Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?

dinsdag 16 april 2019 om 09:48
Ja precies. Of "lust ik niet". En dan heb je nog mensen die ook daar geen genoegen mee nemen.

dinsdag 16 april 2019 om 09:49
Hij is bang dat ze op hem gaat zitten?shift.delete schreef: ↑16-04-2019 09:41Misschien voelt de man zich een beetje geïntimideerd, kan ook.
dinsdag 16 april 2019 om 09:49
Als dat de reden is, kun je dat zeggen. Als een andere reden de reden is, kun je dat ook zeggen. Tenzij dat gezeik oplevert, dan kun je inderdaad beter zeggen dat je geen trek hebt.

dinsdag 16 april 2019 om 09:52
Echt waar ? Die pakken dan een trechter , stoppen die in je keel en douwen daar een gebakje door heen ? Die gaan huilen als je geen gebakje eet ? Die gaan voor je Googlen hoe gezond een gebakje is ?shift.delete schreef: ↑16-04-2019 09:48Ja precies. Of "lust ik niet". En dan heb je nog mensen die ook daar geen genoegen mee nemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 16 april 2019 om 09:54
blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 09:52Echt waar ? Die pakken dan een trechter , stoppen die in je keel en douwen daar een gebakje door heen ? Die gaan huilen als je geen gebakje eet ? Die gaan voor je Googlen hoe gezond een gebakje is ?
'Geen genoegen nemen' betekent niet automatisch dat ze fysiek worden, het kan ook betekenen dat ze het onderwerp niet laten rusten. Dat laatste lijkt me hier een logischere interpretatie eigenlijk.
dinsdag 16 april 2019 om 09:55
Ik snap niet zo goed waarom je te pas en te onpas je hele hebben en houwen zou moeten delen. “ nee, dank je, ik wil geen ...ik ben namelijk enorm aan de spuitpoep “ / “ nee, dank je, ik vind het heerlijk hoor, maar ik kan al vier dagen niet schijten en nu heb ik hele trossen aambeien aan mijn arie hangen door het persen “ / “ nee, dank je, ik kom al een kilo aan als ik er alleen naar kijk “ .
dinsdag 16 april 2019 om 09:57
Door een “ verklaring “ te geven laat je zelf het onderwerp niet rusten.
Dan gaan mensen dingen zeggen als “ wil je dan een halve, je bent toch helemaal niet dik, de dochter van de buurvrouw van mijn ome Henk zijn slager die.... “ .

dinsdag 16 april 2019 om 09:58
Ja echt waar en bijvoorbeeld. Het is uiteraard aan de brenger van het 'slechte nieuws', hoe hiermee om te springen.blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 09:52Echt waar ? Die pakken dan een trechter , stoppen die in je keel en douwen daar een gebakje door heen ? Die gaan huilen als je geen gebakje eet ? Die gaan voor je Googlen hoe gezond een gebakje is ?

dinsdag 16 april 2019 om 09:59
Geen trek hebben is eveneens een verklaring.blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 09:57Door een “ verklaring “ te geven laat je zelf het onderwerp niet rusten.
Dan gaan mensen dingen zeggen als “ wil je dan een halve, je bent toch helemaal niet dik, de dochter van de buurvrouw van mijn ome Henk zijn slager die.... “ .
dinsdag 16 april 2019 om 10:03
Klopt. “ nee, dank je “ is genoeg. Wil je perse nog iets zeggen dan ben je meestal wel klaar als je “ geen trek “ zegt. Al het andere vind ik nogal aandachtvragend en eigengeilerij ( zeg even dat ik het makkelijk kan hebben ) .
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 09:57Door een “ verklaring “ te geven laat je zelf het onderwerp niet rusten.
Precies, daarom zeg ik doorgaans dat ik geen taart lust. Mensen vragen namelijk nagenoeg àltijd om een verklaring als je iets zoets afslaat en dan is liegen de beste optie. Want het is niet zo dat ik geen taart lust, ik vind echt lekkere taart wel lekker, maar de meeste taart is te zoet en slijmerig, en dat vind ik gewoon zonde van de ruimte in mijn maag en zonde van mijn lijf. Maar dat zijn geen verklaringen waar de meeste mensen erg gelukkig van worden - want ik ben dun en de waarheid lokt onherroepelijk discussie uit. Dus ik lieg probleemloos. Maar er zijn ook mensen die een probleem hebben met sociaal liegen, of die nog niet zo goed door hebben dat liegen in dit soort situaties de beste oplossing is. Die mensen krijgen dus gedoe. Niet omdat ze eigengeilerig of aandachtvragerig zijn, maar omdat liegen nog niet in ze opgekomen was.
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Ik geef nooit een verklaring. Heb niet altijd zin in taart, en als er echt naar gevraagd wordt geef ik dat als antwoord. Maar ik krijg zelden vragen als ik een gebakje afsla.blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 09:57Door een “ verklaring “ te geven laat je zelf het onderwerp niet rusten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

dinsdag 16 april 2019 om 11:01
Ahh ik snap je inderdaad.blijfgewoonbianca schreef: ↑16-04-2019 10:03Klopt. “ nee, dank je “ is genoeg. Wil je perse nog iets zeggen dan ben je meestal wel klaar als je “ geen trek “ zegt. Al het andere vind ik nogal aandachtvragend en eigengeilerij ( zeg even dat ik het makkelijk kan hebben ) .

dinsdag 16 april 2019 om 11:08
YepPandax schreef: ↑16-04-2019 10:07.. er zijn ook mensen die een probleem hebben met sociaal liegen, of die nog niet zo goed door hebben dat liegen in dit soort situaties de beste oplossing is. Die mensen krijgen dus gedoe. Niet omdat ze eigengeilerig of aandachtvragerig zijn, maar omdat liegen nog niet in ze opgekomen was.

woensdag 17 april 2019 om 12:31
We hebben elkaar gesproken en hij begrijpt wat zijn opmerking teweeg heeft gebracht. Kwam gisteren thuis en er was een enorme bos rozen bezorgd, ook zag ik dat hij zijn beloften had gehouden en een aantal zaken heeft afgemaakt in mijn nieuwe huis.
Hij vertelde dat hij de opmerking maakte na aanleiding van mijn opmerking over mezelf dat ik er slanker uitzag op de foto. Dat hij eigenlijk wilde zeggen je bent goed zo, en dat ik niet aan moet komen omdat hij denkt dat ik daar zelf ongelukkig door word.
Ben het allemaal aan het laten bezinken. en dan kijk ik wel verder. Ik ben wat onverschillig op het moment omdat andere zaken mijn aandacht opeisen. Ben aan het verhuizen en heb ook stress om mijn puberzoon dus beter dat ik dit eerst het hoofd bied. Hij zal geduld moeten hebben.
woensdag 17 april 2019 om 12:51
Het lijkt erop dat hij zijn fout wilt herstellen. Dat is in ieder geval al positief. Succes met verhuizen.Sjaantje37 schreef: ↑17-04-2019 12:31We hebben elkaar gesproken en hij begrijpt wat zijn opmerking teweeg heeft gebracht. Kwam gisteren thuis en er was een enorme bos rozen bezorgd, ook zag ik dat hij zijn beloften had gehouden en een aantal zaken heeft afgemaakt in mijn nieuwe huis.
Hij vertelde dat hij de opmerking maakte na aanleiding van mijn opmerking over mezelf dat ik er slanker uitzag op de foto. Dat hij eigenlijk wilde zeggen je bent goed zo, en dat ik niet aan moet komen omdat hij denkt dat ik daar zelf ongelukkig door word.
Ben het allemaal aan het laten bezinken. en dan kijk ik wel verder. Ik ben wat onverschillig op het moment omdat andere zaken mijn aandacht opeisen. Ben aan het verhuizen en heb ook stress om mijn puberzoon dus beter dat ik dit eerst het hoofd bied. Hij zal geduld moeten hebben.
woensdag 17 april 2019 om 15:41
Hahaha creatief bedachtSjaantje37 schreef: ↑17-04-2019 12:31We hebben elkaar gesproken en hij begrijpt wat zijn opmerking teweeg heeft gebracht. Kwam gisteren thuis en er was een enorme bos rozen bezorgd, ook zag ik dat hij zijn beloften had gehouden en een aantal zaken heeft afgemaakt in mijn nieuwe huis.

woensdag 17 april 2019 om 16:33
Inderdaad, wie gelooft nu zoiets?
woensdag 17 april 2019 om 16:46
Zo creatief vind ik het niet en zeer ongeloofwaardig.
woensdag 17 april 2019 om 17:02
Lastig lijkt me dit. Hij doet van alles om het goed te maken en zal echt wel om je geven. Verder is het ook vast een prima vent. Alleen, iets wat gezegd is, is gezegd. Dit valt eigenlijk niet recht te lullen. Eerlijkst zou nog zijn als ie zou zeggen: " zo vind ik het goed, maar ik zou het minder mooi vinden als je in gewicht zou aankomen, en dat rolde nogal rottig mn waffel uit." Dat zou ik echt honderd keer beter trekken dan een slappe poging om er iets van te maken dat dan zogenaamd lief bedoeld was ofzo, terwijl het dat overduidelijk niet was
woensdag 17 april 2019 om 17:20
Ik vind precies hetzelfde daarbij ga ik door een stressvolle periode waarin ik dit soort bullshit echt niet kan gebruiken. Ik weet het gewoon even niet daarom neem ik afstand. Wil mezelf weer horen denken.Honingdropje2 schreef: ↑17-04-2019 17:02Lastig lijkt me dit. Hij doet van alles om het goed te maken en zal echt wel om je geven. Verder is het ook vast een prima vent. Alleen, iets wat gezegd is, is gezegd. Dit valt eigenlijk niet recht te lullen. Eerlijkst zou nog zijn als ie zou zeggen: " zo vind ik het goed, maar ik zou het minder mooi vinden als je in gewicht zou aankomen, en dat rolde nogal rottig mn waffel uit." Dat zou ik echt honderd keer beter trekken dan een slappe poging om er iets van te maken dat dan zogenaamd lief bedoeld was ofzo, terwijl het dat overduidelijk niet was