Koorts na de bevalling
zaterdag 20 april 2019 om 14:11
Hoi,
Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.
Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).
Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.
Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).
Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
zaterdag 20 april 2019 om 14:17
Na een ruggenprik is het belangrijk om je temperatuur in de gaten te houden. Bij daadwerkelijke koorts is het belangrijk om contact op te nemen met het ziekenhuis. Ik zou dus zelf graag willen weten hoe het gaat en de paracetamol niet nemen, maar dat is misschien verstandig om met het ziekenhuis te overleggen. Zij kennen jouw casus. Advies: bel het ziekenhuis.
zaterdag 20 april 2019 om 14:28
zaterdag 20 april 2019 om 14:32
Ik heb de verloskundige gebeld maar zij zegt ook dat ik gewoon 4x per dag paracetamol in moet nemen. Dat koorts vaker voorkomt na een bevalling.
Ik heb aangegeven dat ik bang ben dat is er een infectie oid is down under, en dat dit dan over het hoofd gezien wordt door de paracetamol . Ze gaf aan dat als je echt hoge koorts hebt je dat ook onder paracetamol gebruik hebt. Dat ik niet bang hoef te zijn voor een infectie.
Ik heb aangegeven dat ik bang ben dat is er een infectie oid is down under, en dat dit dan over het hoofd gezien wordt door de paracetamol . Ze gaf aan dat als je echt hoge koorts hebt je dat ook onder paracetamol gebruik hebt. Dat ik niet bang hoef te zijn voor een infectie.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:35
49.03% gewijzigd
zaterdag 20 april 2019 om 14:33
Dan zou ik dat doen.Anoniem0894 schreef: ↑20-04-2019 14:32Ik heb de verloskundige gebeld maar zij zegt ook dat ik gewoon 4x per dag paracetamol in moet nemen. Dat koorts vaker voorkomt na een bevalling.
zaterdag 20 april 2019 om 14:35
Proficiat met jullie zoon, maar hoe kom je erbij om dat hier te vragen!!!
Elke situatie is anders, dus hoe wil je nu op meningen, raadgevingen, misschien reacties van: hier ga ik eens iets uit mijn duim zuigen, van ons verdergaan. Vraag aan medisch onderlegde mensen wat en hoe en geniet van het moederschap (zonder computer).
Snap trouwens ook niet dat er in het ziekenhuis niet dieper op de situatie is ingegaan.
Elke situatie is anders, dus hoe wil je nu op meningen, raadgevingen, misschien reacties van: hier ga ik eens iets uit mijn duim zuigen, van ons verdergaan. Vraag aan medisch onderlegde mensen wat en hoe en geniet van het moederschap (zonder computer).
Snap trouwens ook niet dat er in het ziekenhuis niet dieper op de situatie is ingegaan.
zaterdag 20 april 2019 om 14:37
Het ziekenhuis heeft wel meer niet helemaal goed gedaan, hoor ik nu achteraf..mammezel schreef: ↑20-04-2019 14:35Proficiat met jullie zoon, maar hoe kom je erbij om dat hier te vragen!!!
Ik wilde gewoon weten of er meer mamas koorts na de bevalling hadden.
zaterdag 20 april 2019 om 14:41
Ik zou het ziekenhuis bellen. Zij hebben de ruggenprik gezet, zij kennen de mogelijke complicaties. Laat je goed voorlichten.Anoniem0894 schreef: ↑20-04-2019 14:32Ik heb de verloskundige gebeld maar zij zegt ook dat ik gewoon 4x per dag paracetamol in moet nemen. Dat koorts vaker voorkomt na een bevalling.
zaterdag 20 april 2019 om 14:44
Hoi TO,
Ik ben ook bekend met koorts na de bevalling. Als bijwerking van de ruggenprik. Ik mocht echter niet naar huis. Pas toen de verhoging weg was.
Het hoeft dus niet perse een infectie te zijn. Maar ik zou wel zeer alert zijn. En wat de voorgangers aangeven; overleg met het ziekenhuis. Ik vind het bijzonder dat je met verhoging naar huis bent gestuurd.
Succes en van harte gefeliciteerd!
Ik ben ook bekend met koorts na de bevalling. Als bijwerking van de ruggenprik. Ik mocht echter niet naar huis. Pas toen de verhoging weg was.
Het hoeft dus niet perse een infectie te zijn. Maar ik zou wel zeer alert zijn. En wat de voorgangers aangeven; overleg met het ziekenhuis. Ik vind het bijzonder dat je met verhoging naar huis bent gestuurd.
zaterdag 20 april 2019 om 15:16
Ze hebben me wel verteld als ik tijdens de bevalling koorts kreeg, ik niet naar huis mocht en de kleine en ik beiden antibiotica moesten hebben. Gelukkig was dit niet tijdens, maar erna.Lente18 schreef: ↑20-04-2019 14:44Hoi TO,
zaterdag 20 april 2019 om 15:17
Wat een ander ook had, dat gaat niet over jou, dus jij kunt er niets mee. Heb je het ziekenhuis al gebeld?
zaterdag 20 april 2019 om 15:25
Dit! Doe eens niet zo eigenwijs en bel! Het gaat wel om je gezondheid, en je hebt duidelijk het gevoel dat er iets niet helemaal lekker zit.Betty_Slocombe schreef: ↑20-04-2019 15:17Wat een ander ook had, dat gaat niet over jou, dus jij kunt er niets mee. Heb je het ziekenhuis al gebeld?
Verder natuurlijk van harte gefeliciteerd en hopelijk herstel je snel!
zaterdag 20 april 2019 om 15:28
Ik kreeg na een week koorts (lag nog in ZH, standaard hier na keizersnede) en mocht niet naar huis omdat ze bang waren dat de wonde ontstoken was. Bleek het van te enthousiast melk aanmakende borsten te komen. Maar was heel blij dat ze zo alert waren. Ik zou echt het ZH bellen als ik jou was, krazmvrouwenkoorts komt niet vaak meer voor maar bestaat nog wel.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
zaterdag 20 april 2019 om 15:30
zaterdag 20 april 2019 om 15:35
Het ziekenhuis heeft ze al gebeld. Die hebben gezegd dat alles goed is.
TO, is het echt koorts of inmiddels niet meer? Bij het naar huis gaan gisteren was het lichte verhoging, namelijk 38 graden. Hoe is het nu?
Als je nou echt koorts zou hebben, zou ik denken, raar dat je niet wordt opgenomen. Maar je hebt gebeld, zij hebben gevraagd en jij hebt antwoorden gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze besloten dat je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Dan is het toch verder goed?
TO, is het echt koorts of inmiddels niet meer? Bij het naar huis gaan gisteren was het lichte verhoging, namelijk 38 graden. Hoe is het nu?
Als je nou echt koorts zou hebben, zou ik denken, raar dat je niet wordt opgenomen. Maar je hebt gebeld, zij hebben gevraagd en jij hebt antwoorden gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze besloten dat je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Dan is het toch verder goed?