Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
zaterdag 13 april 2019 om 17:41
Dit is volgens mij ook een gezondere houding dan je aan je gekwetste gevoelens blijven vastklampen.Pandax schreef: ↑13-04-2019 17:38Natuurlijk mag hij zijn mening uiten. Dat is handig, weet je meteen wat een onfatsoenlijk en onvoorkomend vlees je in de kuip hebt. Ik zou iemand zoeken met een prettiger vocabulaire en iemand wiens liefde niet afhangt van de vorm van je lichaam. Dat lijkt me stukken gezelliger.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Viva Amber hierin moet ik je ook wel gelijk geven hoor, maar eerlijk gezegd was het meer een constatering omdat ik al een tijd niet meer bewust naar deze foto heb gekeken. Maar er spreekt inderdaad uit mijn opmerking een hoop onzekerheid althans dat kan als zodanig worden opgevat, ook door hem.viva-amber schreef: ↑13-04-2019 17:35Hij geeft een compliment door te zeggen: mooie foto. Vervolgens haal jij jezelf naar beneden door ipv dank je wel te zeggen: toen was ik een stuk slanker.
Vervolgens zegt hij je moet ook niet dikker worden en het drama is compleet.
Zijn opmerking is onhandig maar de jouwe zegt ook wel veel over hoe jij over jezelf denkt. Daarom loopt een relatief kleine discussie ook zo uit de hand tot er geen normale communicatie meer mogelijk is.
Vroeger was ik ook mooier....dat geldt voor bijna iedereen ook voor je vriend.
Waar het mij omgaat is of mijn figuur en ons wat moeizame sexleven af en toe met elkaar samenhangt....ik hou er gewoon van als mensen het achterste van hun tong laten zien als ze iets zeggen waarvan ze weten dat dit een reactie gaat uitlokken en niet terugkruipt in een riedeltje zelfbeklag, zoals wat ben ik een lul, een sukkel, waarom zeg ik dit nou? Dat laatste is dus precies wat ik wil weten, het waarom?
Lucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 17:37Ik heb liever iemand die niet zo op uiterlijk gefocused is. En daarnaast een beter werkend EQ heeft dan een erwt.
Stond er al.
Dat is geen andere optie. Je vindt altijd iets van iemands uiterlijk, kan je heel hard roepen dat dat niet zo is, is toch zo.
.

zaterdag 13 april 2019 om 17:42
Dat is wel een optie. Gewoon iemand zoeken die normaal kan doen en alles wel leuk en gezellig is.Anoniem262821034 schreef: ↑13-04-2019 17:41Dat is geen andere optie. Je vindt altijd iets van iemands uiterlijk, kan je heel hard roepen dat dat niet zo is, is toch zo.

zaterdag 13 april 2019 om 17:43
Ten eerst hou ik niet van chips. Ten tweede wist hij 5 maanden geleden waarmee hij in bed kroop en als hem dat niet bevalt dan is hij ook vrij om te gaan, heb hem niet vastgeketend op bed. Dit is denk ik mijn 3e topic die ik open in 3 jaar tijd omdat ik in de war ben over wat er vandaag gebeurde. Juist omdat ik niet in het slachtoffertje wil kruipen.fbjewel schreef: ↑13-04-2019 17:29de woordkeuze is wat ongelukkig maar hij mag toch wel zijn mening uiten? Hij moet met jou in bed kruipen dus hij mag daar zeker wel wat van vinden. Dat het jou raakt wil zeggen dat het dus jouw mening is. Doe daar wat mee ipv een topic maken met misschien wel een zak chips erbij
Wat ik wel wil als iemand kritiek uit op mijn uiterlijk dat hij dat onderbouwd en niet zich achter tranen en zelfbeklag verschuilt.
zaterdag 13 april 2019 om 17:43
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:37Ik denk beiden.
Ik voelde mij net comfortabel bij hem omdat jij altijd zegt hij mooi hij mij vindt en dan ineens dit....het rijmt niet met elkaar.
En ik vind echt dat je iemand mag aanspreken als het uit de hand loopt, maar ik ben niet veranderd in die 5 maanden dus daarom vind ik het raar en plotseling.
Jawel, hij zegt dat hij niet wil dat je verandert. Hij vind je nu dus goed! Ik denk echt dat je van een mug een olifant maakt.
.
zaterdag 13 april 2019 om 17:45
Hij zei niet dat ie niet meer van haar zou houden als ze dikker zou worden, hij zei dat hij haar dan niet meer aantrekkelijk zou vinden.Pandax schreef: ↑13-04-2019 17:38Natuurlijk mag hij zijn mening uiten. Dat is handig, weet je meteen wat een onfatsoenlijk en onvoorkomend vlees je in de kuip hebt. Ik zou iemand zoeken met een prettiger vocabulaire en iemand wiens liefde niet afhangt van de vorm van je lichaam. Dat lijkt me stukken gezelliger.
Nou had ie als man natuurlijk beter moeten weten dan ooit te beginnen over het gewicht van zijn vriendin, maar als hij dik niet aantrekkelijk vindt, dan kan dat maar duidelijk zijn toch?
Beter dan volgend jaar een topic met de vraag waarom haar vriend toch geen seks meer met haar wil..
zaterdag 13 april 2019 om 17:46
Een goed lijf met een klein buikje, ik vind hem prachtig.
zaterdag 13 april 2019 om 17:47
Maar als ik nu dik was, als ik nu overgewicht had...denk eerder dat het een kwestie van smaak is, waar je opvalt en hij schijnbaar op zeer slanke vrouwen.julius schreef: ↑13-04-2019 17:45Hij zei niet dat ie niet meer van haar zou houden als ze dikker zou worden, hij zei dat hij haar dan niet meer aantrekkelijk zou vinden.
Nou had ie als man natuurlijk beter moeten weten dan ooit te beginnen over het gewicht van zijn vriendin, maar als hij dik niet aantrekkelijk vindt, dan kan dat maar duidelijk zijn toch?
Beter dan volgend jaar een topic met de vraag waarom haar vriend toch geen seks meer met haar wil..

zaterdag 13 april 2019 om 17:48
Ach, het is nu al problematisch zegt TO. Wat moet je er dan nog mee. Seks is niet zo fantastisch en echt leuk/slim/lief is hij ook al niet.julius schreef: ↑13-04-2019 17:45Hij zei niet dat ie niet meer van haar zou houden als ze dikker zou worden, hij zei dat hij haar dan niet meer aantrekkelijk zou vinden.
zaterdag 13 april 2019 om 17:53
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:47Maar als ik nu dik was, als ik nu overgewicht had...denk eerder dat het een kwestie van smaak is, waar je opvalt en hij schijnbaar op zeer slanke vrouwen.
Als hij alleen op zeer slanke vrouwen viel waren jullie nu toch niet samen?
.
zaterdag 13 april 2019 om 17:54
Dat is niet beter.
Precies, dan heeft zij de gelegenheid iemand te vinden voor wie dat soort dingen niet doorslaggevend zijn in een liefdesrelatie.
Werkelijk, alsof dit de opties zijn. Er zijn ook relaties waarin uiterlijk simpelweg geen relevante rol speelt. Waarin liefde en aantrekkingskracht worden bepaald door elkaars persoonlijkheid en intellect, in plaats van iemand gewicht of cup- en snikkelmaat. Het is prima als dit voor jou en voor de huidige scharrel van TO wèl bepalende factoren zijn voor een prettige relatie, het is ook meer dan prima om een relatie op basis van andere factoren te verkiezen. En hoe eerder je er achter bent of je prioriteiten overeenkomen, hoe minder gedoe. Vijf maanden is een prima moment.
zaterdag 13 april 2019 om 17:56
Hij is op jou gevallen en je bent sindsdien niet dikker geworden.Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:47Maar als ik nu dik was, als ik nu overgewicht had...denk eerder dat het een kwestie van smaak is, waar je opvalt en hij schijnbaar op zeer slanke vrouwen.
Je moet alleen niet dikker worden aangezien ie je dan niet meer aantrekkelijk vindt.
Dikker worden is overigens sowieso nooit echt een goed idee hoor, tenzij je ondergewicht hebt.
zaterdag 13 april 2019 om 17:57
Je maakt het drama wel heel groot...waarschijnlijk zat je al niet zo goed in je vel toen je vriend die opmerking maakte. Beter een luchtbed dan een spijkerbed...
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:58
14.59% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 april 2019 om 17:57
Hier ben ik het helemaal mee eens.Het-groepje schreef: ↑13-04-2019 17:25Ik zou hier na 5 maanden geen zin meer in hebben.
- woordkeuze
- eerste boodschap namelijk hij denkt dat hij in de positie zit even een soort menukaart van wat hij wel of niet aantrekkelijk vindt op te noemen. Na 5 maanden niet ok. Helemaal al niet op jullie leeftijd, onvolwassen en ben erg benieuwd of hij zichzelf dat soort zaken ook oplegt
- eerst het in je gezicht en je aankijkend herhalen en dan schijterig eromheen draaien.
Zou er in combi met de rest van wat je vertelt geen zin in hebben en hij zou weg mogen blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 13 april 2019 om 17:58
Dit is dus precies wat ik ook vind, en als 50plussers had ik niet verwacht tegen dit soort uiterlijke onzin aan te lopen. En 5 maanden is inderdaad een prima evaluatie moment of ik wel verder wil met deze man. Want ik ben niet bang om alleen te zijn, heb een prima leven verder en toen ik mijn vriend tegenkwam en leerde kennen vulde hij echt iets aan in mijn leven en omgekeerd. Nu gaat het ineens over uiterlijkheden. Wordt daar gewoon pisnijdig van.Pandax schreef: ↑13-04-2019 17:54Dat is niet beter.
Precies, dan heeft zij de gelegenheid iemand te vinden voor wie dat soort dingen niet doorslaggevend zijn in een liefdesrelatie.
Werkelijk, alsof dit de opties zijn. Er zijn ook relaties waarin uiterlijk simpelweg geen relevante rol speelt. Waarin liefde en aantrekkingskracht worden bepaald door elkaars persoonlijkheid en intellect, in plaats van iemand gewicht of cup- en snikkelmaat. Het is prima als dit voor jou en voor de huidige scharrel van TO wèl bepalende factoren zijn voor een prettige relatie, het is ook meer dan prima om een relatie op basis van andere factoren te verkiezen. En hoe eerder je er achter bent of je prioriteiten overeenkomen, hoe minder gedoe. Vijf maanden is een prima moment.
zaterdag 13 april 2019 om 18:00
De kern is dat hij liever niet wil dat jij dikker wordt. Daar mag je van alles van vinden maar iets zegt dat je al in de knoop zat met je zelfbeeld voordat hij deze opmerking maakte. Anders blies je dit niet zo op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 april 2019 om 18:00
Ik ervaar een hoop stress in mijn leven op het moment, verhuizing, puber etc etc.. maar zit voor de rest goed in mijn vel. Maar ik begrijp wat je schrijft, misschien moet ik ook even bij mezelf gaan graven waarom mij dit zo raakt.viva-amber schreef: ↑13-04-2019 17:57Je maakt het drama wel heel groot...waarschijnlijk zat je al niet zo goed in je vel toen je vriend die opmerking maakte. Beter een luchtbed dan een spijkerbed...

zaterdag 13 april 2019 om 18:02
Je kan ook zonder slecht in je vel te zitten dit soort gedrag gewoon een afknapper vinden.viva-amber schreef: ↑13-04-2019 18:00De kern is dat hij liever niet wil dat jij dikker wordt. Daar mag je van alles van vinden maar iets zegt dat je al in de knoop zat met je zelfbeeld voordat hij deze opmerking maakte. Anders blies je dit niet zo op.

zaterdag 13 april 2019 om 18:02
De seks trekt op niks en blijkbaar vindt hij je ook al nauwelijks aantrekkelijk (en al helemaal niet als je straks 2 kilo zou bijkomen).Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 18:00Ik ervaar een hoop stress in mijn leven op het moment, verhuizing, puber etc etc.. maar zit voor de rest goed in mijn vel. Maar ik begrijp wat je schrijft, misschien moet ik ook even bij mezelf gaan graven waarom mij dit zo raakt.
En jullie hadden net nog een gesprek gehad over die seks, maar daarin vond hij het niet de moeite écht te zeggen waar het probleem ligt voor hem.
En ineens floept het er dus wel uit.
zaterdag 13 april 2019 om 18:04
Echt? In bed zit ie met z'n gedachten ergens anders, nu maakt ie ook nog eens zo'n lompe opmerking, zegt dat ie dat meent, gaat vervolgens iets murmelen over een ex en dat ie het toch weer niet meent als ie wordt aangesproken en dan ligt het aan het zelfbeeld van TO?viva-amber schreef: ↑13-04-2019 18:00De kern is dat hij liever niet wil dat jij dikker wordt. Daar mag je van alles van vinden maar iets zegt dat je al in de knoop zat met je zelfbeeld voordat hij deze opmerking maakte. Anders blies je dit niet zo op.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 13 april 2019 om 18:06
Het uiterlijk van hun partner is voor veel mensen wel belangrijk.
Uiteraard vallen de meeste mensen alleen op het karakter en persoonlijkheid. De vriend van to is nou net die ene uitzondering, een man die het vervelend zou vinden als zijn vriendin dikker zou worden.Werkelijk, alsof dit de opties zijn. Er zijn ook relaties waarin uiterlijk simpelweg geen relevante rol speelt. Waarin liefde en aantrekkingskracht worden bepaald door elkaars persoonlijkheid en intellect, in plaats van iemand gewicht of cup- en snikkelmaat. Het is prima als dit voor jou en voor de huidige scharrel van TO wèl bepalende factoren zijn voor een prettige relatie, het is ook meer dan prima om een relatie op basis van andere factoren te verkiezen. En hoe eerder je er achter bent of je prioriteiten overeenkomen, hoe minder gedoe. Vijf maanden is een prima moment.
Dikke pech inderdaad. Dumpen dan maar.
zaterdag 13 april 2019 om 18:10
Je hoeft niet te graven hoor, je mag dit ook gewoon een afknapper vinden.Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 18:00Ik ervaar een hoop stress in mijn leven op het moment, verhuizing, puber etc etc.. maar zit voor de rest goed in mijn vel. Maar ik begrijp wat je schrijft, misschien moet ik ook even bij mezelf gaan graven waarom mij dit zo raakt.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 13 april 2019 om 18:11
Lucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 18:02Je kan ook zonder slecht in je vel te zitten dit soort gedrag gewoon een afknapper vinden.

Life is short. Eat dessert first.