Kopen via openbare verkopen
dinsdag 16 april 2019 om 13:05
Wie van jullie heeft wel eens een huis,auto,inventaris of wat dan ook gekocht via een openbare verkoop veiling ?
Ik zit weer klaar voor de internet veiling om 1400 uur.
Altijd spannend wordt het wat of niet.
Je hebt ook verkopen die gewoon per directe internet biedingen gaan,na bepaalde tijd heeft de hoogste bieder het. Die gaan meestal over door verkopers ingebrachte goederen maar kunnen ook faillissementen verkopen zijn.
Ik zit weer klaar voor de internet veiling om 1400 uur.
Altijd spannend wordt het wat of niet.
Je hebt ook verkopen die gewoon per directe internet biedingen gaan,na bepaalde tijd heeft de hoogste bieder het. Die gaan meestal over door verkopers ingebrachte goederen maar kunnen ook faillissementen verkopen zijn.
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
Verkoop bij inschrijving en het hoogste bod heeft het huis.valentinamaria schreef: ↑16-04-2019 13:12een huis.
dat ging nog niet via internet, maar via briefjes bij de notaris.
dinsdag 16 april 2019 om 13:27
nee, was echt een veiling.
de erfgenamen dachten het huis aan de straatstenen niet kwijt te kunnen.
wij slapen nooit.
dinsdag 16 april 2019 om 13:32
Vaak gaan het onroerend goed voor hoger weg dan het bij de makelaar te koop ad gestaan. Teveel vastgoedhandelaren die samenwerken komt een particulier haast niet tussen. Paar jaar geleden is een horeca object geveild,heb laatst de koper gesproken als hij alle verbouwkosten ed erbij telde en het van tevoren wist had hij het niet gekocht.Ja dat is wel een risico als je het pand niet kunt bezichtigen.valentinamaria schreef: ↑16-04-2019 13:27nee, was echt een veiling.
de erfgenamen dachten het huis aan de straatstenen niet kwijt te kunnen.
dinsdag 16 april 2019 om 13:39
poppiejoppie schreef: ↑16-04-2019 13:32Vaak gaan het onroerend goed voor hoger weg dan het bij de makelaar te koop ad gestaan. Teveel vastgoedhandelaren die samenwerken komt een particulier haast niet tussen. Paar jaar geleden is een horeca object geveild,heb laatst de koper gesproken als hij alle verbouwkosten ed erbij telde en het van tevoren wist had hij het niet gekocht.Ja dat is wel een risico als je het pand niet kunt bezichtigen.
het was ook een vies spelletje.
er zat wel een makelaar op, maar die weigerde om gegevens over het huis te verstrekken, geen prijs, niks.
later bleek dus dat hij samenspande met een projectontwikkelaar.
het ging nl om 2 percelen die apart geveild werden.
ik had alleen belangstelling voor het ene perceel, van 1500 m2.
had dus 60.000 gulden meer geboden dan de projectontwikkelaar.
het andere perceel had hij wel, maar daar had hij niet veel aan.
bood hij me na afloop van de veiling 80.000 gulden.
niet gedaan.
het heeft ruim een jaar geduurd voor hij dat mindere perceel verkocht had.
wij slapen nooit.
dinsdag 16 april 2019 om 14:02
Dan is het bij inschrijving. Veiling van onroerend goed gaat via een veiling huisvalentinamaria schreef: ↑16-04-2019 13:12een huis.
dat ging nog niet via internet, maar via briefjes bij de notaris.
dinsdag 16 april 2019 om 14:11
dat was in dit geval de notaris.katrien1974 schreef: ↑16-04-2019 14:02Dan is het bij inschrijving. Veiling van onroerend goed gaat via een veiling huis
dikke 25 jaar geleden stak dat allemaal niet zo nauw.
in een buitengebied waar vrij arme mensen woonden, en de erfgenamen flink met het spul in de maag zaten.
er hingen oude kleren voor de ramen ipv gordijnen.
de makelaar had tegen hun gezegd dat ze moeilijk van het huis af zouden komen.
daar zit je dan, zelf amper geld om rond te komen, erf je een krot.
met vervuilde grond, geen gas, geen riolering.
wij slapen nooit.
dinsdag 16 april 2019 om 16:05
Ja dat is beroerd. Ik heb aardig wat geerfd onroerend goed gezien. Vaak van 80/90 jarigen die er jarenlang niets aan hebben gedaan dus onderhand een echt klushuis erf je dan als dochter/zoon zijnde.
Veilingbiljet is meestal onroerend goed waarvan de hypotheek niet meer kan worden opgebracht en de bank laat het dan veilen.
Veilingbiljet is meestal onroerend goed waarvan de hypotheek niet meer kan worden opgebracht en de bank laat het dan veilen.
dinsdag 16 april 2019 om 16:09
Waar ik me wel aan begin de ergeren is dat makelaars bij een bezichtiging niet vertellen dat er asbest in het pand zit. Ze zetten het al niet in de verkoopbrochure maar ik vind wel dat ze het bij een bezichtiging moeten vertellen.Niet iedere kijker ziet het asbest en dat is toch wel een kostenpot als je het dak moet saneren door een erkent saneringsbedrijf als het boven de 35 m2 van een woonhuis is of een bedrijfspand.
dinsdag 16 april 2019 om 16:29
En dus is het bij inschrijving gegaan. Een veiling heeft nooit met briefjes plaats gevonden ookvalentinamaria schreef: ↑16-04-2019 14:11dat was in dit geval de notaris.
dikke 25 jaar geleden stak dat allemaal niet zo nauw.
in een buitengebied waar vrij arme mensen woonden, en de erfgenamen flink met het spul in de maag zaten.
er hingen oude kleren voor de ramen ipv gordijnen.
de makelaar had tegen hun gezegd dat ze moeilijk van het huis af zouden komen.
daar zit je dan, zelf amper geld om rond te komen, erf je een krot.
met vervuilde grond, geen gas, geen riolering.
Niet 25 jaar geleden. Toen werkte ik al in het onroerend goed bij de notaris. Maakt verder ook niet uit maar mrt briefjes geef je aan wat je er voor wilt geven en dan kijkt de eigenaar of ze akkoord gaan. Zo niet, wordt er alsnog geveild. Zo gaat het vaak nog steeds dat je voor dat de veiling opgestart wordt je onderhands kan bieden