Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 21 april 2019 om 11:11
zondag 21 april 2019 om 11:28
Grinnn goede smaak dus Blond 
Ik hoor het wel als mijn buren gaan klagen, maar ik zit voor en zij waarschijnlijk achter buiten.
Hoe was het gisteren?
Ik was om 9 al op, wat dingen in huis gedaan, uiteraard allemaal half
(ik pas mooi in dat ADHD topic
) en ben nu verbaasd dat het pas half12 is.
En ondertussen leer ik een wijze les, mede door een artikel over happy singles in de Happinez dat ik steeds weigerde te lezen.
Ik heb de nijging mij te verzetten tegen alles dat ik niet wil. Mijn vermoeidheid, mijn somberte. Ik ben dan zo bezig met mijn wens dat ik wil dat dat klaar is dat ik mij er tegen verzet. Daar ben ik me al een tijdje bewust van en ook dat dat juist averechts werkt. Maar ik weet dat ik daar mee moet stoppen. Ik kan balen van hoe ik me voel, van mijn single zijn, mijn gebrek aan energie, maar balen lost het niet op.
Dus nu opzoek naar het antwoord hoe ik stop met me te verzetten. Iets om de volgende keer misschien ook met mijn peut te bespreken
Want onbewust hoop ik steeds dat ze een oplossing heeft om mij zo snel mogelijk beter te voelen, terwijl ik ook weet dat het niet zo werkt.
Moet wel bekennen dat een goede dag wel helpt, om dit zo te verzinnen
De uitdaging zit in al die andere dagen, grin.

Ik hoor het wel als mijn buren gaan klagen, maar ik zit voor en zij waarschijnlijk achter buiten.
Hoe was het gisteren?
Ik was om 9 al op, wat dingen in huis gedaan, uiteraard allemaal half

En ondertussen leer ik een wijze les, mede door een artikel over happy singles in de Happinez dat ik steeds weigerde te lezen.
Ik heb de nijging mij te verzetten tegen alles dat ik niet wil. Mijn vermoeidheid, mijn somberte. Ik ben dan zo bezig met mijn wens dat ik wil dat dat klaar is dat ik mij er tegen verzet. Daar ben ik me al een tijdje bewust van en ook dat dat juist averechts werkt. Maar ik weet dat ik daar mee moet stoppen. Ik kan balen van hoe ik me voel, van mijn single zijn, mijn gebrek aan energie, maar balen lost het niet op.
Dus nu opzoek naar het antwoord hoe ik stop met me te verzetten. Iets om de volgende keer misschien ook met mijn peut te bespreken
Moet wel bekennen dat een goede dag wel helpt, om dit zo te verzinnen

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 21 april 2019 om 11:38
Goede inzichten Popje! In verzet verbruik je zoveel energie die je ook nog eens niets brengt.
Man is compilaties aan het maken van ' women's music'. Krachtige podiumtijgers. Heerlijk. Bovenbuuf is trouwens een heel ranke, mooie, kleine vrouw van 55. Die het liefst op pumps op de motor kruipt richting een hardrock concert. Typje: uiterlijk zegt niets en een heerlijk mens.
Maman had gisteren helaas geen goede dag. Maar we hebben er toch een gezellig samenzijn van gemaakt. En toch nog even met de rolstoel de stad in kunnen gaan en hele mooie schoenen met bijpassende tas voor haar gescoord: Cadeautje voor haar verjaardag.
Ik ben vandaag wiebelig. Er gebeurt veel en ik vind mijn evenwicht niet zo goed. Straks maar even naar buiten.
Man is compilaties aan het maken van ' women's music'. Krachtige podiumtijgers. Heerlijk. Bovenbuuf is trouwens een heel ranke, mooie, kleine vrouw van 55. Die het liefst op pumps op de motor kruipt richting een hardrock concert. Typje: uiterlijk zegt niets en een heerlijk mens.

Maman had gisteren helaas geen goede dag. Maar we hebben er toch een gezellig samenzijn van gemaakt. En toch nog even met de rolstoel de stad in kunnen gaan en hele mooie schoenen met bijpassende tas voor haar gescoord: Cadeautje voor haar verjaardag.
Ik ben vandaag wiebelig. Er gebeurt veel en ik vind mijn evenwicht niet zo goed. Straks maar even naar buiten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 21 april 2019 om 11:43
Dankje Blond. Het inzicht was er al, maar word me opeens nog bewuster dat ik moet zoeken naar de weg om daar te komen. Gewoon leren zijn.
Misschien is dat wel de les die ik nu moet leren.
En ondertussen pink ik een traantje weg door de combi van het inzicht, het besef hoe lastig het is en een fantastische versie van Gethsemane op de achtergrond
De buuf klinkt als een tof mens Blond.
Moeilijk dat Maman haar dag niet had. Wel mooi dat jullie er toch nog iets fijns van konden maken.
En niet gek dat je wiebelig bent. Jij hebt ook veel aan je hoofd
Misschien is dat wel de les die ik nu moet leren.
En ondertussen pink ik een traantje weg door de combi van het inzicht, het besef hoe lastig het is en een fantastische versie van Gethsemane op de achtergrond
De buuf klinkt als een tof mens Blond.

En niet gek dat je wiebelig bent. Jij hebt ook veel aan je hoofd

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 21 april 2019 om 13:43
Wat een mooie inzichten, Popje!
Ik vind zelf me niet verzetten tegen dingen moeilijk. Ik heb me bijna mijn hele leven al tegen dingen verzet, en het 'werkte' toch? En nu lijkt het allemaal alleen maar erger te worden, grrrrr. Maar ik weet ook dat het nu juist erger lijkt, omdat dingen al zo lang aan het opstapelen zijn geweest. En dat ik vroeger ook compleet kapot was na een sociaal gebeuren, maar dat ik maar door ging tot ik echt helemáál niet meer wilde. En dat is ook niet goed, dan heb ik liever dat ik herken dat ik de neiging heb een kom met nat deeg door de keuken te gooien, en dat ik dan even sta te janken en het is weer 'goed'
Wat fijn dat jullie er toch wat van konden maken met Maman, Blondje. En inderdaad, niet zo gek dat je je evenwicht soms kwijt bent. Het is ook nogal wat allemaal. Net zoiets merkte ik vrijdag aan mijn moeder; die was zo ... moe, en je zag gewoon aan haar dat ze nu pas begon met loslaten. Jarenlang steeds meer moeten mantelzorgen, regelen en doen terwijl je weet dat je ouder steeds 'moeilijker kan', dat verschil tussen de sterke persoon die alles leek te kunnen van vroeger en de in zekere zin nog steeds sterke persoon die ineens zo ontzettend veel hulp nodig heeft ... het is gewoon ontzettend zwaar. Je zou van minder van de wap raken.
Ik vind zelf me niet verzetten tegen dingen moeilijk. Ik heb me bijna mijn hele leven al tegen dingen verzet, en het 'werkte' toch? En nu lijkt het allemaal alleen maar erger te worden, grrrrr. Maar ik weet ook dat het nu juist erger lijkt, omdat dingen al zo lang aan het opstapelen zijn geweest. En dat ik vroeger ook compleet kapot was na een sociaal gebeuren, maar dat ik maar door ging tot ik echt helemáál niet meer wilde. En dat is ook niet goed, dan heb ik liever dat ik herken dat ik de neiging heb een kom met nat deeg door de keuken te gooien, en dat ik dan even sta te janken en het is weer 'goed'

zondag 21 april 2019 om 18:02
Mooi omschreven Nanny. Zo is het inderdaad. Maman is altijd een heel zelfstandige vrouw geweest. Weduwe geworden toen ze net 53 was en altijd de kar in haar eentje blijven trekken. Ook letterlijk. Alles kon ze: van dakdekken tot heerlijk koken. Geen groepjesmens, geen shitshat typje maar ze stond, net als mijn vader, altijd klaar voor de kinderen en voor anderen. Overal had ze een pragmatische oplossing voor. Creatief, inventief, intelligent en een werker. En nu... Zoals ze het zelf zegt:' Alles is me afgenomen en ik wil al die mensen niet aan mijn lijf en in mijn kamer'. Gelukkig hebben we echt een hele goede band en voel ik dat onze aanwezigheid haar rust brengt. Dat kunnen wij haar nu nog geven en ik rij daarom ook elke week en bel elke dag.
Manohman! Het is hier heel Blondhuis bakt! Man heeft door het maken van de wafeltjes voor Maman haar traktatie de smaak te pakken. De ene na de andere appelcake, vlaai, taart, koek.... komt hier uit de oven. Heel leuk, alleen eet ik het niet. Ik proef een hapje en dan is het wel klaar. En man let op zijn buikje.... Komen jullie vanaf nu wekelijks met z'n allen op de koffie?
Manohman! Het is hier heel Blondhuis bakt! Man heeft door het maken van de wafeltjes voor Maman haar traktatie de smaak te pakken. De ene na de andere appelcake, vlaai, taart, koek.... komt hier uit de oven. Heel leuk, alleen eet ik het niet. Ik proef een hapje en dan is het wel klaar. En man let op zijn buikje.... Komen jullie vanaf nu wekelijks met z'n allen op de koffie?
zondag 21 april 2019 om 18:07
@Blond kom maar brengen
Kom ik de week er op wel halen 
Alleen geen appeltaart dat lust ik niet
Ik let even twee weken niet op
Lijkt me heel moeilijk voor Maman
Voor haar
@Nanny
Herkenbaar van dat met dingen willen gooien soms
Maar gelukkig leren we een hoop 
Heb jij al een afspraak staan?

Alleen geen appeltaart dat lust ik niet

Ik let even twee weken niet op
Lijkt me heel moeilijk voor Maman

@Nanny

Heb jij al een afspraak staan?
zondag 21 april 2019 om 18:09

zondag 21 april 2019 om 22:25
Ik heb nu voor dinsdag een afspraakje staan. Ik kreeg geen beoordeling of ik in aanmerking kom voor in het doelgroepenregister staan, omdat ik geen begeleiding krijg naar werk bij de gemeente. Die kreeg ik niet omdat ik eerst daar verder moest. Terwijl mijn opa net dood was, en ik alweer een tijd verder was omdat die pieg ziek was. En toen heb ik me dus even boos gemaakt en een hele nette, zakelijke mail gestuurd met dat werk over het algeheel gezien hetgene is waar ik het hardst tegen mijn beperking aan loop, en dat ik nu qua hulp die ik hard nodig heb tussen wal en schip dreig te vallen. En hoe we dat op gaan lossen. Met 'mijn uwv-persoon' en de persoon waar ik over twee weken bijstand aan moet vragen in de cc, zodat die ook zien dat ik wil en evt. vast aan wat touwtjes kunnen gaan trekken waar nodig. En inééns kon ik vast voor een kort gesprek komen, en toen ik daar een afspraak voor maakte vertelde de receptioniste tussen neus en lippen door dat ze al aan het puzzelen was geweest, en of ik meteen maar even dinsdag die afspraak kan herplannen met d'r. Alsof ze op d'r kop gehad heeft dat ze dat nog niet gedaan had. Dus het lijkt eindelijk te gaan lopen! (met een flinke slag om de arm, want twee weken geleden werd ik ook een uur van tevoren pas afgebeld.
)
Zo, pffff, heel verhaal
Maar ik heb me dus nog even druk gemaakt tussendoor.
En oh ja, vliegende ratten vind ik ook stom! Ik hád man afgericht dat hij keihard 'Duivenpaté!' riep als hij een duif zag, maar een paar weken terug was hij aan het zwijmelen bij een stel duiven die bij de achterburen een nest aan het bouwen zijn. Stom. Ik hoop dat het nest met die rukwinden weggewaaid is.

Zo, pffff, heel verhaal

En oh ja, vliegende ratten vind ik ook stom! Ik hád man afgericht dat hij keihard 'Duivenpaté!' riep als hij een duif zag, maar een paar weken terug was hij aan het zwijmelen bij een stel duiven die bij de achterburen een nest aan het bouwen zijn. Stom. Ik hoop dat het nest met die rukwinden weggewaaid is.
zondag 21 april 2019 om 22:39
dinsdag 23 april 2019 om 09:32
Ja, okee. Het kan altijd nog ergerJollyRider schreef: ↑22-04-2019 22:44Als je niet van duiven houdt: lok kraaien. Wij hebben tegenwoordig een hele kolonie in de wijk. De duiven zijn geëvacueerd.

dinsdag 23 april 2019 om 11:35
GlitterBep schreef: ↑23-04-2019 09:13Ik heb ook helemaal niks met duiven, als ik in de stad op het terras zit en eentje loopt onder de stoelen en tafels door, zit ik al zowat boven op de tafel.
Ben je er echt zo bang voor? Beestjes doen niks hoor. Heb ooit eens samen met een vriendin een duif weer buitengezet. Die was de Bagels & Beans binnen gevlogen in Amsterdam. Meiden half hysterisch. Kregen we een drankje van het huis

Oh en een keer een duif in het museum, daar hebben we de dierenbescherming voor gebeld, want daar konden we niet bij. Het is er nogal hoog zeg maar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 23 april 2019 om 15:28

Hi Jane! We zijn nooit ver weg hoor! Gezellig dat je er weer bent.
Katje

Ik had een collega die zo bang was voor alles met pluimen dat ze plots aan mijn stuur trok toen we in de auto langs een wei vol kippen reden. Ik belandde nog net niet in de sloot. Mafketel was dat.
dinsdag 23 april 2019 om 17:32

dinsdag 23 april 2019 om 19:45
klopt, vanmiddag nog eentje op