Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 09:06
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 11:45
Je hebt niet veel begrepen van dit topic. Maar ja, sommige dingen verbazen niet meerBitje93 schreef: ↑13-04-2019 11:41Mensen, jullie kunnen nog wel 1000 keer zeggen dat TO dom is en nu eerst eens even een advocaat in moet schakelen maar kijk nu eens even wanneer dit topic geopend is.
Geloof mij, er zijn bijzonder weinig advocaten in het familierecht die in het weekend bereikbaar zijn.
Dit is gewoon onnodig kwetsen naar TO toe, met name van degenen die hier echt op door blijven drammen en ondertussen al 5x gepost hebben "Dat zeg ik toch".
TO, blijf rustig. Zet dit weekend een plan op en ga daar maandag mee aan de slag. Enne, wanneer je niet meteen op maandagochtend terecht kunt bij een advocaat wil ik dat heel graag geloven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

Ook deze snap ik niet.Bitje93 schreef: ↑13-04-2019 11:41Mensen, jullie kunnen nog wel 1000 keer zeggen dat TO dom is en nu eerst eens even een advocaat in moet schakelen maar kijk nu eens even wanneer dit topic geopend is.
Geloof mij, er zijn bijzonder weinig advocaten in het familierecht die in het weekend bereikbaar zijn.
Dit is gewoon onnodig kwetsen naar TO toe, met name van degenen die hier echt op door blijven drammen en ondertussen al 5x gepost hebben "Dat zeg ik toch".
TO, blijf rustig. Zet dit weekend een plan op en ga daar maandag mee aan de slag. Enne, wanneer je niet meteen op maandagochtend terecht kunt bij een advocaat wil ik dat heel graag geloven.
Volgens mij is dat niet wat de meeste tegen de TO tikken. Maar tegen anderen met vreemde oplossingen. Of lees ik een ander topic?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 11:45
5.01% gewijzigd
Als sloten vervangen de oplossing is... wat dan als vriend van TS hier meeleest en as we speak met de slotenmaker aan de lijn hangt? Dan moet TS maar naar de daklozenopvang? Of kan zij dan op haar beurt ook weer een slotenmaker bellen?
Zo werkt het niet. De enige die daar beter van wordt is de slotenmaker....
Je moet het juridisch eigendom regelen, niet het praktische.
Zo werkt het niet. De enige die daar beter van wordt is de slotenmaker....
Je moet het juridisch eigendom regelen, niet het praktische.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

zaterdag 13 april 2019 om 11:51
Precies.DuchessMeganMarkle schreef: ↑13-04-2019 11:48Ik snap die kwetsende reacties ook niet hoor. De relatie werkt niet meer. Vriend teert op de zak van TO en doet niets. Ze heeft alle recht om de relatie te beëindigen.
zaterdag 13 april 2019 om 11:55
Dat is wat anders, dan héb je al gekozen voor een vakman.florence13 schreef: ↑13-04-2019 11:29nou weet ik niet of jij als je je huis verbouwd wil hebben gewoon de eerste aannemer neemt die bij google omhoog komt, maar ik zou dan ook even kijken hoe anderen dat aangepakt hebben en welke dingen belangrijk waren om rekening mee te houden etc.
zaterdag 13 april 2019 om 12:04
dat had to ook, namelijk de mediator, nu wordt haar door iedereen gezegd dat ze beter kan kiezen voor een advocaat. Een beetje het geval dat je denkt dat je een schilder nodig hebt, advies aan anderen vraagt en er vervolgens achterkomt dat je muur echt eerst een stucadoor nodig heeft.

zaterdag 13 april 2019 om 12:13
florence13 schreef: ↑13-04-2019 12:04dat had to ook, namelijk de mediator, nu wordt haar door iedereen gezegd dat ze beter kan kiezen voor een advocaat. Een beetje het geval dat je denkt dat je een schilder nodig hebt, advies aan anderen vraagt en er vervolgens achterkomt dat je muur echt eerst een stucadoor nodig heeft.
En dat is erg want? Ze komt advies vragen en krijgt dat. Wat is er mis met dat advies?
To zegt zelf dat ze hoopte op een andere weg maar dat hij niet wil en dat ze dus een advocaat gaat inschakelen als hij echt niet wil.
Beter dan die aantoonbare slechte adviezen als de Ex buitensluiten of halve huizen verkopen of hem wegpesten lijkt me. Of gaan zitten zuigen of ze wel genoeg heeft gedaan om de relatie te redden.
Snap echt niet waarom de adviocaat adviezen harde reacties zijn of waar die mensen dan massaal roepen dat TO dom is zoals eerder werd gezegd hierboven.
Echt bijna niemand zegt dat.

zaterdag 13 april 2019 om 12:23
Duh. Je bevindt je in een extreem vervelende positie TO. Jammer dat je het zo ver hebt laten komen. Maandag direct een advocaat bellen, als je dat nog niet hebt gedaan. Succes.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-04-2019 12:25
0.89% gewijzigd
zaterdag 13 april 2019 om 12:23
.JollyRider schreef: ↑13-04-2019 11:45Je hebt niet veel begrepen van dit topic. Maar ja, sommige dingen verbazen niet meer
Het is mij al duidelijk dat er hier maar één is op het forum die de wijsheid in pacht heeft.
Ik heb mijzelf van de week ook al zitten ergeren in een topic waar die persoon continue zat te drammen.
Ik denk dat ik er goed aan doe om die persoon maar op de blacklist te plaatsen.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 13 april 2019 om 12:26
Zou ik zeker doen. Zo zet ik mensen onder de negeer die echt uitsluitend domme reacties geven en beroerd lezen. Aanrader!Bitje93 schreef: ↑13-04-2019 12:23.
Het is mij al duidelijk dat er hier maar één is op het forum die de wijsheid in pacht heeft.
Ik heb mijzelf van de week ook al zitten ergeren in een topic waar die persoon continue zat te drammen.
Ik denk dat ik er goed aan doe om die persoon maar op de blacklist te plaatsen.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

zaterdag 13 april 2019 om 12:31
Jij mag wel wat aan je vreselijke denigrerende arrogante houding gaan doen hoor bah bah.JollyRider schreef: ↑13-04-2019 12:26Zou ik zeker doen. Zo zet ik mensen onder de negeer die echt uitsluitend domme reacties geven en beroerd lezen. Aanrader!
zaterdag 13 april 2019 om 12:32
Damn, ik was je vergeten! Dank voor de reminderDuchessMeganMarkle schreef: ↑13-04-2019 12:31Jij mag wel wat aan je vreselijke denigrerende arrogante houding gaan doen hoor bah bah.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 12:34
Doe ik meestal ook.JollyRider schreef: ↑13-04-2019 12:26Zou ik zeker doen. Zo zet ik mensen onder de negeer die echt uitsluitend domme reacties geven en beroerd lezen. Aanrader!
Alleen zo jammer dat anderen dan weer gaan citeren

Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zaterdag 13 april 2019 om 12:35
Ja, dat is jammer, maar het helpt toch al een stuk.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑13-04-2019 12:34Doe ik meestal ook.
Alleen zo jammer dat anderen dan weer gaan citeren![]()
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 12:39
dat is helemaal niet erg, ik vind het namelijk een goed adviesLucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 12:13En dat is erg want? Ze komt advies vragen en krijgt dat. Wat is er mis met dat advies?
To zegt zelf dat ze hoopte op een andere weg maar dat hij niet wil en dat ze dus een advocaat gaat inschakelen als hij echt niet wil.
Beter dan die aantoonbare slechte adviezen als de Ex buitensluiten of halve huizen verkopen of hem wegpesten lijkt me. Of gaan zitten zuigen of ze wel genoeg heeft gedaan om de relatie te redden.
Snap echt niet waarom de adviocaat adviezen harde reacties zijn of waar die mensen dan massaal roepen dat TO dom is zoals eerder werd gezegd hierboven.
Echt bijna niemand zegt dat.
(dat was net mijn punt, jij en ik zijn het eens, ik reageerde op iemand anders)
zaterdag 13 april 2019 om 12:46
TO, ik begrijp niet waarom je dit bij relaties hebt gepost. Je geeft aan dat de vader van je kinderen en jij een zakelijke afspraak hebben. Jullie wonen onder één dak, omdat de vader dat financieel praktischer vindt. Het huis is van jullie allebei.
Nu wil jij naar een mediator, relatietherapie, weet ik veel wat. Je doet alsof jullie nog een relatie hebben, maar uit jouw woorden begrijp ik dat hij al tijden niet meer vindt dat jullie die relatie hebben. Je wilt de zakelijke deal die jullie hebben wijzigen. Dan moet je met een zakelijk voorstel komen, op iets anders zal hij niet reageren. Het huis is niet meer van jou dan van hem. Als jij hem zegt dat jij er wilt blijven wonen, omdat hij het niet kan betalen, dan zal hem dat niets doen. Hij woont daar prima en vindt het prima dat jij er ook woont. JIJ bent degene die ineens niet meer met hem onder een dak wilt wonen.
Alternatief is dat je samen onder een dak blijft wonen zoals je al deed en verder allebei je eigen leven blijft leiden.
Nu wil jij naar een mediator, relatietherapie, weet ik veel wat. Je doet alsof jullie nog een relatie hebben, maar uit jouw woorden begrijp ik dat hij al tijden niet meer vindt dat jullie die relatie hebben. Je wilt de zakelijke deal die jullie hebben wijzigen. Dan moet je met een zakelijk voorstel komen, op iets anders zal hij niet reageren. Het huis is niet meer van jou dan van hem. Als jij hem zegt dat jij er wilt blijven wonen, omdat hij het niet kan betalen, dan zal hem dat niets doen. Hij woont daar prima en vindt het prima dat jij er ook woont. JIJ bent degene die ineens niet meer met hem onder een dak wilt wonen.
Alternatief is dat je samen onder een dak blijft wonen zoals je al deed en verder allebei je eigen leven blijft leiden.
zaterdag 13 april 2019 om 12:46
Dat is dus ook precies wat ik nu ga doen!JollyRider schreef: ↑13-04-2019 10:58Er is niet één winnende zet. Zonder veel te willen prijsgeven: mijn werk bestaat nu pakweg een jaar of tien voor een belangrijk deel uit oorlogen winnen, niet veldslagen. Stap 1 is niet de ene winnende zet maar de erkenning dat het oorlog is. Dan je veldslagen kiezen en die zo goed mogelijk doorstaan, liefst winnen.
En als je dat zelf niet kan: hulptroepen.
In geval van TO staat ze voorgesorteerd voor een glansrijke overwinning, maar ze is geen vechter, geen strateeg. Daar zijn advocaten voor.
Ik ga hem een ultimatum stellen om er samen uit te komen, tot eind van deze maand moeten er iig stappen zijn gezet.
Heeft hij op 1 mei nog geen centimeter bewogen, dan ga ik naar een advocaat!
En zijn bankpas trek ik per direct in.
Dit voelt zo veel beter al

zaterdag 13 april 2019 om 12:48
mooi dat je je beter voelt.Nummer987 schreef: ↑13-04-2019 12:46Dat is dus ook precies wat ik nu ga doen!
Ik ga hem een ultimatum stellen om er samen uit te komen, tot eind van deze maand moeten er iig stappen zijn gezet.
Heeft hij op 1 mei nog geen centimeter bewogen, dan ga ik naar een advocaat!
En zijn bankpas trek ik per direct in.
Dit voelt zo veel beter al![]()
Maandag naar een advocaat gaat nog beter voelen. Als hij slim is, zit hij maandag ook/wel bij een advocaat.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 12:48
zaterdag 13 april 2019 om 12:50
Je kan daar ook niet op terugkomen. Ik hoop oprecht voor je dat hij zo passief blijft als hij nu is.Nummer987 schreef: ↑13-04-2019 12:48En hij heeft officieel geen schuld aan mij. We hebben/hadden samen een huishouding waarvan we samen de kosten dragen, ook al betaal ik in de praktijk alles.
Dit heb ik so far prima gevonden, en daar ga ik niet op terug komen.
Maar nu is het over, en zal hij voor zichzelf moeten gaan zorgen.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 12:51
Nee, dat weet ik nu. Ik had hem gezegd dat we op dag/tijd X bij de hypotheker moesten zijn (op een dag dat hij vrij was) maar hij kwam niet opdagen. Dus toen ben ik alleen naar binnen gegaan en heb gemeld dat mijn man verhinderd was en dat ik een nieuwe afspraak zou maken.JollyRider schreef: ↑13-04-2019 10:44Je hebt geen overeenkomst nodig om met een hypotheekadviseur te praten
Die ga ik nu dus maken, maar dan voor mijzelf alleen!