Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
woensdag 17 april 2019 om 19:24
woensdag 17 april 2019 om 20:06
Hier ben ik het wel mee eens.
Prima dat je nu even te veel aan je hoofd hebt om aandacht aan hem te schenken, maar zeg hem dat dan tenminste even en laat hem niet zo zweten. Nee, het was geen leuke opmerking van hem, absoluut niet, maar het moet ook een keer klaar zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 17 april 2019 om 20:14
Ik vind het ook een opmerking waar ik mijn vraagtekens bij zet en waarschijnlijk ook niet meer het veilige gevoel en me geliefd zou voelen door mijn partner. Maar hoe jij nu hem zo laat voelen hoe verkeerd het voor jou voelt en er afstand van doet, vind ik ook niet netjes. Of maak er een eind aan (wat ik zou doen want vind het een afknapper) of zet je er overheen en neem stappen om er samen uit te komen. Denk dat nu sowieso de relatie gedoemd is te mislukken.
woensdag 17 april 2019 om 21:02
Dat heb ik hem ook gezegd hoor, dat ik mij nu eerst even ga concentreren op de dingen die binnen 3 weken moeten, we praten ook gewoon met elkaar. Heb hem bedankt voor de bloemen maar ben ook gewoon eerlijk tegen hem dat ik het gewoon even niet weet en het echt wil laten bezinken.Susan schreef: ↑17-04-2019 20:06Hier ben ik het wel mee eens.
Prima dat je nu even te veel aan je hoofd hebt om aandacht aan hem te schenken, maar zeg hem dat dan tenminste even en laat hem niet zo zweten. Nee, het was geen leuke opmerking van hem, absoluut niet, maar het moet ook een keer klaar zijn.
Het is ook best lastig want tot nu toe had ik het echt superleuk met hem.

donderdag 18 april 2019 om 00:12
Je zegt ook hierboven: 'Het is ook best lastig want tot nu toe had ik het echt superleuk met hem.'Sjaantje37 schreef: ↑16-04-2019 08:10Ik ben er eens wat beter over gaan nadenken en het waren al kleine opmerkingen maar dan vooral over vrouwen in het algemeen.
Maar ook als ik bijvoorbeeld een gebakje, ijsje, koekje afsloeg omdat ik dan zei dat ik dan binnen de kortste keren zou dichtgroeien als ik alles zou eten wat hij mij aanbood en ik het niet eens echt lekker vind, dan kreeg ik te horen dat hij dit zielig voor mij vindt omdat ik dat ik dat allemaal niet kan eten.
Daar ergerde ik mij groen en geel aan omdat ik echt zoiets heb dat is niet zielig dat is gezond verstand.
Hij generaliseert vrouwen daar had ik ook al paar keer een opmerking over gemaakt, dat hij maar een ouderwetse denkwijze er op nahoudt.
Eerlijk gezegd vind ik meteen zeggen dat je dicht zou groeien ipv 'nee, dank je' wel een hoog 'heb ik een dikke kont in deze broek?-gehalte' hebben...
Wat moet hij daarop zeggen? 'O ja, dat is waar ook, nee geen taart voor jou, denk aan je figuur!' zou niet goed zijn.. ik weet ook nooit wat ik moet antwoorden. Je kan moeilijk zeggen: ja, sorry, begrijp ik!! Zou ik ook niet nemen als ik jou was.. maar IK neem nog een stukje

Ik snap je volkomen, ook ik eet geen taart of koekjes als ik er geen zin in heb, juist daarom hoef ik nooit op dieet. Niet eten als je geen honger hebt is op zich prima, maar als je zulke dingen zegt kan dat ook overkomen als gehengel om een complimentje...
Een complimentje over je figuur en/of een complimentje voor je ijzeren zelfbeheersing (terwijl je taart gewoon niet lekker vindt.. dus geen compliment waard eigenlijk).
Heb je weleens gezegd wat je hier zegt, gewoon 'ik erger me groen en geel, is niet zielig, is gezond verstand en ik hou sowieso niet van zoetigheid'?
Wie weet zegt hij ok, dan hoef ik dat jou niet meer te vragen voortaan. Of zeg gewoon: als ik wel trek in taart of koek hebt zeg ik het echt wel. Duidelijk zijn helpt echt. Mijn meest recente ex wist dat ik geen koek at maar dat ik gevaarlijk hebberig word als er bitterballen in zicht zijn

Dus wel een kaasbroodje maar geen gevulde koek bij de koffie. Of niks op dat moment en eet het later pas op.
Lijkt me een goed idee om even de aandacht op die andere zaken in je leven te richten. Jij kent hem het beste, ik vind dat hij toch echt wel zijn best doet om je weer aan het lachen te krijgen.
Maar als er nog meer karaktertrekjes zijn die je minder leuk vindt zie je die vaak na een half jaartje wat scherper, je klinkt niet alsof je smoorverliefd op hem bent en dat al na een klein half jaar..
Het komt nu over of hij niets goed kan doen, serieuze vraag: wat had hij kunnen doen om het echt helemaal goed te maken? Bloemen meebrengen: fout.

Wat zou de perfecte reactie van zijn kant zijn geweest?
Ik heb het idee dat jij je veel drukker maakt om je figuur en gewicht dan hij doet.
Alleen moet hij nu idd op eieren lopen en vér van het onderwerp 'uiterlijk' vandaan blijven, een foute opmerking is snel gemaakt.. Ook niet echt relaxt voor hem.
Als alles weer rustig is zou ik nog eens goed nadenken of je nu wat gespannen reageert of dat jullie bij nader inzien toch niet zo bij elkaar passen.
Sterkte de komende tijd!
donderdag 18 april 2019 om 08:54
Ik lees steeds dat je het tot nu toe heel erg fijn met hem hebt gehad en dat hij lief voor je is en leuk.
Mensen zeggen soms domme dingen.
Laat je geluk niet in de weg staan voor een stomme opmerking.
En wat betreft de time out en dat je hebt aangegeven dat je nu eerst 3 weken op andere dingen gaat focussen: dat blijft bungelen, hij weet al die tijd niet waar hij aan toe is. Realiseer je wel dat dat ook een hoop kapot kan maken aan zijn kant.
Mensen zeggen soms domme dingen.
Laat je geluk niet in de weg staan voor een stomme opmerking.
En wat betreft de time out en dat je hebt aangegeven dat je nu eerst 3 weken op andere dingen gaat focussen: dat blijft bungelen, hij weet al die tijd niet waar hij aan toe is. Realiseer je wel dat dat ook een hoop kapot kan maken aan zijn kant.
donderdag 18 april 2019 om 11:22

donderdag 18 april 2019 om 11:50
Ik zie ook echt in dat een gedeelte ook bij mij ligt.SadButTrue999 schreef: ↑18-04-2019 00:12Je zegt ook hierboven: 'Het is ook best lastig want tot nu toe had ik het echt superleuk met hem.'
Eerlijk gezegd vind ik meteen zeggen dat je dicht zou groeien ipv 'nee, dank je' wel een hoog 'heb ik een dikke kont in deze broek?-gehalte' hebben...
Wat moet hij daarop zeggen? 'O ja, dat is waar ook, nee geen taart voor jou, denk aan je figuur!' zou niet goed zijn.. ik weet ook nooit wat ik moet antwoorden. Je kan moeilijk zeggen: ja, sorry, begrijp ik!! Zou ik ook niet nemen als ik jou was.. maar IK neem nog een stukje
Ik snap je volkomen, ook ik eet geen taart of koekjes als ik er geen zin in heb, juist daarom hoef ik nooit op dieet. Niet eten als je geen honger hebt is op zich prima, maar als je zulke dingen zegt kan dat ook overkomen als gehengel om een complimentje...
Een complimentje over je figuur en/of een complimentje voor je ijzeren zelfbeheersing (terwijl je taart gewoon niet lekker vindt.. dus geen compliment waard eigenlijk).
Heb je weleens gezegd wat je hier zegt, gewoon 'ik erger me groen en geel, is niet zielig, is gezond verstand en ik hou sowieso niet van zoetigheid'?
Wie weet zegt hij ok, dan hoef ik dat jou niet meer te vragen voortaan. Of zeg gewoon: als ik wel trek in taart of koek hebt zeg ik het echt wel. Duidelijk zijn helpt echt. Mijn meest recente ex wist dat ik geen koek at maar dat ik gevaarlijk hebberig word als er bitterballen in zicht zijn
Dus wel een kaasbroodje maar geen gevulde koek bij de koffie. Of niks op dat moment en eet het later pas op.
Lijkt me een goed idee om even de aandacht op die andere zaken in je leven te richten. Jij kent hem het beste, ik vind dat hij toch echt wel zijn best doet om je weer aan het lachen te krijgen.
Maar als er nog meer karaktertrekjes zijn die je minder leuk vindt zie je die vaak na een half jaartje wat scherper, je klinkt niet alsof je smoorverliefd op hem bent en dat al na een klein half jaar..
Het komt nu over of hij niets goed kan doen, serieuze vraag: wat had hij kunnen doen om het echt helemaal goed te maken? Bloemen meebrengen: fout.
Wat zou de perfecte reactie van zijn kant zijn geweest?
Ik heb het idee dat jij je veel drukker maakt om je figuur en gewicht dan hij doet.
Alleen moet hij nu idd op eieren lopen en vér van het onderwerp 'uiterlijk' vandaan blijven, een foute opmerking is snel gemaakt.. Ook niet echt relaxt voor hem.
Als alles weer rustig is zou ik nog eens goed nadenken of je nu wat gespannen reageert of dat jullie bij nader inzien toch niet zo bij elkaar passen.
Sterkte de komende tijd!
Het is nu ook weer niet zo dat ik elk gebakje of koekje afsla, maar bij het zoveelste gebakje of koekje zeg ik inderdaad: nee dank je ander groei ik dicht maar kan dat inderdaad ook anders brengen door gewoon te zeggen: neem jij maar schat maar ik heb geen trek in gebak/koek etc.
Wat jij met een bitterbal hebt dat heb ik dan weer met ijs, ben ik dol op....en hij is dan wel zo’n type die precies mijn smaak koopt, dan wordt het weleens lastig...hahahaha
Ik laat hem niet bungelen hoor, we gaan dit weekend samen voor een aantal dingen kijken voor mijn nieuwe huis.
Normaal sta ik echt wel wat zekerder in mijn schoenen, maar er gebeurd momenteel van alles in mijn leven waardoor ik het gevoel heb weinig grip op of controle over dingen te hebben.
Ik kan momenteel weinig sporten en daardoor zit ik wat minder lekker in mijn vel en kwam deze opmerking waarschijnlijk als sloophamer aan.
Wat je zegt over dat smoorverliefd zijn, misschien ben ik niet tot over mijn oren verliefd maar komt ook omdat ik hiervoor een destructieve nare relatie heb gehad, waarin ik zo verliefd was dat ik over al mijn grenzen liet heen gaan.
Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik daar weer een beetje van hersteld was. Ben nu iets meer de kat uit de boom kijkend, maar mijn gevoel voor hem groeide elke keer als ik hem weer zag. Hij liet lieve briefjes voor mij achter. Staat voor mij klaar als ik hem nodig heb, blijft kalm als ik weer eens super gestressed ben. We delen dezelfde interesses, vind het fijn om met hem op de bank te hangen om een film te kijken. Ik kom eigenlijk best tot rust bij hem.
Daarom viel zijn opmerking mij zo tegen, zeker omdat hij best een gevoelig persoon is.
Hij heeft al op vele manieren sorry gezegd, en ik denk dat ik over mijn gekwetste ego heen moet stappen.
donderdag 18 april 2019 om 16:54
Is dat allemaal verstandig dan? Ik snap volgens mij helemaal niets meer van dit topic..Sjaantje37 schreef: ↑18-04-2019 11:50
Ik laat hem niet bungelen hoor, we gaan dit weekend samen voor een aantal dingen kijken voor mijn nieuwe huis.
donderdag 18 april 2019 om 19:05
Je noemt het toch niet voor niets in dit topic? Ik denk dat daar je prioriteit moet liggen en je geen energie moet verspillen aan een idiote opmerking van die vent.Sjaantje37 schreef: ↑17-04-2019 19:24Bepaalde dingen zijn niet zo makkelijk op te lossen dat heeft tijd nodig, en dan heb ik het niet over het onderwerp in deze topic.
donderdag 18 april 2019 om 19:25

donderdag 18 april 2019 om 19:37
Ik val even middenin dit verhaal, heb je openingstopic gelezen en zag deze opmerking.Sjaantje37 schreef: ↑17-04-2019 12:31We hebben elkaar gesproken en hij begrijpt wat zijn opmerking teweeg heeft gebracht. Kwam gisteren thuis en er was een enorme bos rozen bezorgd, ook zag ik dat hij zijn beloften had gehouden en een aantal zaken heeft afgemaakt in mijn nieuwe huis.
Jullie wonen niet samen? Misschien heb je dat al ergens gezegd waarom niet, maar waarom wonen jullie niet samen? In ieder geval zou dit voor mij een verschil maken, gek genoeg. Als ik niet met hem samenwoon, mijn eigen huis heb en ook mijn eigen leven heb, dan mag ie zeggen wat ie wil. Ik hoef het niet leuk te vinden, maar ik hoef daarentegen ook niet met hem aan het avondeten en het bed in te stappen. Ik zou het hem zeker laten voelen, zoals je -wat ik begrijp- al doet. Tenzij de vrouwen voor hem in de rij staan, zal ie zeker spijt hebben van wat ie heeft gezegd en zal ie je niet kwijt willen. Hopelijk ziet ie eruit als een jonge God en tot die tijd zou ik hem nog even laten zweten.
donderdag 18 april 2019 om 23:27
Vind het jammer dat er gedacht wordt dat ik spelletjes speel en hem laat bungelen. Dat is niet zo, we zijn aan het praten over onze relatie zonder verwijten. Ik was in eerste instantie heel erg boos, daarna verdrietig, daarna ging ik nadenken over mijn relatie met hem.EsterInside schreef: ↑18-04-2019 16:54Is dat allemaal verstandig dan? Ik snap volgens mij helemaal niets meer van dit topic..
Hij helpt mij ook in deze fase en dat siert hem dat hij het allemaal niet uit zijn handen laat vallen. Terwijl we deze dingen doen praten we en dat gaat tot nu toe goed. We zijn dan ook geen tieners meer dat scheelt.

vrijdag 19 april 2019 om 08:48
Maar TO, je hebt het zelf over afstand, even laten bezinken, onverschilligheid. Ik snap die emoties (los van of ze nou echt terecht zijn), maar dan is het toch niet raar dat het gelezen wordt als dat je hem minder wilt zien of zo? Volgens mij schreef je ook ergens dat je even geen zin had om bij hem te zijn. Dan lijkt het een beetje alsof je het jammer vindt dat wij je uitspraken interpreteren in de lijn van wat je zegt, of in ieder geval op een manier die mi nou niet heel onlogisch is. Misschien goed om eens naar te kijken, want het zou kunnen aansluiten op wat anderen hier ook al hebben gezegd over je uitspraken naar je vriend, namelijk dat die een bepaalde reactie kunnen oproepen waar jij dan vervolgens weer verbaasd over lijkt te zijn (dan heb ik het niet over de woordkeus, maar je gevoel dat hij vrouwen over een kam scheert).
Waar zit die afstand dan in? Geen of minder intimiteit? Of vooral dat je gevoelens bekoeld zijn?
Waar zit die afstand dan in? Geen of minder intimiteit? Of vooral dat je gevoelens bekoeld zijn?
vrijdag 19 april 2019 om 09:20
Geen intimiteit Hij wil zijn beloften aan mij houden en dat vind ik fijn want anders zouden er een aantal dingen instorten. Maar we praten met elkaar maken geen ruzie. En de emoties die ik omschreef eerder in de topic was een aaneenschakeling van gevoelens die ik had over het hele gebeuren.coolpack2 schreef: ↑19-04-2019 08:48Maar TO, je hebt het zelf over afstand, even laten bezinken, onverschilligheid. Ik snap die emoties (los van of ze nou echt terecht zijn), maar dan is het toch niet raar dat het gelezen wordt als dat je hem minder wilt zien of zo? Volgens mij schreef je ook ergens dat je even geen zin had om bij hem te zijn. Dan lijkt het een beetje alsof je het jammer vindt dat wij je uitspraken interpreteren in de lijn van wat je zegt, of in ieder geval op een manier die mi nou niet heel onlogisch is. Misschien goed om eens naar te kijken, want het zou kunnen aansluiten op wat anderen hier ook al hebben gezegd over je uitspraken naar je vriend, namelijk dat die een bepaalde reactie kunnen oproepen waar jij dan vervolgens weer verbaasd over lijkt te zijn (dan heb ik het niet over de woordkeus, maar je gevoel dat hij vrouwen over een kam scheert).
Ik zou het fijn vinden als we eruit kwamen want ik ben best wel verliefd op hem en buiten het gebeuren hadden we het superleuk met elkaar. Zie hem echt graag, want elke keer als ik hem zag maakte mijn hart een sprongetje.

vrijdag 19 april 2019 om 09:28
vrijdag 19 april 2019 om 09:38
Snap jou opmerking ook daarom probeer ik mij erover heen te zetten en ben ik blij dat mijn vriend en ik er wel over praten. We praten ook niet in cirkeltjes en het gaat ook niet alleen daarover.Marana-- schreef: ↑19-04-2019 09:28Ik snap echt dat zijn opmerking niet leuk was. Maar je maakt er wel heel veel drama van. Je reactie is imo buiten proportie, nav 1 niet goed doordachte opmerking van zijn kant. Ik zou als ik hem was klaar zijn met je, eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook vrij allergisch voor drama.
Nogmaals ik besef echt dat ik ook superheftig reageer maar denk ook dat dit komt omdat ik echt doodmoe ben en gestressed. Hij heeft voorgesteld om even er tussen uit te gaan als dit allemaal voorbij is en daar heb ik wel oren naar.

vrijdag 19 april 2019 om 10:25
Als jij doodmoe bent dan was die opmerking het ene oor in en andere oor uit gegaan en had je er geen circus van gemaakt. Je ontkent nu de oorzaak; jouw onzekerheid, ontevredenheid en gevoeligheid. Jammer, want daar zou je iets mee kunnen doen om herhaling te voorkomen.Sjaantje37 schreef: ↑19-04-2019 09:38Snap jou opmerking ook daarom probeer ik mij erover heen te zetten en ben ik blij dat mijn vriend en ik er wel over praten. We praten ook niet in cirkeltjes en het gaat ook niet alleen daarover.
Nogmaals ik besef echt dat ik ook superheftig reageer maar denk ook dat dit komt omdat ik echt doodmoe ben en gestressed. Hij heeft voorgesteld om even er tussen uit te gaan als dit allemaal voorbij is en daar heb ik wel oren naar.