Honden en camper

22-04-2019 13:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan van de zomer voor het eerst met een camper op pad, samen met onze honden.

Nu vraag ik mij af of het in een camper net zo snel warm wordt als in een stilstaande auto? Omdat we soms ook weleens boodschappen moeten doen en ik me afvraag of ik ze dan rustig even in de camper kan laten? In een auto zou ik dat uiteraard nooit doen en als het in een camper heet wordt uiteraard ook niet.
Such a beautiful place to be with Friends.
Het zal wel enorm gaan stinken denk ik op zo'n kleine ruimte.
Camper wordt ook heet, sommige mensen hebben een airco maar als die er ineens mee stopt?
De een boodschappen doen en de ander bij de honden blijven.

En ik de k dat het ook nog wel scheelt hoe groot je camper is, of er airco is en of je naar Noorwegen of Spanje gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mogelijkheid om een dakraam open te doen?
Ja, het wordt warm in een camper. Er zijn campers met airco, ik heb dat helaas niet. Als mijn Berner al even alleen bij de camper moet blijven, zorg ik voor voldoende ventilatie. Maar ik laat haar bij hoge uitzondering binnen. Meestal gaat ze mee. Ik maak haar dan bij de supermarkt bij de ingang even vast. Ik ga alleen met mijn hond.
En nee, het stinkt niet.
linnepinnie65 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 13:53
Reden: Tikfouten
0.70% gewijzigd
Ja het wordt warm maar niet zo snel als in een auto. Dus dakraam open, camper in de schaduw parkeren en dan kan je best even boodschappen doen.
Ik zou geen halve dag gaan winkelen.
Een kennel in laten bouwen zodat je honden veilig achter de tralies zitten maar met open deurtjes toch buitenlucht hebben. En je zit zelf niet in de stank in je slaapgedeelte.

Afbeelding
Linnepinnie65 schreef:
22-04-2019 13:52
En nee, het stinkt niet.

Dat vinden mensen met huisdieren altijd, terwijl ik al direct bij binnenkomst ruik of iemand een kat, hond, konijn of vogel heeft. De bazen raken aan de lucht gewend.
himalaya wijzigde dit bericht op 22-04-2019 13:58
0.55% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
redbulletje schreef:
22-04-2019 13:57
Een kennel in laten bouwen zodat je honden veilig achter de tralies zitten maar met open deurtjes toch buitenlucht hebben. En je zit zelf niet in de stank in je slaapgedeelte.

Afbeelding
Niet alle honden stinken
himalaya schreef:
22-04-2019 13:58
Dat vinden mensen met huisdieren altijd, terwijl ik al direct bij binnenkomst ruik of iemand een kat, hond, konijn of vogel heeft. De bazen raken aan de lucht gewend.
Maar ruiken of stinken is niet hetzelfde
gizzmo-returns schreef:
Niet alle honden stinken
Daarover verschillen we dan van mening.
Sowieso als ze nat geregend zijn, maar ook nog uit hun bek en uit hun kont. ;-D
redbulletje schreef:
22-04-2019 13:57

Afbeelding
Hij is niet van onszelf, dit gaat dus helaas niet.
ClumsyNinja schreef:
22-04-2019 13:55
Ja het wordt warm maar niet zo snel als in een auto. Dus dakraam open, camper in de schaduw parkeren en dan kan je best even boodschappen doen.
Ik zou geen halve dag gaan winkelen.
Gaat echt alleen om boodschappen doen idd, niet om uren alleen laten.
Als je met z'n twee bent kan toch eentje om boodschappen gaan en de ander de honden uit laten?

Of laat de airco aan. Je bent geen uren weg. Hoe doe je dat eigenlijk als je ergens naartoe wil (iets bezichtigen of uit eten?)
Er moet volgens mij airco in zitten die ook werkt als de campermotor niet draait. Ik heb ooit een camper gezien met - op een warme dag - een hond alleen er in. Hij zat op de voorstoel en hijgde niet eens....
redbulletje schreef:
22-04-2019 14:07
Als je met z'n twee bent kan toch eentje om boodschappen gaan en de ander de honden uit laten?

Of laat de airco aan. Je bent geen uren weg. Hoe doe je dat eigenlijk als je ergens naartoe wil (iets bezichtigen of uit eten?)
Wij houden vooral van wandelen in de natuur, dus gewoon mee. Uiteten doen we eigenlijk nooit, bestellen of koken zelf.
Het lukt me nu nog soms met de auto als ik gereden heb met de airco aan, als ik de auto met ramen open in de schaduw zet en dat ze niet net gewandeld heeft. En dan maar heel kort. Qua materiaal auto/ camper lijkt me geen verschil. De kleur misschien nog wat.
himalaya schreef:
Dat klopt. Maar daar kiezen mensen met honden voor. Dus het maakt mij niet uit of anderen het ruiken, ik ga graag met m'n hond op vakantie. Liever dan in een reukloze camper in m'n up.
Klaar mee
Veel camperaars hebben een hond bij zich, dat is geen enkel probleem. En ja, het kan behoorlijk warm worden in een camper. Zorg voor ventilatie door ramen tegen elkaar open te zetten als je er even niet bent.

De meeste campers hebben alleen airco op de motor niet in het woongedeelte. Ik weet niet of je een huurcamper hebt, maar is het toegestaan huisdieren mee te nemen?
Dahlia74 schreef:
22-04-2019 15:42
Veel camperaars hebben een hond bij zich, dat is geen enkel probleem. En ja, het kan behoorlijk warm worden in een camper. Zorg voor ventilatie door ramen tegen elkaar open te zetten als je er even niet bent.

De meeste campers hebben alleen airco op de motor niet in het woongedeelte. Ik weet niet of je een huurcamper hebt, maar is het toegestaan huisdieren mee te nemen?
Ja en ja
Waar ga je heen? Dat maakt namelijk ook nogal den verschil.
Een camper is een stuk groter dan een auto en van ander materiaal, het wordt minder snel echt heet. Terwijl een auto echt een oventje wordt.
Zo’n zilveren folie scherm voor het raam plaatsen helpt ook. Wij hadden een camper zonder airco en 2 honden, en ook in zuid Frankrijk kon dit echt prima.
blauwe_emmer schreef:
22-04-2019 16:10
Waar ga je heen? Dat maakt namelijk ook nogal den verschil.
Weten we nog niet precies, iig een week Duitsland.
Beter.Laat schreef:
22-04-2019 14:08
Er moet volgens mij airco in zitten die ook werkt als de campermotor niet draait. Ik heb ooit een camper gezien met - op een warme dag - een hond alleen er in. Hij zat op de voorstoel en hijgde niet eens....
Dat moet niet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven