Koorts na de bevalling

20-04-2019 14:11 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.

Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).

Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
ChristianeF schreef:
20-04-2019 15:45
Mag ik weten waarom een vrouw die moet bevallen een ruggenprik neemt?
Wat is dat nou weer voor een vraag??? Om pijn te bestrijden, omdat er ineens een keizersnede nodig is etc.
Ik had kraamvrouwenkoorts, veroorzaakt door een stuk achtergebleven placenta. Ik ben toen een ruime week opgenomen geweest en voelde meteen instinctief, dat het foute boel was (hele hoge koorts, die heel snel opkwam). Als je twijfelt zou ik gewoon nog een keer bellen.
ChristianeF schreef:
Huh? Uit welke eeuw kom jij?

Ik zou ook nog een keer bellen TO!
Marigold1986 schreef:
20-04-2019 15:35
Het ziekenhuis heeft ze al gebeld. Die hebben gezegd dat alles goed is.
TO, is het echt koorts of inmiddels niet meer? Bij het naar huis gaan gisteren was het lichte verhoging, namelijk 38 graden. Hoe is het nu?
Als je nou echt koorts zou hebben, zou ik denken, raar dat je niet wordt opgenomen. Maar je hebt gebeld, zij hebben gevraagd en jij hebt antwoorden gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze besloten dat je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Dan is het toch verder goed?
Waar zie jij dat ze het ziekenhuis heeft gebeld?
Marigold1986 schreef:
TO, is het echt koorts of inmiddels niet meer? Bij het naar huis gaan gisteren was het lichte verhoging, namelijk 38 graden. Hoe is het nu?
Als je nou echt koorts zou hebben, zou ik denken, raar dat je niet wordt opgenomen. Maar je hebt gebeld, zij hebben gevraagd en jij hebt antwoorden gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze besloten dat je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Ze heeft alleen contact gehad met de verloskundige, niet met het ziekenhuis. Tenzij jij meer weet dan TO hier post, natuurlijk.
Marigold1986 schreef:
Ik heb om 10:30 de laatste paracetamols genomen. Nu net 37.1.
Dus geen koorts ofzo. Voel me alleen niet fit. Heb het heel warm en beetje wankel ter been maar dit zou komen nog van de bevalling.
ChristianeF schreef:
Sorry? Omdat ik enorme rugweeen had die niet meer te hebben waren.

Ik heb de verloskundige in het ziekenhuis gebeld. Zij heeft de bevalling gedaan.
Ik had koorts na de ruggenprik en mocht absoluut niet naar huis. Nu hebben we het over een jaar of 4 geleden. Weet niet of er inmiddels andere inzichten zijn? Echter post je een bericht hier, dus je voelt jezelf er niet prettig bij. Daarom alleen al bellen.
Tijdens m’n eerste bevalling koorts gekregen als gevolg van de ruggenprik, en moeten blijven. Na de bevalling van de tweede (zonder pijnbestrijding) kreeg ik na een paar dagen koorts en ben ik daarvoor opgenomen in het ziekenhuis. Deze kwam echter halverwege de nacht opzetten en was in de ochtend al boven de 40 graden. Dan gaan alle alarmbellen rinkelen.

Je verhaal klinkt me niet echt zorgelijk in de oren. Ik ben echter ook maar een leek en als je je zorgen maakt zou ik zeker bellen! Je geeft aan dat het ziekenhuis fouten gemaakt heeft, is het een idee de verloskundige waar je tijdens de zwangerschap onder controle was te bellen?
anoniem_64b9897ac0b6d wijzigde dit bericht op 20-04-2019 17:07
40.88% gewijzigd
Goed jouw temperatuur in de gaten houden. Je hebt nu geen koorts, dus prachtig toch? Echte koorts breekt door pcm heen, dus die lekker innemen. En bij twijfel of koorts jouw eigen verloskundige bellen, die kan bij je langskomen om de situatie in te schatten.

En natuurlijk, gefeliciteerd! Niet gek dat je je een dag na je bevalling overreden voelt..
Anoniem0894 schreef:
20-04-2019 16:50
Ik heb om 10:30 de laatste paracetamols genomen. Nu net 37.1.
Dus geen koorts ofzo. Voel me alleen niet fit. Heb het heel warm en beetje wankel ter been maar dit zou komen nog van de bevalling.
Sorry. Ik dacht dat je het ziekenhuis had gebeld. Excuses. Als het je niet lekker zit, bel dan met het ziekenhuis. Dat is echt niet raar joh!
ChristianeF schreef:
Nee, dat hoef je níet te weten. Want wat voor jou geldt, hoeft niet voor een ander op te gaan...
Lauwie101 schreef:
20-04-2019 17:04
Goed jouw temperatuur in de gaten houden. Je hebt nu geen koorts, dus prachtig toch? Echte koorts breekt door pcm heen, dus die lekker innemen. En bij twijfel of koorts jouw eigen verloskundige bellen, die kan bij je langskomen om de situatie in te schatten.

En natuurlijk, gefeliciteerd! Niet gek dat je je een dag na je bevalling overreden voelt..
Dit lees ik de laatste tijd vaker. Dit kán gebeuren, maar is zeker geen regel. Pcm werkt (mogelijk, want nog veel onbekend op het gebied van pcm) op de thermoregulatie in de hersenen, en daarmee onderdruk je dus de werking hiervan, daardoor gaat de koorts omlaag.
ChristianeF schreef:
Mag ik weten waarom een vrouw dit soort dingen denkt te moeten weten?
ChristianeF schreef:
Omdat het pijn doet. Pijn die niet nodig is.
Dus wanneer ik uit nieuwsgierigheid een vraag stel is iedereen meteen naar de klote?

Bij een keizersnee lijkt het mij logisch maar verder zie ik de noodzaak er niet van in, bevallen doet hoe dan ook pijn, hoort erbij..
ChristianeF schreef:
20-04-2019 17:33
Dus wanneer ik uit nieuwsgierigheid een vraag stel is iedereen meteen naar de klote?

Bij een keizersnee lijkt het mij logisch maar verder zie ik de noodzaak er niet van in, bevallen doet hoe dan ook pijn, hoort erbij..
Open een topic zou ik zeggen.
ChristianeF schreef:

Bij jouw lichaam mag jij daarover beslissen. Wat een ander doet moeten zij zelf weten en ga jij totaal niet over. Ik vraag me dan ten zeerste af wat het vermelden wat jij zou doen ertoe doet?
ChristianeF schreef:

En bij kiezen trekken? Bij bot opnieuw breken omdat scheef groeit? Bij ingegroeide anus haar?
Wat fijn dat er mensen zijn die hun eigen ervaring als feit voor de rest van de wereld plaatsen, Christiane F.

Ik hoop dat je nooit uit je bubbel hoeft.

@to, spannend allemaal, net moeder en wat is normaal en wat niet?
Laat je steeds goed controleren door kraam en verlos, en als je wil kijk je zelf mee.
Ik was compleet mijn kompas kwijt na de eerste, herkende mijn lijf niet en zweette als een otter als mijn baby huilde. Drama.
Het wordt steeds normaler.
Kijk bewust naar je kind.
En als je in zweten uitbarst omdat ie huilt na de hielprik, dan is dat vast ergens goed voor een anders maar niet. Het zijn hormonen. Over een jaar zijn ze weer normaal.

Pluk de dag!
ChristianeF schreef:

Echt mens, ga je schamen met de onzin die je uitkraamt :facepalm:
SjakS schreef:
20-04-2019 18:27
En bij kiezen trekken? Bij bot opnieuw breken omdat scheef groeit? Bij ingegroeide anus haar?
:-o bestaat zoiets echt??!!
Hoe is het nu TO? Had je het ziekenhuis gebeld of is de koorts inmiddels gezakt?
Ik hoop echt dat je ook van je nieuwe kindje kunt genieten...
ChristianeF schreef:

Behalve dat het in dit topic niet vam belang is vraag je het niet neutraal, maar met een oordeel.

Gelukkig wordt het steeds normaler om pijnstilling te krijgen bij een bevalling. Maar vrouwen zoals jij praten vrouwen die voor pijnstilling kiezen nog fijn even een minderwaardigheidsgevoel aan. Stop daarmee.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
20-04-2019 22:26
Behalve dat het in dit topic niet vam belang is vraag je het niet neutraal, maar met een oordeel.

Gelukkig wordt het steeds normaler om pijnstilling te krijgen bij een bevalling. Maar vrouwen zoals jij praten vrouwen die voor pijnstilling kiezen nog fijn even een minderwaardigheidsgevoel aan. Stop daarmee.
Mooi gezegd. Dát is idd wat deze 'vraag uit nieuwsgierigheid' zo naar maakt. Er zit een oordeel aan. Ik kon het niet precies verwoorden, maar jij slaat de spijker op zijn kop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven