Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Heel veel beterschap voor Mupke!!!
Zitah, heb je foto's van je konijntjes op hyves?

Schattig hoor!

MH, slaapt smurf nog ingebakerd?

Leuk dat je die doeken hebt besteld! Ben benieuwd wat je man er van vindt.

Hoe is de relatie nu tussen jou en je moeder na het voorval van pas?

Kan me voorstellen dat jij er ook niet onmiddelijk overheen kan stappen.

Ellen, dat gediarree is ws nog viezer dan dat gekots de hele dag. Bah zeg! Gelukkig dat het beter gaat nu! Eet Tim ook meer om de schade in te halen zag maar?

Bieb, was je ook ziek? Even gemist....

Leuk dat jullie naar het zomerfestival gaan! Gewoon je vent meenemen joh.

Mijn vriend kan niet wachten tot Mupke groot genoeg is om dat soort dingen te gan doen. Kijkt ie zo naar uit! Ook naar haar 1e kinderfeestje met kindjes van school haha.

Ik zie dan vooral chaos en rommel voor me.....en ik houd daar ook niet van....

Ik heb wat betreft schoonmaakklusjes dan ook geen schop onder m'n kont nodig. Ik moet eerder afgeremd worden.

Niet dat ik schoonmaken en opruimen leuk vind om te doen, maar ik wil wel een opgeruimd huis, anders voel ik me heel erg opgefokt.
Roos, ja op mijn eigen hyves.

Bieb, idd erg leuk het zomerfestival. Meis riep ook al dat ze er heen wilde maar de zaterdag ervoor heb ik een dag van de stichting (als ik er dan nog voor werk) waar ze mee gaat. Dus wordt een beetje te veel van het goede als we allebei gaan doen.
Ik ken dat hele zomerfestival niet....

Wat een gekloot Zitah! Bah zeg, werk je vrijwillig voor een stichting waar je helemaal achter staat, krijg je dit soort dingen naar je kop. Als mensen mij zo gaan behandelen ben ik daar ook altijd erg snel mee klaar hoor. Ben benieuwd hoe en waar dit gaat eindigen, kan me niet voorstellen dat het ooit weer leuk en normaal wordt eigenlijk.

@Roos; ik vind het een hele stomme actie van mijn moeder maar mijn gevoel naar haar is niet verandert. In al haar liefde en welwillendheid doet ze gewoon soms een beetje raar, maar de bedoeling is altijd goed.

Mijn man ziet steeds meer mijn moeder als persoon die die actie's doet en dat is dus geen goed beeld. Ze heeft ook de dag na smurfs geboorte kabouter naar onze kamer meegenomen (dit was dus de eerste keer dat kabouter zag dat ze een broertje had) terwijl mijn man nietsvermoedend beneden zat..... Bij mij drong dat toen niet door (was tenslotte net bevallen) maar dit heeft mijn man echt heel veel pijn gedaan. Hij wil niet dat dit soort dingen tegen haar gezegd wordt, want dan haal je veel te veel ellende binnen maar ondertussen suddert het wel in zijn hoofd terwijl mijn moeder zich van geen kwaad bewust is.....

En nu dus dit. Ik heb haar staan uitkafferen in mijn pyjama midden op straat. Mijn man zit met die gevoelens nog steeds opgescheept en zegt het alleen tegen mij. Ik krijg hierdoor het gevoel dat hij mijn ouders steeds stommer en stommer vindt en dat vind ik dan weer een kutgevoel. Gaat nog niet echt lekker dus, haha.

@Krissie; die knul gewoon lekker op zijn buik laten slapen!!!! Hier ging kabouter het ook ineens doen en doet het nog. Althans, ze slaapt met opgetrokken knietjes en met het kontje fier de lucht in....

Meiden,

ik leef ook nog! Heb een drukke week achter de rug, ben alleen met meisje deze week en dat is best wel druk:).. Maar we;l heel gezellig. Vandaag is ze wel naar de creche dus mama tankt even bij...

Ga eens wat bijlezen..

Wilde alvast even tegen mh zeggen dat wat ik ook van mijn ouders zou vinden, zodra een ander dat ook vindt dan kan ik dat weer niet hebben. Dus in jouw geval zou ik het slecht kunnen hebben dat jouw man even genoeg heeft van je ouders. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Tot zo..
Precies, zo voel ik het dus ook! Ik mag ALLE commentaar op die twee gekken geven als ik wil, maar dat mag mijn man dus niet, haha.
Je gevoel is ook hier herkenbaar MH. Als romanticus iets over mijn ouders zegt word ik ook pissig. Je krijgt een soort beschermingsgevoel over je heen. Ze moeten gewoon van je ouders afblijven. Hoewel ik de opmerkingen van je man ook wel begrijp, ik vind dan eigenlijk dat hij er over moet praten met je ouders. De emmer zal zo alleen maar voller worden namelijk.

Ha Miss, lekker aan het bijtanken?
Hmmm...kleine vent slaapt graag met zijn doekje en zijn bijtbeest, maar goed, dat is alleen met inslapen 's avonds, daarna niet meer, dus iig niet zonder toezicht...

Zitah, ik snap je boosheid. Wat een gedoe! Maar misschien kun je wel even aangeven bij A dat het wat jou betreft nu aan haar is om de eerste stap te zetten. Als zij dat niet weet, zit je misschien te wachten op iets wat zij gewoonweg niet doorheeft en dat geeft jou alleen maar extra frustratie.

Ik ga ff bijtanken, mijn vent is wel thuis, maar is al de hele week ziekig, dus het is hier ook wat druk, al doen beide heren hun uiterste best om het me zo makkelijk mogelijk te maken. Ik ga ze nu beiden naar bed mikken denk ik
Ik moet zeggen dat ik bij kabouter nooit de speeltjes eruit heb gehaald. Toen ze nog heel klein was, kwam ze er niet in de buurt en later was het ook niet meer gevaarlijk volgens mij. Ik snap dat je er niet gerust op bent maar ik zou als ik jou was hem lekker op zijn buik laten slapen en de knuffels er gewoon bij laten.....
Doe ik ook (en ik ben er inmiddels ook wel gerust op, nu ik gezien heb dat hij steeds heen en weer blijft rollen).

Ik ga chinees halen, geen zin meer om te koken!
Ha dames, mijn gevoel heeft wederom gelijk gehad...
Zitah jeetje meis,alles was dit keer zo goed voor jullie en dan nog mis gaan goffer meis dikke knuffel
Zitah Ook al had je het goed aangevoelt ik moet er toch weer even van slikken. Ondanks je voorgevoel kan ik me voorstellen dat het deze maand toch harder aankwam. Lieverd een hele dikke
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen.

Ik had het dit keer zo enorm gehoopt en ook gedacht Zitah. .
Nog even iets anders: we willen binnenkort een basisschool gaan bezoeken, maar wat voor vragen moet je eigenlijk stellen? Wat is van belang om te weten?

Ze hebben al een uitgebreide website waar hun missie en uitgangspunten opstaan.

Hier was ooit een topic over maar ik kan het niet meer vinden?!
Zitah, ik weet ook niet meer wat ik tegen je moet zeggen, woorden lijken zo leeg nu.

Wil je vertellen hoe het met je gaat?
Thanks weer voor jullie reacties. Ik kan me indenken dat jullie niet meer weten wat jullie zeggen moeten, ik weet het zelf ook niet eens.

Rebels hoe ik me voel, beetje down en verdrietig maar niet in de put. Voelde het alweer aankomen. De grens om te stoppen komt nu wel heel dichtbij. Dat benauwt me, ook al bepalen we zelf die grens. Ik kan me gewoon niet indenken dat voor ons de babytijd er alweer op zit, dat meis nooit een broertje of zusje zal krijgen. Ik kan het me echt niet voorstellen. Toch moet die realiteit een keer tot me door gaan dringen maar als ik dat probeer dan doet het gewoon te pijn.

Lief is ook verdrietig, ook niet down (is hij nooit, geweldige vent!) maar we zijn samen we even van slag. We knuffelen elkaar extra veel vandaag. Nu weer moed verzamelen om door te gaan met de iui. Weer die ovu testen, weer die fm-metingen... ik heb er weinig trek in maar stoppen wil ik ook niet.

Ik zit er wel sterk aan te denken om binnenkort al te stoppen met het forum. Zo kan ik in stapjes afscheid nemen van het babyverhaal. Anders krijg ik straks alles in 1x. Dan ben ik en jullie kwijt, en de kans op een baby kwijt... is een beetje teveel van het goede Uiteraard hou ik jullie wel op de hoogte van het eindresultaat.
^^5
Lieve Zitah, weet niet wat ik moet zeggen

Wil je alleen even knuffelen
Oh lieve Zitah, wat ontzettend verdrietig dit...

En toch Zitah, blijf ik hopen, duimen en geloven dat jullie meis ooit een broertje of zusje gaat krijgen. Hele dikke knuffel voor jullie!!

Ik heb by the way het topic gevonden met de vragen die je kan stellen op een basisschool hoor, hoeven jullie niet meer te zoeken.

ADL, hoe gaat het eigenlijk met Florian? We lezen zo weinig over hem of verbeeld ik me dat? Ik neem aan dat geen nieuws goed nieuws is, maar toch lijkt het me leuk weer eens iets over hem te lezen!!

Bieb, leuk dat feest van Studio 100, tenminste; Fenja is helemaal fan van o.a. Plop, Piet Piraat, Bumba en al die series, dus dat feest zal ook wel wat voor haar zijn!

Janne, hoe gaat het met jou? Lang niks meer van je gehoord volgens mij... Zijn jullie al uit de naam? Heb je je nog niet versproken wat het geslacht betreft??

Rebels, met jou ook alles goed? Heeft de vakantie je goed gedaan? Ik moest echt 3x kijken toen ik je nieuwe profielfoto op hyves zag!
Daar ben ik weer, ik moest net even naar de wasmachine toe die klaar was...

O ja Bieb, zie je al verbetering bij Felix, jullie hebben nu medicijnen tegen reflux toch?

Ellen, hoe is het met de kleine man? Is de 'poeperitus' over?

En hoe was het bij je zusje? De babykamer al klaar?

Jessie, in wat voor bed slaapt Inge nu dan? Je gaat me toch niet vertellen dat ze haar ledikant uitgeklommen is toch, of heeft ze ook al een peuterbed (met opstaande randen)?

Fenja gaat voor haar verjaardag een echte fiets met zijwieltjes krijgen. Ze heeft nu een grote stevige driewieler waar ze zo op wegfietst, maar dat ding wordt veel te klein voor haar.

MH, ik wil als Kaj iets groter is mooie foto's van de kinderen laten maken bij een fotograaf, en dan de 2 mooiste op canvas laten drukken.

Heb je al een mooi plekje bedacht waar je de jouwe straks op wil gaan hangen?

Verder niet echt nieuws hier. Met Kaj gaat het nu allemaal goed <even afkloppen>, hij drinkt de flessen weer leeg en eet ook goed zijn fruit, groente maar vooral het toetje!

We hebben geprobeerd de laatste fles eraf te krijgen, maar dan komt ie rond 2 uur 's nachts en krijgen we hem niet eerder stil dan met een fles. Dus hij krijgt gewoon weer een laatste fles van ons, ga ik niet moeilijk om doen.

Met Fenja heb ik morgen een afspraak bij de huisarts.

Het poepen gaat nog niet geweldig ondanks de lactulose, ze heeft af en toe wat veegjes of keuteltjes in de luier zitten.

Verder zit ze schijnbaar erg vol, want ze eet bijna niet meer.

Zelfs het chocolade-ei die ze vanmorgen van mijn broer kreeg sloeg ze af, dat zegt heel wat!

Ik hou jullie op de hoogte!
AnAn, wat fijn dat het zo goed gaat met Kaj. Groot gelijk dat je die laatste fles gewoon blijft geven hoor. Als hij om 2 uur komt word je er ook niet vrolijk van, blijkbaar heeft ie `m nog nodig.

Wel sneu dat Fenja nog steeds zo verstopt zit en dat de lactulose niet goed werkt. Hopelijk kan de huisarts iets voorschrijven wat beter werkt.

Inge is idd uit haar ledikant geklommen (vandaar ook mama kusje, au. Ze was op haar hoofdje gevallen). Tja en aangezien duikel partijen over de rand van het ledikant ook niet echt fijn zijn heeft ze nu een meegroei bedje van de Ikea gekregen. En ze is er helemaal trots op. Al is het wel onhandig dat ze nu als ze wakker is de kasten op haar slaapkamer leeg gaat trekken. Vanmorgen had ze alle hydrofielluiers over de knuffels gelegd, die moesten ook dekentjes hebben. Het was wel schattig, maar ik heb niet zo`n zin om elke keer alles lades etc op te moeten ruimen. Vanmiddag wilde ze eerst niet slapen en heeft ze alle sokken, etc door de kamer gegooid. Uiteindelijk na streng zijn (elke keer terugleggen en bij elk geluidje gaan kijken) is ze wel gaan slapen na een uur of zo. Nu ligt ze rustig in bed. Ik heb net even gespiekt en de kamer is nog netjes, haha.

Zitah, ik kan het me wel voorstellen dat je erover nadenkt om alvast afstand te nemen van het forum. Ik zou het heel erg jammer vinden, maar begrijp het wel (en ik denk dat iedereen er zo over denkt). Ik hoop echt dat je uiteindelijk met goed nieuws terugkomt (ik gok zelf persoonlijk op als jullie er net meegestopt zijn. Volgens mij is het een klein eigenwijsje).

Bieb, wat leuk het zomerfestival. Lijkt me echt heel erg leuk om naartoe te gaan. Inge is ook helemaal weg van Bumba, etc en van muziek en zingen. De Plopshow was ook een groot succes en het Zandkasteel (natuurlijk geen studio 100) ook. Felix heeft dus reflux of kma. Ik hoop voor je dat die refluxmedicijnen aanslaan en hij snel minder spuugt. Zo`n dieet lijkt me ook best ingrijpend. Maar ja als hij zich er beter door voelt is het misschien wel goed vol te houden. Maar eerst maar eens kijken wat deze medicijnen doen.

Parel hoe vond Sem eigenlijk het Zandkasteel?

Bloem, wat een mooie foto`s heb je op hyves gezet.

MH, ik heb volgens mij nog helemaal niet gereageerd op de actie van je moeder. Ik zou daar ook wel even van schrikken en ik snap je man ook wel. Aan de andere kant snap ik jou ook heel goed. je weet dat het niet zo bedoeld is en het zijn toch je ouders. Inderdaad daar mag je zelf van alles van vinden en over zeggen, maar een ander mag dat niet. Van je familie hebben ze af te blijven, dat gevoel. Als ze aan je familie komen dan komen ze ook aan jou. Ik kan me dan ook echt beledigd voelen, alsof ze iets naars over mij hebben gezegd. Wel heel lastig weer. Ook lastig dat je man het niet uitspreekt, maar opkropt (al zou ik dat ook kunnen doen).

Marielle, was dit de eerste keer dat vriend (zo lang) weg was? Best heftig dan denk ik. Ik heb geluk, mijn man is bijna nooit weg. Hij is wel 1 keer een aantal dagen weggeweest toen Inge nog klein was (toen ik nog in weken telde, haha). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch altijd wel blij ben als hij thuiskomt en we de zorg weer samen kunnen delen.

Diamond, jullie gaan toch voor een tweede? Zijn jullie alweer bij het ziekenhuis geweest? Waren de cryo`s (heet dat zo?) nog goed?

H5, is het nu helemaal rond met jullie oude huis?

Voor de rest weet ik het even niet meer. Denk wel aan jullie

Hier gaat alles goed. Inge slaapt sinds gisteravond in een meegroeibedje. Ook lijkt ze ineens overdag minder te gaan slapen. Vrijdag en gister heeft ze tussendemiddag alleen maar gespeeld in bed. Vandaag dus na een uur toch nog een uurtje geslapen. Verder lijkt ze weer een kiesje te krijgen of zo. Ze zit de hele dag met haar vinger in de mond en eet minder. Vanavond heeft ze zelfs amper van haar pannenkoek gegeten. (We zijn met mijn ouders naar het pannenkoekenrestaurant geweest) En klaagt af en toe over au, maar kan niet uitleggen waar. Ook is ze weer meer aan het dromen. We moeten het licht dan echt aandoen om haar echt wakker te krijgen en eruit te krijgen. Als ze eenmaal wakker is en echt uit de droom is dan gaat ze gelukkig wel weer goed liggen en slaapt ze zo weer verder. Alleen haar uit die droom krijgen is soms best lastig. Meestal gaat dit samen met tanden of ziek worden bij haar. Voor de rest is het gewoon een heerlijke gezellige eigewijze meid, haha. Van de week wilde ze niet naar de kindjes, ze wilde ook werken. Toen ik vroeg wat ze dan ging doen zei ze schoonmaken (dat heeft ze duidelijk niet van mij, haha) bij opa en oma, haha die kleine druif.
Anan, je vroeg hoe het met Florian gaat, nou...in dit geval is geen nieuws inderdaad goed nieuws hoor! Laatste wat ik schreef over hem was geloof ik dat we met de bijvoeding begonnen waren. In het begin had hij heel veel last van z'n darmpjes maar nadat we eventjes gestopt waren en na een dag of 5 weer langzaamaan begonnen gaat het goed! Hij vindt eten erg leuk . Verder is het gewoon een heerlijk makkelijk ventje en een lachebekkie. Maaike en Florian reageren ook zo leuk op elkaar. Florian lacht heel veel naar Maaike en andersom moet Maaike ook heel vaak om Florian lachen. En als Florian ook niet in de kamer beneden is (hij ligt bijv. te slapen boven) dan vraagt ze altijd naar hem. De nachten zijn nog niet top, maar het is te doen zolang ik vroeg m'n bed in duik.

Zelf ben ik trouwens bij de internist geweest inmiddels en er staat nu een darm en maagonderzoek gepland voor 9 juni. Ze gaan kijken of er misschien toch een ontsteking zit of dat m'n darmen bijv. overprikkeld reageren. Verder nemen ze wat maagslijmvlies af om een glutenallergie uit te sluiten.

Het viel mij trouwens ook op dat Janne al even niet geweest was, hopelijk gaat alles goed met haar en de baby.

Ik hou het even hierbij, volgende keer kom ik wat langer.
Lieve, lieve, lieve Zitah, wat een enorme K#TZOOI toch! Ik kan verder niets meer zeggen, want het helpt je verder niets, maar weet dat ik heel erg met je meeleef en dat ik - net als AnAn - voor je blijf hopen dat het ooit toch nog goed gaat komen!

Hele dikke !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven