Je moet niet vetter worden

13-04-2019 16:49 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.

We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!

Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.

Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.

Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
HKr schreef:
15-04-2019 16:37
Sorry hoor, maar ik vind je niet klinken als iemand die zichzelf mooi vindt. Wel als een erg onzeker iemand die continu bevestiging verlangt en over de zeik is als de relatie wat zegt wat het in twijfel trekt. Geen waardeoordeel hoor, gewoon mijn observatie.
Ik wil niet continue bevestiging maar ook niet afgezeken worden door mijn partner over iets wat niet eens waar is. Ik kan heel goed tegen kritiek dat heb ik door de jaren heen echt geleerd, ook als zangeres. Heb echt bakken kritiek over mij heen gekregen en toch bleef ik in mijn talent geloven.

Maar ik laat mij geen schoonheids ideaal opleggen door een vent die misschien van een maat 36 houdt want die heb ik niet. Dat wist hij een 5 maanden geleden ook al. Ben niet veranderd in tussentijd, ja misschien wat afgevallen omdat ik in een verhuizing zit.

Het meest jammer vind ik eraan dat hij het niet eens kan onderbouwen waarom hij het zei, het floepte eruit....tuuuuuuurlijkkkk
Sjaantje37 schreef:
15-04-2019 15:06
Dat merk ik nu dus ook. Vannacht droomde ik dat ik niet door een toegangspoortje van een festival paste. Echt zo maf. Ik denk dat ik gewoon gelijk heb met wat ik al een tijdje voel, dat ik niet echt zijn type ben maar dat hij toch settelt met mij om niet langer alleen te zijn, om een relatie te hebben.
In een onbewaakt moment zoals afgelopen zaterdag floepte hij eruit hoe hij echt over mij denkt.
Volgens mij schiet je nu enórm in je onzekerheid en sla je daarom een beetje door.
menta schreef:
15-04-2019 18:52
Volgens mij schiet je nu enórm in je onzekerheid en sla je daarom een beetje door.
Misschien, maar ik laat niet meer zo tegen mij praten door een man. Als iemand kritiek op mijn uiterlijk heeft had hij dat ook op een andere manier kunnen uiten.
Een lul op pootjes
Sjaantje37 schreef:
15-04-2019 19:15
Misschien, maar ik laat niet meer zo tegen mij praten door een man. Als iemand kritiek op mijn uiterlijk heeft had hij dat ook op een andere manier kunnen uiten.

Of gewoon niet, natuurlijk. Ik vind in het algemeen dat mensen hun oordeel over het lichaam van een ander gewoon voor zich zouden moeten houden.

Het klinkt alsof het lastig gaat worden, TO.
menta schreef:
15-04-2019 18:52

Je zoekt de oorzaak in de inhoud van de boodschap, terwijl de boodschap zelf de oorzaak was. Het is teleurstellend om te ontdekken dat iemand die je hoog had zitten platvloers en onfatsoenlijk blijkt.
Pandax schreef:
15-04-2019 19:47
Je zoekt de oorzaak in de inhoud van de boodschap, terwijl de boodschap zelf de oorzaak was. Het is teleurstellend om te ontdekken dat iemand die je hoog had zitten platvloers en onfatsoenlijk blijkt.
Dank je wel dit is inderdaad de teleurstelling.
Pandax schreef:
15-04-2019 19:42
Of gewoon niet, natuurlijk. Ik vind in het algemeen dat mensen hun oordeel over het lichaam van een ander gewoon voor zich zouden moeten houden.

Het klinkt alsof het lastig gaat worden, TO.
Klopt want ik merk dat er iets is veranderd in mijn gevoel naar hem.
Je voelt je beledigt. En terecht. Laat hem maar met een doos bonbons zijn excuses aanbieden, dan zou ik er pas weer wat vertrouwen in krijgen dat hij het niet zo hard bedoelde en verder kijken. Tot die tijd, doei doei.
Sjaantje37 schreef:
15-04-2019 15:09
Waarom ben jij altijd zo hatelijk?

Een vent die bij een vrouw is die hij eigenlijk gewoon vet vindt maar daar bij blijft omdat hij niet alleen wil zijn vind ik ook heel onaantrekkelijk.
Bij jou is alles hatelijk, verkeerd en niet naar wens. Net zoals nu weer in je relatie. Daar zou je echt eens aan moeten werken. Jij vult nu iets in voor hem wat werkelijk nergens op slaat. Je slaat echt door, je hebt het niet eens in de gaten zelf! Ok en stel het is wat jij denkt. Nou, dan stop je er toch direct mee? Je bent onzeker en daarom heb je een topic nodig voor deze onzin. Anders zou je zeggen: hij vindt dat ik vet ben, zijn probleem! Ik accepteer die opmerking niet en hij kan het bekijken. Want alleen hij weet hoe of wat en alleen jij kunt bepalen of je dit accepteert of niet. Naar mijn idee ben jij dan net zo oppervlakkig als je beweert dat hij is. Misschien nog wel meer zelfs. Maar nogmaals, dat is JOUW keuze en jij hebt je eigen grens te bepalen. Of je stapt hierover en stopt met klagen, zowel hier als bij hem (en hij maakt die fout echt niet nog eens) of je kapt ermee en zoekt iemand die niets zegt over je figuur (wat niet wil zeggen dat ze dit niet denken, he) en hij kan dan een vrouw zoeken, die nog speelruimte heeft in vetgehalte en iedereen tevreden.
.
Sjaantje37 schreef:
15-04-2019 18:27
Ik wil niet continue bevestiging maar ook niet afgezeken worden door mijn partner over iets wat niet eens waar is. Ik kan heel goed tegen kritiek dat heb ik door de jaren heen echt geleerd, ook als zangeres. Heb echt bakken kritiek over mij heen gekregen en toch bleef ik in mijn talent geloven.

Maar ik laat mij geen schoonheids ideaal opleggen door een vent die misschien van een maat 36 houdt want die heb ik niet. Dat wist hij een 5 maanden geleden ook al. Ben niet veranderd in tussentijd, ja misschien wat afgevallen omdat ik in een verhuizing zit.

Het meest jammer vind ik eraan dat hij het niet eens kan onderbouwen waarom hij het zei, het floepte eruit....tuuuuuuurlijkkkk
1 milde opmerking is geen afzeiken, wat dramatiseer je toch!

Wie noemt maat 36?!

En je blijft zeiken over onderbouwing en tuurlijk is die er niet. Waarom vind ik Bounty lekker? Ook zoiets. Hij vind je nu dik/vet genoeg en meer dan dat is te dik en vet. Wat snap je daar niet aan dan?! Als die vent dit zou lezen zou hij gillend van je wegrennen, ook als je in een XS past.
Ik had m mee m'n huis uit gezet. De brutaliteit. :woa: sommige mensen zijn gewoon tactloos, maar die opmerking erachteraan van ik meen het. Helemaal choco
ik vind het vooral heel veel geneuzel. Van beide. Als je echt gek bent op elkaar en daarnaast een beetje gezond in het vel steekt dan hoeft zoiets echt niet zo'n issue te worden.
Ja het is een lompe opmerking , niet handig, niet slim. Maar niet iedereen is altijd even goed met woorden en altijd even genuanceerd. En TO, sorry hoor, maar waar maak je je druk om? Als je op je 50e je zelfvertrouwen nog uit je uiterlijk moet halen, mijn god zeg.
Ik ben 52 , volop in de overgang en heb wel overgewicht. Who cares. Ik heb een leuk hoofd, en kleed me goed. Ik zie er vaak leuker uit dan vrouwen die slanker zijn dan ik. Maar wederom, who cares. Het is zo persoonlijk en smaak gebonden. En liefde, aantrekkingskracht, verliefdheid gaan daar niet echt over. Die gaan over het totaal plaatje. Je oogopslag, je geur, je uitstraling, je stijl.
Ik denk dat jullie niet echt gek zijn op elkaar en dat het daarom een issue wordt. Anders hoef je toch niet gelijk afstand te nemen. dat vind ik de killer in relaties. Je hebt een relatie of je hebt het niet maar dat getime out is nergens goed voor imo.

En dat briefje van hem, gruwel. Het is een volwassen man. Ik vind dit zo niet aantrekkelijk.
Hij mag het vinden, dat je nu goed op gewicht bent en niet dikker moet worden. Maar zeg dat dan en ga er niet omheen draaien en klunsen. Of zeg gewoon sorry, stupid opmerking, sorry.
Als je echt gek op elkaar bent dan mag je ook eens beroerd uit de hoek komen. Gewoon, zomaar. Omdat je mens bent. Soms onzeker, soms stom. Zenuwachtig door de beginnende relatie.
Wij hebben alles gehad, mijn man heeft de lompheid uitgevonden en ik heb een scherpe tong. Maar ergens diep van binnen was er altijd dat stemmetje "ja maar ik hou van hem." En nu lachen we erom.
Maar als het diep van binnen al niet goed zit, omdat het het gewoon niet is, dan krijg je zometeen overal issues over.
Het-groepje schreef:
13-04-2019 17:25
Ik zou hier na 5 maanden geen zin meer in hebben.
- woordkeuze
- eerste boodschap namelijk hij denkt dat hij in de positie zit even een soort menukaart van wat hij wel of niet aantrekkelijk vindt op te noemen. Na 5 maanden niet ok. Helemaal al niet op jullie leeftijd, onvolwassen en ben erg benieuwd of hij zichzelf dat soort zaken ook oplegt
- eerst het in je gezicht en je aankijkend herhalen en dan schijterig eromheen draaien.

Zou er in combi met de rest van wat je vertelt geen zin in hebben en hij zou weg mogen blijven.
Mooie lijst. Bah, stomme vent
Sjaantje37 schreef:
14-04-2019 20:07
Ik heb mijn vriend deze topic laten lezen. Hij heeft ontzettend veel spijt van zijn opmerking en we hebben het uitgepraat, ook ik ben toch ook even bij mezelf gaan graven waarom buiten zijn lompe woordkeuze het mij zo raakte.
Laat het nou eens even op zijn beloop. Ja. Het was een lompe rotopmerking. Maar het is geen vaste prik, als ik jou zo lees.

Laat je boosheid zakken, geef elkaar de gelegenheid om te normaliseren en kijk dan pas verder.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Jeetje wat een ophef om een eerlijke opmerking...wees blij dat hij eerlijk is, niks mis mee.
Je haalt er echt van alles bij wat niet is gezegd, echt het mug en olifant verhaal hoor.
Swinggirl schreef:
15-04-2019 21:27
Jeetje wat een ophef om een eerlijke opmerking...wees blij dat hij eerlijk is, niks mis mee.
Je haalt er echt van alles bij wat niet is gezegd, echt het mug en olifant verhaal hoor.

Wees blij dat hij eerlijk is? Ik word er echt niet blij van als iemand die van je hoort te houden heel eerlijk mijn tekortkomingen gaat benoemen. In grove bewoordingen ook nog.
Een beetje hoffelijkheid en fatsoen brengt je verder.
Klinkt als een misplaatste grap, een inkoppertje die niet goed overkwam en beter had weg kunnen laten gezien je reactie.
Swinggirl schreef:
Waarom hecht je zoveel waarde aan eerlijkheid?
Ksenija schreef:
15-04-2019 21:00
Bij jou is alles hatelijk, verkeerd en niet naar wens. Net zoals nu weer in je relatie. Daar zou je echt eens aan moeten werken. Jij vult nu iets in voor hem wat werkelijk nergens op slaat. Je slaat echt door, je hebt het niet eens in de gaten zelf! Ok en stel het is wat jij denkt. Nou, dan stop je er toch direct mee? Je bent onzeker en daarom heb je een topic nodig voor deze onzin. Anders zou je zeggen: hij vindt dat ik vet ben, zijn probleem! Ik accepteer die opmerking niet en hij kan het bekijken. Want alleen hij weet hoe of wat en alleen jij kunt bepalen of je dit accepteert of niet. Naar mijn idee ben jij dan net zo oppervlakkig als je beweert dat hij is. Misschien nog wel meer zelfs. Maar nogmaals, dat is JOUW keuze en jij hebt je eigen grens te bepalen. Of je stapt hierover en stopt met klagen, zowel hier als bij hem (en hij maakt die fout echt niet nog eens) of je kapt ermee en zoekt iemand die niets zegt over je figuur (wat niet wil zeggen dat ze dit niet denken, he) en hij kan dan een vrouw zoeken, die nog speelruimte heeft in vetgehalte en iedereen tevreden.
Ik mag een topic hierover openen, is namelijk het via forum en figuren zoals jij dwalen daar ook rond, heb al veel van jou gelezen daarom mijn opmerking. Maar je bent nog vrij mild.
fifty schreef:
15-04-2019 21:14
ik vind het vooral heel veel geneuzel. Van beide. Als je echt gek bent op elkaar en daarnaast een beetje gezond in het vel steekt dan hoeft zoiets echt niet zo'n issue te worden.
Ja het is een lompe opmerking , niet handig, niet slim. Maar niet iedereen is altijd even goed met woorden en altijd even genuanceerd. En TO, sorry hoor, maar waar maak je je druk om? Als je op je 50e je zelfvertrouwen nog uit je uiterlijk moet halen, mijn god zeg.
Ik ben 52 , volop in de overgang en heb wel overgewicht. Who cares. Ik heb een leuk hoofd, en kleed me goed. Ik zie er vaak leuker uit dan vrouwen die slanker zijn dan ik. Maar wederom, who cares. Het is zo persoonlijk en smaak gebonden. En liefde, aantrekkingskracht, verliefdheid gaan daar niet echt over. Die gaan over het totaal plaatje. Je oogopslag, je geur, je uitstraling, je stijl.
Ik denk dat jullie niet echt gek zijn op elkaar en dat het daarom een issue wordt. Anders hoef je toch niet gelijk afstand te nemen. dat vind ik de killer in relaties. Je hebt een relatie of je hebt het niet maar dat getime out is nergens goed voor imo.

En dat briefje van hem, gruwel. Het is een volwassen man. Ik vind dit zo niet aantrekkelijk.
Hij mag het vinden, dat je nu goed op gewicht bent en niet dikker moet worden. Maar zeg dat dan en ga er niet omheen draaien en klunsen. Of zeg gewoon sorry, stupid opmerking, sorry.
Als je echt gek op elkaar bent dan mag je ook eens beroerd uit de hoek komen. Gewoon, zomaar. Omdat je mens bent. Soms onzeker, soms stom. Zenuwachtig door de beginnende relatie.
Wij hebben alles gehad, mijn man heeft de lompheid uitgevonden en ik heb een scherpe tong. Maar ergens diep van binnen was er altijd dat stemmetje "ja maar ik hou van hem." En nu lachen we erom.
Maar als het diep van binnen al niet goed zit, omdat het het gewoon niet is, dan krijg je zometeen overal issues over.
Dit dus en ik denk dat dit hetgene is waar ik echt over val, neem verantwoording voor wat je zegt. En dan praten we erover of gewicht een dealbreaker is. Hou niet van ultimatums in een relatie.
Pandax schreef:
15-04-2019 19:47
Nee ze denkt dat hij eigenlijk niet op haar valt en alleen bij haar is omdat hij niemand anders kan krijgen. Dat is gewoon een rare redenering. En het helpt haar niet.
Swinggirl schreef:
Heel blij. Zie je meteen wat je er aan hebt. Ik zou heel blij zijn om er voor te bedanken.
Ksenija schreef:
15-04-2019 21:08
1 milde opmerking is geen afzeiken, wat dramatiseer je toch!

Wie noemt maat 36?!

En je blijft zeiken over onderbouwing en tuurlijk is die er niet. Waarom vind ik Bounty lekker? Ook zoiets. Hij vind je nu dik/vet genoeg en meer dan dat is te dik en vet. Wat snap je daar niet aan dan?! Als die vent dit zou lezen zou hij gillend van je wegrennen, ook als je in een XS past.
Je klinkt alsof je zelf wat frustratie’s hoog hebt zitten. Mensen met bounty’s vergelijken is sowieso heel raar. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven