Spontaan bevallen na 41 weken?

24-04-2019 15:11 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 41.4 ... Hoewel ik het liefste af zou wachten tot de bevalling op een natuurlijke manier gaat beginnen, is vanuit het ziekenhuis toch aangegeven morgen al te willen starten met het ballonnetje, ook ivm kunnen inleiden voor het weekend... En moet dan ook direct opgenomen worden. Maar ik hoop zo dat die kleine zich voor morgenochtend nog meldt... Hebben jullie positieve ervaringen om te delen? Geeft misschien weer wat houvast...
Geen ervaring maar wel succes gewenst! Ik hoop voor je dat je kleine zich vanzelf aandient.
Drie maanden geleden bevallen van mn tweede kindje bij 41+4 na inleiden met Cytotec. Had al ruim 1,5 week telkens weer weeën maar het zette niet door. De cytotec gaf t laatste duwtje en mn lijf nam het daarna zelf over. Hele fijne bevalling gehad, voor zover dat kan ;-)

Hoe dan ook, ook jouw kindje is er bijna! Sterkte nog :)
-dudette- wijzigde dit bericht op 24-04-2019 15:22
Reden: Toevoeging
9.63% gewijzigd
Ik ben in de nacht na 41+4 spontaan bevallen. Prachtige thuisbevalling gehad van amper 6 uurtjes. Het voelde als een eeuwigheid, die dagen ‘overtijd’, maar het was het wachten meer dan waard!

Succes TO, je bent er bijna! ❤️ Ik hoop dat je je kindje snel in je armen hebt.
41:2 en 41:4, allebei spontaan. Ik wilde niet ingeleid worden voor 42 weken. Hoefde ook niet gelukkig :) sterkte!
Spontaan of met ballonnetje: de positiefste ervaring is en blijft toch je baby :)
Zet 'm op en pin je niet vast op spontaan bevallen, met een ballon of inleiding beval je nog steeds helemaal prima, toch?

Veel succes nog even!
Bij de eerste spontaan bevallen met 41+3.
Succes en geniet binnen een paar dagen lekker van je kleintje!
Je hoeft niet al ingeleid te worden hè. Zolang het goed gaat met jou en de baby, is de keuze aan jou. Komt nu op mij over dat het enkel voor het ziekenhuis handiger uitkomt zo, dat lijkt me een kulreden.
Bevallen op 41.4, ik zou de dag erna naar het ziekenhuis moeten, toen diende het zich spontaan aan.. ik ben blij dat het natuurlijk ging, aan de andere kant, na zolang wil je je kindje gewoon hebben. Succes en geniet ervan als de kleine er is. Het is echt mooi!!
Ik ben 2x spontaan bevallen na 41 weken. Eerste keer was 41+5, tweede keer 41+3. Bij de eerste zou ik de ochtend nadat de bevalling 's nachts begon naar het ziekenhuis moeten om eventueel in te leiden, maar dat was dus niet meer nodig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik ben van de derde bevallen na 41 weken en 4 dagen nadat ik gestript was door de verloskundige. Ik had de papieren voor het ziekenhuis al in huis, maar dat was gelukkig niet meer nodig.
:hug: Sterkte met de laatste loodjes!!
Ik heb er verder geen ervaring in:)
3x bevallen de dag van het strippen.
Op 41 weken, 41.2 en 41.5.
Strippen voor 41 weken heeft nooit gewerkt, dus of het toeval is geweest of het laatste duwtje weet ik niet.
Bij de oudste op 41+3 's ochtends gestript voor de verloskundige en rond 12.00 begonnen mijn weeën. De week ervoor ook gestript, maar dat had niks gedaan.

Bij de middelsten (tweeling) op 40+0 gestript door de verloskundige waar ik tot de termijnecho had gelopen en ze mij nog konden van de oudste (de gynaecoloog wilde dat pas doen na 41 weken) en 's avonds begonnen de weeën en zijn ze net na middernacht geboren.

De jongste is geboren na 40+3 zonder strippen e.d. gewoon vanzelf begonnen.
Ik durfde niet door te lopen na 41 weken. In veel ziekenhuizen laten ze je ook niet meer wachten tot 42 weken omdat het relatief vaak fout gaat in de 41e week. Dus ingeleid met precies 41 weken. Ze wilden dat nog wel rekken tot na het weekend, maar omdat het rustig was hebben ze het toch op zaterdag gedaan.
lila84 schreef:
24-04-2019 15:26
Je hoeft niet al ingeleid te worden hè. Zolang het goed gaat met jou en de baby, is de keuze aan jou. Komt nu op mij over dat het enkel voor het ziekenhuis handiger uitkomt zo, dat lijkt me een kulreden.
Ik denk dat het enórm van belang is dat het goed uitkomt voor het ziekenhuis, daar wordt namelijk de bevalling begeleid. Als er onderbezetting is, of veel spoed, is de kans dat er iets misgaat vele malen groter. Hoe meer er gepland kan worden, hoe beter. Ze trekken het kind er niet uit, hè, ze willen gewoon alvast een goede start maken, zodat TO geen extra risico hoeft te lopen.

Zo jammer als een ziekenhuis meteen weer in een kwaad daglicht wordt gesteld.
JonathanStrange schreef:
24-04-2019 16:12
Ik denk dat het enórm van belang is dat het goed uitkomt voor het ziekenhuis, daar wordt namelijk de bevalling begeleid. Als er onderbezetting is, of veel spoed, is de kans dat er iets misgaat vele malen groter. Hoe meer er gepland kan worden, hoe beter. Ze trekken het kind er niet uit, hè, ze willen gewoon alvast een goede start maken, zodat TO geen extra risico hoeft te lopen.

Zo jammer als een ziekenhuis meteen weer in een kwaad daglicht wordt gesteld.
Tuurlijk is het belangrijk qua bezetting etc. Maar hé, topic-starter is 41 weken he. Inleiden brengt ook risico’s met zich mee, namelijk op meer medisch ingrijpen. Er wordt niet voor niets uitgaan van een bevalling 2 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.
Maar als het alternatief is dat je dan naar een ziekenhuis aan de andere kant van de stad of zelfs naar een compleet andere stad moet om te bevallen, is twee dagen eerder beginnen met inleiden mss wel prettig.
Ik ben bij mijn eerste ingeleid en uiteindelijk bevallen bij 41+5. Bevalling was pittig vanwege een weeënstorm, maar met pijnbestrijding prima te doen. Uiteindelijk prima bevalling waar ik positief op terug kijk. Ingeleid worden is dus echt niet zo vreselijk.

Ik zou zelf niet tot 42 weken wachten, omdat ik in mijn omgeving helaas al twee keer heb meegemaakt dat het na 41 weken misging. De kans dat alles goed gaat, is natuurlijk vele malen groter, maar het is niet voor niets dat vanaf 41 weken over inleiden gesproken wordt.
De afspraak voor morgen staat sowieso, ik hoop vooral dat die kleine zich lastminute nog spontaan aandient...Vorige kwam ook de avond voor de geplande inleiding.. Maar benieuwd of er meer mensen zijn bij wie dat gebeurd is!
lila84 schreef:
24-04-2019 17:01
Tuurlijk is het belangrijk qua bezetting etc. Maar hé, topic-starter is 41 weken he. Inleiden brengt ook risico’s met zich mee, namelijk op meer medisch ingrijpen. Er wordt niet voor niets uitgaan van een bevalling 2 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.
Dat is niet meer overal zo. Met name in de laatste week neemt het risico op overlijden van de baby enorm toe.
Hoi Minke,

Er is toevallig net een wetenschappelijk onderzoek over gepubliceerd. En die risico's blijken niet zo groot als je nu aangeeft.. kan natuurlijk zijn dat je in je omgeving zelf iets hebt meegemaakt, maar wordt niet door de laatste cijfers onderbouwd..

https://www.nvog.nl/actueel/publicatie- ... -41-weken/

Daarbij houden ze het bij iedereen, inclusief mij, goed in de gaten hoor. Wat betreft hartslag baby, aanwezigheid vruchtwater etc. Maar in principe kan afwachten dus geen kwaad als ze je onder controle houden.
Ik zou bij precies 42 weken ingeleid worden, omdat dat een maandag was kreeg ik voor het weekend de intake bij het ziekenhuis met 41+4. Ik vertelde dat ik veel liever natuurlijk wilde bevallen en opzag tegen het inleiden, toen heeft de gynaecoloog me gestript. Een paar uur later begonnen de weeën en ik ben diezelfde avond nog thuis bevallen :D
Ik hoop dat je baby zich snel meldt!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
MissScotty schreef:
24-04-2019 17:30
Hoi Minke,

Er is toevallig net een wetenschappelijk onderzoek over gepubliceerd. En die risico's blijken niet zo groot als je nu aangeeft.. kan natuurlijk zijn dat je in je omgeving zelf iets hebt meegemaakt, maar wordt niet door de laatste cijfers onderbouwd..

https://www.nvog.nl/actueel/publicatie- ... -41-weken/

Daarbij houden ze het bij iedereen, inclusief mij, goed in de gaten hoor. Wat betreft hartslag baby, aanwezigheid vruchtwater etc. Maar in principe kan afwachten dus geen kwaad als ze je onder controle houden.
Twee collega’s hebben het meegemaakt, dus toen het destijds in het nieuws kwam was ik niet verrast. Ik had complicaties maar anders had ik ook mogen laten inleiden.
Over dat artikel 0,4% vs 1,3% kans op nadelige gevolgen is toch drie keer zoveel?
Onze jongste is afgelopen september geboren bij 41+5. Ik was voor controle in het ziekenhuis met 41+4 en toen ik werd aangesloten op het ctg kreeg ik harde buiken. Die bleven elke vijf minuten komen en gingen in de avond over in echte weeën. De volgende ochtend is ze om half twaalf geboren! De afspraak voor inleiden (gepland op de zondag met 42 weken) kon dus worden gecanceld!
Hopelijk komt het ook bij jou spontaan op gang, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven