Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Lise, wat is veel? Ik heb hem ook weleens een dag niet aan, omdat het inderdaad niet altijd handig is.
Vooral op het moment dat hij aanstaat geeft hij bij mij verlichting en dat werkt even door en ik moet hem niet te hard zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hou van mijn TENS apparaat. Alleen plakken de plakkers niet meer zo, maar die staan op mijn verjaardagslijstje, dus hopen dat ik die krijg :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik had echt last van die plakkers. En de contactjes lieten ook vaak los bij mij.
Ik hoop het zo voor je hemke!
Dat zou wel heel fijn zijn!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moyrrie- schreef:
20-04-2019 11:16
Ik lig nu al nachten de longen uit mijn lijf te hoesten. Ik slaap nauwelijks en kan er elk uur uit om te plassen. Ik voel me verder niet ziek.
Zou het hooikoorts zijn?
Dat kan heel goed! Heb je medicijnen tegen hooikoorts?

Ik had nog nooit van het TENS-apparaat gehoord. Dat ziet er wel goed uit.
Hier geen tramadol overigens.
Ik heb nog wel wat geslapen maar meerdere keren wakker geweest en erg onrustig.
Om zeven uur maar opgestaan.

Boodschappen gehaald. Zorgkind reed dit keer. Maar hij vond dat ik wel héél veel boodschappen haal op zaterdag ( normaal ging ik alleen met hem voor zijn boodschappen en haalde ik mijne ook alleen.)
Was hangt , tweede was draait en ik heb zojuist alle jaarafschriften van 3 rekeningen voor een vriendin uitgeprint.
Nu ben Ik erg moe. En de pijn is ook nog niet weg. Dus ik ga eerst maar eens een tijdje zitten. Straks op de fiets naar de kapper, mijn auto heb ik op het pad staan met de droogmolen ervoor. Moet ik verplicht wat aan beweging doen. :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 12:24
0.50% gewijzigd
Het is hier heel erg lekker weer trouwens. Ga alleen nog steeds kapot van de pijn..
En nu heb ik echt echt geen tramadol meer :')

Wilde vanmiddag naar de groenrijk om mezelf te oriënteren op kattenspulletjes, denk dat dat heel langzaam lopen word.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku, ik heb de TENS via de pijnpoli en wordt vergoed door de zorgverzekering, ook de plakkers en de lijm die ik in de zomer nodig heb.

Lise je kunt overleggen met de leverancier over andere plakkers. Er zijn er verschillende.
Moyrrie, heb je geen codeinetabletjes? Helpen goed tegen nachthoesten.

Parbluemondieu ( hemel wat een mondvol om te tikken :proud: ) ik heb er wel vaker goede dingen over gehoord maar schijnt nogal wat te kosten in aanschaf?
Volgens mij kan je zoiets ook huren bij de thuiszorg, wordt ook bij bevallingen gebruikt soms.
parbleumondieu schreef:
20-04-2019 12:13
Dat kan heel goed! Heb je medicijnen tegen hooikoorts?

Ik had nog nooit van het TENS-apparaat gehoord. Dat ziet er wel goed uit.
Nee, ik heb geen medicijnen. Fijn om te weten dat het hooikoorts kan zijn. Na de vakantie maar eens overleggen met de huisarts. Of als het dit weekend niet beter gaat, naar de vervanger.
@Moyrie, ah echt? Ik heb deze: https://shopvoorgezondheid.nl/omron-sof ... s-apparaat dus de prijs viel mee, maar zal eens vissen bij mijn ergo!
Nartjie , dat was ook de vraag die bij gelijk opkwam. Is dat meten tijdelijk? Anders is dat idd wel slopend zeg!
Moyrrie- schreef:
20-04-2019 12:16
Kohaku, ik heb de TENS via de pijnpoli en wordt vergoed door de zorgverzekering, ook de plakkers en de lijm die ik in de zomer nodig heb.

Lise je kunt overleggen met de leverancier over andere plakkers. Er zijn er verschillende.
Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.
Ik weet van toen nog dat ik hem behoorlijk hoog moest zetten, wilde ik er iets van merken. Maar bij mij werkte het niet door. Het gaf dus wel eventjes een klein beetje verlichting, maar ik had er te weinig aan om het echt fijn te vinden. En ik vond het verder een onding, dus nooit doorgezet met andere plakkers en zo. Kreeg verder ook geen begeleiding vanuit het ziekenhuis meer.
Maar ik had toen andere klachten.
Lientje, heb ik niet. Ik zal straks bij de drogist kijken. Ook ik heb wat beweging nodig en ga op de fiets.
Wat heerlijk om door zorgkind gereden te worden. Sterkte met de pijn.
Kan ik wel inkomen Lise! Ik moet hem ook hoog zetten, al heb ik wel, dat als ik veel pijn heb, mijn spieren ook nog eens extra verkrampen, en daar helpt de TENS wel goed tegen bij mij!
Kohaku, sterkte!
Ik blijf lekker thuis dit weekend, zo min mogelijk doen. Wat zijn jullie dapper met activiteiten bezig, ik bewonder jullie.
Nou, laat ik ook maar eens gaan aankleden. Pijn word er toch ook niet minder op als ik op de bank blijf zitten.

Vind het een beetje stom van mezelf dat ik niet eerder deze week naar de reumatoloog heb gebeld, dan had ik mijn medicatie kunnen hebben nu.
(Oh en dankje Parbleu!)
lientje69 schreef:
20-04-2019 12:23
Nartjie , dat was ook de vraag die bij gelijk opkwam. Is dat meten tijdelijk? Anders is dat idd wel slopend zeg!
Heb geen flauw idee, maar denk het wel.
Gisteren moest ik de basaal iets verhogen. Dvk vond de waardes nog iets aan de hoge kant. Woensdag belt zij weer en dan zal ik het vragen.
Type 1 diabetes patiënten moeten ook vaak meten, ook in de nacht.

Ik heb het wel ook doorgegeven aan spver. Liever geen afspraken nu in de ochtend. Kan ik een beetje bij slapen. Van 13.00 tot 14.00. Prima. Later niet want het zijn regelmatig emotionele gesprekken en dan ben ik na afloop knettermoe. Dan wil ik tijd hebben om bij te komen en met zo min mogelijk prikkels de avond en nacht in gaan.
Heb ik laat een afspraak, dan lukt het me zelden.
Slecht geslapen, maar ik ben niet de enige. Man is erg verkouden (of ook hooikoorts?) en hoestte en snurkte nogal.
Boodschappen gehaald en nu ga ik mijn tuinmeubelen buiten zetten. Morgen komen de kinderen en aanhang, het wordt druk.

Fijn weekend iedereen!
parbleumondieu schreef:
20-04-2019 12:28
Kohaku, sterkte!
Ik blijf lekker thuis dit weekend, zo min mogelijk doen. Wat zijn jullie dapper met activiteiten bezig, ik bewonder jullie.

Goedemiddag!

Ik heb ook bewondering voor al die activiteiten hier. Ik heb gisteren beetje onkruid weggehaald, achterin de tuin gesnoeid en iets met was gedaan. Vandaag gaan we naar m'n ouders en vanavond een feest, dus ik doe rustig aan. (heb maar weer een boek uit) Morgen wil ik een bank in de tuin schoonmaken (oude bank uit de woonkamer, zit nu vol met zand enzo, maar zit/ligt normaliter erg lekker) en dan hebben we 's middags een bbq bij familie.
Zondag doe ik vrijwilligerswerk en man vertelt me net dat we dan een bbq bij ons in de tuin hebben. O. Dus daar schuif ik dan bij aan als ik thuiskom, ofzo. Voordeel: man ruimt verder de tuin op, want hij krijgt bezoek :proud: Misschien kan ik zoon zover krijgen dat hij salade maakt, want daar denkt man niet aan. Die eet geen groente. En als ik zeg een kant en klaar salade mee te nemen van de winkel, wordt het huzarensalade ofzo. Die vind ik niet lekker.
Stofzuigen in huis is nu elke dag nodig, want hond brengt takjes, blaadjes en stukjes gedroogd mos mee naar binnen :facepalm: Zelfs zo erg dat zoon woensdag ineens bezig was :O

Maar goed, het is een hele rij, maar ik doe dus heeeel rustig aan.
Fijne Pasen iedereen!
Later is nu
Hier geen activiteiten. Heb wel een klein afwasje staan. Maar die staat niet in de weg. Misschien vanavond wegwerken
nartjie schreef:
20-04-2019 12:51
Heb geen flauw idee, maar denk het wel.
Gisteren moest ik de basaal iets verhogen. Dvk vond de waardes nog iets aan de hoge kant. Woensdag belt zij weer en dan zal ik het vragen.
Type 1 diabetes patiënten moeten ook vaak meten, ook in de nacht.

Ik heb het wel ook doorgegeven aan spver. Liever geen afspraken nu in de ochtend. Kan ik een beetje bij slapen. Van 13.00 tot 14.00. Prima. Later niet want het zijn regelmatig emotionele gesprekken en dan ben ik na afloop knettermoe. Dan wil ik tijd hebben om bij te komen en met zo min mogelijk prikkels de avond en nacht in gaan.
Heb ik laat een afspraak, dan lukt het me zelden.
Mijn moeder moest dat geloof ik maar een paar nachten. Niet lang in elk geval.
Ik heb mijn nieuwe iPad geïnstalleerd. Cadeautje aan mezelf :biggrin:
Wij zijn aangekomen! Het weer valt mee.
Ik duik mijn bed in.

Fijn dat jullie geen bijwerkingen hebben van de Tramadol. Ik nu ook niet meer, op die verstopping na dan. En mindere concentratie / vermoeidheid maar dat kan ook door de pijn komen. Maar in het begin o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven