moeder schendt privacy

25-04-2019 13:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
asdfgh
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2019 15:00
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.03% gewijzigd
Nouschi schreef:
25-04-2019 13:27
Te belachelijk voor woorden. Je bent 22! Ze heeft echt niks te zoeken in jouw telefoon.
Dropdrop schreef:
25-04-2019 13:40
Waarom zit er geen code op je telefoon?
zit er wel op, is ze achter gekomen maar hoe, geen flauw idee
lise1985 schreef:
25-04-2019 13:36
Als je op jezelf woont, is thuis het huis waar je in woont, en niet het huis van je ouders.

Ik noem het huis van mijn ouders ook thuis en ben 33. Mijn eigen huis noem ik ook thuis.
Trotter schreef:
25-04-2019 13:41
Natuurlijk heeft dat met privacy te maken. Het gaat niemand iets aan wat je met anderen bespreekt via app of mail.

Dat ben ik dan weer wel met je eens. Zeker zolang je het over 'thuis' hebt als je je ouderlijk huis bedoelt en in vakanties niet in je eigen woning blijft.
Dat is meer omdat ik in een ander land studeer, ik heb wel mijn eigen appartement, ben meer thuis voor feestdagen en dingen regelen.
Neem een telefoon wat dubbel beveiligd is. Met pincode en vingerafdruk
2019 schreef:
25-04-2019 13:55
Neem een telefoon wat dubbel beveiligd is. Met pincode en vingerafdruk
Dat is vaak het een of het ander. Als ze de pincode heeft dan komt ze er alsnog gewoon in.
zimi schreef:
25-04-2019 14:00
Dat is vaak het een of het ander. Als ze de pincode heeft dan komt ze er alsnog gewoon in.
Maar als je 'm zelf altijd met de vingerafdruk ontgrendelt komt ze nooit achter de pincode. Een patroon of een pincode kijk je eenvoudig af.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Allereerst heeft je moeder geen recht om zomaar in jouw telefoon te kijken. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om met moeder om tafel te gaan zitten. Haar allereerst een volwassen reprimande te geven ("Ik ben in je teleurgesteld, moeder"), haar uitleggen dat ze niet boven de wet staat (artikel 10: privacy. Ik ben volwassen en maak en draag verantwoordelijkheid voor mijn eigen keuzes) en haar vragen wat haar beweegreden nou echt is. Heeft ze moeite met het loslaten? Zit ze zelf ergens mee? Waarom durft ze het niet gewoon zo aan mij te vragen ipv via roddels en het doorzoeken van persoonlijke berichten?

Uiteindelijk is vooral belangrijk dat je moeder je leert respecteren als een volwassene, die haar eigen keuzes moet en zal maken. Dat doet ze nu duidelijk niet.
LillyA schreef:
25-04-2019 14:04
... haar uitleggen dat ze niet boven de wet staat (artikel 10: privacy. ...
Sorry, maar burgers hebben niks met de grondwet te maken. De grondwet is de 'toetssteen' van alle andere wetten, die ervoor moeten zorgen dat de dingen die in de grondwet staan uitgevoerd worden. Je kunt de grondwet niet overtreden ofzo.
Wat een geneuzel, wat valt er nou in hemelsnaam op een telefoon te vinden.

Natuurlijk moet eenieder, ook je moeder, van jouw telefoon (spullen) afblijven.

Ook; als jij zo volwassen en zelfstandig bent, kan je dat toch ook zelf tegen je moeder zeggen?

Iets met een mug en een olifant.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
25-04-2019 14:07
Het hele leven van een 22-jarige? Alle contacten, alle afspraakjes, foto's en fimpjes in compromitterende situaties, geroddel, studieresultaten, verliefdheden, werkelijk alles! In een telefoon kijken is ongeveer hetzelfde als iemand hele kamer binnenstebuiten keren en dagboek, agenda en alle brieven lezen.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 14:17
1.21% gewijzigd
vandale schreef:

Ook; als jij zo volwassen en zelfstandig bent, kan je dat toch ook zelf tegen je moeder zeggen?

Er valt genoeg op een telefoon te vinden waarvan je niet wil dat je moeder dat leest in de meeste gevallen denk ik. En dat blijkt wel weer, want moeder gaat nu over de zeik over zoiets als dronken zijn.
vandale schreef:

Moeder maakt inderdaad van een mug een olifant ja. Had niet gehoeven als ze zelf had bedacht dat je gewoon niet in andermans telefoon gaat rondstruinen en had bedacht dat haar kind nu een eigen leven heeft, want volwassen.
There is always something happening, and it's usually right now
vandale schreef:

Conversaties met anderen (via whatsapp of signal of mail of hoe dan ook) waar zij helemaal niks mee te maken heeft? Ik zou het als conversatiepartner ook niet grappig vinden als iemand anders dat mee zit te lezen.

To, je moeder schendt dus niet alleen jouw privacy, maar ook die van anderen. Ik zou echt verschrikkelijk boos worden.
The owls are not what they seem
Ok, stel:
Moeder: ik heb op je telefoon gezien dat je vorige week dronken was :whip:

TO:
A. Wordt boos op moeder, blijf van mijn telefoon af, dat zijn jouw zaken niet!

B. Open topic op VF

:blond:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
25-04-2019 14:27
Ok, stel:
Moeder: ik heb op je telefoon gezien dat je vorige week dronken was :whip:

TO:
A. Wordt boos op moeder, blijf van mijn telefoon af, dat zijn jouw zaken niet!

B. Open topic op VF

:blond:
De openingspost was vast te herkenbaar. :popcorn:
vandale schreef:

.......

Een twintiger zet zijn/haar hele leven op een telefoon.
Opeens begin ik begrip te krijgen voor je moeder. Blijkbaar ben je nog niet eens volwassen genoeg om je OP te laten staan...
was je bang dat je moeder dit zou lezen?
Lorem Ipsum
Jammer dat je de OP weghaalt.
Ik ben overigens opgehouden met in de telefoons van mijn kinderen te kijken toen ze zestien waren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sophiever schreef:
25-04-2019 13:30
-Waarom denken zoveel mensen dat privacy in de telefoon te vinden is? Wat een dom geneuzel dit. :facepalm:

-Als je in de vakanties gewoon thuis bent dan ben je niet zelfstandig.

-Je moeder stelt zich wel aan wat betreft het drinken. als je 22 bent moet je dat toch echt een keer gedaan hebben.
MOET je dat een keer gedaan hebben? :wtf:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven