
Housewarming ? Housecheating zul je bedoelen. In je eigen huis een kamer verder dan waar je vriendin ligt te slapen neuk je een ander wijf ??
Meteen eruitschoppen !!
Lieve Rosie, neem maar van mij aan dat er vele andere mannen zijn die jou wel respecteren.
Je moet toch wel een ongelooflijke botte lul zijn om je vriendin zoiets schofterigs te flikken.
Housewarming ? Housecheating zul je bedoelen. In je eigen huis een kamer verder dan waar je vriendin ligt te slapen neuk je een ander wijf ??
Meteen eruitschoppen !!
Lieve Rosie, neem maar van mij aan dat er vele andere mannen zijn die jou wel respecteren.
zaterdag 13 april 2019 om 08:55
JollyRider schreef: ↑13-04-2019 07:58Je zal op dit forum weinig anders horen. Het idee dat je de liefde van je leven een misstap zou vergeven wordt hier meestal weggehoond. Mensen roepen makkelijk “ik zou...”, maar dat is makkelijk gezegd.
Je zou er ook voor kunnen kiezen even de tijd te nemen om voor jezelf uit te vogelen wat je precies wil, voelt, kan en verwacht. Dat “het” pijn doet is niet gek, en iedere keuze die je maakt gaat extra pijn geven maar ook nieuwe mogelijkheden. Je helpt jezelf niet erg door je een keuze te laten aanpraten door mensen die niet moeten leven met de consequenties. Jij moet er mee verder, en iedere keuze die jij maakt mag.
Eens, er wordt heel gemakkelijk geroepen dat je hem eruit moet schoppen. Maar er is zoiets als gevoel en verstand. Hier denkt men enkel met hun verstand. Jij hebt daarbij ook nog gevoelens.
Neem je tijd. Denk er goed en rustig over na en maak een keuze zodra je daar klaar voor bent.
Je vriend slaapt voorlopig prima op de bank of bij zijn ouders..
I told you walking was idiotic.
zaterdag 13 april 2019 om 09:00
Nee hoor, verstand ontbreekt in de reacties juist grotendeels. Op dit forum is men in staat op basis van één gebeurtenis een complete persoonlijkheid en een complete relatie en, jazeker, een 100% vaststaande toekomstvoorspelling te analyseren. Puur op basis van emotie.ReginaMills schreef: ↑13-04-2019 08:55Eens, er wordt heel gemakkelijk geroepen dat je hem eruit moet schoppen. Maar er is zoiets als gevoel en verstand. Hier denkt men enkel met hun verstand. Jij hebt daarbij ook nog gevoelens.
Neem je tijd. Denk er goed en rustig over na en maak een keuze zodra je daar klaar voor bent.
Je vriend slaapt voorlopig prima op de bank of bij zijn ouders..
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)