Goudwisselkantoor
vrijdag 20 maart 2026 om 16:30
Ik heb eind vorig jaar iets bij goudwisselkantoor verkocht
En ja heel stom toen nog niet op de hoogte van de kassa uitzending en dus hun werkwijze
Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag mij een specificatie te sturen van hoeveel gram en wat er per gram is uitbetaald toen
(Op de bon van hun staat niet hoeveel gram en niet de prijs per gram)
Nu is dit hun reactie;
Ons werkproces
Goudwisselkantoor werkt op basis van het principe van 'loven en bieden', zoals in de KASSA-uitzending ook naar voren kwam. Dit betekent dat wij een bod uitbrengen op het goud (de sieraden) dat (die) u aanbiedt, waarna u vrij bent om dit bod te accepteren of af te wijzen en in het laatste geval vervolgens al dan niet een tegenvoorstel bij ons neer te leggen Dit proces vormt de basis van onze werkwijze.
Uw situatie
In uw vraag lezen wij dat u vragen heeft over de afloop van dit proces en de transactie die u heeft gedaan. Ook heeft u ons gevraagd om nadere informatie over de transactie. Na zorgvuldige bestudering van uw vraag en de bijbehorende transactie zijn wij tot de slotsom gekomen dat het proces van loven en bieden in uw geval correct is verlopen conform ons werkproces.
Onze reactie
Het bod dat aan u is uitgebracht is echter tot stand gekomen volgens de gebruikelijke procedure en u heeft alle vrijheid gehad om ons bod te accepteren, af te wijzen of het tijdens uw bezoek aan ons (alleen) aan te horen.
U hebt bij de transactie een inkoopformulier aangeboden gekregen waarop de informatie met betrekking tot de transactie staat vermeld. Dit formulier vermeldt de prijs die met u is overeengekomen. Wij zullen u geen verdere of andere specificaties verstrekken.
Wij vertrouwen erop dat wij u met bovenstaande toelichting een duidelijke uitleg hebben gegeven waarom wij niet verder op uw vraag zullen ingaan.
Ik dacht begrepen te hebben dat ze verplicht zijn om mij meer informatie te vertrekken
Weet iemand hoe dit zit en of hier ervaring mee
En ja heel stom toen nog niet op de hoogte van de kassa uitzending en dus hun werkwijze
Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag mij een specificatie te sturen van hoeveel gram en wat er per gram is uitbetaald toen
Nu is dit hun reactie;
Ons werkproces
Goudwisselkantoor werkt op basis van het principe van 'loven en bieden', zoals in de KASSA-uitzending ook naar voren kwam. Dit betekent dat wij een bod uitbrengen op het goud (de sieraden) dat (die) u aanbiedt, waarna u vrij bent om dit bod te accepteren of af te wijzen en in het laatste geval vervolgens al dan niet een tegenvoorstel bij ons neer te leggen Dit proces vormt de basis van onze werkwijze.
Uw situatie
In uw vraag lezen wij dat u vragen heeft over de afloop van dit proces en de transactie die u heeft gedaan. Ook heeft u ons gevraagd om nadere informatie over de transactie. Na zorgvuldige bestudering van uw vraag en de bijbehorende transactie zijn wij tot de slotsom gekomen dat het proces van loven en bieden in uw geval correct is verlopen conform ons werkproces.
Onze reactie
Het bod dat aan u is uitgebracht is echter tot stand gekomen volgens de gebruikelijke procedure en u heeft alle vrijheid gehad om ons bod te accepteren, af te wijzen of het tijdens uw bezoek aan ons (alleen) aan te horen.
U hebt bij de transactie een inkoopformulier aangeboden gekregen waarop de informatie met betrekking tot de transactie staat vermeld. Dit formulier vermeldt de prijs die met u is overeengekomen. Wij zullen u geen verdere of andere specificaties verstrekken.
Wij vertrouwen erop dat wij u met bovenstaande toelichting een duidelijke uitleg hebben gegeven waarom wij niet verder op uw vraag zullen ingaan.
Ik dacht begrepen te hebben dat ze verplicht zijn om mij meer informatie te vertrekken
Weet iemand hoe dit zit en of hier ervaring mee
vrijdag 20 maart 2026 om 18:17
Ik ben er laatst geweest met zilveren voorwerpen. Ze gaven toen een prijs aan die ik op zich wel okee vond. Heb geen idee van de waarde, of voor welk bedrag het 15 jaar geleden voor aangekocht is.
Ik heb het weer mee naar huis genomen omdat ik eerst wilde overleggen. Daarna zakte de zilverprijs enorm, dus alles maar weer on hold gezet.
De informatie die ik kreeg was hoe zuiver het zilver was, en het gewicht.
Eerlijk gezegd ben ik nu het getal van zuiverheid alweer vergeten.
Ik had op dat moment niet het idee dat het ' loven en bieden " was. Meer: wij bieden dit bedrag op dit moment.
Wat zou je nu nog voor informatie willen hebben van ze, en wat denk je daarmee te kunnen?
Ik heb het weer mee naar huis genomen omdat ik eerst wilde overleggen. Daarna zakte de zilverprijs enorm, dus alles maar weer on hold gezet.
Ik had op dat moment niet het idee dat het ' loven en bieden " was. Meer: wij bieden dit bedrag op dit moment.
Wat zou je nu nog voor informatie willen hebben van ze, en wat denk je daarmee te kunnen?
vrijdag 20 maart 2026 om 18:22
Wij zullen u geen verdere of andere specificaties verstrekken.
Ik vrees dat je het hiermee moet doen.
Ik vermoed dat een verkoop niet ongedaan wordt omdat achteraf blijkt dat de koper heel weinig betaald heeft (voor goud, of voor een auto, of een huis).
Misschien is het anders als de koper zegt dat het 15 gram is terwijl het 20 gram is, (of 18 karaat terwijl het 20 karaat is), maar dan moet je zoiets kunnen bewijzen.
Maar er reageert vast nog iemand met juridische kennis.
Ik vrees dat je het hiermee moet doen.
Ik vermoed dat een verkoop niet ongedaan wordt omdat achteraf blijkt dat de koper heel weinig betaald heeft (voor goud, of voor een auto, of een huis).
Misschien is het anders als de koper zegt dat het 15 gram is terwijl het 20 gram is, (of 18 karaat terwijl het 20 karaat is), maar dan moet je zoiets kunnen bewijzen.
Maar er reageert vast nog iemand met juridische kennis.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 20 maart 2026 om 18:24
De vraag is natuurlijk of ze eerlijk meedeelden hoe zuiver het zilver was.ambra schreef: ↑20-03-2026 18:17Ik ben er laatst geweest met zilveren voorwerpen. Ze gaven toen een prijs aan die ik op zich wel okee vond. Heb geen idee van de waarde, of voor welk bedrag het 15 jaar geleden voor aangekocht is.
"wij bieden dit" - "ik ga niet akkoord" is natuurlijk "bieden en loven".
vrijdag 20 maart 2026 om 18:27
Maar het zal toch geen verrassing zijn dat dat soort 'bedrijven' niet zuiver op de graat zijn? De meeste mensen verkopen hun edelmetalen niet uit weelde, en daar wordt nou eenmaal misbruik van gemaakt. Mijn moeder verkocht ooit haar trouwring voor vijftien gulden, ze was de koning te rijk want dat was toch weer voor twee dagen boodschappen. Maar dat ding was natuurlijk veel meer waard.
Graftak!
vrijdag 20 maart 2026 om 18:45
Nee dat kon ik inderdaad niet controleren.
Dat vind ik ook meteen het lastige: waar kun je wel terecht voor een eerlijk advies?
vrijdag 20 maart 2026 om 19:17
Er zijn ook andere bedrijfjes die goud inkopen, dus je kunt ergens anders vragen wat ze bieden.
Als ze heel verschillende bedragen bieden, kan het moeite lonen nog 2 bedrijven te bezoeken.
En ik denk dat de meeste juweliers ook kunnen onderzoeken wat de kwaliteit van goud is.
Als ze heel verschillende bedragen bieden, kan het moeite lonen nog 2 bedrijven te bezoeken.
En ik denk dat de meeste juweliers ook kunnen onderzoeken wat de kwaliteit van goud is.
vrijdag 20 maart 2026 om 19:19
Oh, meer dan genoeg mensen die gewoon verkopen omdat ze nu wel genoeg zilveren vorken uit een erfenis hebben of zo hoor. Echt niet iedereen die edelmetaal verkoopt zit heel erg krap.Lady*Voldemort schreef: ↑20-03-2026 18:27Maar het zal toch geen verrassing zijn dat dat soort 'bedrijven' niet zuiver op de graat zijn? De meeste mensen verkopen hun edelmetalen niet uit weelde, en daar wordt nou eenmaal misbruik van gemaakt. Mijn moeder verkocht ooit haar trouwring voor vijftien gulden, ze was de koning te rijk want dat was toch weer voor twee dagen boodschappen. Maar dat ding was natuurlijk veel meer waard.
Ik heb een kennis die vroeger zelf goudsmit geweest is, dus echt wel verstand van zaken heeft. En die verkoopt ook wel eens goud en zilver via een inkoper. Er zijn ook gewoon betrouwbare. Maar die werken meestal niet met een bied-systeem, maar gewoon met vaste prijzen per gewicht.
vrijdag 20 maart 2026 om 20:02
Je krijgt natuurlijk altijd minder dan de waarde is. Zij moeten hier ook aan verdienen. Ik vrees dat je achteraf weinig kan omdat er weinige bewijzen valt.
Daarnaast snap ik ook niet zo goed waarom
Je hier nu zo druk mee bent. Je hebt toen een bod gekregen en daar kon je je wel
in vinden en hebt het hiervoor verkocht. Toen was het goed, laat het los.
Daarnaast snap ik ook niet zo goed waarom
Je hier nu zo druk mee bent. Je hebt toen een bod gekregen en daar kon je je wel
in vinden en hebt het hiervoor verkocht. Toen was het goed, laat het los.
vrijdag 20 maart 2026 om 20:30
zaterdag 21 maart 2026 om 06:49
zaterdag 21 maart 2026 om 06:54
Sommige juweliers verkopen van alles. Als je zoekt op zilversmid vind je waarschijnlijk wel meer.
Je zou op de website van Rikkoert kunnen kijken, die verkoopt allerlei zilveren voorwerpen zoals vazen, schalen, broodmandjes, etc. om er een idee van te krijgen.
zaterdag 21 maart 2026 om 07:06
Dit lijkt mij ook.strandbedaanzee schreef: ↑21-03-2026 06:49
Je bent zelf akkoord gegaan met de verkoop voor een prijs die toen geldde. Ik vraag me af wat je er daarna nog mee kunt. Ik zou het loslaten.
zaterdag 21 maart 2026 om 08:28
In de toelichting van Kassa lees ik dat er geen specifieke regels zijn voor goudinkoop. Alleen dat een jurist zegt dat er 'mogelijk sprake is van oplichting'. Daar kun je alleen iets mee in een rechtszaak.
Dus waar zou je deze club nog op aan willen spreken. Niemand heeft jou gedwongen akkoord te gaan met het bod.
Bij bijvoorbeeld een autodealer of keukenboer is er ook een proces van loven en bieden. En betaal je ook altijd te veel. Maar als je akkoord gaat, is de deal gesloten. Tenzij er niet geleverd wordt wat is afgesproken. Maar jij kreeg het afgesproken bedrag.
Gewoon marktwerking.
Dus waar zou je deze club nog op aan willen spreken. Niemand heeft jou gedwongen akkoord te gaan met het bod.
Bij bijvoorbeeld een autodealer of keukenboer is er ook een proces van loven en bieden. En betaal je ook altijd te veel. Maar als je akkoord gaat, is de deal gesloten. Tenzij er niet geleverd wordt wat is afgesproken. Maar jij kreeg het afgesproken bedrag.
Gewoon marktwerking.
zaterdag 21 maart 2026 om 10:13
zaterdag 21 maart 2026 om 10:30
Op sieraden moet het staan hoeveel karaat het is.dreuvel schreef: ↑20-03-2026 19:17Er zijn ook andere bedrijfjes die goud inkopen, dus je kunt ergens anders vragen wat ze bieden.
Wat is kwaliteit?, het is zoveel karaat en meer niet.
Met gouden kronen wordt het lastiger, al zijn deze vaak gemaakt van 14/18 karaat (en nog wat andere materialen).
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 21 maart 2026 om 17:46
Ik heb eind vorig jaar iets bij goudwisselkantoor verkocht
Wat is de reden dat je dit nu nog/weer wil weten? Hoe is het destijds gegaan? Je hebt een bod gekregen en dat geaccepteerd en de bon en het geld aangenomen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in