Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?

13-04-2019 09:06 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.

De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2019 16:40
“ overdag leven we langs elkaar heen “

Eh....ja ? Wat is jouw ideale plaatje dan ?

Nooit overwogen samen te gaan sporten ? In het weekend samen eens uit eten te gaan ? Je mag je lat natuurlijk zo hoog leggen als je zelf wilt, maar in een gezin met drie opgroeiende - en sportende - kinderen is je tijd voor 89 % gevuld met hele basale, sleurderige, drukke, geestdodende dingen. Wat heb jij gedaan met die overblijvende 11% behalve dat jij gaat sporten? Waar bestond de tijd voor jullie als stel uit ?
Dit is allemaal al uitgebreid aan de orde gekomen he. TO's vriend heeft een hobby, daar wil hij zijn geld en vrije tijd aan besteden. Therapie wil hij niet, hij zegt ook niet meer echt van haar te houden maar het zo verder gemakkelijker te vinden. Dus wil zij uit elkaar. Lijkt me haar beslissing en daarnaast niet echt eentje die in een bevlieging is genomen. De vraag was: hoe kunnen we uit elkaar? Nou ja, met een advocaat dus. Niet door hier gekke praatjes te lezen dat haar man straks partneralimentatie kan eisen en in hun huis kan blijven wonen met de kinderen. Ze hebben niet eens een samenlevingscontract, dus hij kan dat hooguit als ie pijlsnel 5 dagen gaat werken. En daarnaast dan fulltime voor de kinderen zorgen.
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2019 16:40
“ overdag leven we langs elkaar heen “

Eh....ja ? Wat is jouw ideale plaatje dan ?

Nooit overwogen samen te gaan sporten ? In het weekend samen eens uit eten te gaan ? Je mag je lat natuurlijk zo hoog leggen als je zelf wilt, maar in een gezin met drie opgroeiende - en sportende - kinderen is je tijd voor 89 % gevuld met hele basale, sleurderige, drukke, geestdodende dingen. Wat heb jij gedaan met die overblijvende 11% behalve dat jij gaat sporten? Waar bestond de tijd voor jullie als stel uit ?
Denk je niet dat TO dit stadium al voorbij is? TO heeft haar keuze al bepaald, waarom heb je zo de drang om TO te overtuigen dat ze niet moet gaan scheiden? Dat jij dat niet zou doen, is aan jou. Maar het gaat hier over TO?
TO, hoe is de situatie nu? Ik verbaas me een beetje over hoe dit topic liep, want er kwamen weinig concrete adviezen op jouw vragen. Behalve dan: huur een advocaat in.

Heb je inmiddels een pad naar een oplossing gevonden?
:heart:
Heb je de kinderen al geïnformeerd? Verder zou je een mediator kunnen inschakelen die thuis langskomt. En als dat niet bestaat en je krijgt hem niet mee, dan kun je vast een ouderschapsplan in concept invullen en aan hem voorleggen.

Ik weet niet of het gebruikelijk is dat er een advocaat betrokken is bij niet-scheiden maar daar zou ik niet aan beginnen.

Hebben jullie een gezamenlijke rekening? Daar kun je dan alvast de helft van opnemen en er niets meer op laten storten en hem daarna vragen om te tekenen voor het splitsen.
Hoe is het nu TO,

Ik ben net nieuw op het forum en kwam deze post tegen.

Hopelijk is alles goed en zijn er al stappen ondernomen.
Ik hoop dat het goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven