Ex
dinsdag 16 april 2019 om 04:29
Hoi.
Enkele maanden terug heb ik mijn relatie van 4 jaar beëindigd om vele redenen die er niet toe doen in dit verhaal. Tijdens deze relatie ben ik depressief geweest, hier ook voor behandeld. Ex heeft mij enorm gesteund hierin. Tijdens, maar ook na, merkte ik dat ik weinig tot geen zin had meer in seks. Dit kon hij (begrijpelijk) maar moeilijk verkroppen - al probeerde hij dit wel. Op een gegeven moment merkte ik dat het beter ging wanneer ik wat dronk (geremdheid eraf). Dit merkte hij ook, dus probeerde hij me geregeld over te halen om meer te drinken. Omdat ik hem niet constant teleur wilde stellen ging ik hier soms in mee. De seks ging dan beter. Helaas waren er ook ontelbare momenten waarop het niet ging. Op een gegeven moment begon ik iets vreemd te merken: pijnlijk gevoel in de ochtend op plekken waar dit nogal vreemd was (geslachtsdelen), of mijn pyjama die half langs mijn benen zat.
Ik had een vermoeden en dit bleek te kloppen; nadat ik een keer gedaan heb alsof ik sliep betrapte ik hem erop op het punt te staan seks te hebben met mij terwijl hij er vanuit ging dat ik sliep. Ik heb besloten hier niets mee te doen (aangifte etc.). Los van de nasleep en bespreking hiervan met hem merk ik sinds een tijdje dat ik hier last van heb. Ik slaap wat slechter ‘s nachts en ik ben bang dat ik in een eventuele volgende relatie hier tegenaan ga lopen.
Wat zouden jullie mij adviseren..?
Enkele maanden terug heb ik mijn relatie van 4 jaar beëindigd om vele redenen die er niet toe doen in dit verhaal. Tijdens deze relatie ben ik depressief geweest, hier ook voor behandeld. Ex heeft mij enorm gesteund hierin. Tijdens, maar ook na, merkte ik dat ik weinig tot geen zin had meer in seks. Dit kon hij (begrijpelijk) maar moeilijk verkroppen - al probeerde hij dit wel. Op een gegeven moment merkte ik dat het beter ging wanneer ik wat dronk (geremdheid eraf). Dit merkte hij ook, dus probeerde hij me geregeld over te halen om meer te drinken. Omdat ik hem niet constant teleur wilde stellen ging ik hier soms in mee. De seks ging dan beter. Helaas waren er ook ontelbare momenten waarop het niet ging. Op een gegeven moment begon ik iets vreemd te merken: pijnlijk gevoel in de ochtend op plekken waar dit nogal vreemd was (geslachtsdelen), of mijn pyjama die half langs mijn benen zat.
Ik had een vermoeden en dit bleek te kloppen; nadat ik een keer gedaan heb alsof ik sliep betrapte ik hem erop op het punt te staan seks te hebben met mij terwijl hij er vanuit ging dat ik sliep. Ik heb besloten hier niets mee te doen (aangifte etc.). Los van de nasleep en bespreking hiervan met hem merk ik sinds een tijdje dat ik hier last van heb. Ik slaap wat slechter ‘s nachts en ik ben bang dat ik in een eventuele volgende relatie hier tegenaan ga lopen.
Wat zouden jullie mij adviseren..?
dinsdag 16 april 2019 om 08:38
Momenteel niet. Wel van plan om een afspraak te maken bij de huisarts.
dinsdag 16 april 2019 om 08:45
Bedankt voor het meedenken. Ik zie aan de ene kant inderdaad ook in dat hij fout zat. En aan de andere kant geef ik mezelf de schuld nog, omdat we door mijn depressie nauwelijks seks hadden. Ik ga hier sowieso wel hulp voor zoeken, vooral vanwege het vele nadenken erover en het slechte slapen. Ik vind het alleen zo vreemd dat het vooral nu lijkt op te spelen, terwijl de relatie al een tijdje voorbij is.viva-amber schreef: ↑16-04-2019 08:36Ik zou hier psychologische hulp bij zoeken. Vooral omdat je nachtmerries hebt en omdat je jezelf de schuld geeft.
Hij had niet het beste met je voor. alcohol is een downer en slecht voor mensen met depressie. Hij heeft je niet geholpen met zijn gedrag. Daarnaast waren er zoveel andere oplossingen. Een affaire, betaalde seks of het uitmaken.
Hij is niet goed voor jou geweest.
dinsdag 16 april 2019 om 09:07
Maar praat wel met slachtofferhulp! Je bent slachtoffer van een misdrijf. Aangifte kan je helpen en het kan je schaden. Bij slachtofferhulp hebben ze daar verstand van (ik iig niet)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Schaamte is normaal, niet raar, maar wel volmaakt onterecht.Laurieeeh schreef: ↑16-04-2019 08:34Een aantal keren in de weekenden. Ik dronk niet vast elke dag. En dat waren juist de momenten dat ik wakker werd met die pijn en ik heb hem juist op een moment betrapt dat ik niet dronk en deed alsof ik sliep. Ik moet wel zeggen dat ik van nature een vaste slaper ben. Ook ik vind het echt heel vreemd en schaam me er zelfs een beetje voor.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 16 april 2019 om 09:41
Sommige mannen zien vrouwen vooral als spelbrekers waar het seks betreft. Als die vrouwen niet zo vervelend deden dan konden zij altijd hun behoefte kwijt maar ja, zij hebben nu eenmaal de sleutel en daarmee de macht. Dus eerst wordt de trucenla opengetrokken om goedschiks toegang te krijgen en lukt dat onvoldoende dan proberen ze je te slim af te zijn. Als dat lukt geeft het hun ego een opkikker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 16 april 2019 om 09:47
aan de andere kant, als seks zo belangrijk is, hoeveel moeite is het (voor een gezond mens) om elkaar tegemoet te komen? en gewoon seks te hebben? Trukenla blijft dicht, al de trukendoos geregeld opengaatretrostar schreef: ↑16-04-2019 09:41Sommige mannen zien vrouwen vooral als spelbrekers waar het seks betreft. Als die vrouwen niet zo vervelend deden dan konden zij altijd hun behoefte kwijt maar ja, zij hebben nu eenmaal de sleutel en daarmee de macht. Dus eerst wordt de trucenla opengetrokken om goedschiks toegang te krijgen en lukt dat onvoldoende dan proberen ze je te slim af te zijn. Als dat lukt geeft het hun ego een opkikker.
dinsdag 16 april 2019 om 09:51
Mijn vermoeden is dat ze onbewust al vermoedde hoe hij in elkaar zat en dat ze - ook weer onbewust - daardoor ontzettend weinig zin meer in hem had.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 16 april 2019 om 09:59
Laurieeeh schreef: ↑16-04-2019 08:45Bedankt voor het meedenken. Ik zie aan de ene kant inderdaad ook in dat hij fout zat. En aan de andere kant geef ik mezelf de schuld nog, omdat we door mijn depressie nauwelijks seks hadden. Ik ga hier sowieso wel hulp voor zoeken, vooral vanwege het vele nadenken erover en het slechte slapen. Ik vind het alleen zo vreemd dat het vooral nu lijkt op te spelen, terwijl de relatie al een tijdje voorbij is.
Ik heb hier in mijn vorige relatie ook mee te maken gehad en vind het niet zo vreemd dat het nu gaat opspelen. Er is nu ruimte voor omdat je nu veilig bent. Het schuldgevoel herken ik ook, het was immers mijn schuld dat we amper seks hadden en ik liep ook best wel tegen veel onbegrip op wanneer ik met iemand sprak over mijn gebrek aan libido want ex-partner had natuurlijk wel behoeften. Veel mensen vinden dat er binnen een relatie seks er bij hoort en dat je maar zin moet maken, dat maakte ook dat ik er niet over durfde te praten en zelfs in de eerste instantie zelf niet eens zag wat er fout was aan het gedrag van ex-partner. Nog steeds praat ik er niet over, we hebben ook een kind samen en ik zou niet willen dat die er ooit achter komt wat er zich heeft afgespeeld. Mijn vriend weet het wel, hij snijdt het onderwerp ook weleens aan, maar er over praten lukt me niet echt.
dinsdag 16 april 2019 om 10:01
Door dit soort reacties sla ik altijd dicht. Alsof je weigert ergens moeite voor te doen.
dinsdag 16 april 2019 om 17:32
Je vraag was wat we zouden adviseren. Wat mij betreft nu eerst voor jezelf zorgen. Het lijkt me goed om om hulp te vragen evt via huisarts. Er is een duidelijke aanleiding en daar kun je mee aan de slag.
Je angst qua daten/relatie; ik zou het bespreekbaar maken. Hoeft niet zwaar of dramatisch maar je kunt wel aangeven dat je in het verleden vervelende ervaring hebt gehad en dat je geen seks wil als je slaapt. Voor mensen die moeite hebben met “consent” is er een fenomenaal filmpje dat het superduidelijk uitlegt:
https://youtu.be/pZwvrxVavnQ
Simpel zat.
Je angst qua daten/relatie; ik zou het bespreekbaar maken. Hoeft niet zwaar of dramatisch maar je kunt wel aangeven dat je in het verleden vervelende ervaring hebt gehad en dat je geen seks wil als je slaapt. Voor mensen die moeite hebben met “consent” is er een fenomenaal filmpje dat het superduidelijk uitlegt:
https://youtu.be/pZwvrxVavnQ
Simpel zat.
dinsdag 16 april 2019 om 17:39
Als je de kans hebt, (en indien niet, zorg dat je die creeert), bespreek dit in therapie. Want onbewust heb je dit toch meegekregen en dit kan zich best gaan uitten bij een volgende relatie.
Beter nu meteen verwerken en er klaar voor zijn dat je slaap problemen kan krijgen wanneer er een nieuwe partner naast jou slaapt.
Beter nu meteen verwerken en er klaar voor zijn dat je slaap problemen kan krijgen wanneer er een nieuwe partner naast jou slaapt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 16 april 2019 om 17:45
viva-amber schreef: ↑16-04-2019 08:36Ik zou hier psychologische hulp bij zoeken. Vooral omdat je nachtmerries hebt en omdat je jezelf de schuld geeft.
Hij had niet het beste met je voor. alcohol is een downer en slecht voor mensen met depressie. Hij heeft je niet geholpen met zijn gedrag. Daarnaast waren er zoveel andere oplossingen. Een affaire, betaalde seks of het uitmaken.
Hij is niet goed voor jou geweest.
Hier ben ik het mee eens. Ik zou een therapeut zoeken die ervaring heeft met EMDR. Zo kun je de gebeurtenissen verwerken die jouw vertrouwen hebben beschadigd, zodat je hier in een volgende relatie minder tegen aan zult lopen. Ook is het bijzonder werkzaam tegen nachtmerries.
Erg dat dit je moest overkomen TO. Ik wens je veel sterkte.
dinsdag 16 april 2019 om 19:49
Of heeft hij iets in je drankje gedaan?Laurieeeh schreef: ↑16-04-2019 08:34Een aantal keren in de weekenden. Ik dronk niet vast elke dag. En dat waren juist de momenten dat ik wakker werd met die pijn en ik heb hem juist op een moment betrapt dat ik niet dronk en deed alsof ik sliep. Ik moet wel zeggen dat ik van nature een vaste slaper ben. Ook ik vind het echt heel vreemd en schaam me er zelfs een beetje voor.