Chronische pijn - vervolg
zaterdag 16 maart 2019 om 21:02
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
zaterdag 20 april 2019 om 12:00
zaterdag 20 april 2019 om 12:13
Dat kan heel goed! Heb je medicijnen tegen hooikoorts?
Ik had nog nooit van het TENS-apparaat gehoord. Dat ziet er wel goed uit.
zaterdag 20 april 2019 om 12:14
Hier geen tramadol overigens.
Ik heb nog wel wat geslapen maar meerdere keren wakker geweest en erg onrustig.
Om zeven uur maar opgestaan.
Boodschappen gehaald. Zorgkind reed dit keer. Maar hij vond dat ik wel héél veel boodschappen haal op zaterdag ( normaal ging ik alleen met hem voor zijn boodschappen en haalde ik mijne ook alleen.)
Was hangt , tweede was draait en ik heb zojuist alle jaarafschriften van 3 rekeningen voor een vriendin uitgeprint.
Nu ben Ik erg moe. En de pijn is ook nog niet weg. Dus ik ga eerst maar eens een tijdje zitten. Straks op de fiets naar de kapper, mijn auto heb ik op het pad staan met de droogmolen ervoor. Moet ik verplicht wat aan beweging doen.
Ik heb nog wel wat geslapen maar meerdere keren wakker geweest en erg onrustig.
Om zeven uur maar opgestaan.
Boodschappen gehaald. Zorgkind reed dit keer. Maar hij vond dat ik wel héél veel boodschappen haal op zaterdag ( normaal ging ik alleen met hem voor zijn boodschappen en haalde ik mijne ook alleen.)
Was hangt , tweede was draait en ik heb zojuist alle jaarafschriften van 3 rekeningen voor een vriendin uitgeprint.
Nu ben Ik erg moe. En de pijn is ook nog niet weg. Dus ik ga eerst maar eens een tijdje zitten. Straks op de fiets naar de kapper, mijn auto heb ik op het pad staan met de droogmolen ervoor. Moet ik verplicht wat aan beweging doen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 12:24
0.50% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 20 april 2019 om 12:16
Het is hier heel erg lekker weer trouwens. Ga alleen nog steeds kapot van de pijn..
En nu heb ik echt echt geen tramadol meer :')
Wilde vanmiddag naar de groenrijk om mezelf te oriënteren op kattenspulletjes, denk dat dat heel langzaam lopen word.
En nu heb ik echt echt geen tramadol meer :')
Wilde vanmiddag naar de groenrijk om mezelf te oriënteren op kattenspulletjes, denk dat dat heel langzaam lopen word.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 20 april 2019 om 12:18
Moyrrie, heb je geen codeinetabletjes? Helpen goed tegen nachthoesten.
Parbluemondieu ( hemel wat een mondvol om te tikken
) ik heb er wel vaker goede dingen over gehoord maar schijnt nogal wat te kosten in aanschaf?
Volgens mij kan je zoiets ook huren bij de thuiszorg, wordt ook bij bevallingen gebruikt soms.
Parbluemondieu ( hemel wat een mondvol om te tikken
Volgens mij kan je zoiets ook huren bij de thuiszorg, wordt ook bij bevallingen gebruikt soms.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 20 april 2019 om 12:19
Nee, ik heb geen medicijnen. Fijn om te weten dat het hooikoorts kan zijn. Na de vakantie maar eens overleggen met de huisarts. Of als het dit weekend niet beter gaat, naar de vervanger.parbleumondieu schreef: ↑20-04-2019 12:13Dat kan heel goed! Heb je medicijnen tegen hooikoorts?
Ik had nog nooit van het TENS-apparaat gehoord. Dat ziet er wel goed uit.
zaterdag 20 april 2019 om 12:20
@Moyrie, ah echt? Ik heb deze: https://shopvoorgezondheid.nl/omron-sof ... s-apparaat dus de prijs viel mee, maar zal eens vissen bij mijn ergo!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 20 april 2019 om 12:23
Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.
Ik weet van toen nog dat ik hem behoorlijk hoog moest zetten, wilde ik er iets van merken. Maar bij mij werkte het niet door. Het gaf dus wel eventjes een klein beetje verlichting, maar ik had er te weinig aan om het echt fijn te vinden. En ik vond het verder een onding, dus nooit doorgezet met andere plakkers en zo. Kreeg verder ook geen begeleiding vanuit het ziekenhuis meer.
Maar ik had toen andere klachten.
zaterdag 20 april 2019 om 12:26
zaterdag 20 april 2019 om 12:41
Nou, laat ik ook maar eens gaan aankleden. Pijn word er toch ook niet minder op als ik op de bank blijf zitten.
Vind het een beetje stom van mezelf dat ik niet eerder deze week naar de reumatoloog heb gebeld, dan had ik mijn medicatie kunnen hebben nu.
Vind het een beetje stom van mezelf dat ik niet eerder deze week naar de reumatoloog heb gebeld, dan had ik mijn medicatie kunnen hebben nu.
zaterdag 20 april 2019 om 12:51
Heb geen flauw idee, maar denk het wel.
Gisteren moest ik de basaal iets verhogen. Dvk vond de waardes nog iets aan de hoge kant. Woensdag belt zij weer en dan zal ik het vragen.
Type 1 diabetes patiënten moeten ook vaak meten, ook in de nacht.
Ik heb het wel ook doorgegeven aan spver. Liever geen afspraken nu in de ochtend. Kan ik een beetje bij slapen. Van 13.00 tot 14.00. Prima. Later niet want het zijn regelmatig emotionele gesprekken en dan ben ik na afloop knettermoe. Dan wil ik tijd hebben om bij te komen en met zo min mogelijk prikkels de avond en nacht in gaan.
Heb ik laat een afspraak, dan lukt het me zelden.
zaterdag 20 april 2019 om 13:02
parbleumondieu schreef: ↑20-04-2019 12:28Kohaku, sterkte!
Ik blijf lekker thuis dit weekend, zo min mogelijk doen. Wat zijn jullie dapper met activiteiten bezig, ik bewonder jullie.
Goedemiddag!
Ik heb ook bewondering voor al die activiteiten hier. Ik heb gisteren beetje onkruid weggehaald, achterin de tuin gesnoeid en iets met was gedaan. Vandaag gaan we naar m'n ouders en vanavond een feest, dus ik doe rustig aan. (heb maar weer een boek uit) Morgen wil ik een bank in de tuin schoonmaken (oude bank uit de woonkamer, zit nu vol met zand enzo, maar zit/ligt normaliter erg lekker) en dan hebben we 's middags een bbq bij familie.
Zondag doe ik vrijwilligerswerk en man vertelt me net dat we dan een bbq bij ons in de tuin hebben. O. Dus daar schuif ik dan bij aan als ik thuiskom, ofzo. Voordeel: man ruimt verder de tuin op, want hij krijgt bezoek
Stofzuigen in huis is nu elke dag nodig, want hond brengt takjes, blaadjes en stukjes gedroogd mos mee naar binnen
Maar goed, het is een hele rij, maar ik doe dus heeeel rustig aan.
Fijne Pasen iedereen!
Later is nu
zaterdag 20 april 2019 om 13:12
Mijn moeder moest dat geloof ik maar een paar nachten. Niet lang in elk geval.nartjie schreef: ↑20-04-2019 12:51Heb geen flauw idee, maar denk het wel.
Gisteren moest ik de basaal iets verhogen. Dvk vond de waardes nog iets aan de hoge kant. Woensdag belt zij weer en dan zal ik het vragen.
Type 1 diabetes patiënten moeten ook vaak meten, ook in de nacht.
Ik heb het wel ook doorgegeven aan spver. Liever geen afspraken nu in de ochtend. Kan ik een beetje bij slapen. Van 13.00 tot 14.00. Prima. Later niet want het zijn regelmatig emotionele gesprekken en dan ben ik na afloop knettermoe. Dan wil ik tijd hebben om bij te komen en met zo min mogelijk prikkels de avond en nacht in gaan.
Heb ik laat een afspraak, dan lukt het me zelden.