Vliegenplaag in tuin
dinsdag 16 april 2019 om 12:46
Ik heb volgens mij een vliegenplaag in de tuin. Honderden kleine zwarte vliegjes zitten overal. Ik heb geen uitwerpselen van dieren oid in de tuin liggen, geen afval, geen dode beesten of wat dan ook waar vliegen op af komen. Enige is dat de hond soms op 1 plekje in de tuin plast maar dat spoel ik altijd gelijk weer weg en aangezien de laatste keer dat hij daar plaste alweer een maand geleden is lijkt het mij sterk dat de vliegen daar op af komen.
Iemand een idee hoe ik er weer vanaf kom? Als ik de deur openzet zitten er binnen 5 minuten alweer 10 vliegen binnen...
Iemand een idee hoe ik er weer vanaf kom? Als ik de deur openzet zitten er binnen 5 minuten alweer 10 vliegen binnen...
dinsdag 16 april 2019 om 12:50
Onderstaand kan je best even in de gaten houden
Eten ( resten, BBQ, ... ) goed afdekken
Geen drankjes open laten staan
Ongelukjes op het terras of gazon zoals ijs, limonade... zo snel mogelijk wegspoelen met water en eventueel detergent
Vuile was of gebruikte sportkledij niet buiten laten hangen ( zweetgeur trekt ook vliegen aan )
GFT en restafval zo ver mogelijk van je terras plaatsen
Rottende bladeren en takken verwijderen
Ongelukjes op het terras of gazon zoals ijs, limonade... zo snel mogelijk wegspoelen met water en eventueel detergent
Vuile was of gebruikte sportkledij niet buiten laten hangen ( zweetgeur trekt ook vliegen aan )
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Dit heb ik allemaal dus al niet. De kliko’s staan in de voortuin en soms zit daar wel een vlieg maar dat zijn er dan maar 1 of 2 en dat was het. Heb ook geen rottende bladeren of takken. Heb een hele saaie rechttoe rechtaan tegel tuin met ongeveer 16 vierkante meter gras en verder hangplantjes in potten...poppiejoppie schreef: ↑16-04-2019 12:50Onderstaand kan je best even in de gaten houden
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Nee die zijn het niet. Die hebben we elk jaar ook in de tuin maar dat is dan 1 dag en dan zijn ze dood. Dit zijn gewoon kleine vliegen.Gebruiker2016 schreef: ↑16-04-2019 12:51Zijn het van die mieren die kunnen vliegen? Die zijn vaak ook snel weer dood.
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Nee ze zitten duidelijk voornamelijk op 1 plek bij mijn muur. Buren hebben ook wel veel vliegen maar niet zoveel dan wij. De “ bron” ligt echt bij mij maar waar? Aan die muur zie ik ook niets geks behalve dan veel vliegen.
dinsdag 16 april 2019 om 13:53
dinsdag 16 april 2019 om 14:11
Joh, die beestjes doen je toch geen kwaad, ze vliegen alleen. Anders houd je de deur dicht of zet je een hor erin.
Mij heeft interesse in wat er vliegt en kruipt geholpen om over weerzin tegen insecten te komen (uitgezonderd teken).
In de link kun je trouwens lezen dat het geen vliegen- maar een muggensoort is (geen steekmuggen), gesteld dat het deze zijn, natuurlijk.
Heb je een meidoorn in de tuin of in de buurt?
In deze link staat dat ze in Engeland hawthornfly genoemd worden, omdat ze in de buurt van meidoorns vaak in grote getale aangetroffen worden.
https://annetanne.be/kruidenklets/2008/ ... e-vliegen/
Mij heeft interesse in wat er vliegt en kruipt geholpen om over weerzin tegen insecten te komen (uitgezonderd teken).
In de link kun je trouwens lezen dat het geen vliegen- maar een muggensoort is (geen steekmuggen), gesteld dat het deze zijn, natuurlijk.
Heb je een meidoorn in de tuin of in de buurt?
In deze link staat dat ze in Engeland hawthornfly genoemd worden, omdat ze in de buurt van meidoorns vaak in grote getale aangetroffen worden.
https://annetanne.be/kruidenklets/2008/ ... e-vliegen/
nounou
dinsdag 16 april 2019 om 17:26
Als het er veel zijn zou ik naar de Boerenbond rijden en een vliegenval kopen:
https://www.kabelshop.nl/BSI-Vliegenval ... gIt6_D_BwE
https://www.kabelshop.nl/BSI-Vliegenval ... gIt6_D_BwE
dinsdag 16 april 2019 om 17:27