Napraattopic deel 110

02-04-2019 16:41 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Moire schreef:
21-04-2019 11:58
Maar af en toe posten geeft sowieso al een andere dynamiek dan regelmatig. Maar het is niet zo dat mensen gewoon geweerd worden, omdat ze er niet bijhoren.
Als je debiel doet krijgsheer het wel te horen, maar dat krijgen de vaste posters hier ook.
Dat klopt allemaal. Mensen worden hier inderdaad niet geweerd, maar je moet je wel bewijzen. En dan kan aan het begin één verkeerde opmerking ertoe leiden dat je afgekeurd wordt. En inderdaad, vaste posters nemen ook tegen elkaar geen blad voor de mond. Maar daarna is het meestal wel zand erover. Dat is het krediet dat nieuwkomers hier eerst moeten verdienen en ik snap dat dat mensen weleens afschrikt om hier mee te schrijven.
Oudblond schreef:
21-04-2019 12:02
Genoeg vaste napraters die heel opbouwend waren in jouw topics. Nee, ze praatten niet met je mee. Maar dat was in veel gevallen dan ook het laatste wat je nodig had om je probleem ' op te lossen'. Als je zelf stoïcijns vast blijft houden aan je eigen acties en gelijk zonder ook maar een beetje bereidheid te tonen om de gegeven adviezen te overwegen, dan is het heel logisch dat het topic eindigt met 'Adieux en zoek het maar uit'.
Ik heb het nog niet eens over haar topics. Gewoon hier, op napraat.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:03
Zo ervaar ik het totaal niet en ik kwam toch pas bij Napraat toen dat al een flink poosje liep.

Ik ook.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:01
Precies, maar zoals je alweer kunt lezen, heb ik het volkomen verkeerd begrepen. Jij ook.
Ik was me ervan bewust dat ik dit soort reacties over me af ging roepen. Maar dit mag best eens gezegd worden. Voordeel is dat ik niks te verliezen heb, want ik heb niet opnieuw de ambitie om er hier bij te gaan horen.
Jest schreef:
21-04-2019 12:04
Dat klopt allemaal. Mensen worden hier inderdaad niet geweerd, maar je moet je wel bewijzen. En dan kan aan het begin één verkeerde opmerking ertoe leiden dat je afgekeurd wordt. En inderdaad, vaste posters nemen ook tegen elkaar geen blad voor de mond. Maar daarna is het meestal wel zand erover. Dat is het krediet dat nieuwkomers hier eerst moeten verdienen en ik snap dat dat mensen weleens afschrikt om hier mee te schrijven.
Er zijn mensen die hier weleens wat posten die werkelijk nooit iets goed kunnen doen. Als je zelf niks tegen deze mensen hebt of een hele andere ervaring, wordt dat ook niet gewaardeerd.
Jest schreef:
21-04-2019 12:04
Een verkeerde opmerking in een ander topic kan je ook de nek om doen dat niet exclusief voor Napraat.
Wat ik dan weer grappig vind, iemand schreef hier pas een paar weken te schrijven terwijl ik dacht dat die er al jaren zat.
Jest schreef:
21-04-2019 12:06
Ik was me ervan bewust dat ik dit soort reacties over me af ging roepen. Maar dit mag best eens gezegd worden. Voordeel is dat ik niks te verliezen heb, want ik heb niet opnieuw de ambitie om er hier bij te gaan horen.
Ja, want dat wordt nooit gezegd........
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
O, het wordt wet janken op aannames i.p.v. een gesprek. Succes!
Jest schreef:
21-04-2019 12:06
Dit mag zeker gezegd worden. Misschien moet het gewoon gezegd worden.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:08
Als je zelf niks tegen deze mensen hebt of een hele andere ervaring, wordt dat ook niet gewaardeerd.
Nee, je wordt inderdaad over het algemeen geacht een beetje leuk mee te doen. Behalve als je hier al een hoop krediet hebt, dan kom je er meestal nog wel mee weg. Zoals jij nu volgens mij.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:09
Ja, want dat wordt nooit gezegd........
Dan moet er wel een kern van waarheid in zitte hé.
Als ik nu een zwangertopic of dat bar kletstopic binnen kom walsen vragen ze zich ook af wat ik daar kom doen.
Dat heb ik bij napraat nog nooit gelezen.
Moire schreef:
21-04-2019 12:10
Huh?
Jest schreef:
21-04-2019 12:12
Nee, je wordt inderdaad over het algemeen geacht een beetje leuk mee te doen. Behalve als je hier al een hoop krediet hebt, dan kom je er meestal nog wel mee weg. Zoals jij nu volgens mij.
Mwoah, ik maak mij geen illusies hoor.
Moire schreef:
21-04-2019 12:10
Er worden toch concrete voorbeelden gegeven? Jouw reactie nu is ook weinig constructief.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:12
Dan moet er wel een kern van waarheid in zitte hé.
Tuurlijk zit die erin, maar waarom moet dat regelmatig gemeld worden?
Doe mee of doe niet mee, maar jank niet.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:15
Waar jank ik? Het enige wat ik heb gedaan is tegenspreken dat iedereen hier zomaar welkom is.
Solomio schreef:
Waarom moet dat onder de noemer janken vallen?
Er wordt hier alleen maar geklaagd over topics, mods en wanbeleid. Ook allemaal gejank?
Vesper- schreef:
Er worden toch concrete voorbeelden gegeven? Jouw reactie nu is ook weinig constructief.
Welke concrete voorbeelden dan?
sam1968 schreef:
21-04-2019 10:35
Praten over afwezige anderen op een vervelende manier. Dat is roddelen.
Ga gewoon in het topic zelf zeggen dat je vragen naar euthanasie bizar vindt in het geval van een zieke 80-jarige. Dan heeft de TO er misschien ook wat aan.
Dat is dus net de bedoeling van napraat. Je kan er zeker van zijn dat er een hele discussie komt, tientallen quotes en TO die datzelfde bericht een keer of tien moet lezen. Off topic dus. Dan ga je naar napraat. Ook bij vermoeden van trollen, napraat. Niet in het topic zelf.
Life is short. Eat dessert first.
Jest schreef:
21-04-2019 12:17
Waar jank ik? Het enige wat ik heb gedaan is tegenspreken dat iedereen hier zomaar welkom is.
Iedereen is welkom, maar als je erg dom of erg raar post krijg je wel commentaar.
Betekent dat dan dat je niet welkom bent?
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:18
Waarom moet dat onder de noemer janken vallen?
Er wordt hier alleen maar geklaagd over topics, mods en wanbeleid. Ook allemaal gejank?
IK VIND het janken wat je doet, want o jee, we zijn niet lief genoeg tegen jou (en blijkbaar DMM) geweest.
Jest schreef:
21-04-2019 12:00
Het komt hier veel vaker voor dat nieuwkomers niet geaccepteerd (of half genegeerd) worden dan in andere kletstopics. De harde kern van het forum zit hier. En die ontleent daar een bepaalde status aan.
Vervelend dat je dat gevoel hebt, dat meen ik. Ik denk dat het niet anders is dan andere kletstopics? Daar 'durf' ik ook niet zomaar binnenvallen. Maar er zijn toch voorbeelden genoeg van mensen die gewoon beginnen mee te schrijven hier?
Life is short. Eat dessert first.
Jest schreef:
21-04-2019 12:17
Je jankt helemaal niet. Je blijft beleefd terwijl je je ongenoegen uit.
Zo gaat een normaal gesprek nu eenmaal.
Moire schreef:
21-04-2019 12:18
Welke concrete voorbeelden dan?
Die lees je zelf ook. Genoeg mensen die ze herkennen in hun algemeenheid. Je doet nu expres moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven