Na tien jaar relatie.. geen ring

23-04-2019 15:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik vraag me af hoe anderen hier over denken. Mijn vriend (28) en ik (25) zijn over een paar maandjes een decennium samen. We hebben twee jaar geleden samen een huis gekocht, we wonen al 5 jaar samen. Goede baan allebei, met leuke salarissen. We hebben het met regelmaat over de toekomst, en dan eigenlijk over kinderen. Ik wil getrouwd zijn voor er kinderen komen, dat weet hij. Zelf zegt hij ook te willen trouwen.

Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen. Ligt dat aan mij?
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:44
32.79% gewijzigd
Ik heb na drie jaar mijn man gevraagd. Ik wilde graag trouwen en wilde niet wachten tot hij mij een keer zou gaan vragen :)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-04-2019 15:39
Jong? Serieus? O_O
Serieus!!!
Maar ik ben dan ook half bejaard met mn 44 en nog steeds niet getrouwd (gelukkig) na 20 jaar samenwonen.

liever een goede relatie zonder ring
dan
een kut relatie en een gouden ring
vivapimpelmees schreef:
23-04-2019 15:24
Wat is er mis met hem vragen?
+1 Waarom moet altijd alles hetzelfde als de dinnetjes? Je bent de laatste, nu is er toch al niks origineels meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
23-04-2019 15:38
Gaat het je om de ring of het huwelijk?
Vraag hem, of vraag hem of en wanneer hij het van plan is te doen.
Ik vind 25 trouwens jong om te trouwen, maar dat zal wel aan mij liggen.
10 jaar samen zijn en het trouwen nog even uitstellen, omdat je zogenaamd nog jong bent vind ik dan weer onzinnig, maar dat zal wel aan mij liggen.
Mozza schreef:
23-04-2019 15:43
Serieus!!!
Maar ik ben dan ook half bejaard met mn 44 en nog steeds niet getrouwd (gelukkig) na 20 jaar samenwonen.
Als je zelf niks met trouwen hebt vind ik het des te raarder om dan iets te vinden van anderen die dat wel hebben.

@TO: Eens met dat je het gewoon eens moet bespreken. Hij kan niet ruiken wat jouw wensen zijn.
margjem wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:46
23.49% gewijzigd
Je bent niet in staat om tegen hem te zeggen dat je graag wil trouwen en een datum wil prikken?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook gewoon zeggen: "He, NovaStarMan het lijkt me leuk om ringen te kopen voor ons samen"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jullie willen in de toekomst allebei graag kinderen.

JIJ wil voor die tijd getrouwd zijn, hij kan zich hier ook in vinden.

Dan is de termijn van dat trouwen dus afhankelijk van de termijn dat er kinderen komen.
Is die termijn bij jullie hetzelfde? Praten jullie daarover?
Als hij pas over 10 jaar aan kinderen wil beginnen zou ik voorlopig niet op een aanzoek rekenen.
Je bent leuk voor de neuk
Alle reacties Link kopieren
Wat Maledive zegt: wanneer wil je dan kinderen en zitten jullie dan op één lijn?

Ik denk ook dat je wat hoge verwachtingen hebt. Drie jaar zitten wachten op een huwelijksaanzoek - serieus? Over alles in een relatie moet je toch kunnen praten, maar een huwelijksaanzoek moet dan ineens heel geheimzinnig en verrassend zijn? Snap ik niks van. Je hebt toch gesprekken over hoe je de (gezamenlijke) toekomst ziet? Als jij niet duidelijk bent, gaat er blijkbaar ook niks gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
ach... herkenbaar, tussen mijn 20e en 30e ging ook iedereen trouwen behalve ik en nu ben ik 25 jaar-ongehuwd- samen met dezelfde lief en zijn het gros van mijn vrienden van destijds gescheiden.

Dus.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
23-04-2019 15:45
10 jaar samen zijn en het trouwen nog even uitstellen, omdat je zogenaamd nog jong bent vind ik dan weer onzinnig, maar dat zal wel aan mij liggen.



Als je zelf niks met trouwen hebt vind ik het des te raarder om dan iets te vinden van anderen die dat wel hebben.

@TO: Eens met dat je het gewoon eens moet bespreken. Hij kan niet ruiken wat jouw wensen zijn.
Ik snap heus dat mensen willen trouwen hoor, maar ik vind 25 idd jong, ook al ben je "al" 10 jaar samen.

Alle reacties Link kopieren
overigens weet ik niet of ik nog zou willen trouwen als mijn vriend me na 9 jaar nog niet gevraagd heeft maar wel met oorbellen in een doosje aan kwam zetten... ik bedoel...dan ben je wel een tikkie aan het treiteren hoor
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-04-2019 15:55
overigens weet ik niet of ik nog zou willen trouwen als mijn vriend me na 9 jaar nog niet gevraagd heeft maar wel met oorbellen in een doosje aan kwam zetten... ik bedoel...dan ben je wel een tikkie aan het treiteren hoor
Oorbellen gaan altijd in een doosje. De juwelier voortaan om een botethamzakkie vragen?
Alle reacties Link kopieren
Maar serieus, bespreek het. Ik vond dat ook heel stom want het moet toch spontaan zijn enzo. Maar het heeft echt geholpen, hij wilde ook zeker wel trouwen maar hij was er op dat moment nog niet heel erg mee bezig. Toen ik dus aangaf dat ik wel op korte termijn wilde beginnen met plannen gingen bij hem de radartjes aan dat hij me toch wel graag wilde vragen als hij er aan toe was.
Dat duurde toen nog wel even maar dat vond ik toen niet meer erg, ik wist immers dat hij op de hoogte was van mijn wensen en dat hij er over na aan het denken was. Hij kan het ook niet ruiken he.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-04-2019 15:46
Je kunt toch ook gewoon zeggen: "He, NovaStarMan het lijkt me leuk om ringen te kopen voor ons samen"

Dit. Zo'n aanzoek is natuurlijk één grote poppenkast. Waarom praat je er niet gewoon over met je vriend dat je graag wil trouwen? Jullie kunnen toch gewoon samen een datum prikken, ook zonder dat hij je gevraagd heeft?
Trotter schreef:
23-04-2019 15:58
Dit. Zo'n aanzoek is natuurlijk één grote poppenkast. Waarom praat je er niet gewoon over met je vriend dat je graag wil trouwen? Jullie kunnen toch gewoon samen een datum prikken, ook zonder dat hij je gevraagd heeft?
Ja eigenlijk is het van de zotten natuurlijk. De vrouw moet jarenlang aan de man zijn kop zeuren en passief-agressieve hints gaan geven zodat hij weet dat zij wil trouwen. En dan moet hij het ook nog eens vragen? Waar slaat dat nou weer op. Dan is toch heel het effect van dat vragen weg. Ouderwetse onzin.
Alle reacties Link kopieren
Pfff waar je je druk om maakt.... Ik ben 19 jaar samen we zijn ook niet getrouwd..
Tjee, je bent nog zo jong! Bespreek het onderwerp nog een keer als het je zo dwars zit. Bv in verband met een spaardoel of zo.
En dat van een " aanzoek " snap ik al helemaal niet.
Wij hebben ooit samen een keer besloten dat we zouden gaan trouwen, en dat in gang gezet. Maar een officieel aanzoek hebben we elkaar nooit gedaan.
Hier hebben we het gewoon besproken, en later dat jaar zijn we getrouwd voornamelijk omdat we een huis samen wilde kopen, alles wettelijk geregeld wilden hebben.

Afwachten heb je toch niks aan...
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 16:13
41.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 15:56
Oorbellen gaan altijd in een doosje. De juwelier voortaan om een botethamzakkie vragen?
nou, ik kreeg mijn zilveren oorbellen toevallig allemaal in een mooi fluwelen zakje

en mijn verlovingsring kwam helemaal niet uit een doosje
Lorem Ipsum
Thuis-in-eigen-huis schreef:
23-04-2019 16:09

Afwachten heb je toch niks aan...
Toppunt van onfeministisch als je erbij nadenkt
AnAppleADay schreef:
23-04-2019 15:57
Maar serieus, bespreek het. Ik vond dat ook heel stom want het moet toch spontaan zijn enzo. Maar het heeft echt geholpen, hij wilde ook zeker wel trouwen maar hij was er op dat moment nog niet heel erg mee bezig. Toen ik dus aangaf dat ik wel op korte termijn wilde beginnen met plannen gingen bij hem de radartjes aan dat hij me toch wel graag wilde vragen als hij er aan toe was.
Dat duurde toen nog wel even maar dat vond ik toen niet meer erg, ik wist immers dat hij op de hoogte was van mijn wensen en dat hij er over na aan het denken was. Hij kan het ook niet ruiken he.



Dat bespreken vind ik een goeie tip. Maar waarom moet er perse een aanzoek volgen op zo'n overleg?


Ik snap het hele aanzoek-gedoe niet. Trouwen is een beslissing die je samen maakt, in goed overleg. En als je dan samen hebt besloten om te gaan trouwen, kun je ook samen een ring uitzoeken, als die ring zo belangrijk voor je is.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:03
En dat van een " aanzoek " snap ik al helemaal niet.
Wij hebben ooit samen een keer besloten dat we zouden gaan trouwen, en dat in gang gezet. Maar een officieel aanzoek hebben we elkaar nooit gedaan.
Dit. Wij hebben het samen besloten en zijn het toen samen gaan regelen. Ik ben daar onwijs blij mee, want het past bij ons. Als dat bij jullie anders is, is dat ook prima, maar als het dan dus bij hem ligt ben je hierin afhankelijk van hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven